EXX wisko
Moderator: Moderatorzy
- adasiek185
- Bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 23 gru 2012, 12:58
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 524d/td
- Rocznik: 1990
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Dolnośląskie
- Lokalizacja: DZG / Zgorzelec
EXX wisko
siemka wszem i wobec. Obilo mi sie o uszy ze do naszych pociech pasuje wisko od Daewoo Lublin 2.4d. Wiatrak na 11 lopatek. Ktos jest w stanie to potwierdzic? Moje wyzionelo ducha, za Behra cenia 450zl, a za takie do Lublinka tylko 140. Interesuje mnie to bardzo. Jesli ktos cos wie, niech dorzuci swoje pare groszy. Przyda sie potomnym
- Dimo
- Bywalec Gadulec
- Posty: 450
- Rejestracja: 11 lis 2010, 22:35
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Łódzkie
- Lokalizacja: EZD
Re: EXX wisko
To byłoby ciekawe.. Skąd ta cena wisca od lublinka-trzeba w serwisie Daewoo gdzieś szukać?
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
- adasiek185
- Bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 23 gru 2012, 12:58
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 524d/td
- Rocznik: 1990
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Dolnośląskie
- Lokalizacja: DZG / Zgorzelec
Re: EXX wisko
zarzuc haslem po jakichkolwiek stronach i ceny wywala. Jak znajde chwile to nawiedze jakis szrot i lookne sam jak to wyglada
-
- Bywalec
- Posty: 201
- Rejestracja: 27 gru 2010, 18:15
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Małopolskie
Re: EXX wisko
Apropos części z lublina do TDS'a to napewno pasują świece żarowe a wisco ciekawe ciekawe
-
- Bywalec
- Posty: 78
- Rejestracja: 04 lut 2013, 20:03
- Seria: E28
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubelskie
Re: EXX wisko
a może tak by pójść dalej i wisco zastąpić elektrykiem. Nawet sprawna wiskoza stawia duży opór silnikowi. Przykład na luznym pasku klinowym bez wiska brak poślizgów i piszczenia. Włączając po kolei światła, nadmuch cisza. Lekkie popiskiwanie przy dodatkowo włączonym ogrzewaniu szyby. Po wyłączeniu wszystkich odbiorników prądu i zamontowaniu sprawnego wiska grube poślizgi i pisk. Taki elektryk najlepiej od klimy, dwubiegowy wpięty w czujnik z przekażnikami oszczędza troche silnik i paliwo. Tak wiem że wisko proste i raczej niezawodne ale dla maniaków jazdy o kropelce lub zwiększenia osiągów to dobra alternatywa.
- adasiek185
- Bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 23 gru 2012, 12:58
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 524d/td
- Rocznik: 1990
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Dolnośląskie
- Lokalizacja: DZG / Zgorzelec
Re: EXX wisko
tez nieglupia mysl. Widze temat sie rusza ale zaraz ktos wpadnie ze to druciarstwo ale wiskoza bardziej mnie interesuje niz dlubanie z wiatrakami elektro dobre wyjscie na upal w korkach. Wszystko sciagnie z chlodnicy
- Dimo
- Bywalec Gadulec
- Posty: 450
- Rejestracja: 11 lis 2010, 22:35
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Łódzkie
- Lokalizacja: EZD
Re: EXX wisko
laki7-niestety,wydajnośc elektrycznego jest za niska..dlatego went.elektr.jest zaprzegniety tylko do ew.wspomagania wiskozy (oprócz funkcji klimy).
Lepszym rozwiązaniem mogłoby być sprzegiełko elektromagnetyczne zamiast wiskozy,ale to też rzeźba..
Lepszym rozwiązaniem mogłoby być sprzegiełko elektromagnetyczne zamiast wiskozy,ale to też rzeźba..
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
-
- Bywalec
- Posty: 78
- Rejestracja: 04 lut 2013, 20:03
- Seria: E28
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubelskie
Re: EXX wisko
no i tu się nie zgodzę . W większości swoich i kolegów bmw montuje taki elektrowentylator i spokojnie daje radę szybko zbić temp szczególnie drugi bieg. Autka często wykorzystujemy w zabawach na torze i jest ok. Diesle w takim zestawieniu także dają radę. Idąc dalej stojąc w korku włączone wisco kręci się równo z wolnymi obrotami, elektro niezależnie od obrotów silnika szybciej. Tak więc czy moc wisca jest większa czy mniejsza elektrowentylator daje radę.
Co chodzi o sprzęgło elektromagnetyczne miało by takie same plusy i minusy co wisco plus dodatkowa elektryka.
Co chodzi o sprzęgło elektromagnetyczne miało by takie same plusy i minusy co wisco plus dodatkowa elektryka.
