e34 tds - napinacz paska wielorowkowego
Moderator: Moderatorzy
- biernus
- Bywalec Gadulec
- Posty: 419
- Rejestracja: 20 sty 2008, 22:57
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- Kontakt:
@morsik... rozebrac, wyczyscic, zlozyc, wstrzyknac olej ;D
Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl
- raven_1983
- Ekspert
- Posty: 2286
- Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Chcialbym wszystkich powitac iz jestem tutaj nowy. Od niedawna posiadam Bmw 525 Tds 93' w ktorym pare dni temu wystapil problem z napinaczm paska klinowego.. mianowicie nie odbija i luzuje pasek. Kluczem sprawiam ze wraca na swoje miejsce i pasek na nowo jest naciagniety ale niestety to wystarcza tylko na chwile czasami nawet juz po pierwszym odpaleniu znowu jest to samo... Moje pytanie brzmi czy wystarczy wymienic sam napinacz?? czyli ten taki jakgdyby silowniczek ktory widac na pierwszych zdjeciach tego tematu??
-
- Bywalec
- Posty: 221
- Rejestracja: 14 gru 2008, 13:18
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
dobrze to teraz znawcy niech powiedzą jak zamontować napinacz? bo ściągnąłem stary i przy zakladaniu peknal mi ten uchwyt przy mocowaniu na gorny bolec, dzisiaj zakupilem nowy za 125zł, i chce sie poradzic jak go zalozyc?
[ Dodano: Wto Paź 13, 2009 4:23 pm ]
podpowie mi ktoś? bo ja sie siluje i nie moge go zalozyc:(
[ Dodano: Wto Paź 13, 2009 4:23 pm ]
podpowie mi ktoś? bo ja sie siluje i nie moge go zalozyc:(
-
- Bywalec
- Posty: 42
- Rejestracja: 08 sty 2012, 18:41
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Warmińsko-mazurskie
Re: e34 tds - napinacz paska wielorowkowego
Pytanie podyktowane ostrożnością, zanim coś zepsuję...
Pękło mi ramię napinacza, muszę wymienić. Nowe ramię już mam. Teraz tak: ta plastikowa śruba na klucz imbusowy, mocująca ramię napinacza, ma normalny gwint czy lewy? Czyli w którą stronę się odkręca? Bo coś nie chce ruszyć z miejsca, więc zacząłem mieć wątpliwości:/
Pękło mi ramię napinacza, muszę wymienić. Nowe ramię już mam. Teraz tak: ta plastikowa śruba na klucz imbusowy, mocująca ramię napinacza, ma normalny gwint czy lewy? Czyli w którą stronę się odkręca? Bo coś nie chce ruszyć z miejsca, więc zacząłem mieć wątpliwości:/
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
Re: e34 tds - napinacz paska wielorowkowego
Jeśli masz na myśli klucz imbusowy rozmiar 17, to śruba nie jest plastikowa. Nie zauważyłem z resztą tam żadnych plastkiowych śrub.scibor1 pisze:Pytanie podyktowane ostrożnością, zanim coś zepsuję...
Pękło mi ramię napinacza, muszę wymienić. Nowe ramię już mam. Teraz tak: ta plastikowa śruba na klucz imbusowy, mocująca ramię napinacza, ma normalny gwint czy lewy? Czyli w którą stronę się odkręca? Bo coś nie chce ruszyć z miejsca, więc zacząłem mieć wątpliwości:/
Wszystkie śruby mają "prawy" gwint, więc standard.
I przy okazji pytanie do wszystkich userów: czy oprócz visco, coś ma jeszcze "lewy" gwint w naszych beemkach?
A tak na marginesie... od kiedy usłyszałem, że zanim zaczniemy odkręcać zapieczoną śrubę, wkręt itp. dobrze jest ją dokręcić (tzn. próbować dokręić). Ze swoich obserwacji zauważyłem, że to często pomaga. Oczywiście o wspomagaczach typu WD-40 też nie zapominam.
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
- siudek
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1673
- Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: Nie posiadam
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1975
- Skrzynia biegów: Nie mam
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
- Kontakt:
Re: e34 tds - napinacz paska wielorowkowego
PEPSI jest również przydatne - potrafi ruszyć zapieczone śruby od kół lepiej niż WD-40. :]rexman pisze:Oczywiście o wspomagaczach typu WD-40 też nie zapominam.
siudek siudkowski
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
- carl0s
- Moderator
- Posty: 980
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
- Seria: E46
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Re: e34 tds - napinacz paska wielorowkowego
No to warto też wspomnieć, że śruby wkręcane w amelinium warto też z lekka "puknąć" poprzez tępy punktak młoteczkiem. Leciuteńko i kilka razy - i każda "zapieczona" śrubka daje się ładnie odkręcić.
None of you seem to understand...
