e34 tds - napinacz paska wielorowkowego

Zbiór gotowych porad pomocnych w naprawach, modyfikacjach i diagnostyce.

Moderator: Moderatorzy

kubiakk
Bywalec
Posty: 56
Rejestracja: 02 kwie 2008, 19:45
Lokalizacja: ZÅ‚ocieniec

Post autor: kubiakk »

Witam!nikt nie miał problemu z tym kołem odpowiedzialnym za drgania?
tomek_olecko
Bywalec
Posty: 212
Rejestracja: 09 kwie 2008, 22:10
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 318tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Olecko

Post autor: tomek_olecko »

Tez niedawno wymienialem napinacz, cena tak jak mowicie okolo 100-120 zl~ u mnie huczalo na niskich obrotach i widac bylo jak amortyzator sie trzesie - zuzyty juz byl, a zastanawialem sie czemu tak lekko mi idzie zakladanie paska ;P
;>
supers
Świeżak
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 09 lis 2008, 8:10
Lokalizacja: Gryfice

Post autor: supers »

Ja tu jestem nowy u was na forum witam serdecznie wszystkich i ciepło pozdrawiam :grin: Mam małe pytanko u mnie jak strzelił pasek powymieniałem wszystko rolki napinacz ramie .i jest taki ból że pasek piszczy a jest nowe wszystko na starym nie piszczał rolki są ina pasek getsa napinacz ina a ramie orginał .pasek piszczy na pompie wspomagania jakby był za lużny i z tego co wiem nie jest regulowany jego naciąg po wydaniu ok 600 złotych za wszystkie części można się wściec może oryginalny pasek zamówić bo ten getsa troche się rożni tzn jest twardszy sam juz nie wiem .. mieliście już cosik takiego serdecznie pozdrawiam
BMW 318 TDS, TOYOTA SUPRA TURBO
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1665
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Irl
Kontakt:

Post autor: rexman »

Witam nowego fana marki BMW! :wink:

Nigdy nie miałem takiego przypadku(a wymieniałem już kilka razy paski),ale rozsądek podpowiada,żeby jeszcze raz wszystko sprawdzić.
A nie porównywałeś długości starego i nowego paska?
Jak Ci lekko lub ciężko szło zakładanie paska?
Może amortyzatorek nie "trzyma"! :???:
Awatar użytkownika
biernus
Bywalec Gadulec
Posty: 419
Rejestracja: 20 sty 2008, 22:57
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Post autor: biernus »

supers pisze:Ja tu jestem nowy u was na forum witam serdecznie wszystkich i ciepło pozdrawiam :grin: Mam małe pytanko u mnie jak strzelił pasek powymieniałem wszystko rolki napinacz ramie .i jest taki ból że pasek piszczy a jest nowe wszystko na starym nie piszczał rolki są ina pasek getsa napinacz ina a ramie orginał .pasek piszczy na pompie wspomagania jakby był za lużny i z tego co wiem nie jest regulowany jego naciąg po wydaniu ok 600 złotych za wszystkie części można się wściec może oryginalny pasek zamówić bo ten getsa troche się rożni tzn jest twardszy sam juz nie wiem .. mieliście już cosik takiego serdecznie pozdrawiam
\

Jestes pewien ze to pasek piszczy? A nie TULEJKA napinacza? w tamtym miejscu lubi sie robic swierszczyk. Pasek sprawdzisz bardzo prosto... podczas pracy wez jakis zraszacz z woda (atomizer) i psiknij kilka razy na pasek.. jak na chwile ucichnie znaczy, ze pasek.
Aby zobaczyc czy to nie piszczy ramie napinacza to wez "breche" i dociskaj za napinacz albo za ramie (uwaga na krecace sie wisko).
Obrazek
Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl
Dreed
Bywalec
Posty: 41
Rejestracja: 30 cze 2008, 9:55
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Dreed »

kifiu pisze:jawor mam nadzieje ze pomoglem:
Obrazek
Podziekowa bardzo...
a moze mi ktos powiedziec jak reguluje sie pasek, alternatorem?
Obrazek
kifiu
Bywalec Wyjadacz
Posty: 677
Rejestracja: 28 gru 2007, 23:20
Seria: Opel
Model: RR P38a
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kifiu »

nie reguluje sie.pasek jest napinany automatycznie napinaczem.
Kliknij i zobacz --> Tanie części do TDS-ów

