DYMI NA BIALO I WYRZUCA PLYN!!! GLOWICA??
Moderator: Moderatorzy
-
- Bywalec
- Posty: 59
- Rejestracja: 08 cze 2008, 12:43
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1991
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Małopolskie
- Lokalizacja: kraków
DYMI NA BIALO I WYRZUCA PLYN!!! GLOWICA??
witam wszystkich na forum:) niedawno moj tds zagotowal plyn i wywalilo go ze zbiorniczka... odrazu pomyslalem "nie dobrze..."samochodzik zgasilem wiem zle zrobilem albo i dobrze kazdy ma inne zdanie na ten temat.. i teraz tak mam dylemat autko zrobione na cacy pompa po regeneracj nwy nastawnik full zawieszenie i rozrusznk zrobiony od podstaw. jest ses ladowc sie w kolejne koszta?? szkoda mi sprzedawac za jakies tam 1500 zl zrobionego samochodu.. panowie kolega poradzil mi zebym podjechal na analize plynu ktora wykaze czy to uszczelka czy glowica poszla. tylko jaka jest pewnosc tej analizy?? nie kosztuje to duzo bo tylko 50 zl ale to zawsze jest cos;) samochodzik wozil mnie przez ponad 2 lata i przez ostatnie pol roku sporo w niego wsadzilem wiec ciezko jst sie rozstac z tds:( czekam na wasze opinie na ten temat pozdrawiam
- karol-lolek
- Bywalec Gadulec
- Posty: 330
- Rejestracja: 12 paź 2008, 8:52
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubuskie
- Lokalizacja: FSD/ZS
DYMI NA BIALO I WYRZUCA PLYN!!! GLOWICA??
No, ale po co ładować sie w koszta jakiś testów jak już wiadomo, że albo głowica/ uszczelka pod głowicą jest uszkodzona. Ściągnij głowicę, daj ją do sprawdzenia ciśnieniowego(jak będą jakieś widoczne pęknięcia to nie ma sensu) i wtedy będziesz miał pewność
- bieniek
- Bywalec
- Posty: 227
- Rejestracja: 02 gru 2009, 15:13
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Oslo
DYMI NA BIALO I WYRZUCA PLYN!!! GLOWICA??
Poprostu kup drugi silnik. Resztę z niego możesz zachować na przyszłość.
A skoro masz zdrową skorupkę, po co zmieniać?
Jeśli zrobiłeś nastawnik, pompę, rozrusznik, to regeneruj alternator, wymień świece a jedyne co będziesz musiał robic to zmieniać olej. i oczywiście dbać
Chociaż swoją drogą interesujące pod jakim obciążeniem ten płyn eksplodował...
Bo ja jeździłem moją niunią z przyczepą, gazem w podłodze na czwartym biegu ile poszła - autostradą [akurat się spieszyłem na prom] i silnik ani nie dygnął.
Temperatura sie nie podniosła, więc co Ty robiłeś?
Spytaj Carlosa, on wtedy ze mną jechał
A skoro masz zdrową skorupkę, po co zmieniać?
Jeśli zrobiłeś nastawnik, pompę, rozrusznik, to regeneruj alternator, wymień świece a jedyne co będziesz musiał robic to zmieniać olej. i oczywiście dbać
Chociaż swoją drogą interesujące pod jakim obciążeniem ten płyn eksplodował...
Bo ja jeździłem moją niunią z przyczepą, gazem w podłodze na czwartym biegu ile poszła - autostradą [akurat się spieszyłem na prom] i silnik ani nie dygnął.
Temperatura sie nie podniosła, więc co Ty robiłeś?
Spytaj Carlosa, on wtedy ze mną jechał
Nigdy więcej diesel.
Nigdy więcej manual.
Nigdy więcej Mercedes.
Nigdy więcej manual.
Nigdy więcej Mercedes.
