e39 525tds - wymiana sprzegla
Moderator: Moderatorzy
- adam-bmw
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1108
- Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Åysomice k. Torunia
Re: e39 525tds - wymiana sprzegla
dokładnie tak jak kolega napisał, musi być od tds-a inne nie podejdzie
- Jawor
- Administrator
- Posty: 2404
- Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
- Seria: E90-93
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2010
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: e39 525tds - wymiana sprzegla
Czołem,
mam problem, wg mnie z wysprzęglikiem,
w czasie jazdy na 4/5 biegu gdy chce zredukować to mam problem ze zmianą biegu, muszę nacisnąć 2-3 razy sprzęgło żeby bez oporu wrzucić N
i moje podejrzenia padły na wysprzęglik, słusznie?
mam problem, wg mnie z wysprzęglikiem,
w czasie jazdy na 4/5 biegu gdy chce zredukować to mam problem ze zmianą biegu, muszę nacisnąć 2-3 razy sprzęgło żeby bez oporu wrzucić N
i moje podejrzenia padły na wysprzęglik, słusznie?
- adam-bmw
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1108
- Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Åysomice k. Torunia
Re: e39 525tds - wymiana sprzegla
ja skłaniałbym się w stronę pompki, możliwe że ciśnienie gubi
- Dimo
- Bywalec Gadulec
- Posty: 450
- Rejestracja: 11 lis 2010, 22:35
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Łódzkie
- Lokalizacja: EZD
Re: e39 525tds - wymiana sprzegla
Szukam sprzegła i okazuje sie,że w e39 tds były montowane dwa różne zestawy sprzegieł,przykład Sachs (komplety tarcza/docisk/łożysko):adam-bmw pisze:w e39 tds było już sprzęgło x-trend czy jak kto woli sac, do jego zamontowania np przy wymianie samej tarczy jest niezbędny ten przyrząd, jak zakładamy nowy docisk to słoneczko jest zablokowane a sprężynki od regulacji napięte więc tylko zakładasz przykręcasz odblokowujesz i po zawodach
nr.3000 724 001 do 09/97
nr.3000 836 601 od 10/97.
Ten drugi zestaw jest o ok.250zł droższy. Wychodzi na to,że to pierwsze jest jeszcze bez SAC. Z realoem wynika,że te zestawy róznią sie tarczami i dociskami (inne numery OE),natomiast łożysko wyciskowe pozostaje takie samo. Po zakupie sprawdze CO i JAK i opisze tutaj.
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
- Dimo
- Bywalec Gadulec
- Posty: 450
- Rejestracja: 11 lis 2010, 22:35
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Łódzkie
- Lokalizacja: EZD
Re: e39 525tds - wymiana sprzegla
Jestem po wymianie,jest tak,jak powyżej-do 9/97 zwykłe sprzegła bez SAC.
Moja zużyta tarcza miała 6,3mm a dopuszczalna minimalna grubośc to 7,5mm-wiec wyjechana do samego końca
PS.Sorry za posta pod postem.
Moja zużyta tarcza miała 6,3mm a dopuszczalna minimalna grubośc to 7,5mm-wiec wyjechana do samego końca
PS.Sorry za posta pod postem.
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 26 sty 2012, 16:48
- Seria: E36
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: 318tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Świętokrzyskie
Re: e39 525tds - wymiana sprzegla
Witam.
Również mam problem ze sprzęgłem.
Otóż ślizgało się więc długo sie nie zastanawiałem kupiłem nowe kompletne sacha.
Po wymianie na nowe chwilowo była lekka poprawa ale nie na długo.
Dokupiłem więc nowy wysprzęglik mając nadzieję że to jego wina. Zamontowałem odpowietrzyłem i nadal sprzęgło się ślizga .
Jaka może być jeszcze tego przyczyna ??
Dodam że zdemontowane sprzęgło nie wyglądało na bardzo zużyte, tarcz miała około 9mm grubości .
Również mam problem ze sprzęgłem.
Otóż ślizgało się więc długo sie nie zastanawiałem kupiłem nowe kompletne sacha.
Po wymianie na nowe chwilowo była lekka poprawa ale nie na długo.
Dokupiłem więc nowy wysprzęglik mając nadzieję że to jego wina. Zamontowałem odpowietrzyłem i nadal sprzęgło się ślizga .
Jaka może być jeszcze tego przyczyna ??
Dodam że zdemontowane sprzęgło nie wyglądało na bardzo zużyte, tarcz miała około 9mm grubości .
- adam-bmw
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1108
- Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Åysomice k. Torunia
Re: e39 525tds - wymiana sprzegla
jak miał ok 9mm to praktycznie nowa, jak było krótko dobrze to powodem może być uszkodzony uszczelniacz i zaoleja się sprzęgło, zobacz czy ta zdemontowana nie jest pokryta tłustym nalotem jak tak to masz odpowiedz jak nie sprawdziłbym czy tarcza gładko "chodzi" po wałku sprzęgłowym i czy masz dobre łożysko i łapę bo może coś z wysokością masz i nei wysprzęgla do końca