e32/e34/e38/e39 - naprawa elektrozaworów ogrzewania

Zbiór gotowych porad pomocnych w naprawach, modyfikacjach i diagnostyce.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
siudek
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1673
Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

e32/e34/e38/e39 - naprawa elektrozaworów ogrzewania

Post autor: siudek »

Ostatnio zacząłem walczyć z różnymi drobnostkami w mojej Buni, na które nigdy nie mam czasu i zrobiłem również słynne 'elektrozawory' (kilka dyskusji było już o nich na forum. Okazało się, że wcale nie było tak źle (auto musiało jeździć tylko na płynie), ale i tak czasami się przycinały. Postanowiłem więc zrobić zbitek informacji, może komuś się przyda wszystko w jednym miejscu (kilka fotek nie jest mojego autorstwa z racji tego, że wpierw rozebrałem a potem przypomniało mi się o fotkach :D brakujące fotki z fotorelacji forumowicza Siudema z forum.7er.pl).

Objawy - problemy z ogrzewaniem/chłodzeniem:
- jedna strona grzeje lub chłodzi niezależnie od ustawień
- nawiew nie reaguje na zmiany temperatury na pokrętłach

Przyczyna - niesprawne elektrozawory ogrzewania (skorodowane lub zabrudzone syfem z układu), el. nr 15 (ew. w opcji z pompką nr 1):
Obrazek

Nie ma zamienników tych części, nowe z ASO to wydatek rzędu 600zł za elektrozawory i 500zł za pompkę. Co do pompki odsyłam do tematu: http://bmw-diesel.pl/viewtopic.php?f=6&t=4330. Natomiast jeśli chodzi o elektrozawory, kupno używanych to loteria, bo to jest częsta i znana usterka w autach z tematu (kolega z E34 kupił 3 komplety i dopiero trafił na sprawne). Znacznie pewniej i taniej jest zabrać się za swoje elektrozawory, bo są spore szanse, że da się je naprawić i będziemy mieli spokój na parę ładnych lat. Nawet jeśli się okażą złomem, jak kupimy drugie, i tak lepiej je "zregenerować" i nie wracać już więcej do tematu. :] Poziom trudności zadania raczej średni, jeśli nie łatwy. Całość operacji nie powinna zająć dłużej niż 2-3h.

Opis działania od kolegi raven_1983:
gniazdo przy elektrozaworach ma 3 piny, patrząc od góry, z "płaskim" ścięciem na dole, i występem po prawej na górze:
pin 1 - tu dochodzi + (na górze)
pin 2 - masa do sterowania lewym zaworem (dól lewo)
pin 3 - masa do sterowania prawym zaworem (dół prawo)

Elektrozawory działają w następujący sposób:
a) zamknięty obwód + -> zawór -> masa = zawór zamknięty
b) obwód otwarty (brak + lub masy) = zawór zamknięty

Jeżeli chcesz sprawdzić czy elektrozawór działa prawidłowo to podaj mu na piny masę i plusa.

pin 1 = masa
pin 2 = plus

Jak podasz zasilanie zaworek się otworzy i powinno zamknąć roletę - oczywiście przy włączonym silniku.


Na początek zaopatrzmy się w części zamienne. W elektrozaworach części gumowe najczęściej albo nie trzymają z racji starej twardej gumy, albo wręcz ich nie ma (co widać na zdjęciach). Potrzebujemy:
- kompletu gumek do wymiany, takie coś można znaleźć tutaj: http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=4973851 (to wspomniany wcześniej forumowicz forum 7er, robi je sam).
- benzyna ekstrakcyjna do mycia
- drobny papier ścierny (najlepiej wodny 100)
- dobra by był mała polerka do wykańczania powierzchni
- smar/pasta silikonowa do uszczelek (taka izolacyjna -40 do 200stopni)
- lutownica piórowa
- ewentualnie silikon wysokotemperaturowy.
Więcej nie trzeba, oczywiście do tego narzędzia. ;] A więc do dzieła:

Całą operację można przeprowadzić bez spuszczania płynu, a nawet bez dolewki i odpowietrzania. Wystarczy auto podnieść od lewej strony w miarę wysoko (tak aby płyn zszedł niżej). Przy demontażu należy pamiętać o trzymaniu węży wysoko pionowo i o zabezpieczeniu ich przed wylaniem. Ja zbudowałem sobie konstrukcję z dechy i kostki, można lepiej. ;]
Obrazek