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
- siudek
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1673
- Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: Nie posiadam
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1975
- Skrzynia biegów: Nie mam
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
- Kontakt:
Re: e34 tds - napinacz paska wielorowkowego
Generalnie każde "rozruszanie" śruby pomaga w jej odkręceniu, niezależnie od tworzywa w który jest wkręcona. :] Jedynie należy uważać na siłę, żeby gwintu nie uszkodzić. Zatem lekkie pukanie, PEPSI, 10min, WD-40 i wpierw dokręcanie - w tej kolejności i nie ma siły żeby czegoś nie odkręcić. Tylko żeby był dobry dostęp. ;]
Pzdr.
Pzdr.
siudek siudkowski
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
-
- Bywalec
- Posty: 37
- Rejestracja: 10 lip 2012, 6:38
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
Re: e34 tds - napinacz paska wielorowkowego
Witam. Mam tylko jedno pytanko dotyczące napinacza. Jak założyć pasek wielorowkowy? Co trzeba popuścić, odkręcić itp. Dzięki za podpowiedzi.
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
Re: e34 tds - napinacz paska wielorowkowego
Już o tym było, ale czynność jest prosta, więc podpowiem.pitt49 pisze:Witam. Mam tylko jedno pytanko dotyczące napinacza. Jak założyć pasek wielorowkowy? Co trzeba popuścić, odkręcić itp. Dzięki za podpowiedzi.
Mam nadzieję, że wiesz gdzie jest amortyzatorek. On trzyma ramię napinacza. Do tej czynności najlepiej użyć jakiejś dżwigni. Może to być np. jakaś wąska łyżka monterska, pręt, breszka. Ma się zmieścić w ramionach napinacza. Napinacz trzeba naciskać powoli, ale dość mocno. Założenie paska staje się wtedy dziecinnie łatwe.
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
-
- Bywalec
- Posty: 37
- Rejestracja: 10 lip 2012, 6:38
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
Re: e34 tds - napinacz paska wielorowkowego
Teoretycznie tak powinno być. Ale, gdy próbowałem w ten opisany przez rexmana sposób założyć pasek to zdewastowałem napinacz(amortyzatorek). O takim sposobie wyczytałem też w książce sam naprawiam bmw 3, ale uważam, że coś jest nie halo. Nie jest łatwo aż tyle wcisnąć nowy amortyzatorek żeby w dziecinny sposób założyć pasek! Mechanik zrobił to w kilka minut, ale nie chciał zdradzić jak. Widziałem jedynie, że używał młotka i klucza nasadowego chyba coś w okolicach 17. Czy może ktoś ma jakieś inne pomysły? Narazie oczywiście nie potrzebuję tego ruszać, ale może się przydać. Pzdr.
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
Re: e34 tds - napinacz paska wielorowkowego
Zdewastowałeś stary amortyzatorek. A z nowym już nie próbowałeś swych sił?
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
-
- Bywalec
- Posty: 37
- Rejestracja: 10 lip 2012, 6:38
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
Re: e34 tds - napinacz paska wielorowkowego
Zdewastowałem nowy i musiałem kupić nowy jeszcze jeden. Szkoda gadać. Napinałem w dobrym kierunku.
Ostatnio zmieniony 04 sty 2013, 14:36 przez pitt49, łącznie zmieniany 1 raz.
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
Re: e34 tds - napinacz paska wielorowkowego
Dziwne, już nie jeden korzystał z mojej rady...
Ja sam, tylko za pierwszym razem pokaleczyłem sobie koło pasowe brechą, wymieniając pasek wielorowkowy (wieloklinowy), bo nie wiedziałem, że amortyzatorek daje się wcisnąć. Ale doszedłem do tego, gdy pewnego razu złamało się ramię napinacza przy codziennej eksploatacji.
Wymiana złamanego na nowy (napinacz), nie była łatwa bez klucza ampol 17'. Wtedy to wyczaiłem, że wystarczy wcisnąć dobrze amortyzatorek, i wymiana samego paska nie stwarza żadnych trudności.
Przy okazji wyrównałem pilnikiem rowki koła pasowego. Wówczas jeszcze nie wiedziałem, że w naszych dwóch beemkach, ramię napinacza złamie się jeszcze po jednym razie, już po wymianie amortyzatorków na nowe. Ot taka przypadłość TDSów.
Póżniej już ani razu nie uszkodziłem ani amortyzatorków, ani koła pasowego, ani ramienia napinacza w czasie ich wymiany.
Być może naginałeś breszkę w przeciwnym kierunku.
Ja sam, tylko za pierwszym razem pokaleczyłem sobie koło pasowe brechą, wymieniając pasek wielorowkowy (wieloklinowy), bo nie wiedziałem, że amortyzatorek daje się wcisnąć. Ale doszedłem do tego, gdy pewnego razu złamało się ramię napinacza przy codziennej eksploatacji.
Wymiana złamanego na nowy (napinacz), nie była łatwa bez klucza ampol 17'. Wtedy to wyczaiłem, że wystarczy wcisnąć dobrze amortyzatorek, i wymiana samego paska nie stwarza żadnych trudności.
