m51 2,5tds - kontrola rozrządu

Zbiór gotowych porad pomocnych w naprawach, modyfikacjach i diagnostyce.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

kontrola rozrządu 2.5 td tds

Post autor: adam-bmw »

do sprawdzenia poprawności ustawienia całego rozrządu jak i samego wałka jest specjalna blokada zakładana na wałek oraz kołek blokujący wał http://allegro.pl/item1008667390_hp_blo ... d_tds.html, było w temacie o ustawieniu rozrządu jak cała procedura wygląda, blokujesz wałek, wał a pompę ustawiasz na znaki i musi być dobrze, a kąt 90st to kąt miejsca blokady do płaszczyzny głowicy
kaptur1
Bywalec
Posty: 25
Rejestracja: 07 gru 2009, 17:48
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie
Lokalizacja: chrzanow

kontrola rozrządu 2.5 td tds

Post autor: kaptur1 »

rozumiem teraz kolego a powiedz mi jezeli na walku mi sie nie zgadza po zablokowaniu walu to wystarczy ze ustawie walek tak jak ma byc i bedzie ok czy musze sciagac obudowe rozrzadu i na pompie ustawic
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

kontrola rozrządu 2.5 td tds

Post autor: adam-bmw »

najpierw sprawdź poprawność ustawienia koła pompy względem wału patrząc na znaki, potem dopiero wałek
kaptur1
Bywalec
Posty: 25
Rejestracja: 07 gru 2009, 17:48
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie
Lokalizacja: chrzanow

kontrola rozrządu 2.5 td tds

Post autor: kaptur1 »

no to musze rozbierac pokrywe rozrzadu :?:
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

kontrola rozrządu 2.5 td tds

Post autor: adam-bmw »

wtedy masz najlepszy dostęp do znaków, pamiętaj jednak że uszczelka pod pokrywą jest jednorazowa i nie nadaje się do powtórnego montażu, teraz nie potrafię sobie przypomnieć czy po odkręceniu łapy napinacza i zdjęciu koła pasowego razem z flanszą nie widać znaków, niech ktoś to potwierdzi wtedy nie musisz zdejmować pokrywy
Awatar użytkownika
clubGRANT
Bywalec Gadulec
Posty: 429
Rejestracja: 25 sty 2009, 11:16
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: TYCHY

kontrola rozrządu 2.5 td tds

Post autor: clubGRANT »

[quote="adam-bmw"], pamiętaj jednak że uszczelka pod pokrywą jest jednorazowa i nie nadaje się do powtórnego montażu,



A się zdziwisz - robili mi regulację spece co robią tylko BMW i nową założyli co sam kupiłem w ASO to ją przycieli zakładając pokrywę o pompę vacum i tam się pociła,miałem starą więc ją założyłem i śmiga do dziś !!!
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

kontrola rozrządu 2.5 td tds

Post autor: adam-bmw »

no to masz szczęście że ładnie dolega, sam dobrze już wiesz że pod pokrywą jest zarówno olej jak i płyn chłodzący a ich wymieszanie to nic przyjemnego.
Awatar użytkownika
clubGRANT
Bywalec Gadulec
Posty: 429
Rejestracja: 25 sty 2009, 11:16
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: TYCHY

kontrola rozrządu 2.5 td tds

Post autor: clubGRANT »

A czy wydłużony rozruch ciepłego silnika może być spowodowany owym przestawieniem czy raczej to już łańcuchy do wymiany ???
Awatar użytkownika
błażej21
Bywalec Gadulec
Posty: 592
Rejestracja: 18 lis 2008, 0:18
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podlaskie
Lokalizacja: Nowowola BSK 36NS

Re: m51 2,5tds - kontrola rozrządu

Post autor: bÅ‚ażej21 »

Koledzy chodzi o szybka pomoc Mianowicie jest tak sądzę że rozrząd mam do wymiany bo jak np odkręcę korek od wlewu oleju i podnoszę łańcuch to mogę go sporo podnieś do góry ale nie zawszę tak jest a jak zapalę silnik to łańcuch tak jak by skakał na kole zębatym od wałka rozrządu. I moje takie pytanie jest czy muszę już rozrząd robić Oczywiście chodzi o e34 525TDS
Sesja str 8 Zerknij i oceń moją Bunie

http://forum.bmw-diesel.pl/viewtopic.php?f=7&t=1927
@ctiv
Bywalec
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2011, 16:47
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Głogów