Elektrozawory są pod maską od kierowcy. U mnie jest plastikowa osłonka, może jej nie być - osłonkę zdejmuje się upierdliwie :D trzyma się na 3 śrubach elektrozaworów na wsunięte sprężynujące druciki, trzeba po prostu te zawleczki wysunąć. Nie polecam całkiem wyciągać, bo będziecie ich szukać po silniku. ;] :
Obrazek

Same elektrozawory to 3 śruby "łebkowe" - potrzebny klucz nasadowy 16, odkręcać jak i zakręcać nie za mocno (trzyma to się na amortyzujących gumowych korkach, dobrze by było ich nie zepsuć). Tam jest dość mało miejsca, jeśli mamy pompkę to generalnie nie da się ich wyciągnąć. W tym przypadku po ich odkręceniu, wpierw odpinamy dwa złącza kabli po lewej - wyciąga się je bardzo łatwo, doginając plastikowy zatrzask do wtyczki i wysuwając z blaszki:
Obrazek

Następnie odkręcamy złącze "+" silnika. Jeśli jeszcze macie klapkę "+" na nim - nie ściągajcie jej całkiem, bo urwiecie plastik (aby go ściągnąć należy ścisnąć od dołu ten pasek co go trzyma). Tak samo zdejmujemy plastik z dołu - jest na 3 zaczepach, dół i boki. Delikatnie podważając schodzi w przód auta. Ja niestety połamałem obie osłonki. :P Tutaj śruba, klucz nasadka 10 (płaskim czy oczkowym nie podejdziesz). Dlatego demontowaliśmy te gniazda. :]
Obrazek

Teraz mamy luźną tę blaszkę co nam blokowała wyjęcie zaworów. Odpinamy elektrykę, uchwyt plastikowy wtyczek najlepiej też wyciągnąć z tej blaszki, żeby nie przeszkadzał - wyciągamy przekręcając w bok. Można teraz odpiąć wąż od góry zaworów, będzie później łatwiej wyjąć - podłóżcie sobie jakąś szmatę, bo ja zachlapałem całą szybę. :D Całość wyciągany delikatnie odginając blachę, tylko nie za mocno bo wygniecie:
Obrazek

Teraz mamy pełny obraz. Odpinamy pozostałe węże, pamiętając o pionowym ich trzymaniu. Opaski metalowe odkręcajcie prawie do końca, będzie łatwiej. Węże dość ciężko schodzą, pomagamy sobie "kręceniem".
Obrazek

Tak to wygląda po rozpatroszeniu. Ja węży nie mocowałem w żaden sposób tylko wcisnąłem tam gdzie się dało tak, żeby były jak najwyżej i ciasno. :D
Obrazek

Po tym zabezpieczyłem je zatykając szmatą, pamiętajcie o odpowiednim ułożeniu złączy elektrycznych i kabli.
Obrazek

Można zamknąć maskę i idziemy "do warsztatu" z naszą zdobyczą. ;]
Obrazek

Samo rozebranie elektrozaworów jest proste, tylko trzeba uważać i robić to delikatnie. Jak macie pompkę - rozmontujcie wpierw ją, tak samo kolanko węża łączące. Zostają same zawory. Rozkręcamy korpus, mocowanie na 6 śrub torx, użyć WD40 jak zardzewiałe:
Obrazek

Następnie rozdzielamy komorę od cewek. Cienkim ostrym nożykiem najlepiej powoli podważać wokół - tutaj uwaga, nie wciskać głęboko na siłę, bo możemy uszkodzić druciki cewek i wtedy kiepsko. Komorę zdejmujemy idealnie pionowo i ostrożnie, żeby nie połamać trzpieni grzybków (jeśli się zdarzy, trudno - można to skleić i będą pracować, polecam poxipol lub ew. kropelkę):
Obrazek

