e39 525tds - wymiana sprzegla

Zbiór gotowych porad pomocnych w naprawach, modyfikacjach i diagnostyce.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

Re: e39 525tds - wymiana sprzegla

Post autor: adam-bmw »

dokładnie tak jak kolega napisał, musi być od tds-a inne nie podejdzie
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2404
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: e39 525tds - wymiana sprzegla

Post autor: Jawor »

Czołem,

mam problem, wg mnie z wysprzęglikiem,
w czasie jazdy na 4/5 biegu gdy chce zredukować to mam problem ze zmianą biegu, muszę nacisnąć 2-3 razy sprzęgło żeby bez oporu wrzucić N
i moje podejrzenia padły na wysprzęglik, słusznie?
Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

Re: e39 525tds - wymiana sprzegla

Post autor: adam-bmw »

ja skłaniałbym się w stronę pompki, możliwe że ciśnienie gubi
Awatar użytkownika
Dimo
Bywalec Gadulec
Posty: 450
Rejestracja: 11 lis 2010, 22:35
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Łódzkie
Lokalizacja: EZD

Re: e39 525tds - wymiana sprzegla

Post autor: Dimo »

adam-bmw pisze:w e39 tds było już sprzęgło x-trend czy jak kto woli sac, do jego zamontowania np przy wymianie samej tarczy jest niezbędny ten przyrząd, jak zakładamy nowy docisk to słoneczko jest zablokowane a sprężynki od regulacji napięte więc tylko zakładasz przykręcasz odblokowujesz i po zawodach
Szukam sprzegła i okazuje sie,że w e39 tds były montowane dwa różne zestawy sprzegieł,przykład Sachs (komplety tarcza/docisk/łożysko):
nr.3000 724 001 do 09/97
nr.3000 836 601 od 10/97.
Ten drugi zestaw jest o ok.250zł droższy. Wychodzi na to,że to pierwsze jest jeszcze bez SAC. Z realoem wynika,że te zestawy róznią sie tarczami i dociskami (inne numery OE),natomiast łożysko wyciskowe pozostaje takie samo. Po zakupie sprawdze CO i JAK i opisze tutaj.
Obrazek
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
Awatar użytkownika
Dimo
Bywalec Gadulec
Posty: 450
Rejestracja: 11 lis 2010, 22:35
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Łódzkie
Lokalizacja: EZD

Re: e39 525tds - wymiana sprzegla

Post autor: Dimo »

Jestem po wymianie,jest tak,jak powyżej-do 9/97 zwykłe sprzegła bez SAC.
Moja zużyta tarcza miała 6,3mm a dopuszczalna minimalna grubośc to 7,5mm-wiec wyjechana do samego końca :)
PS.Sorry za posta pod postem.
Obrazek
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
wigas
Świeżak
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 26 sty 2012, 16:48
Seria: E36
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: 318tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Świętokrzyskie

Re: e39 525tds - wymiana sprzegla

Post autor: wigas »

Witam.
Również mam problem ze sprzęgłem.
Otóż ślizgało się więc długo sie nie zastanawiałem kupiłem nowe kompletne sacha.
Po wymianie na nowe chwilowo była lekka poprawa ale nie na długo.
Dokupiłem więc nowy wysprzęglik mając nadzieję że to jego wina. Zamontowałem odpowietrzyłem i nadal sprzęgło się ślizga .
Jaka może być jeszcze tego przyczyna ??
Dodam że zdemontowane sprzęgło nie wyglądało na bardzo zużyte, tarcz miała około 9mm grubości .
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

Re: e39 525tds - wymiana sprzegla

Post autor: adam-bmw »

jak miał ok 9mm to praktycznie nowa, jak było krótko dobrze to powodem może być uszkodzony uszczelniacz i zaoleja się sprzęgło, zobacz czy ta zdemontowana nie jest pokryta tłustym nalotem jak tak to masz odpowiedz jak nie sprawdziłbym czy tarcza gładko "chodzi" po wałku sprzęgłowym i czy masz dobre łożysko i łapę bo może coś z wysokością masz i nei wysprzęgla do końca
ODPOWIEDZ