Głowica 2,5 TDS a popychacze

Tematy dotyczące układu chłodzenia silnika i legendarnych przegrzanych głowic.

Moderator: Moderatorzy

humanlife
Bywalec
Posty: 201
Rejestracja: 27 gru 2010, 18:15
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie

Głowica 2,5 TDS a popychacze

Post autor: humanlife »

Panowie takie jeszcze jedno pytanie
Bo jak dałem do planowania i sprawdzenia głowicę to powyjmowali mi popychacze i nie założyli ich (nie ponumerowali tez) powiedzieli ze nie gra roli gdzie jaki wloze tylko pytanie czy je dekompresować czy nie ?? ewentualnie co zrobic przed ich montażem
N2O
Bywalec Wyjadacz
Posty: 779
Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Truskaw

Re: Głowica 2,5 TDS a popychacze

Post autor: N2O »

Wg manuala, jak włożysz szklanki i przykręcisz wałek do głowicy, to po 75 minutach(przy temp poniżej 0) popychacze powinny się ścisnąć.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
humanlife
Bywalec
Posty: 201
Rejestracja: 27 gru 2010, 18:15
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie

Re: Głowica 2,5 TDS a popychacze

Post autor: humanlife »

ścisnąć ale co to oznacza ?? że dobrze będzie czy jak ??
i czy je czyścić??
Bo koleś jak odbierałem głowice powiedział żeby każdy popychacz rozebrać na części pierwsze wypłukać/wymyć z oleju i złożyć do kupy i dopiero włożyć do głowicy i wałek na to.
Awatar użytkownika
tdbezs
Bywalec Gadulec
Posty: 480
Rejestracja: 05 gru 2009, 14:12
Seria: E53-70
Nadwozie: SUV
Model: X5 3.0d/sd
Rocznik: 2004
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Chełm

Re: Głowica 2,5 TDS a popychacze

Post autor: tdbezs »

... nic nie robić mechanik ma racje... popychacze same się poustawiają... kolejny krok- nie wymyślać...
humanlife
Bywalec
Posty: 201
Rejestracja: 27 gru 2010, 18:15
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie

Re: Głowica 2,5 TDS a popychacze

Post autor: humanlife »

czyli jak mechanik powiedzial zdekompresowac je tak?
Awatar użytkownika
tdbezs
Bywalec Gadulec
Posty: 480
Rejestracja: 05 gru 2009, 14:12
Seria: E53-70
Nadwozie: SUV
Model: X5 3.0d/sd
Rocznik: 2004
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Chełm

Re: Głowica 2,5 TDS a popychacze

Post autor: tdbezs »

nie widzę takiej potrzeby, po zapaleniu auta popychacze chwile porecholą, będzie silnik skakał, pyrchał i po myślę 30 sekundach powinien wyrównać prace i po temacie... od tyle, zdekompresować można, ale czy to potrzebne? Po 2 trzeba wiedzieć jak to zrobić, a tu zaraz będą opinie, że trzeba wycisnąć olej na imadle czy inne genialne pomysły... a potem dlaczego nie chce działać, dlaczego olej schodzi z popychacza po nocy, czy zmieniać jeden czy wszystkie, jak sprawdzić czy dobry... wszystko to stwarzanie sobie problemów, jeżeli chodziło dobrze nie stukały szklanki to składać i ma chodzić... :)
humanlife
Bywalec
Posty: 201
Rejestracja: 27 gru 2010, 18:15
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie

Re: Głowica 2,5 TDS a popychacze

Post autor: humanlife »

Znaczy się pytam bo wg producenta powinno się wkładać je tam skąd się je wyjęło ale przy planowaniu głowicy wyjęli je ale nie ponumerowali.
I koleś tam który się tym zajmuje powiedział mi żeby je zdekompresować przy czym pokazał mi jak je rozłożyć i żeby je wypłukać z oleju (przemyć każdą część) i złożyć, dlatego pytam
Awatar użytkownika
tdbezs
Bywalec Gadulec
Posty: 480
Rejestracja: 05 gru 2009, 14:12
Seria: E53-70
Nadwozie: SUV
Model: X5 3.0d/sd
Rocznik: 2004
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Chełm

Re: Głowica 2,5 TDS a popychacze

Post autor: tdbezs »

myślę, że wg producenta to powinno się wsadzić nowe... ale wiadomo w niemczech nie mieszkamy... moim zdaniem same się poustawiają, ale można zdekompresować...
N2O
Bywalec Wyjadacz
Posty: 779
Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Truskaw

