Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1653
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Irl
Kontakt: Strona WWW

Re: e34 tds - napinacz paska wielorowkowego

21 sty 2013, 0:48

przemek2509, każdy sposób jest dobry byle skuteczy, bez efektów ubocznych.
Może mało inteligentny jestem, ale tak duży klucz płaski, to ma zastosowanie raczej przy demontażu wiatraka. Nie zauważyłem w "tamtych" okolicach innej śruby o podobnym rozmiarze.
Ale teraz przyszedł mi do głowy jeszcze jeden pomysł:
Czy aby brechy nie idzie zastąpić kluczem ampolowym rozmiar 17'?
Właśnie takim kluczem dokręcamy ramię napinacza.
Sam już tego nie sprawdzę, bo nie mam TDS'a. Obawiam się tylko, czy będzie tam podejście na przedłużkę.

Awatar użytkownika
przemek2509
Bywalec
Posty: 37
Rejestracja: 15 lip 2009, 0:40
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: olsztyn

Re: e34 tds - napinacz paska wielorowkowego

21 sty 2013, 15:14

Dokładnie o tę śrubę chodzi ;) kręci się lekko, także nie ma obawy że przypadkowo odkręcimy wiatrak, a obracając ją obracamy też koło pasowe na pompie wody i pasek sam naciąga napinacz do tego stopnia że bez najmniejszego trudu można założyć go na rolkę. Oczywiście każda metoda jest dobra ;) ja też wiele razy napinałem łyżką i innymi dźwigniami i się dało 8) ale teraz dla mnie zdecydowanie łatwiej zakłada się kręcąc opisywaną śrubką :D

humanlife
Bywalec
Posty: 201
Rejestracja: 27 gru 2010, 18:15
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie

Re: e34 tds - napinacz paska wielorowkowego

23 sty 2013, 19:53

a ja mam zupełnie inny sposób na ściąganie paska i luzowanie napinacza. Nie trzeba breszki ani nic.
Przydatnym narzędziem jest klucz do piły (taki ni śrubokręt z kluczem na końcu (podobnym do świec) ot taki w kształcie litery "T" i kawałek pręta na dzwignie.
Wtedy wkładamy ten klucz pod amortyzatorek na to całe ramię tak żeby od strony EGRu był klucz w taki sposób ułożony aby można było pręt w niego włożyć i wtedy naciągamy całe ramie w kierunku prawym stojąc przodem do silnika (przed samochodem)
Przy dobrym pokombinowaniu pasek można samemu zmienić :D

Wróć do „Sam naprawiam”