- bart74
- Bywalec
- Posty: 260
- Rejestracja: 26 lip 2009, 21:11
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Opolskie
- Lokalizacja: Brzeg (opolskie)
DYMI NA BIALO I WYRZUCA PLYN!!! GLOWICA??
A masz pewność, że głowica w nim będzie w porządku? Skoro dół jest dobry, to zrób jak radzi karol-lolek zwalaj głowice, będziesz wiedział na czym stoisz. Może się okazać, że poszła tylko uszczelka, oby tak było.bieniek pisze:Poprostu kup drugi silnik. Resztę z niego możesz zachować na przyszłość.
Pozdro!
_______________________________________
Zapraszam do mojej galerii
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=2745
Zapraszam do mojej galerii
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=2745
- karol-lolek
- Bywalec Gadulec
- Posty: 330
- Rejestracja: 12 paź 2008, 8:52
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubuskie
- Lokalizacja: FSD/ZS
DYMI NA BIALO I WYRZUCA PLYN!!! GLOWICA??
Uszczelka to jeszcze nie są duże koszty... A ciężko jest rozgryźć temat w TDS... U mnie też zaczęła się grzać, wywalała płyn, miała duże ciśnienie w obiegu(płyn i olej były czyste). Raz się grzała raz nie... Głowica po sprawdzeniu okazała się dobra, po wymianie uszczelki wszystko jest OK.
Kupisz drugi silnik i okaże się jeszcze gorszy... Zwal głowicę oddaj do zakładu i będziesz miał pewność Samo sprawdzenie głowicy kosztuje 100zł.
Kupisz drugi silnik i okaże się jeszcze gorszy... Zwal głowicę oddaj do zakładu i będziesz miał pewność Samo sprawdzenie głowicy kosztuje 100zł.
- bieniek
- Bywalec
- Posty: 227
- Rejestracja: 02 gru 2009, 15:13
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Oslo
DYMI NA BIALO I WYRZUCA PLYN!!! GLOWICA??
Racja chłopaki, przepraszam, nie pomyślałem że żyjecie w kraju gdzie każdy sprzedający kłamie, oszukuje i sprzedaje barachło. Przypomniał mi się szyberadch który kupiłem niesprawny...
Ja jednak wolałbym kupić drugą sztukę. Np od kolegi Tom No1 z Poznania.
Ja jednak wolałbym kupić drugą sztukę. Np od kolegi Tom No1 z Poznania.
Nigdy więcej diesel.
Nigdy więcej manual.
Nigdy więcej Mercedes.
Nigdy więcej manual.
Nigdy więcej Mercedes.
- Jawor
- Administrator
- Posty: 2404
- Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
- Seria: E90-93
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2010
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
DYMI NA BIALO I WYRZUCA PLYN!!! GLOWICA??
bieniek pisze:Racja chłopaki, przepraszam, nie pomyślałem że żyjecie w kraju gdzie każdy sprzedający kłamie, oszukuje i sprzedaje barachło. Przypomniał mi się szyberadch który kupiłem niesprawny...
Ja jednak wolałbym kupić drugą sztukę. Np od kolegi Tom No1 z Poznania.
U niego już nie ma i nie będzie niestety.
- bieniek
- Bywalec
- Posty: 227
- Rejestracja: 02 gru 2009, 15:13
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Oslo
DYMI NA BIALO I WYRZUCA PLYN!!! GLOWICA??
Że jak? Tom Novy zwinął interes?
Nigdy więcej diesel.
Nigdy więcej manual.
Nigdy więcej Mercedes.
Nigdy więcej manual.
Nigdy więcej Mercedes.
- siudek
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1673
- Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: Nie posiadam
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1975
- Skrzynia biegów: Nie mam
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
- Kontakt:
DYMI NA BIALO I WYRZUCA PLYN!!! GLOWICA??
bodzio19 - z ciekawości, który masz rocznik tej E34, sedan czy kombi? Jeśli tyle zrobiłeś, to moim zdaniem nie warto sprzedawać - każde następne używane auto wymaga jakiegoś wkładu, a nigdy niestety w Polsce nie masz pewności na co trafisz. Chyba że masz czym się poruszać bez auta (nie jest Ci potrzebne na codzień), masz fundusz odpowiedni i upatrzonego następcę, wtedy możesz wystawić auto w odpowiedniej cenie dla kogoś, kto szuka zadbanego egzemplarza i później szukać nowego.
