Hmmm i jak kolego poradziłeś sobie z tymi ringami??
No dobra żartowałem
Mnie dziś spotkało coś takiego:
Podczas jazdy stało się coś czego bardzo się bałem. Wskazówka poleciała na czerwone pole a ja próbując ratować sytuację od razu nawiewy na maksa i OBC na test 7. Temperatura 140st, maska w górę a tam mokro z lewej strony silnika (str pasażera). Z nawiewów zimne leciało.
Patrze na temp a ona jeszcze rośnie nosz kur... pomyślałem, płyn w zbiorniczku jeszcze był przewód wodny gorący ale nie spęczniały i postanowiłem ruszyć powoli bo wiskoza jakby nie poczuła gorąca i działała normalnie (nie buczała jak to czasem w upalne dni) czyli na luzie. Ujechałem kawałek a temp ok 120st i nie chce spadać więc parking i diagnozowanie.
Włączyłem nawiewy na zgaszonym silniku i zaczęło lecieć ciepło. Jak rozumiem pompka elektryczna pracowała i ruszała obiegiem i wtedy zaczęła temp spadać. Postanowiłem ruszyć. Jednak po odpaleniu ona nie pracuje i znów temp rosła więc tel do Patryka1981 i potwierdziło się że to pompa wody.
Podjechałem do jakiegoś mechanizatora w Katowicach i zaczął rozbierać. Jak ściągnął pompę to tylko to co na zdjęciu z niej zostało.
Zamontował mi pompę RUVILLE no i odpalenie. Wszystko było OK więc jazda do Bielska. Acha skasował mnie 400zł... Po drodze żadnych przygód. Podczas jazdy temp maks do 90st dochodziła a po przyjeździe maska w góre a tam nic co mogło by sugerować poważną usterkę. Przewody miękkie, po odkręceniu korka w zbiorniczku nic się nie stało lekko jedynie syknęło. Tak jak powinno. Mam nadzieję, że tak zostanie lecz martwi mnie jedno... Co z resztą wirnika i tych plastikowych części?? Pływają w obiegu czy może gdzieś konkretnie należy ich szukać np konstruktor to przewidział i zbierają się tę cząstki? I czy w ogóle można tak jeździć czy może skoro jest dobrze nie ruszać?
Proszę o sugestie
Z góry dziękuję
[E39] 2.5 TDS przegrzanie... ?
Moderator: Moderatorzy
- jaroblazej
- Bywalec
- Posty: 99
- Rejestracja: 18 sty 2011, 23:53
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 730d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Bielsko Biała
- Kontakt:
- patryk1981
- Bywalec Gadulec
- Posty: 431
- Rejestracja: 24 lis 2011, 18:50
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: Nie posiadam
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2011
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: [E39] 2.5 TDS przegrzanie... ?
siema , minęło już kilka dni ,i jak obserwacje ,dzieje się coś nie dobrego z silnikiem ?
Audi A6 C5 rok 2000 - 1.8t - chip 200 HP
- jaroblazej
- Bywalec
- Posty: 99
- Rejestracja: 18 sty 2011, 23:53
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 730d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Bielsko Biała
- Kontakt:
Re: [E39] 2.5 TDS przegrzanie... ?
Wszystko jest dobrze żadnych niepokojących objawów. Byłem u faceta zapytać co z resztkami starej pompy to mi powiedział, że pompa jest w najniższym punkcie i nigdzie te resztki nie polecą i w ogóle tam już nic nie było a jak by coś było to metalowy wirnik sobie z nimi poradzi... Na i jak jeździ to nie ruszać..
Partacz z niego straszny w wolnym czasie chyba to rozbiorę bo osobiście nie lubię jeździć z taką świadomością
Oczywiście co i jak to się okaże. Dziś wpiąłem INPE i oprócz wassertemperaturfuehler nic nie było. Wnioskuję że chodzi o to że była za wysoka jak ta nieszczęsna pompa poszła?! Acha... dawka się zmieniła Teraz jest 2,5 mg/hub i znów to rozbieranie... Chociaż na razie nic się nie dzieje to zostawię to i pojeżdżę. Lekkie szarpanie gdy spada z obrotów w okolicach 1100 obr/min to jedyny minus.
Partacz z niego straszny w wolnym czasie chyba to rozbiorę bo osobiście nie lubię jeździć z taką świadomością
Oczywiście co i jak to się okaże. Dziś wpiąłem INPE i oprócz wassertemperaturfuehler nic nie było. Wnioskuję że chodzi o to że była za wysoka jak ta nieszczęsna pompa poszła?! Acha... dawka się zmieniła Teraz jest 2,5 mg/hub i znów to rozbieranie... Chociaż na razie nic się nie dzieje to zostawię to i pojeżdżę. Lekkie szarpanie gdy spada z obrotów w okolicach 1100 obr/min to jedyny minus.