EGR - koniec z kapiącym olejem.
Moderator: Moderatorzy
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
EGR - koniec z kapiącym olejem.
Od dawna spędzał mi z powiek sen olej kapiący z zaworu EGR. Kapał na alternator, a przy"okazji" był rozwiewany po znacznej części komory silnika. Widok zachlapanego silnika przyprawiał mnie o mdłości. Pewnie dalej jeżdził bym z "szaliczkiem" owiniętym na zaworze EGR, gdyby nie kolega Robert (znana i ceniona postać na innych forach swego czasu).
Nie raz był taki temat poruszany, więc zamówiłem w ASO (groszowe sprawy) wężyk i króciec.
Montaż jest bardzo prosty. Zaczynamy od odkręcenia górnej osłony silnika (między kolektorem ssącym a pokrywą zaworów. Po demontażu zaworu EGR, nic już więcej demontować nie trzeba.
Bez żadnych kombinacji wykręcamy zaślepkę z pokrywy rozrządu (przy pompie próżniowej).
Do tego (zaślepki) jest nam potrzebny klucz ampolowy "10".
Na to miejsce wkręcamy kluczem "27" wspomniany króciec..
Na niego zakładamy wężyk.
Drugą stronę wężyka zakładamy na wcześniej wkręconą i uszczelnioną rurkę w zaworze EGR.
Ja zastosowałem miedzianą rurkę z przewodu hamulcowego.
A stało się to za namową spawacza.
Pojechałem do niego z rurką kwasoodporną. Nie chciał mi przyspawać żadnej rurki, gdyż w środku EGRa, jest membrana i uszczelnienia gumowe.
Wróciłem do domu i postanowiłem troszkę rozwiercić otworek w zaworze i go nagwintować. Tak też zrobiłem.
Rurkę jednak zastosowałem już miedzianą, bo łatwa w obróbce i żadne większe siły nie będą w przyszłości na nią działać.
Na zdjęciu jest zbyt długa. W efekcie końcowym jest połowę krótsza, przez co mniej wrażliwa na wstrząsy.
Nie musi być też pionowo jak w oryginalnym wydaniu.
Póżniej z resztą okazało się, że nawet lepiej jak jest poziomo, bo gumowy wężyk (po nałożeniu) jest dużo mniej zagięty niż w oryginale (o ile dobrze pamiętam).
Oczywiście nie omieszkałem uszczelnić rurkę. Zastosowałem środek do uszczelniania pęknięć w blokach silników.
Efekt końcowy. "Niestety", tylko tyle widać po zamontowaniu.
Powodzenia przy montażu!
Nie raz był taki temat poruszany, więc zamówiłem w ASO (groszowe sprawy) wężyk i króciec.
Montaż jest bardzo prosty. Zaczynamy od odkręcenia górnej osłony silnika (między kolektorem ssącym a pokrywą zaworów. Po demontażu zaworu EGR, nic już więcej demontować nie trzeba.
Bez żadnych kombinacji wykręcamy zaślepkę z pokrywy rozrządu (przy pompie próżniowej).
Do tego (zaślepki) jest nam potrzebny klucz ampolowy "10".
Na to miejsce wkręcamy kluczem "27" wspomniany króciec..
Na niego zakładamy wężyk.
Drugą stronę wężyka zakładamy na wcześniej wkręconą i uszczelnioną rurkę w zaworze EGR.
Ja zastosowałem miedzianą rurkę z przewodu hamulcowego.
A stało się to za namową spawacza.
Pojechałem do niego z rurką kwasoodporną. Nie chciał mi przyspawać żadnej rurki, gdyż w środku EGRa, jest membrana i uszczelnienia gumowe.
Wróciłem do domu i postanowiłem troszkę rozwiercić otworek w zaworze i go nagwintować. Tak też zrobiłem.
Rurkę jednak zastosowałem już miedzianą, bo łatwa w obróbce i żadne większe siły nie będą w przyszłości na nią działać.
Na zdjęciu jest zbyt długa. W efekcie końcowym jest połowę krótsza, przez co mniej wrażliwa na wstrząsy.
Nie musi być też pionowo jak w oryginalnym wydaniu.
Póżniej z resztą okazało się, że nawet lepiej jak jest poziomo, bo gumowy wężyk (po nałożeniu) jest dużo mniej zagięty niż w oryginale (o ile dobrze pamiętam).