Co do badania spalin - ucieka płyn i dymi na biało, po co chcesz badać za 50zł spaliny? Inna sprawa, nie sprawdzisz tak czy uszczelka czy głowica, bo objawy mikropęknięć czy ubytków uszczelki mogą być takie same. :] Sprawdź głowicę jak zalecają koledzy - jak będzie dobra, zakładaj z nową uszczelką i zobaczysz. Jak nie - szukaj głowicy a nie silnika. To tylko moje zdanie.
Pozdrawiam.
Co do badania spalin - ucieka płyn i dymi na biało, po co chcesz badać za 50zł spaliny? Inna sprawa, nie sprawdzisz tak czy uszczelka czy głowica, bo objawy mikropęknięć czy ubytków uszczelki mogą być takie same. :] Sprawdź głowicę jak zalecają koledzy - jak będzie dobra, zakładaj z nową uszczelką i zobaczysz. Jak nie - szukaj głowicy a nie silnika. To tylko moje zdanie.
Pozdrawiam.
siudek siudkowski
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
- Jawor
- Administrator
- Posty: 2404
- Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
- Seria: E90-93
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2010
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
DYMI NA BIALO I WYRZUCA PLYN!!! GLOWICA??
Nie zwinął ale nie sprowadza już E34, nie ma żadnego silnika m51 i mieć nie będzie.bieniek pisze:Że jak? Tom Novy zwinął interes?
To co wyprzedaje do E34 to resztki z tego co mu zostało.
A co do zakupu głowicy to szukałbym jakiejś nie spawanej, chociaż o taką ciężką.
- qliver
- Bywalec
- Posty: 48
- Rejestracja: 19 paź 2009, 22:41
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Rumia
DYMI NA BIALO I WYRZUCA PLYN!!! GLOWICA??
Wcale nie, gorzej z ceną. Sprowadzają kupę angoli, które były prawidłowo servisowane i złomowane z zupełnie innych powodów. W naszym woj. szrot na Szadułkach koło Gdańska ma ich pełno, dają gwarancję na każdą sprzedawaną że nie pęknięta, cena TDSowej do E34 1200-1400 zł, wysyłasz VIN i dostajesz odp. czy mają do twojego konkretnego autka. Ale jak się poszuka po ludziach, czasem po Allegro, i złapie kogoś kto parceluje TDSa, to można taniej sporo (ja w warsztacie kupiłem używkę sprawdzoną na szczelność, nigdy nie pękniętą za 1200 zł). Badanie na szczelność w specjalistycznym zakładzie to koszt do 200 zł.Jawor pisze:A co do zakupu głowicy to szukałbym jakiejś nie spawanej, chociaż o taką ciężką.
--
qliver
E34 525TDS M51D25
qliver
E34 525TDS M51D25
- carl0s
- Moderator
- Posty: 980
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
- Seria: E46
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
DYMI NA BIALO I WYRZUCA PLYN!!! GLOWICA??
No z tą przyczepą, to bez przesady, ale byłem w szoku jak Brat ciśnie silnik. A to bydle generalnie niewrażliwe na cokolwiek szło jak przecinak w wodę.
Ale ja nie o tym - jeżeli dymi na biało, to lipa, bo uszczelka bankowo dziabnięta, a nie wiadomo co z głowicą, chociaż jeżeli nie skatowałeś silnika jazdą z zagotowanym płynem, to w zasadzie stać się nie powinno nic złego.