Re: Głowica 2,5 TDS a popychacze

Post autor: N2O »

No przecież napisałem, że same się ustawią max po około godzinie(może trochę dłużej) od włożenia i przykręcenia wałka.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
Awatar użytkownika
Markiej
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 19 sty 2011, 12:00
Seria: E28
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525td
Rocznik: 1986
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podkarpackie

Re: Głowica 2,5 TDS a popychacze

Post autor: Markiej »

jak pracowałem w warsztacie to szefu kazał zawsze popychacze wrzucac do benzyny na czas roboty i jakoś zawsze auta odpalały bez problemu.
Tomek 85
Bywalec Gadulec
Posty: 479
Rejestracja: 02 sty 2009, 23:57
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie
Lokalizacja: małopolska

Re: Głowica 2,5 TDS a popychacze

Post autor: Tomek 85 »

Nie rozumie w czym problem w tym temacie, kupujecie nowe zakładacie bez jakiegokolwiek moczenia w czymkolwiek, reszte robi ciśnienie oleju. Możecie je moczyć w benzynie, nafcie, on ale to się stosuje żeby wypłukać z nich olej(nie podstawione popychacze lepiej montować) i by nie korodowały gdy będą narażone na czynniki atmosferyczne(długi remont). To samo tyczy się pompy wtryskowej lepiej żeby leżała na półce w garażu zalana ON niż pusta.
Obrazek
pitt49
Bywalec
Posty: 37
Rejestracja: 10 lip 2012, 6:38
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie

Re: Głowica 2,5 TDS a popychacze

Post autor: pitt49 »

Podepnę się pod temat żeby nie zakładać nowego. Chodzi mi o popychacze. Powiedzcie mi proszę czy powinny one mieć luz w głowicy a jeśli ta kto jaki? Nie kogę dojść co stuka w tym tedesie. Szklanki wymienione, wałek sprawdzony a dalej coś klepie! Gdyby ktoś myślał, że to vacum, wtryski czy rozrząd to od razu mówię, że nie. Teraz myślę, że to zbyt luźne gniazda w głowicy na popychacze. Jeżdżę na 0W40 ale myślę o czymś gęściejszym. Co wy na to?
Awatar użytkownika
tomo_o
Bywalec
Posty: 58
Rejestracja: 21 paź 2012, 19:42
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Łazy

Re: Głowica 2,5 TDS a popychacze

Post autor: tomo_o »

pitt49 pisze:Podepnę się pod temat żeby nie zakładać nowego. Chodzi mi o popychacze. Powiedzcie mi proszę czy powinny one mieć luz w głowicy a jeśli ta kto jaki? Nie kogę dojść co stuka w tym tedesie. Szklanki wymienione, wałek sprawdzony a dalej coś klepie! Gdyby ktoś myślał, że to vacum, wtryski czy rozrząd to od razu mówię, że nie. Teraz myślę, że to zbyt luźne gniazda w głowicy na popychacze. Jeżdżę na 0W40 ale myślę o czymś gęściejszym. Co wy na to?

siemka. słuchaj ja mam podobny problem, i stawiam na rozrząd. robiłem remont głowicy, i dalej stuka. smigam na 10W40. Aha szklanki wsio nowe wałek po tescie ok. podczas wymiany głowicy złozyłem na starym rozrządzie - brak srodków na nowe czesci :/ (slizgi napinajace dosc złuzyte były...)
po wielu rozmowach wywnioskowałem ze poprostu łancuchy sa dosc naciagniete juz, a slizgi wytarte tak ze napinacz nie ma jak juz napinac bo lancuch wcina sie w slizgi. i chyba to bd przyczyna. na dniach jak od stones'a przyjda czesci to bd grzebał.
pitt49
Bywalec
Posty: 37
Rejestracja: 10 lip 2012, 6:38
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie

