TDS m51 (2.5l) i m41 (1.8l) - wymiana rozrządu

Zbiór gotowych porad pomocnych w naprawach, modyfikacjach i diagnostyce.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

Post autor: adam-bmw »

pisałem już w innym temacie że przez odkręcanie piasty koła pasowego młotkiem można uszkodzić wał tj. złamać cały jego koniec
bamse77
Bywalec
Posty: 46
Rejestracja: 22 paź 2008, 16:17
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: PÅ‚ock

Post autor: bamse77 »

zgadzam się. dobre narzędzia to połowa sukcesu :lol:
szczewko
Bywalec
Posty: 53
Rejestracja: 09 lis 2008, 14:31
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525td
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: ok.Koszalina

Post autor: szczewko »

Ok dobre narzedzia tylko jakie??? Ciekawy jestem czym to odkrecic jak nie kluczem i jakas porzadna przedłuzką. Odłamac kawałek wału to trzeba byc naprawde zdolnym i walic w srube a nie klucz. Zakladałem nasadke udarowa, pokretło, rure 1.5 metra i rura sie wyginała. Odkrecanie udarowe jest najbardziej efektywnym. Napinasz kluczem ile sie da i walisz młotkiem od czoła w srube-musi puscic.
rudesmen
Bywalec
Posty: 152
Rejestracja: 19 paź 2008, 0:33
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: rudesmen »

Gdy mamy już zdjętą pokrywę przekręcemy za pomocą klucza rozmiar 22 śrubą na wale korbowym tak, aby krzywki wałka rozrządu na pierwszym cylindrze były skierowane ku górze.

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=11&fg=25
Gdzie tutaj jest ta śruba rozmiar 22? To przypadkiem nei chodzi o srubę Torx E14?
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

Post autor: adam-bmw »

na wałku jest torx 14 na pompie jest 19 a na wale to co trzyma flansz od koła pasowego 22 ale na obrazku brak koła
Dikson
Bywalec
Posty: 40
Rejestracja: 28 maja 2009, 23:03
Lokalizacja: ZÄ…bkowice ÅšlÄ…skie

Post autor: Dikson »

ja odkręciałem ta śrubę od wału takim z********* dużym kluczem pneumatycznym... nawet nie zajękała:D

takim właśnie:
http://www.narzedziowy.pl/timages//0902 ... 0x270).png


http://www.narzedzia-pm.pl/product_thum ... =475&h=475
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

Post autor: adam-bmw »

ja takie widziałem jak przy tirach koła wymieniali
rudesmen
Bywalec
Posty: 152
Rejestracja: 19 paź 2008, 0:33
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: rudesmen »

A gdy nie zablokuje napinaczy łancucha i sciagne kolo zebate lancucha z walka rozrzadu to jak to naprawic?
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

Post autor: adam-bmw »

to napinacz zgniecie łańcuch, żeby zablokować napinacz musisz mieć osłonę przednią zdjętą
rudesmen
Bywalec
Posty: 152
Rejestracja: 19 paź 2008, 0:33
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: rudesmen »

Już to zrobiłem :( ale nie wydaje mi się aby napinacz zgniótł łańcuch. Możesz napisać jaśniej co zrobić aby naprawić ten błąd? (nie wiem czym jest osłona przednia)
Dikson
Bywalec
Posty: 40
Rejestracja: 28 maja 2009, 23:03
Lokalizacja: ZÄ…bkowice ÅšlÄ…skie

Post autor: Dikson »

osłone masz patrząc od czoła silnika - 15 srub na 10 klucz nasadke... żeby ja sciągnąć musisz takze odrecić główna srube od wału - klucz 22
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

Post autor: adam-bmw »

"zgniata" należy traktować jako przenośnię, jeśli górne koło będzie luźne to napinacz ściśnie płozą łańcuch, co do ustawienia na nowo musisz założyć kułko na swoje miejsce i postępować wg. tego co było napisane w temacie o ustawianiu rozrządu
Dikson
Bywalec
Posty: 40
Rejestracja: 28 maja 2009, 23:03
Lokalizacja: ZÄ…bkowice ÅšlÄ…skie

Post autor: Dikson »

najlepiej użyć słowa "dotyka" :D :D
ooiizzoo
Świeżak
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 24 kwie 2009, 0:24
Lokalizacja: biecz/norwegia

Post autor: ooiizzoo »

witam czaytsalem posty i doczytalem sie opsiu rozrzadu ze miedzy znakiem na walem korbowym a znakiem na pompie wtryskowej musi byc 10 ogniw a cechowane 11 i 12 czy tr ustawienie jest poprawne zanim sciagalem rozrzad bylo tak ale po przeczytaniu postow wole sie upewnic

dziekuje za pomoc

pozdrawiam
oizo
Dikson
Bywalec
Posty: 40
Rejestracja: 28 maja 2009, 23:03
Lokalizacja: ZÄ…bkowice ÅšlÄ…skie

Post autor: Dikson »

tak masz dobrze wszystko;)


a te znaki to ty sam robiłes???

ja jutrro zakladam rozrzad a kilka dni wczesniej napchalem łancuch na pompe i wał tak samo jak ty, tylko ze ja mialem oryginalne oczka (miedziane)