Re: m51 2,5tds - kontrola rozrządu

Post autor: @ctiv »

jesli nie wiesz kiedy rozrzad byl wymieniany lepiej wymienic, a po tym co opisujesz to mozna wywnioskowac ze konczy ci sie napinacz lancucha, strach jezdzic z tym co opisujesz, a jak brzmi praca silnika itp?
Czym się różni kierowca BMW od kierowcy Volkswagena? Dla kierowcy BMW Hektor to mityczny królewicz Trojański zaś dla właściciela VW, hektor to pole za domem.
DIS i INPA jak by ktos chcial przeswietlic auto z okragla wtyka
Awatar użytkownika
błażej21
Bywalec Gadulec
Posty: 592
Rejestracja: 18 lis 2008, 0:18
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podlaskie
Lokalizacja: Nowowola BSK 36NS

Re: m51 2,5tds - kontrola rozrządu

Post autor: bÅ‚ażej21 »

Nalatane mam 256tys km i nikt raczej łańcucha nie zmieniał a co do pracy to czasem coś dzwoni a czasem jest wszystko ok braku mocy nie ma tylko na ciepłym ciężko czasem pali też tak myślałem że trzeba wymieniać
Sesja str 8 Zerknij i oceń moją Bunie

http://forum.bmw-diesel.pl/viewtopic.php?f=7&t=1927
Awatar użytkownika
patryk1981
Bywalec Gadulec
Posty: 431
Rejestracja: 24 lis 2011, 18:50
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 2011
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: m51 2,5tds - kontrola rozrządu

Post autor: patryk1981 »

Panowie ,teraz ja chyba zadam glupie pytanie :roll:

Zrobilem wczoraj sprawdzanie walka rozrzadu w moim tdse ,i po zablokowaniu walu kolkiem 8mm sprawdzilem sowmiarka tak jak to jest na pierwszej stronie ,okazalo sie ze nie mam kata idealnego tzn ,patrzac na ta plaska powierzchnie na walku mialem luz w dolnej czesci tak okolo 3 mm,sowmiarke przystawilem do plaskiej czesci glowicy i do walka ,dokladnie tak jak na foto z pierwszej strony ,tyle tylko ze tam przylega dokladnie na calej powierzchni walka ,a umnie nie ,w dolej czesci jes przerwa jak pisalem ,pomyslalem ze tyle to moze byc i olalem to ,pytanie moje ,jaki to moze miec wplyw na prace silnika ,czy tyle luzu '' nie wiem jak to w katach podac '' moze byc czy nie ,silnik generalnie pracuje w miare poprawnie ,jak zimny to glosniej '' jak to diesel '' wiem ze powinno byc idealnie ale pewnie jakas tolerancja jest ,tylko jaka ?
Jesli mial by ktos ochote mi to naswietlic bardziej dokladnie to bedzie pomocne dlamnie i dla innych bo temat bardzo ciekawy ,moze to byc wieksze klekotanie itp ,ale to rylko moje domysly ,moze ktos tak mial i poprawil ustawienie walka ,jesli tak to co sie zmienilo w pracy silnika ?
Audi A6 C5 rok 2000 - 1.8t - chip 200 HP
Awatar użytkownika
wojtek_blekitny
Moderator
Moderator
Posty: 921
Rejestracja: 06 wrz 2008, 23:51
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: okol. Poznania

Re: m51 2,5tds - kontrola rozrządu

Post autor: wojtek_blekitny »

Tolerancja jest ... niewielka, zmieniają się fazy rozrządu.
Skoro wałek rozrządu się obraca z opóźnieniem w stosunku do napędu, to i zawory są później otwierane i później zamykane.
Jak zawór wydechowy zamknie się odpowiednio późno to spotka się z tłokiem, który już będzie blisko głowicy.
Jeśli wałek nie będzie bardzo opóźniony i styki nie będą znaczne to po prostu krzywki wałka będą się szybciej zużywać, trzonki zaworów w górnej części również, a na tłokach będziesz miał odbite obrysy talerzyków zaworów. Na stronie 3 tematu mojego TDSa znajdziesz zdjęcia takich tłoków.
Jak sytuacja się będzie pogłębiać, to w końcu zawory podziękują za współpracę i któryś (albo któreś) się urwie [najpewniej w przejściu grzybka w trzonek] i silnik na złom.
"Exercise your inner demons"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
Awatar użytkownika
patryk1981
Bywalec Gadulec
Posty: 431
Rejestracja: 24 lis 2011, 18:50
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 2011
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: m51 2,5tds - kontrola rozrządu