- gummiss11
- Bywalec Gadulec
- Posty: 435
- Rejestracja: 13 gru 2009, 18:19
- Seria: E46
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 320d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Kawki(Brodnica)
Re: EXX wisko
W dużym fiacie było sprzęgło elektromagnetyczne i nie było wtedy visco. Elektromagnes robił za regulator. Jak temp. na dole chłodnicy wzrosła powyżej jakiegoś poziomu to termoprzekaźnik załączał elektromagnes, a jak zmalała to wyłączał. Wentylator był zamocowany do pompy cieczy nawet mam taką pompę z elektromagnesem i wentylatorem w garażu Przeszło mi przez myśl zamontowanie tego wentylatora do 524td, ale jak tatuś dodał gazu i usłyszałem ten przepiękny dźwięk z visco, to przestały mi chodzić po głowie głupie myśli
Bo Możemy Więcej...
- Dimo
- Bywalec Gadulec
- Posty: 450
- Rejestracja: 11 lis 2010, 22:35
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Łódzkie
- Lokalizacja: EZD
Re: EXX wisko
Moc swoją drogą,a wraz z mocą i typem zastosowanego wiatraka w parze idzie wydajnośc.
A do tych elektrowentylatorów jakie wiatraki zakładacie? Te z wisca? Czy zostają dotychczasowe?
Gummiss11-właśnie ten elektromagnes miałem na myśli. A w razie jakiejś awarii w pare min.szło go skrecic na stałe-żeby cały czas ciągnął.
Natomiast odgłos załączonego wisco-bezcenny..
A do tych elektrowentylatorów jakie wiatraki zakładacie? Te z wisca? Czy zostają dotychczasowe?
Gummiss11-właśnie ten elektromagnes miałem na myśli. A w razie jakiejś awarii w pare min.szło go skrecic na stałe-żeby cały czas ciągnął.
Natomiast odgłos załączonego wisco-bezcenny..
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
-
- Bywalec
- Posty: 78
- Rejestracja: 04 lut 2013, 20:03
- Seria: E28
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubelskie
Re: EXX wisko
co chodzi o moc względem wydajności to sprawa ma się tak.
Elektro gdy jest w spoczynku nie powoduje żadnych obciążeń silnika, gdy się włączy pojawia się obciążenie na silniku czyli 0-1
wisco gdy jest w spoczynku obciąża silnik nawet bezwładnością i oporami powietrza, gdy się załączy można zapomnieć o dobrych ośiągach
Elektro gdy jest w spoczynku nie powoduje żadnych obciążeń silnika, gdy się włączy pojawia się obciążenie na silniku czyli 0-1
wisco gdy jest w spoczynku obciąża silnik nawet bezwładnością i oporami powietrza, gdy się załączy można zapomnieć o dobrych ośiągach
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 779
- Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Truskaw
Re: EXX wisko
Opór generowany przez sprawne wisko gdy jest w stanie nie załączonym jest minimalny i nieodczuwalny.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
BMW 725 TDS
- wojtek_blekitny
- Moderator
- Posty: 921
- Rejestracja: 06 wrz 2008, 23:51
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: okol. Poznania
Re: EXX wisko
Przyłączę się do off-topu.
Myślałem również nad elektrycznym wentylatorem.
Oczywiście trzeba uwzględnić pobór prądu (szczególnie ważne w aucie do jazdy "na co dzień"=> gdy włączymy wszelkie odbiorniki i ów wentylator miałby akurat pracować na najwyższym biegu. Wtedy pobór przekroczy możliwości standardowego alternatora 90-tki- baterii szkoda).
Rozważam montaż alternatora 140A z E39/E38 TDS (choćby i z tego względu, że dołożyłem trochę wyposażenia), aczkolwiek nie trzymałem jeszcze obydwu w rękach, więc nie będę kłamał, że pasuje na 100% (choć bloki i pokrywy rozrządu, do których właśnie mocuje się "altek" są takie same w E34/E36 TDS po 94' i E38/E39).
Pamiętajcie tylko o shroudzie (tunelu powietrznym), jeśli będziecie chcieli montować wentylator bez takowego (rzadko, ale zdarzają się i takie).
Myślałem również nad elektrycznym wentylatorem.
Oczywiście trzeba uwzględnić pobór prądu (szczególnie ważne w aucie do jazdy "na co dzień"=> gdy włączymy wszelkie odbiorniki i ów wentylator miałby akurat pracować na najwyższym biegu. Wtedy pobór przekroczy możliwości standardowego alternatora 90-tki- baterii szkoda).
Rozważam montaż alternatora 140A z E39/E38 TDS (choćby i z tego względu, że dołożyłem trochę wyposażenia), aczkolwiek nie trzymałem jeszcze obydwu w rękach, więc nie będę kłamał, że pasuje na 100% (choć bloki i pokrywy rozrządu, do których właśnie mocuje się "altek" są takie same w E34/E36 TDS po 94' i E38/E39).
Pamiętajcie tylko o shroudzie (tunelu powietrznym), jeśli będziecie chcieli montować wentylator bez takowego (rzadko, ale zdarzają się i takie).
