Range rover p38(m51) Nieszczelnośc układu chłodzenia.

Tematy dotyczące układu chłodzenia silnika i legendarnych przegrzanych głowic.

Moderator: Moderatorzy

elfik3221
Świeżak
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 20 lis 2015, 21:21
Seria: Land Rover
Nadwozie: SUV
Model: RR P38a
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Lubelskie

Range rover p38(m51) Nieszczelnośc układu chłodzenia.

Post autor: elfik3221 »

Witam, ostatnio oglądałem sobie silnik i zauważyłem ze nad pompa wody, pod obudowa termostatu tam gdzie jest kanał wodny minimalnie sączy się płyn, bo nawet kapaniem nie można tego nazwać. Z moich oględzin wygląda na to ze to właśnie z tego kanału wodnego(miałem nadzieję że obudowa termostatu). Moje pytanie do Was czy usunięcie tego wycieku jest jednoznaczne z wymianą uszczelki głowicy? Z tego co widziałem ona uszczelnia ten kanał i jeżeli tak to czy w ogóle się tym przejmować jeżeli wyciek jest minimalny? Pozdrawiam
N2O
Bywalec Wyjadacz
Posty: 779
Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Truskaw

Re: Range rover p38(m51) Nieszczelnośc układu chłodzenia.

Post autor: N2O »

Widocznie ktoś grzebał w rozrządzie jeśli się tam sączy.
Bez demontażu głowicy nie da rady tego uszczelnić. Jeśli nie ubywa płynu znacząco, a silnik nie ma przedmuchu do układu chłodzenia i rozrząd nie wymaga wymiany, to lepiej to olać.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
elfik3221
Świeżak
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 20 lis 2015, 21:21
Seria: Land Rover
Nadwozie: SUV
Model: RR P38a
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Lubelskie

Re: Range rover p38(m51) Nieszczelnośc układu chłodzenia.

Post autor: elfik3221 »

Rozrząd wygląda w porządku nie jestem palcem w stanie unieść łańcucha wiec nie będę go ruszał. 2 lata temu była wymieniana uszczelka pod głowica i spawania sama głowica bo sito z niej było. Przedmuchow tez nie ma raczej bo w wężach jest ciśnienie ale chyba normalne, jestem w stanie ugiąć wąż a jak się zapre to nawet ten od termostatu dam radę ściągnąć całkiem, poza tym nie syczy jakoś nadzwyczajnie z korka wiec utrzymuje się to 140kPa. Zdemontowalem dolot wytarlem dokładnie na pompie klimy było kilka kropel, przejechałem się i jest tak nasączone na tej uszczelce głowicy ale nawet nie widać żeby poleciało dalej. No nic narazie będę jeździl i kontrolował płyn. Mam nadzieje ze wyciek się nie powiększy ale znając moje szczęście i życie pewnie będzie inaczej.
ODPOWIEDZ