[ Dodano: Pon Lip 20, 2009 12:11 pm ]
witam, powiedzcie mi jak napiąć gorny napinacz w rozrządzie w 2.5 TDS tak aby nałożyć łańcuch na koło zębate od wałka rozrządu? macie jakieś pomysły???

z góry dzieki;)
Ostatnio zmieniony 20 lip 2009, 12:13 przez Dikson, łącznie zmieniany 1 raz.
damiang
Świeżak
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 25 sie 2009, 12:41
Lokalizacja: Nowe

Post autor: damiang »

Witam wszystkich milosników nie zniszczalnych BMW . w jednej z mych BMW kłania mi sie do wymiany uszczelka pod głowica i tak wsumie niewiem jak sie do tego zabrac chodzi mi najbardziej o rozrzad czy jest ktos wstanie mi ti opisac co i jak po kolei trzeba zrobic.Z góry dziekuje.
Dikson
Bywalec
Posty: 40
Rejestracja: 28 maja 2009, 23:03
Lokalizacja: ZÄ…bkowice ÅšlÄ…skie

Post autor: Dikson »

ja ci to moge zrobić skąd jestes???:D wlasnie swierzo jestem po tej samej operacji... tylko ze ja 3 razy kupowalem uszczelke i zdejmowalem glowice (2 razy kupilem najtansza uszczelke za 150zł) ciekł mi olej pod glowica, na poczatku nie wiedzialem o co chodzi a za 3 razem kupiłem kozak uszczelke victora reinza za 280zł i hula elegancko, takze wiec na tym nie oszczedzaj... zacznij sobie od pierdółek dookoła glowicy (to co ja trzyma) kolektor odkrec wydechowy, ssący, rurki od wtrysków, wode spóść i dokładnie ją wydmuchaj jakos przed sciagnieciem bo bedziesz mial wode w oleju i jak bedziesz juz chcial odkrecac glowe to z przodu na obudowie rozrządu jest taki korek (nakretka) na imbus 10 chyba i odkrec go a wtedy ukaże ci sie napinacz... z góry płoze napinającą musisz jakś ugiąć wraz z łancuchem na du zeby móć wepchać przez ten korek jakis szpikulec o średnicy około 3,5 mm do napinacza zeby go zablokowac... jak zablokujesz to tylko potem sciagasz kolo zebate na wałku rozrządu przytrzymując sobie go kluczem 27 (na srodku walka jest miejsce na klucz) aha i przed cała operacją najlepiej zablokuj sobie wał na 0 wpychając bolec w odpowiednie miejsce docelowo przy skrzyni biegów pod rozrusznikiem (jest zatkana dziura plastykowym korkiem) musisz znależć jakis bolec o srednicy tej dziury i krecąc wałem (klucz 22) zablokowac go w odpowiednim miejscu... i tak pewnie nie skumałes no ale co... to trzeba zobazcyc inaczej sie nie da
zun
Bywalec
Posty: 96
Rejestracja: 21 sie 2012, 11:30
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Śląskie

Re: TDS m51 (2.5l) i m41 (1.8l) - wymiana rozrządu

Post autor: zun »

Przepraszam za odgrzewanie kilkuletniego kotleta , ale uważam , że bedzie wiekszy porzadek jesli wszystko bedzie w jednym miejscu.
Jestem na etapie ustawiania rozrzadu - jako ze w automacie kolo zamachowe mozna zablokowac w kilku miejscach (tam gdzie sie wydaje ze jest gmp mozna zablokowac w dwoch meijsacch zaraz kolo siebie - blokade mam dobra - trzpien 12mm stoczony na koncu na 8mm , blokuje w dwoch miejscach zaraz kolo siebie blisko tego wlasnie znaku na pompie oleju .... ja juz zglupialem - ale taka jest konstrukcja kola zamachowego w automacie , tam jest taka blacha przykrecona z otworami i blokada moze wejsc w otwor w blasze , albo zaraz za to blacha tez blokujac .... paranoja) to pytam - czy GMP jest wtedy kiedy klin walu zgrywa sie ze znakiem na obudowie pompy oleju (taka mala straleczka) i jest to gdzies chyba kolo godziny trzeciej odchylone od pionu , a klin pompy wtryskowej wtedy celuje w godzine 12 ?
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

Re: TDS m51 (2.5l) i m41 (1.8l) - wymiana rozrządu

Post autor: adam-bmw »

jeśli dobrze pamiętam znak masz też na kole pasowym wału, do samego zblokowania załóż jeśli masz zdjęte i po kłopocie
zun
Bywalec
Posty: 96
Rejestracja: 21 sie 2012, 11:30
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Śląskie

Re: TDS m51 (2.5l) i m41 (1.8l) - wymiana rozrządu

Post autor: zun »

Przy ustawieniu wałka jest napisane , że powinien być delikatnie obrócony - ale w którą stronę , dolotu czy wydechu ? Ja ustawiłem delikatnie na wydech , bo tak zrozumiałem wypowiedź , ale może źle zrozumiałem ? Swoją drogę zwrócić należy szczególną uwage przy wkręcaniu szpilki (na torxa) trzymającą górną płozę - ja właśnie ją urwałem . Niby duży torx , a siły trzeba małej użyć .
ODPOWIEDZ