e34 tds - napinacz paska wielorowkowego
Moderator: Moderatorzy
-
- Bywalec
- Posty: 212
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 22:10
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 318tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Olecko
Ja tu jestem nowy u was na forum witam serdecznie wszystkich i ciepło pozdrawiam Mam małe pytanko u mnie jak strzelił pasek powymieniałem wszystko rolki napinacz ramie .i jest taki ból że pasek piszczy a jest nowe wszystko na starym nie piszczał rolki są ina pasek getsa napinacz ina a ramie orginał .pasek piszczy na pompie wspomagania jakby był za lużny i z tego co wiem nie jest regulowany jego naciąg po wydaniu ok 600 złotych za wszystkie części można się wściec może oryginalny pasek zamówić bo ten getsa troche się rożni tzn jest twardszy sam juz nie wiem .. mieliście już cosik takiego serdecznie pozdrawiam
BMW 318 TDS, TOYOTA SUPRA TURBO
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
Witam nowego fana marki BMW!
Nigdy nie miałem takiego przypadku(a wymieniałem już kilka razy paski),ale rozsądek podpowiada,żeby jeszcze raz wszystko sprawdzić.
A nie porównywałeś długości starego i nowego paska?
Jak Ci lekko lub ciężko szło zakładanie paska?
Może amortyzatorek nie "trzyma"!
Nigdy nie miałem takiego przypadku(a wymieniałem już kilka razy paski),ale rozsądek podpowiada,żeby jeszcze raz wszystko sprawdzić.
A nie porównywałeś długości starego i nowego paska?
Jak Ci lekko lub ciężko szło zakładanie paska?
Może amortyzatorek nie "trzyma"!
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
- biernus
- Bywalec Gadulec
- Posty: 419
- Rejestracja: 20 sty 2008, 22:57
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- Kontakt:
\supers pisze:Ja tu jestem nowy u was na forum witam serdecznie wszystkich i ciepło pozdrawiam Mam małe pytanko u mnie jak strzelił pasek powymieniałem wszystko rolki napinacz ramie .i jest taki ból że pasek piszczy a jest nowe wszystko na starym nie piszczał rolki są ina pasek getsa napinacz ina a ramie orginał .pasek piszczy na pompie wspomagania jakby był za lużny i z tego co wiem nie jest regulowany jego naciąg po wydaniu ok 600 złotych za wszystkie części można się wściec może oryginalny pasek zamówić bo ten getsa troche się rożni tzn jest twardszy sam juz nie wiem .. mieliście już cosik takiego serdecznie pozdrawiam
Jestes pewien ze to pasek piszczy? A nie TULEJKA napinacza? w tamtym miejscu lubi sie robic swierszczyk. Pasek sprawdzisz bardzo prosto... podczas pracy wez jakis zraszacz z woda (atomizer) i psiknij kilka razy na pasek.. jak na chwile ucichnie znaczy, ze pasek.
Aby zobaczyc czy to nie piszczy ramie napinacza to wez "breche" i dociskaj za napinacz albo za ramie (uwaga na krecace sie wisko).
Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 677
- Rejestracja: 28 gru 2007, 23:20
- Seria: Opel
- Model: RR P38a
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Małopolskie
- Lokalizacja: Kraków
nie reguluje sie.pasek jest napinany automatycznie napinaczem.