Przy okazji wyrównałem pilnikiem rowki koła pasowego. Wówczas jeszcze nie wiedziałem, że w naszych dwóch beemkach, ramię napinacza złamie się jeszcze po jednym razie, już po wymianie amortyzatorków na nowe. Ot taka przypadłość TDSów.
Póżniej już ani razu nie uszkodziłem ani amortyzatorków, ani koła pasowego, ani ramienia napinacza w czasie ich wymiany.
Być może naginałeś breszkę w przeciwnym kierunku.
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
- biernus
- Bywalec Gadulec
- Posty: 419
- Rejestracja: 20 sty 2008, 22:57
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- Kontakt:
Re: e34 tds - napinacz paska wielorowkowego
Ściągnięcie paska (zluzowanie go) do jakiś prac serwisowych jest dziecinnie/banalnie proste... trwa około 3 sekund
Instrukcja jest prosta i sprawdzona (jak już przedpiścy raczyli napisać). Ja zobrazuję ją aby nie było problemów.
W ramie napinacza czyli pod "amortyzatorek" wkładamy breche, pręt czy kawałek bardzo mocnej listewki drewnianej następnie konieć brechy, który wystaje naciskamy w dół - jedną ręką wystarczy (zgodnie z zielonymi strzałkami z prawej strony zdjęcia). W tym momencie rolka na ramieniu "odegnie się" w stronę koła pasowego i pasek będziemy mogli drugą ręką zsunąć pasek z rolki oznaczonej literką "R"
Założenie paska to również banał naciskamy, nasuwamy drugą ręką pasek
Uploaded with ImageShack.us
Tutaj schemat jak ma być przeciągnięty pasek gdyby ktoś nie potrafił zapamiętać jego położenia.
Instrukcja jest prosta i sprawdzona (jak już przedpiścy raczyli napisać). Ja zobrazuję ją aby nie było problemów.
W ramie napinacza czyli pod "amortyzatorek" wkładamy breche, pręt czy kawałek bardzo mocnej listewki drewnianej następnie konieć brechy, który wystaje naciskamy w dół - jedną ręką wystarczy (zgodnie z zielonymi strzałkami z prawej strony zdjęcia). W tym momencie rolka na ramieniu "odegnie się" w stronę koła pasowego i pasek będziemy mogli drugą ręką zsunąć pasek z rolki oznaczonej literką "R"
Założenie paska to również banał naciskamy, nasuwamy drugą ręką pasek
Uploaded with ImageShack.us
Tutaj schemat jak ma być przeciągnięty pasek gdyby ktoś nie potrafił zapamiętać jego położenia.
Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl
- przemek2509
- Bywalec
- Posty: 37
- Rejestracja: 15 lip 2009, 0:40
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: olsztyn
Re: e34 tds - napinacz paska wielorowkowego
Ja podzielę się jeszcze innym sposobem założenia paska w E39 525tds, w którym pod metalową rurka idącą z kolektora wydechowego do EGR-a biegnie jeszcze plastikowa wychodząca z bloku pod termostatem, rozdziela się na zbiorniczek wyrównawczy i do nagrzewnicy, przez co założenie dźwigni na napinaczu jest utrudnione i w moim przypadku skończyło się połamaniem owej rurki po omknięciu się brechy
Mianowicie, zakładamy pasek według schematu kolegi biernusa na wszystkie koła pasowe z wyjątkiem rolki prowadzącej oznaczonej literką R na fotografii post wyżej, następnie jedną ręką staramy się napinać lekko pasek i zakładać go od góry na tę własnie rolkę a drugą ręką wyposażoną w płaski klucz (rozmiar bodajże 32 lub 30 bo nie pamiętam) stojąc przed maską auta kręcimy sześciokątem przed wiskozą zgodnie z ruchem wskazówek zegara (oczywiście auto na luzie żeby nie męczyć się ciągnąc skrzynie biegów ) w ten sposób ramie samo się cofnie luzując pasek i umożliwi założenie go na rolkę. Testowane przeze mnie wielokrotnie, sposób skuteczny i genialny w swej prostocie
Mianowicie, zakładamy pasek według schematu kolegi biernusa na wszystkie koła pasowe z wyjątkiem rolki prowadzącej oznaczonej literką R na fotografii post wyżej, następnie jedną ręką staramy się napinać lekko pasek i zakładać go od góry na tę własnie rolkę a drugą ręką wyposażoną w płaski klucz (rozmiar bodajże 32 lub 30 bo nie pamiętam) stojąc przed maską auta kręcimy sześciokątem przed wiskozą zgodnie z ruchem wskazówek zegara (oczywiście auto na luzie żeby nie męczyć się ciągnąc skrzynie biegów ) w ten sposób ramie samo się cofnie luzując pasek i umożliwi założenie go na rolkę. Testowane przeze mnie wielokrotnie, sposób skuteczny i genialny w swej prostocie