Oczywiście nie omieszkałem uszczelnić rurkę. Zastosowałem środek do uszczelniania pęknięć w blokach silników.
Efekt końcowy. "Niestety", tylko tyle widać po zamontowaniu.
Powodzenia przy montażu!
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
- Deacon
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 728
- Rejestracja: 17 lut 2008, 12:39
- Rocznik: 2005
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Sosnowiec Radzionków
fajny pomysl i wykonanie ale moim zdaniem wezyk nie nadazy za odprowadzaniem oleju. ja tam wole moja przerobke z separatorem na odmie
Ostatnio zmieniony 11 maja 2009, 18:02 przez Deacon, łącznie zmieniany 1 raz.
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
Część 10 i 11.
//www.realoem.com/bmw/showparts.do?model= ... g=11&fg=10
Deacon, niemożliwe, żeby nie nadążało z odprowadzaniem oleju, bo to jest standard w nowszych modelach i ich właściciele nie narzekają. Po drugie, skapującego oleju z zaworu EGR są śladowe ilości, ale że olej z diesla jest niesamowicie czarny,to niewielka jego ilość potrafi zapaskudzić dużą powierzchnię.
Z tego co zauważyłem, w zaworze EGR jest tłoczek uruchamiany membraną. Do tego potrzebne jest podciśnienie. Trzpień tłoczka "chodzi" w uszczelce (pewnie jakiś o-ring, może coś innego).
Po kilku latach ta uszczelka się wyciera i do wewnątrz dostaje się olej. Pewnie inżynierowie to przewidzieli i "zaprojektowali" dziurkę.
Wydaje mi się, że pierwsze kapiące krople oleju z EGra miały być "znakiem" do jego wymiany.
Póżniej pewnie doszli do wniosku, że nieszczelność nie ma wpływu na pracę zaworu i "udoskonalili" projekt przez zastosowanie drenażu do pokrywy rozrządu.
I bardzo dobrze, bo nowego EGRa nie uśmiecha mi się kupować.
I jeszcze jedno... Przy czyszczeniu tegoż zaworu, zauważyłem że najważniejszą
czynnością jest właśnie dobrze wypłukana część, w której znajduje się membrana.
Jednak czynność ta wydawała się nie mieć końca.
W końcu przemyłem,a właściwie odtłuściłem tę dziurkę tylko na tyle, żeby dobrze
trzymał środek uszczelniający po wkręceniu rurki.
//www.realoem.com/bmw/showparts.do?model= ... g=11&fg=10
Deacon, niemożliwe, żeby nie nadążało z odprowadzaniem oleju, bo to jest standard w nowszych modelach i ich właściciele nie narzekają. Po drugie, skapującego oleju z zaworu EGR są śladowe ilości, ale że olej z diesla jest niesamowicie czarny,to niewielka jego ilość potrafi zapaskudzić dużą powierzchnię.
Z tego co zauważyłem, w zaworze EGR jest tłoczek uruchamiany membraną. Do tego potrzebne jest podciśnienie. Trzpień tłoczka "chodzi" w uszczelce (pewnie jakiś o-ring, może coś innego).
Po kilku latach ta uszczelka się wyciera i do wewnątrz dostaje się olej. Pewnie inżynierowie to przewidzieli i "zaprojektowali" dziurkę.
Wydaje mi się, że pierwsze kapiące krople oleju z EGra miały być "znakiem" do jego wymiany.
Póżniej pewnie doszli do wniosku, że nieszczelność nie ma wpływu na pracę zaworu i "udoskonalili" projekt przez zastosowanie drenażu do pokrywy rozrządu.
I bardzo dobrze, bo nowego EGRa nie uśmiecha mi się kupować.
I jeszcze jedno... Przy czyszczeniu tegoż zaworu, zauważyłem że najważniejszą
czynnością jest właśnie dobrze wypłukana część, w której znajduje się membrana.
Jednak czynność ta wydawała się nie mieć końca.
W końcu przemyłem,a właściwie odtłuściłem tę dziurkę tylko na tyle, żeby dobrze
trzymał środek uszczelniający po wkręceniu rurki.
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
- Maro
- Bywalec
- Posty: 49
- Rejestracja: 05 maja 2009, 21:10
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: NKE
Gdzie ja taki króciec dostane?? Aso u mnie nie ma...
Już sobie zrobiłem
Już sobie zrobiłem
Ostatnio zmieniony 17 lis 2009, 10:23 przez Maro, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 22
- Rejestracja: 25 gru 2008, 10:43
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Małopolskie
- Lokalizacja: Skawina
Re: EGR - koniec z kapiącym olejem.