POMOC DROGOWA AUTOHOLOWANIE
TEL 504-209-706 24h/dobe
DLA KLUBOWICZOW ZNIZKI :)

Obrazek
przemo...
Świeżak
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 26 lut 2008, 15:33
Lokalizacja: Lublin

Post autor: przemo... »

Kolego a może wysmarowałeś go przy zakładaniu olejem ja miałem taki przypadek w mercedesie wystarczył zdjąć pasek odtłuścić go i wszystkie koła oraz rolki. Nowe rolki są konserwowqane olejem wiec przed nontarzem należy je odtłuścić
ZoolerMann
Bywalec
Posty: 43
Rejestracja: 10 kwie 2009, 10:59
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podkarpackie
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: ZoolerMann »

Witam serdecznie mam pytanie jak można prowizorycznie ( na Słodowego i McGyvera) dosłownie na 15 km (dojazd do mechaniora) naciągnąć pasek .Wczoraj w pracy po odpaleniu okazało się że nie mam ładowania i wspomaganie nie działa. Po krótkiej wizji lokalnej okazalo sie że padł napinacz. Jak wcześniej koloedzy pisali jego agonia poprzedzona była piszczeniem przy gaszeniu silnika. Wiem że prowizorka to nie jest dobre rozwiązanie niestety mechanika samochodowa ( wymiana w własnym zakresie odpada) a holowanie noo jakby to powiedzieć oprócz lawety(150 zł ) nikt nie chce pociągnąć takiego dzika w szczególności że trasa prowadzi przez teren mocno górzysty.Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1665
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Irl
Kontakt:

Post autor: rexman »

Jechałem ze złamaną łapą napinacza ok. 4km. do domu i nic złego się nie stało. :wink:
bryan
Świeżak
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 13 lip 2008, 12:12
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

NApinacz paska

Post autor: bryan »

Witam
Mam (jak kilku przedmówców) problem z napinaczem. Tłucze się niemiłosiernie na wolnych obrotach. Mam w związku z tym pytanie: czy muszę wymienic cały napinacz ( siłowniczek już wymieniłem) czyli tą śmiesznie wygiętą dźwignię czy wystarczy tylko kółko ?
NA aukcjach dostępne są napinacze ze sworzniem łożyskowym i bez niego. Co "pada" w napinaczu: kółko. sworzeń czy jeszcze coś?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 05 paź 2009, 21:23 przez bryan, łącznie zmieniany 1 raz.
witt
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raven_1983 »

ZoolerMann - sprawdź co dokładnie jest przyczyną.

Czasem przy zbyt luźnym dokręceniu tłoczka zdarza się, że napinacz przeskoczy i zamiast napinać będzie luzować - w takim przypadku wystarczy trochę siły fizycznej i dźwignia aby przywrócić poprawne ustawienie napinacza, a następnie przykręcenie śruby przy tłoczku napinacza.

Jeżeli natomiast pęknięte jest ramie napinacza to raczej bym nie ryzykował i zabrał lawetę zwłaszcza, że nie daleko.

Gdyby trzeba było przejechać z placu do warsztatu tj. praktycznie żadna odległość to jeszcze ew. bym rozważał jazdę bez napędu pompy wody.

Napisz więcej co dokładnie się stało i jak to wygląda pod maską...

Bryan - wszystkie elementy które wymieniłeś podlegają zużyciu.

Ramię napinacza czasem pęka... kółka zaczynają ćwierkać, tuleja główna napinacza z czasem się przyciera i zaczyna hałasować.