Re: Głowica 2,5 TDS a popychacze

Post autor: pitt49 »

siemka. słuchaj ja mam podobny problem, i stawiam na rozrząd. robiłem remont głowicy, i dalej stuka. smigam na 10W40. Aha szklanki wsio nowe wałek po tescie ok. podczas wymiany głowicy złozyłem na starym rozrządzie - brak srodków na nowe czesci :/ (slizgi napinajace dosc złuzyte były...)
po wielu rozmowach wywnioskowałem ze poprostu łancuchy sa dosc naciagniete juz, a slizgi wytarte tak ze napinacz nie ma jak juz napinac bo lancuch wcina sie w slizgi. i chyba to bd przyczyna. na dniach jak od stones'a przyjda czesci to bd grzebał.
Witam i cieszę się, że ktoś się w końcu odezwał w tym temacie. Ja skoczyłem walkę z tym silnikiem bo auto poszło do kasacji po dzwonie. Dodam tylko, że do konca nie udało mi się stwierdzić co tam stuka w tym silniku. Mówisz rozrząd, hm ja wymieniłem na nowy kompletny ori i dalej to samo było. Pozostały tylko wspomniane luzy w gniazdach popychaczy albo sworzen w tłoku albo jeszcze coś innego cholera wie co. Teraz jest E39 z tym samym motorem, ale ten chodzi o niebo lepiej.Pzdr
Awatar użytkownika
gilmor
Bywalec
Posty: 86
Rejestracja: 28 kwie 2012, 15:02
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Łódzkie
Lokalizacja: Ksawerów k/Łodzi

Re: Głowica 2,5 TDS a popychacze

Post autor: gilmor »

Ja raczej bym oznaczał gdzie który był włozony (zresztą zawsze tak robię z popychaczami,zaworami,że układam je w pojemniku z płynem tak jak były w głowicy)i potem tak je wkładam, po prostu mnie uczono,że taki elementów na wszelki wypadek lepiej nie zameniać o ile wkładamy używki i zawsze wszystko dobrze natłuszczone by nie było suchego startu.
przypomina mi sie jak kumpel włożył silnik forda do polda pojechał na zlot i coś zaczeło mu pukać jednogłośnie stwierdziliśmy,że to panewka zalaliśmy gęstym olejem by sie do turlał do domu ....po 15km urwał sie tłok...
humanlife
Bywalec
Posty: 201
Rejestracja: 27 gru 2010, 18:15
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie

Re: Głowica 2,5 TDS a popychacze

Post autor: humanlife »

Powiem tak jesli samemu się zdejmuje wałek to tak jak mówisz gilmor dobrze jest tak robic. Ja osobiscie oddalem glowice do sprawdzenia i splanowania i niestety popychacze dostalem w woreczku nie ponumerowane, az milo ;/
Awatar użytkownika
gilmor
Bywalec
Posty: 86
Rejestracja: 28 kwie 2012, 15:02
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Łódzkie
Lokalizacja: Ksawerów k/Łodzi

Re: Głowica 2,5 TDS a popychacze

Post autor: gilmor »

wiem i to mnie wk... własnie w warsztatach na szczeście mam taki w łodzi że rozumieją moje fobie:P a z zasady sam wszystko rozbieram numeruję i oddaję golasa najwyżej ale wiadomo nie każdy ma taką opcję lub poprostu chodzi o czas:)

a robilem różne kombinacje i według moich odczuć w mechanice jest coś takiego jak ułożenie współpracujących elementów.
N2O
Bywalec Wyjadacz
Posty: 779
Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Truskaw

Re: Głowica 2,5 TDS a popychacze

Post autor: N2O »

Jak możesz to przy okazji wymień popychacze(tanie są) - zaoszczędzi Ci nerwów potem jak któryś zacznie stukać.
:mrgreen:
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
michal93
Bywalec
Posty: 80
Rejestracja: 27 lip 2013, 16:27
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podlaskie

Re: Głowica 2,5 TDS a popychacze

Post autor: michal93 »

Pracuje jako mechanik, i o ile w TDS-ie nie ma problemów po zamianie popychaczy to są silniki w, których bedzie ogromny... Ogólnie sama kolejność popychaczy w gniazdach nie gra większej roli aczkolwiek zawsze je numeruje. Tak samo jak Ustawiam se rozrząd przez zdjęciem głowicy, żeby przy składaniu sprawnie to złożyć i nie bawić się w ustawienie rozrządu. Ostatnio koleszka nie ponumerował szklanek w Renault Vel satis... 3.0 V6. A to już jest problem, bo te zawory się reguluje płytkami. I teraz pomierz 24 zaworów i dostosuj do nich odpowiedniej grubości płytki. Masakra...
ODPOWIEDZ