"Exercise your inner demons"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
-
- Bywalec
- Posty: 78
- Rejestracja: 04 lut 2013, 20:03
- Seria: E28
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubelskie
Re: EXX wisko
w poprzednich postach udowodniłem że wcale tak nie jest!N2O pisze:Opór generowany przez sprawne wisko gdy jest w stanie nie załączonym jest minimalny i nieodczuwalny.
Co chodzi o alternator to ja u siebie mam chyba 120. Brat ma 90 i nie nażeka na aku.
Alternatory z e39,e38 ma inne sterowanie. Szczotkotrzymacz jest z wsówką na 2 piny.
Mechanicznie podszedł by napewno.
- Markiej
- Bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 19 sty 2011, 12:00
- Seria: E28
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525td
- Rocznik: 1986
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podkarpackie
Re: EXX wisko
ja w rekinie mam zamontowany dodatkowo wentylator od klimy przed chłodnicą. Visco mam nowe to i nie zauważyłem żeby kiedykolwiek sie owy wiatrak załączył:) trochę się boje przetestować czy sam el da rade, zwłaszcza że wskaźnik od temp mi wariuje i nie wiem ile naprawdę silnik ma stopni.
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 779
- Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Truskaw
Re: EXX wisko
Gdzie te dowody?laki7 pisze:w poprzednich postach udowodniłem że wcale tak nie jest!N2O pisze:Opór generowany przez sprawne wisko gdy jest w stanie nie załączonym jest minimalny i nieodczuwalny.
Co chodzi o alternator to ja u siebie mam chyba 120. Brat ma 90 i nie nażeka na aku.
Alternatory z e39,e38 ma inne sterowanie. Szczotkotrzymacz jest z wsówką na 2 piny.
Mechanicznie podszedł by napewno.
Po czym wnioskujesz że wisko było sprawne?
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
BMW 725 TDS
-
- Bywalec
- Posty: 78
- Rejestracja: 04 lut 2013, 20:03
- Seria: E28
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubelskie
Re: EXX wisko
Bo mam ich z 50 a to które założyłem do silnika z uszkodzonym napinaczem pochodziło ze sprawnego angola który stał pod ręką. Zjawisko poślizgu i piszczenia nie zachodzilo pod wpływem włączenia odbiorników prądu tylko po założeniu sprawnego wisco które w danym momęcie nie było spięte. Jeśli to nie obciążenie wiskiem spowodowało to to prosze mnie poprawić. Bo dla mnie opór to opór, nieważne czy wywołany przez alternator, pompę wody czy lużne wisco.
Wybór wisco ma dużo plusów jak prostota, niezawodność, płynna regulacja temperatury płunu. Minus to właśnie opory.
Elektryk minusy stosunkowo skomplikowany, więcej żeczy do popsucia, działanie 0-1. Plusy to brak oporów w spoczynku.
Wybór wisco ma dużo plusów jak prostota, niezawodność, płynna regulacja temperatury płunu. Minus to właśnie opory.
Elektryk minusy stosunkowo skomplikowany, więcej żeczy do popsucia, działanie 0-1. Plusy to brak oporów w spoczynku.
- gummiss11
- Bywalec Gadulec
- Posty: 435
- Rejestracja: 13 gru 2009, 18:19
- Seria: E46
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 320d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Kawki(Brodnica)
Re: EXX wisko
Nie wiem, czy zimne i sprawne visco daje duży opór, skoro łapie je ręka na wolnych obrotach i kręcę w drugą stronę to chyba nie jest to opór odczuwalny dla silnika.... Gdyby miało duży opór to bym stracił palce, albo i dłoń, a nawet zadrapania na dłoni nie mam. Visco ma to do siebie że jak jest zatrzymane to ma opór zimne i gorące, a jak po obraca się na silniku to traci opór praktycznie do zera...
Bo Możemy Więcej...
- tdbezs
- Bywalec Gadulec
- Posty: 480
- Rejestracja: 05 gru 2009, 14:12
- Seria: E53-70
- Nadwozie: SUV
- Model: X5 3.0d/sd
- Rocznik: 2004
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubelskie
- Lokalizacja: Chełm
Re: EXX wisko
Ja swoja przygodę z wisko opiszę tak... pojechałem nad zalew wiślany na studiach będąc i w deszczu rzęsistym jak dobrze pamiętam w mieście Braniewo, samochód ciężko zaczął wchodzić na obroty powyżej 2,5tyś i to z niesamowitym świstem... Okazało się, ze wisko się zatarło i stanęło na sztywno, oczywiście je odkręciłem od pompy cieczy chłodzącej i tak sobie jeździłem, bo byłem rodzinę odwiedzić w Elblągu itp... I powiem tak: wisko strasznie trzyma silnik!!! Auto mam po chipie i wiem, że osiąga moc jaką ma osiągać, ale bez wiskozy moim zdaniem to plus 10km, niby nic ale trzyma. Nie wiem, ktoś może być innego zdanie ale nowe BMW raczej bez wiska już są
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 779
- Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Truskaw
Re: EXX wisko
Nowe nie mają wiska tylko wentylator elektryczny po to by miało co się psuć i kosztować 2500pln.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
BMW 725 TDS