Witam.
Czy po zamontowaniu takiego krućca w celu odprowadzenia oleju,ciśnienie doładowanie z sprężarki nie będzie szło razem z olejem?
Bo mnie sie widzi że tak.Olej w EGR bieże sie z odmy ktura puszcza olej w kanał dolotowy tak więc jeśli z olejem będzie szło ciśnienie doładowania to przeciesz będzie to powodowało jakiś wzrost ciśnienia odmy.Co za tym idzie jeszcze więcej oleju w dolocie i na cylindrach.Tylko zatuszujemy olej cieknący z egr a konkretniej z tego bąka co otwiera zawór i w kturym membrana musi być popękana lub dziurawa.
Czy po zamontowaniu takiego krućca w celu odprowadzenia oleju,ciśnienie doładowanie z sprężarki nie będzie szło razem z olejem?
Bo mnie sie widzi że tak.Olej w EGR bieże sie z odmy ktura puszcza olej w kanał dolotowy tak więc jeśli z olejem będzie szło ciśnienie doładowania to przeciesz będzie to powodowało jakiś wzrost ciśnienia odmy.Co za tym idzie jeszcze więcej oleju w dolocie i na cylindrach.Tylko zatuszujemy olej cieknący z egr a konkretniej z tego bąka co otwiera zawór i w kturym membrana musi być popękana lub dziurawa.
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
Re: EGR - koniec z kapiącym olejem.
Jeśli jest tak jak piszesz, to EGR masz do wymiany.luki pisze:Witam.
Czy po zamontowaniu takiego krućca w celu odprowadzenia oleju,ciśnienie doładowanie z sprężarki nie będzie szło razem z olejem?
Bo mnie sie widzi że tak.Olej w EGR bieże sie z odmy ktura puszcza olej w kanał dolotowy tak więc jeśli z olejem będzie szło ciśnienie doładowania to przeciesz będzie to powodowało jakiś wzrost ciśnienia odmy.Co za tym idzie jeszcze więcej oleju w dolocie i na cylindrach.Tylko zatuszujemy olej cieknący z egr a konkretniej z tego bąka co otwiera zawór i w kturym membrana musi być popękana lub dziurawa.
Natomiast olej, który zazwyczaj skapuje na alternator i kropelki niesie po całym przedziale silnika, tym właśnie drenażem (króćcem i przewodem) jest najzwyczajniej w świecie odprowadzany do rozrządu, ot i cała filozofia!
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
EGR - koniec z kapiącym olejem.
Panowie ja u siebie tez tak chcialem zrobic mam wolny przewod ktory idzie od rozrzadu i nigdzie nie jest podlaczony , w EGR mam dwa weze i kazdy jest gdzies podlaczony , gdy podlaczylem ten przewod ktory idzie od rozrzadu do EGR to auto na wolnych obrotach chodzilo normalnie po dodaniu gazu tak jak by sie dusil i strasznie kopcil na czarno.. opisalem swoj problem tutaj tez na forum gdyz nie widzialem ze jest ten temat , przepraszam ze zalozylem drugi prosze zobaczcie i dajcie mi znac bo moze sa gdzies zle podlaczone weze :/ http://bmw-diesel.pl/viewtopic.php?f=12&t=4902 panowie EGR jest podlaczony jeden przewod do czegas tam widocznego na foto do tego ida 3 wezyki dwa od EGR a 3 nie wiem nie wiem gdzie :/ moze mam poprostu cos zle podlaczone prosze o pomoc
- Lobuziak
- Bywalec
- Posty: 57
- Rejestracja: 28 lis 2015, 21:36
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 318tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubelskie
- Lokalizacja: Lublin
Re: EGR - koniec z kapiącym olejem.
Ludzie skoro w EGR pokazuje się olej to znak że coś się dzieje być może turbinka pada,bądż uszczelniacze trzonka zaworów już puszczają dlaczego szukacie jakiś śmiesznych sposobów na odłożenie tego co nieuniknione???czyli naprawy turbiny,głowicy,bądz uszczelniaczy trzonka zaworu???
- Markiej
- Bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 19 sty 2011, 12:00
- Seria: E28
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525td
- Rocznik: 1986
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podkarpackie
Re: EGR - koniec z kapiącym olejem.
Brawo otrzymujesz tytuł mistrza wykopków
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.