Post autor: patryk1981 »

to tak sobie myślę,skoro u mnie wałek ,jest jakby cofnięty bo luz na dole ,to chyba nie ma tak zle ,no chyba że dalej błądzę , dodaje film nagrany w HD może po dźwięku silnika coś usłyszycie ,wiem że od czorta tych filmów ,no ale tak na szybko inaczej nie da rady ,podobno z dźwięku ludzie potrafią usłyszeć klepiące zawory ,może i tu są tacy :roll:
:?:
panowie i posłuchajcie ,na każdym moim filmie słychać takie - tyk-tyk-tyk-tyk-tyk-tyk w szybkim tempie ,może dojdziecie co to ,czy to wtrysk ,czy szklanka ,albo ten wałek rozrządu ?

jak zrobi się ciemo to znaczy że tab leży na osłonie wisko ,potem słychać powiew wisko :wink:

FILM -- http://www.youtube.com/watch?v=mzgUdr9j ... e=youtu.be

PS - Wojtek widziałem temat ,śledzę go ,jestem w szoku ogromu pracy jaki wsadziłeś ,powodzenia życzę i rozumie Twoje zaparcie na temat :wink:
Ostatnio zmieniony 04 paź 2012, 5:59 przez patryk1981, łącznie zmieniany 2 razy.
Audi A6 C5 rok 2000 - 1.8t - chip 200 HP
Dominik4x4
Bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 13 paź 2011, 19:59
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Chorzów - Bytom
Kontakt:

Re: m51 2,5tds - kontrola rozrządu

Post autor: Dominik4x4 »

Znajomy kupił TDS'a E34 z 1995 300 tyś przebiegu roku z pękniętą głowicą ale chodził cicho ładnie nie kopcił na czarno itp

Dawca głowicy był TDS z E39 z 2000go roku Po jej wymianie Planowanie, nowe szpilki itp tds chodzi jak traktor kopci tak że Sadze za nim to można Zmiotką zamiatać i coś jest nie tak z Łańcuchem na Pracującym silniku dźwięk jest jak łańcuch jakby był luźny i latał postaram sie to w najbliższym czasie nagrać rechocze okropnie :|

trrytyty tryryty trtytry i i czym wyższe obroty tym bardziej sie to nasila
K70 R1100R 95' eRka
E46 320dT 99' 250tyÅ› km
E34 525tds 94' 84tyÅ› Km Wisienka :)
E34 525tdsT 95r 320tys km
E36 318tds 95" 250 tyÅ› km
P 309GLD 1,9D 91'Red 550tyÅ› km
Jeep XJ 2,5td VM 92' 132tyÅ› km
Jeep WG 3,1td VM 00' 180tyÅ› km
Awatar użytkownika
patryk1981
Bywalec Gadulec
Posty: 431
Rejestracja: 24 lis 2011, 18:50
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 2011
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: m51 2,5tds - kontrola rozrządu

Post autor: patryk1981 »

Moze cos z nastawnikiem ,skoro tak kopci,jak glosniej klepie to moze byc tez kat wtrysku,kat robi wieka robote i dziek silnika ,ponadto ,moze to byc lejacy '' lub lejace '' wtryski jak leje to jest nie dokladne spalanie i z tad dymi ,po wymianie glowicy ,ktora podobno byla w stanie dobrym i sprawdzona pod katem szczelnosci ,noaw uszczelka i sruby ,i co nawarzniesze rozrzad prawidlowo zestrojony ,to niema szans musi dzialac :-)

Dodano: 08 Paź 2012 21:20
Panowie, umnie tak to stuka, jak na tym filmiku, jakies pomysly :? http://youtube.com/watch?feature=rela%2 ... g6MyWkQ2yE