Wymienić uszczelkę pod głowicą, zrobić konkretne płukanie układu chłodzenia środkiem czyszczącym z kamienia, zalać nowy płyn, zalać nowy olej i jeździć. Kupno silnika, czy nawet samej głowicy brałbym pod uwagę jako ostateczna ostateczność - bo to niestety ruletka i silniczek "cykający jak zegarek" może okazać się zalanym jakimś"młotodoktorem" i po pierwszej zmianie oleju okazę się, że albo puszcza bokami kompresję, albo wpierdziela olej w strasznych ilościach.
Głowa do góry i zrzuć głowicę.
Ale ja nie o tym - jeżeli dymi na biało, to lipa, bo uszczelka bankowo dziabnięta, a nie wiadomo co z głowicą, chociaż jeżeli nie skatowałeś silnika jazdą z zagotowanym płynem, to w zasadzie stać się nie powinno nic złego.
Wymienić uszczelkę pod głowicą, zrobić konkretne płukanie układu chłodzenia środkiem czyszczącym z kamienia, zalać nowy płyn, zalać nowy olej i jeździć. Kupno silnika, czy nawet samej głowicy brałbym pod uwagę jako ostateczna ostateczność - bo to niestety ruletka i silniczek "cykający jak zegarek" może okazać się zalanym jakimś"młotodoktorem" i po pierwszej zmianie oleju okazę się, że albo puszcza bokami kompresję, albo wpierdziela olej w strasznych ilościach.
Głowa do góry i zrzuć głowicę.
None of you seem to understand...
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
- Jawor
- Administrator
- Posty: 2404
- Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
- Seria: E90-93
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2010
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
DYMI NA BIALO I WYRZUCA PLYN!!! GLOWICA??
Autor tematu już sie poddał i wystawił samochód na sprzedaż, odnośnik do ogłoszenia pod tym adresem.
-
- Bywalec
- Posty: 59
- Rejestracja: 08 cze 2008, 12:43
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1991
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Małopolskie
- Lokalizacja: kraków
DYMI NA BIALO I WYRZUCA PLYN!!! GLOWICA??
witam ponownie panowie!! co do tematu to sie nie poddalem bmw wystawilem z ciekawosci czy pojdzie za takie pieniadze.. ludzie oczekuja nowki z salonu za 2500tys. i teraz mam takie pytanie. czy to przez turbo mogla bmka kopcic na bialo?? wiem czemu wywalala wode juz. odpowiecznik byl zarypany i nie wracalo do zbiorniczka i z tad to wywalanie wody... przetkalem weza i jest git nioe wywala nie kopci dzis jezdzilem prawie 2 godziny i nic ani chmurki..ale zauwarzylem ze autko jest slabsze i to sporo turbo niby papuje ale cosik slabo jak na moje oko a z rury erg zaczyna pokapywac olej. co to oznacza? turbo sie konczy??? moze jakies pomysly?? z gory dzieki i pozdrawiam forumowiczow
- carl0s
- Moderator
- Posty: 980
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
- Seria: E46
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
DYMI NA BIALO I WYRZUCA PLYN!!! GLOWICA??
jeżeli turbo pompuje za słabo, to musisz sprawdzić przede wszystkim czy cały układ dolotowy jest szczelny. kopcenie na biało ma się nijak do turbafki, chyba, że turbina tak wywala olej, że już nie na niebiesko dymi, ale właśnie na biało, ale to zauważyłbyś drastyczne ubytki oleju. Dolot sprawdź szczególnie na łączeniach elementów - czyli opaski zaciskowe czy trzymają, węże elastyczne czy nie mają dziur - z tym, że czasami wzrokowo nie dopatrzysz się nic, bo dziura nie jest duża, i bez ciśnienia w układzie jej nie widać. najlepiej zdjąć cały dolot i kawałek po kawałku obejrzeć, wyginając węże w każdym kierunku - wtedy masz szansę się dopatrzyć dziurek. Przy okazji dobrze jest też zrzucić kolektor dolotowy i go wyczyścić wewnątrz - zapewne masz tam niezłe mazutowe bagno.