Kliknij i zobacz --> Tanie części do TDS-ów
POMOC DROGOWA AUTOHOLOWANIE
TEL 504-209-706 24h/dobe
DLA KLUBOWICZOW ZNIZKI
POMOC DROGOWA AUTOHOLOWANIE
TEL 504-209-706 24h/dobe
DLA KLUBOWICZOW ZNIZKI
-
- Bywalec
- Posty: 43
- Rejestracja: 10 kwie 2009, 10:59
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podkarpackie
- Lokalizacja: Przemyśl
Witam serdecznie mam pytanie jak można prowizorycznie ( na Słodowego i McGyvera) dosłownie na 15 km (dojazd do mechaniora) naciągnąć pasek .Wczoraj w pracy po odpaleniu okazało się że nie mam ładowania i wspomaganie nie działa. Po krótkiej wizji lokalnej okazalo sie że padł napinacz. Jak wcześniej koloedzy pisali jego agonia poprzedzona była piszczeniem przy gaszeniu silnika. Wiem że prowizorka to nie jest dobre rozwiązanie niestety mechanika samochodowa ( wymiana w własnym zakresie odpada) a holowanie noo jakby to powiedzieć oprócz lawety(150 zł ) nikt nie chce pociągnąć takiego dzika w szczególności że trasa prowadzi przez teren mocno górzysty.Pozdrawiam.
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
Jechałem ze złamaną łapą napinacza ok. 4km. do domu i nic złego się nie stało.
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 13 lip 2008, 12:12
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
NApinacz paska
Witam
Mam (jak kilku przedmówców) problem z napinaczem. Tłucze się niemiłosiernie na wolnych obrotach. Mam w związku z tym pytanie: czy muszę wymienic cały napinacz ( siłowniczek już wymieniłem) czyli tą śmiesznie wygiętą dźwignię czy wystarczy tylko kółko ?
NA aukcjach dostępne są napinacze ze sworzniem łożyskowym i bez niego. Co "pada" w napinaczu: kółko. sworzeń czy jeszcze coś?
Pozdrawiam
Mam (jak kilku przedmówców) problem z napinaczem. Tłucze się niemiłosiernie na wolnych obrotach. Mam w związku z tym pytanie: czy muszę wymienic cały napinacz ( siłowniczek już wymieniłem) czyli tą śmiesznie wygiętą dźwignię czy wystarczy tylko kółko ?
NA aukcjach dostępne są napinacze ze sworzniem łożyskowym i bez niego. Co "pada" w napinaczu: kółko. sworzeń czy jeszcze coś?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 05 paź 2009, 21:23 przez bryan, łącznie zmieniany 1 raz.
witt
- raven_1983
- Ekspert
- Posty: 2286
- Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
ZoolerMann - sprawdź co dokładnie jest przyczyną.
Czasem przy zbyt luźnym dokręceniu tłoczka zdarza się, że napinacz przeskoczy i zamiast napinać będzie luzować - w takim przypadku wystarczy trochę siły fizycznej i dźwignia aby przywrócić poprawne ustawienie napinacza, a następnie przykręcenie śruby przy tłoczku napinacza.
Jeżeli natomiast pęknięte jest ramie napinacza to raczej bym nie ryzykował i zabrał lawetę zwłaszcza, że nie daleko.
Gdyby trzeba było przejechać z placu do warsztatu tj. praktycznie żadna odległość to jeszcze ew. bym rozważał jazdę bez napędu pompy wody.
Napisz więcej co dokładnie się stało i jak to wygląda pod maską...
Bryan - wszystkie elementy które wymieniłeś podlegają zużyciu.
Ramię napinacza czasem pęka... kółka zaczynają ćwierkać, tuleja główna napinacza z czasem się przyciera i zaczyna hałasować.
Najlepiej wybadaj co powoduje skakanie napinacza - raczej obstawiał bym którąś rolkę prowadzącą.
Czasem przy zbyt luźnym dokręceniu tłoczka zdarza się, że napinacz przeskoczy i zamiast napinać będzie luzować - w takim przypadku wystarczy trochę siły fizycznej i dźwignia aby przywrócić poprawne ustawienie napinacza, a następnie przykręcenie śruby przy tłoczku napinacza.
Jeżeli natomiast pęknięte jest ramie napinacza to raczej bym nie ryzykował i zabrał lawetę zwłaszcza, że nie daleko.
Gdyby trzeba było przejechać z placu do warsztatu tj. praktycznie żadna odległość to jeszcze ew. bym rozważał jazdę bez napędu pompy wody.
Napisz więcej co dokładnie się stało i jak to wygląda pod maską...