Najlepiej wybadaj co powoduje skakanie napinacza - raczej obstawiał bym którąś rolkę prowadzącą.
bryan
Świeżak
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 13 lip 2008, 12:12
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

napinacz paska

Post autor: bryan »

Sprawdziłem przy użyciu "breszki". Gdy lekko "natarłem" na napinacz stuki ustały. Dlatego też zastanawiam się czy wystarczy wymienić napinacz z kółkiem, pozostawiając stary sworzeń czy to właśnie sworzeń powoduje te nie ciekawe hałasy?
Ostatnio zmieniony 05 paź 2009, 22:43 przez bryan, łącznie zmieniany 1 raz.
witt
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raven_1983 »

Czy napinacz cały czas "skacze" czy stoi stabilnie a mimo to stukocze?

Obawiam się, że bez chociaż odrobiny rozbiórki nie wykluczysz co jest uszkodzone a co nie - napinacz odkręca się stosunkowo łatwo (problemem może być tylko ten duży klucz ampulowy).

Podjedź na warsztat jakiś - na pewno mniej policzą za sprawdzenie niż kosztują nowe części.

Ale możliwe jest, że wytarła się tuleja napinacza lub samo ramie napinacza lub obydwa.
bryan
Świeżak
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 13 lip 2008, 12:12
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Napinacz paska

Post autor: bryan »

Witam.
Onoszę wrażenie, że napinacz cały czas skacze:(
Pytałem ponieważ jest znaczna różnica w cenia pomiędzy samym ramieniem a zestawem z tulejką.
Ale zaryzykuję i kupię zestaw napinacza z kółkiem bez tulejki. Z tego co pytałem tulejka bardzo rzadko "nawala" więc może i ja będę miał szczęście :))
Dzięki za podpowiedź i pozdrawiam !!
witt
morsik20ncdldz
Bywalec
Posty: 221
Rejestracja: 14 gru 2008, 13:18
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Post autor: morsik20ncdldz »

to powiedzcie mi jak moge samemu podreperować napinacz;)? bez kupowania nowego zestawu? jak to wykonac?
Awatar użytkownika
biernus
Bywalec Gadulec
Posty: 419
Rejestracja: 20 sty 2008, 22:57
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Post autor: biernus »

@morsik... rozebrac, wyczyscic, zlozyc, wstrzyknac olej ;D
Obrazek
Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raven_1983 »

bryan - jeżeli jako skoki masz na myśli drżenie napinacza to jest to normalne... jest przykręcony do silnika.

Jeżeli natomiast ramię napinacza Ci wyraźnie podskakuje to coś jest nie tak.
ArekB
Bywalec
Posty: 16
Rejestracja: 09 gru 2008, 19:34
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: PÅ‚ock

Post autor: ArekB »

u mnie pojawial sie problem świerszczyka, nie pomagalo smarowanie tulejki i ramienia napinajacego bo tulejka jak i ramie miało juz wyrobione miecsca ktore powodowały nieprzyjemny odgłos, wymiana oczywiscie pomogła, te wyrobienie jest bardzo nie znaczne
Bonovox
Świeżak
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 11 paź 2009, 20:20
Lokalizacja: Żnin

Post autor: Bonovox »

Chcialbym wszystkich powitac iz jestem tutaj nowy. Od niedawna posiadam Bmw 525 Tds 93' w ktorym pare dni temu wystapil problem z napinaczm paska klinowego.. mianowicie nie odbija i luzuje pasek. Kluczem sprawiam ze wraca na swoje miejsce i pasek na nowo jest naciagniety ale niestety to wystarcza tylko na chwile czasami nawet juz po pierwszym odpaleniu znowu jest to samo... Moje pytanie brzmi czy wystarczy wymienic sam napinacz?? czyli ten taki jakgdyby silowniczek ktory widac na pierwszych zdjeciach tego tematu??
ODPOWIEDZ