Sam intercooler też jest do gruntownej inspekcji - zdjąć, obejrzeć, czy nie ma gdzieś pęknięć, jak nie ma, to wymyć wewnątrz. Najlepiej do tego celu kupić ze dwia litry benzyny ekstrakcyjnej i zalać do intercoolera - zaślepiasz jeden koniec, wlewasz, zaślepiasz drugi koniec i telepiesz tak, żeby wypłukać cały brud i szlam z wewnątrz - można też odłożyć IC z benzyną w środku na np. godzinkę - niech sobie popracuje, i wtedy potrząsać. Całość zlewasz, zalewasz jeszcze raz czystym, zlewasz, a na koniec zostawiasz do odparowania.
Jeżeli całość dolotu jest szczelna, to trzeba by się było wziąć za cały układ paliwowy - czy wtryski OK, czy filtr paliwa nie zapchany. spadek mocy to też wynik przestawionego kąta wtrysku - może być też kopcenie, ale to raczej na czarno. Sprawdź też samo turbo - co prawda nie wsadzisz łap w stronę gorącą, ale jak zdejmiesz węża idącego ze strony zimnej, będziesz w stanie poaptrzeć na łopatki i wirnik kompresji - jak jest OK, bez wyszczerbień na łopatkach i luzu - powinno być OK. Turbo też sprawdza się pod kątem wmontowanego zaworu upuszczającego nadciśnienie - jak popatrzysz na turbo, to zobaczysz gruchę z wychodzącą z niej sztangą. musisz poruszać ta sztangą - powinna chodzić z oporem, ale płynnie, bez zacięć, przycięć, i w całym zakresie. Aha, no i możesz też sprawdzić odmę, ale to już konkretniejsza operacja, bo musiałbyś pokrywę klawiatury zrzucić i zobaczyć jak wygląda filtr z metalowej siatki - możliwe, że tam cuda się dzieją i jest całkiem zapchany taką smolistą substancją. To możesz samemu ogarnąć poświęcając dzień - dwa dni - pracy.
Fajnie, że poradziłeś z układem chłodzenia, widzisz jak to czasami pierdoła umie życie zatruć.
Powodzenia..
//edycja
I wywal ten koszmarny tłumik / końcówkę tłumika z wozu, pasuje tam ona jak świni siodełko
Sam intercooler też jest do gruntownej inspekcji - zdjąć, obejrzeć, czy nie ma gdzieś pęknięć, jak nie ma, to wymyć wewnątrz. Najlepiej do tego celu kupić ze dwia litry benzyny ekstrakcyjnej i zalać do intercoolera - zaślepiasz jeden koniec, wlewasz, zaślepiasz drugi koniec i telepiesz tak, żeby wypłukać cały brud i szlam z wewnątrz - można też odłożyć IC z benzyną w środku na np. godzinkę - niech sobie popracuje, i wtedy potrząsać. Całość zlewasz, zalewasz jeszcze raz czystym, zlewasz, a na koniec zostawiasz do odparowania.
Jeżeli całość dolotu jest szczelna, to trzeba by się było wziąć za cały układ paliwowy - czy wtryski OK, czy filtr paliwa nie zapchany. spadek mocy to też wynik przestawionego kąta wtrysku - może być też kopcenie, ale to raczej na czarno. Sprawdź też samo turbo - co prawda nie wsadzisz łap w stronę gorącą, ale jak zdejmiesz węża idącego ze strony zimnej, będziesz w stanie poaptrzeć na łopatki i wirnik kompresji - jak jest OK, bez wyszczerbień na łopatkach i luzu - powinno być OK. Turbo też sprawdza się pod kątem wmontowanego zaworu upuszczającego nadciśnienie - jak popatrzysz na turbo, to zobaczysz gruchę z wychodzącą z niej sztangą. musisz poruszać ta sztangą - powinna chodzić z oporem, ale płynnie, bez zacięć, przycięć, i w całym zakresie. Aha, no i możesz też sprawdzić odmę, ale to już konkretniejsza operacja, bo musiałbyś pokrywę klawiatury zrzucić i zobaczyć jak wygląda filtr z metalowej siatki - możliwe, że tam cuda się dzieją i jest całkiem zapchany taką smolistą substancją. To możesz samemu ogarnąć poświęcając dzień - dwa dni - pracy.