Bryan - wszystkie elementy które wymieniłeś podlegają zużyciu.
Ramię napinacza czasem pęka... kółka zaczynają ćwierkać, tuleja główna napinacza z czasem się przyciera i zaczyna hałasować.
Najlepiej wybadaj co powoduje skakanie napinacza - raczej obstawiał bym którąś rolkę prowadzącą.
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 13 lip 2008, 12:12
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
napinacz paska
Sprawdziłem przy użyciu "breszki". Gdy lekko "natarłem" na napinacz stuki ustały. Dlatego też zastanawiam się czy wystarczy wymienić napinacz z kółkiem, pozostawiając stary sworzeń czy to właśnie sworzeń powoduje te nie ciekawe hałasy?
Ostatnio zmieniony 05 paź 2009, 22:43 przez bryan, łącznie zmieniany 1 raz.
witt
- raven_1983
- Ekspert
- Posty: 2286
- Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Czy napinacz cały czas "skacze" czy stoi stabilnie a mimo to stukocze?
Obawiam się, że bez chociaż odrobiny rozbiórki nie wykluczysz co jest uszkodzone a co nie - napinacz odkręca się stosunkowo łatwo (problemem może być tylko ten duży klucz ampulowy).
Podjedź na warsztat jakiś - na pewno mniej policzą za sprawdzenie niż kosztują nowe części.
Ale możliwe jest, że wytarła się tuleja napinacza lub samo ramie napinacza lub obydwa.
Obawiam się, że bez chociaż odrobiny rozbiórki nie wykluczysz co jest uszkodzone a co nie - napinacz odkręca się stosunkowo łatwo (problemem może być tylko ten duży klucz ampulowy).
Podjedź na warsztat jakiś - na pewno mniej policzą za sprawdzenie niż kosztują nowe części.
Ale możliwe jest, że wytarła się tuleja napinacza lub samo ramie napinacza lub obydwa.
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 13 lip 2008, 12:12
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Napinacz paska
Witam.
Onoszę wrażenie, że napinacz cały czas skacze:(
Pytałem ponieważ jest znaczna różnica w cenia pomiędzy samym ramieniem a zestawem z tulejką.
Ale zaryzykuję i kupię zestaw napinacza z kółkiem bez tulejki. Z tego co pytałem tulejka bardzo rzadko "nawala" więc może i ja będę miał szczęście )
Dzięki za podpowiedź i pozdrawiam !!
Onoszę wrażenie, że napinacz cały czas skacze:(
Pytałem ponieważ jest znaczna różnica w cenia pomiędzy samym ramieniem a zestawem z tulejką.
Ale zaryzykuję i kupię zestaw napinacza z kółkiem bez tulejki. Z tego co pytałem tulejka bardzo rzadko "nawala" więc może i ja będę miał szczęście )
Dzięki za podpowiedź i pozdrawiam !!
witt
-
- Bywalec
- Posty: 221
- Rejestracja: 14 gru 2008, 13:18
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
- biernus
- Bywalec Gadulec
- Posty: 419
- Rejestracja: 20 sty 2008, 22:57
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- Kontakt:
@morsik... rozebrac, wyczyscic, zlozyc, wstrzyknac olej ;D
Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl
- raven_1983
- Ekspert
- Posty: 2286
- Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Chcialbym wszystkich powitac iz jestem tutaj nowy. Od niedawna posiadam Bmw 525 Tds 93' w ktorym pare dni temu wystapil problem z napinaczm paska klinowego.. mianowicie nie odbija i luzuje pasek. Kluczem sprawiam ze wraca na swoje miejsce i pasek na nowo jest naciagniety ale niestety to wystarcza tylko na chwile czasami nawet juz po pierwszym odpaleniu znowu jest to samo... Moje pytanie brzmi czy wystarczy wymienic sam napinacz?? czyli ten taki jakgdyby silowniczek ktory widac na pierwszych zdjeciach tego tematu??