To taki tuk tuk tuk tuk, nie jest to normale, wtrysk czy szklanki, bo o panewce nawet nie mysle, :cry:
Audi A6 C5 rok 2000 - 1.8t - chip 200 HP
Awatar użytkownika
carl0s
Moderator
Moderator
Posty: 980
Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Re: m51 2,5tds - kontrola rozrządu

Post autor: carl0s »

Ladnie stuka. Niestety zmartwie cie - na moje ucho to nie sa ani wtryski ani szklanki. Dlaczego tak mysle? Bo u mnie stukalo i jesdno i drugie i wiem jak to brzmi. Tutaj cos doslownie wali, wiec jedyny sposob to albo sluch i stetoskop, albo kontrolny demontaz silnika....
None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!
Awatar użytkownika
patryk1981
Bywalec Gadulec
Posty: 431
Rejestracja: 24 lis 2011, 18:50
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 2011
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: m51 2,5tds - kontrola rozrządu

Post autor: patryk1981 »

carl0s pisze:Ladnie stuka. Niestety zmartwie cie - na moje ucho to nie sa ani wtryski ani szklanki. Dlaczego tak mysle? Bo u mnie stukalo i jesdno i drugie i wiem jak to brzmi. Tutaj cos doslownie wali, wiec jedyny sposob to albo sluch i stetoskop, albo kontrolny demontaz silnika....
Carlos, ale to nie moj silnik, , filmik,, ja go z sieci dorwalem, umnie jest sporo nawet bardzo ciszej, dolalem dzis mixolu do paliwa i jest bardzo lepiej :D to chyba wtrysk gral, ale to postukiwanie rytmiczne mi pozostalo, czasami reaguje na wcisnieciesprzegla i przestaje na moment,a czasami nie, jedno mnie jeszcze zdziwilo, tzn na zgaszonym silniku jak naciskam palcem na pasek wielorowkowy to to z napinacza wydowywa zie taki podobny dzwiek, moze to zbiek okolicznosci, co ciekawe jeszcze, rano jak odpale silnik zimny po nocy to dzwoni mi lancuszek, ale jak posmigam pare kilometrow i silnik sie zagrzeje to juz nie dzwoni, glupie to jakies bo przeciz powinien dzwonic non top, tak czy nie, no chyba ze cos mam z tym napinaczem lancuszka, olej mam zalany EXTRASPEC 10w40 SL/CF, moze to jego wina, generalnie to juz sam niewiem, mial ktos tak czy tylko ja jestem jakis inny :?
Audi A6 C5 rok 2000 - 1.8t - chip 200 HP
Awatar użytkownika
carl0s
Moderator
Moderator
Posty: 980
Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Re: m51 2,5tds - kontrola rozrządu

Post autor: carl0s »

hm, no faktycznie, nie doczytałem, że to nie Twój silnik. Co może i lepiej, bo tamten z filmiku na moje ucho miał problem z układem korbowym niż wtryskami czy popychaczami. Skoro wlanie mixolu uspokoiło wtryskiwacz, to już wiesz, gdzie powinieneś ulokować kolejne środki - końcówki nie są takie znowu drogie, samo sprawdzenie wtryskiwaczy to u mnie w mieście kwota 10 pln za sztukę.
napinacz też możesz łatwo wyeliminować - wystarczy go złożyć, zdjąć pasek z rolek i odpalić silnik - odejdzie Ci całość osprzętu robiąca hałas, zostanie tylko sam silnik, w którym pukać już może tylko vacuum, grać łańcuch, albo pukać panewki. Panewki łatwo rozpoznać, to charakterystyczny stukot, nieporównywalny z niczym innym, łańcuchy to sam wiesz jak grają, i wiesz co należy z nimi zrobić, vacuum pasuje z każdego diesla BMW - np. z 3.0D, i można postarać się o mniej zajechaną sztukę.
None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!
Awatar użytkownika
siudek
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1673
Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

Re: m51 2,5tds - kontrola rozrządu

Post autor: siudek »

carl0s pisze:vacuum pasuje z każdego diesla BMW - np. z 3.0D
...chyba że silnik przedliftowy z kolektorem ssącym aluminiowym - mocowania samej pompy nie są inne w starych głowicach?
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
ODPOWIEDZ