Fajnie, że poradziłeś z układem chłodzenia, widzisz jak to czasami pierdoła umie życie zatruć.
Powodzenia..
//edycja
I wywal ten koszmarny tłumik / końcówkę tłumika z wozu, pasuje tam ona jak świni siodełko
None of you seem to understand...
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
- wojtek_blekitny
- Moderator
- Posty: 921
- Rejestracja: 06 wrz 2008, 23:51
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: okol. Poznania
DYMI NA BIALO I WYRZUCA PLYN!!! GLOWICA??
Wątpię, ażeby przy b. dużym spalaniu oleju auto przestało dymić na niebiesko, a zaczęło na biało.carl0s pisze:jeżeli turbo pompuje za słabo, to musisz sprawdzić przede wszystkim czy cały układ dolotowy jest szczelny. kopcenie na biało ma się nijak do turbafki, chyba, że turbina tak wywala olej, że już nie na niebiesko dymi, ale właśnie na biało, ale to zauważyłbyś drastyczne ubytki oleju.
Olej=niebiesko
Co do sprawdzenia szczelności układu dolotowego, to masz rację.
"Exercise your inner demons"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
- carl0s
- Moderator
- Posty: 980
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
- Seria: E46
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
DYMI NA BIALO I WYRZUCA PLYN!!! GLOWICA??
wojtek_blekitny pisze:Wątpię, ażeby przy b. dużym spalaniu oleju auto przestało dymić na niebiesko, a zaczęło na biało.carl0s pisze:jeżeli turbo pompuje za słabo, to musisz sprawdzić przede wszystkim czy cały układ dolotowy jest szczelny. kopcenie na biało ma się nijak do turbafki, chyba, że turbina tak wywala olej, że już nie na niebiesko dymi, ale właśnie na biało, ale to zauważyłbyś drastyczne ubytki oleju.
Olej=niebiesko
Co do sprawdzenia szczelności układu dolotowego, to masz rację.
Nie do końca. Olej spalany w komorze spalania w silniku spala się tak jak mówisz - na niebiesko. I, zakładając, że turbo puszcza olej na stronie zimnej, też dymiłby na niebiesko, bo pary i drobinki oleju pakowane są właśnie prosto w dolot.
Jednakże w przypadku uszkodzonych uszczelniaczy strony gorącej turbiny olej wywalany jest w kierunku układu wydechowego, gdzie nie tyle spala się, co odparowuje przy mniejszym ciśnieniu w dużo większej ilości, jeżeli mamy do czynienia jeszcze z korpusem turbiny, lub dopala się w dużo wyższej temperaturze w katalizatorze - i wtedy ten dym też będzie biały / szary.
Można posiłkować się węchem - spaliny czyste powinny mieć zapach kwaśny, gryzący. Olej spalany w komorze spalania w silniku powinien mieć zapach gryzący, lekko słodkawy. Olej odparowywany w wydechu ma zapach ciężki, wyraźnie słodki, można wręcz powiedzieć, że tłustawy. Najłatwiej jest zdiagnozować sprawę odpinając wydech zaraz za turbiną i sprawdzeniu, co znajduje się na łopatkach wirnika i na króćcu wylotowym z turbo. Jeżeli tamtędy lał się olej, to będzie to widoczne.
Oczywiście Wojtku może być tak, że kolega usunął tylko pośredni skutek uszkodzonej uszczelki, czyli zator w odpowietrzeniu układu chłodzenia, który z kolei mógł powstać z powodu drobinek oleju w układzie chłodzenia. A to jak wiadomo bierze się z uszkodzonej uszczelki pod głowicą, co także oczywiście może powodować obfite dymienie na biało.
None of you seem to understand...
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
-
- Bywalec
- Posty: 59
- Rejestracja: 08 cze 2008, 12:43
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1991
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Małopolskie
- Lokalizacja: kraków
DYMI NA BIALO I WYRZUCA PLYN!!! GLOWICA??
witam ponownie. mam takie pytanko. jesli w kolektorze sacym jest dosc sporo oleju to co to oznacza?? dodam iz samochod nie dymi wogole!!!! ani dyma nie wyrzuci... moc spadla dosc odczuwalnie.. a co do uszczelki to jest chyba oki bo dzis dosc sporo jezdzilem temperatura ok nawet w korkach i nie ma zadnych objaw zwiazanych z glowica lub uszczelka..nie dymi nie wywala wody i nic z tych rzeczy:)
- carl0s
- Moderator
- Posty: 980
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
- Seria: E46
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
DYMI NA BIALO I WYRZUCA PLYN!!! GLOWICA??
To, że w kolektorze jest olej, to niestety normalne. Kwestia tylko, ile tego oleju tam jest. Czyli:
1. trochę oleju na ściankach, trochę błota na dnie kolektora - normalne - efekt odprowadzenia odmy silnika do układu dolotowego
2. dużo oleju - turbo wywala olej. Niedobrze, bo jak wywala naprawdę dużo oleju, to zbiera się on w najniższym punkcie układu, czyli w intercoolerze. To raz, że zmniejsza jego sprawność oraz wydolność układu oddechowego auta, ale ważniejsze jest, że w momencie, kiedy ilość oleju w IC osiągnie wartość krytyczną, może on zostać zassany do komór spalania silnika, co prowadzi do jego rozbiegania, czyli - silnik osiąga wtedy niekontrolowane wysokie obroty - czasami jest to nawet 8000, 9000, 10000 obrotów, po czym zazwyczaj się rozsypuje lub zaciera.
Jak sprawdzić czy to turbo? rozebrać dolot (cały od początku do końca), wyczyścić, złożyć, pojeździć z tydzień, rozebrać ponownie. Jak jest dużo oleju - turbo kaput, jak jest minimalna ilość, to znaczy, że dolot po prostu z racji wieku był upierniczony.
1. trochę oleju na ściankach, trochę błota na dnie kolektora - normalne - efekt odprowadzenia odmy silnika do układu dolotowego
2. dużo oleju - turbo wywala olej. Niedobrze, bo jak wywala naprawdę dużo oleju, to zbiera się on w najniższym punkcie układu, czyli w intercoolerze. To raz, że zmniejsza jego sprawność oraz wydolność układu oddechowego auta, ale ważniejsze jest, że w momencie, kiedy ilość oleju w IC osiągnie wartość krytyczną, może on zostać zassany do komór spalania silnika, co prowadzi do jego rozbiegania, czyli - silnik osiąga wtedy niekontrolowane wysokie obroty - czasami jest to nawet 8000, 9000, 10000 obrotów, po czym zazwyczaj się rozsypuje lub zaciera.
Jak sprawdzić czy to turbo? rozebrać dolot (cały od początku do końca), wyczyścić, złożyć, pojeździć z tydzień, rozebrać ponownie. Jak jest dużo oleju - turbo kaput, jak jest minimalna ilość, to znaczy, że dolot po prostu z racji wieku był upierniczony.
None of you seem to understand...
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
-
- Bywalec
- Posty: 59
- Rejestracja: 08 cze 2008, 12:43
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1991
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Małopolskie
- Lokalizacja: kraków
DYMI NA BIALO I WYRZUCA PLYN!!! GLOWICA??
oki rozumiem:) czy z racji zasyfieni dolotu olejem moze spasc moc drastycznie? czuje sie jakbym nie mial tds tylko 2litrowego diesla