Do cewek z plastikowego "pudełeczka" z boku wchodzą 4 cieniutkie druciki - uwaga na nie, bo jak urwiem to d*** będzie. ;] Tzn ja lutowałem u kumpla i działa, ale nie polecam. Jak już się uda wyciągamy grzybki i kładziemy obok, rozmontowujemy resztę żeby dostać się do iglic zaworów. Te również wyjmujemy. Teraz najważniejsze - grzybki które wyciągnęliśmy zamykają dopływ płynu. Jeśli są skorodowane, należy je dokładnie oczyścić papierem ściernym - tak aby powierzchnia stożka była jak najbardziej gładka, bo nie będzie szczelna. Jeśli nie ma rdzy a widzimy rowki, tak samo staramy się je delikatnie przeszlifować. Na koniec przetrzeć benzynką i wypolerować polerką. Podobny zabieg przeprowadzamy na iglicach zaworów, uwaga na sprężynki żeby nie zgubić. Całość dokładnie czyścimy i odtłuszczamy benzyną ekstrakcyjną. Stare uszczelki odrywamy od blaszki (po jednej uszczelki, po drugiej oringi na tulejach), blaszkę należy starannie wyczyścić. Na tuleje blaszki nakładamy nowe oringi gumowe - przed montażem przesmarować pastą sylikonową (malutko!). Uwaga - nie rysujemy niczego nożem, wszystko idzie delikatnie. ;] W środku z tyłu wyjęte iglice zaworów, grzybki są w komorze:
Obrazek

Następnie wyciągamy plastikowe tuleje (brązowe) i gumowe gniazda zaworów pod nimi na dole. Powinno pójść "palcem", jeśli się nie da podważyć czymś o otwór. Uwaga na śrubokręty, żeby nie poszarpać plastiku.
Obrazek

Układamy nowe gniazda gumowe równo, delikatnie wciskamy w otwór i dociskamy tulejkami do oporu. Tulejki jak zauważyliście pewnie oprócz otworu mają jeszcze jedną cechę - naprzeciwko otworu jest "ząbek" wyfrezowany, wchodzi w wyżłobienie w komorze.
Obrazek

Teraz wracamy do cewek. Sprawdzamy w tym pudełeczku z boku elektrykę. Jeśli druciki są zaśniedziałe, coś wygląda na przerwane etc. czyścimy, lutujemy i składamy do kupy. Trzeba się temu uważnie przyjrzeć, żebyśmy nie musieli otwierać jeszcze raz. Przy okazji jak czyścicie w środku to nie wydłubcie czasami gumki z dołu - wygląda jak brud, ale tylko tak wygląda. :D
Obrazek

Wkładamy iglice w cewki, można je lekko przesmarować silikonem na powierzchniach trących. Zakładamy blaszkę, uszczelki płaskie (przesmarować silikonem), sprawdzamy czy wszystko gra. Następnie wkładamy grzybki.
Obrazek

Na to nasuwamy pionowo komorę, wcześniej krawędzie komory można przesmarować silikonem, skręcamy śrubami (z wyczuciem, to nie koło :D) i wszystko. Na tym etapie dobrze podłączyć zawory na krótko do 12V (byle nie za długo i nie więcej niż 12 ;] ). Środkowy bolec w gnieździe to masa, plus podajemy na jeden i na drugi i słyszymy czy zaworki działają. Ja na zdjęciu powyżej zamknąłem "pudełko z elektryką" już, ale można na tym etapie je po prostu zalać silikonem wysokotemperaturowym na amen. ;] Ja tego nie zrobiłem...w sumie dlatego że nie miałem pod ręką żadnego silikonu, a śpieszyło mi się. Tak samo niestety nie przesmarowałem iglic silikonem, bo zapomniałem. :/

Koniec regeneracji, można sobie pogratulować. :D

Na koniec ciekawostka jak elektrozawory mogą wyglądać (nie dziwota że nie działają...):
Obrazek
Obrazek
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
niebo
Bywalec Gadulec
Posty: 539
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:15
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

[E32/E34/E38/E39] naprawa elektrozaworów ogrzewania

Post autor: niebo »

Najlepszy artykuł o naprawie elektro-zaworów jaki czytałem. Szkoda, że go nie było jak ja miałem problem z ogrzewaniem. Siudek moje gratulacje kawał dobrej roboty. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

[E32/E34/E38/E39] naprawa elektrozaworów ogrzewania

Post autor: raven_1983 »

Śliczny opis :) Oby więcej takich!

Jedna uwaga jeszcze, jeżeli jest w tekście to mi umknęło.

Przy ponownym przykręcaniu elektrozaworów, należy śrubki dokręcić dłonią a potem tylko minimalnie dociągnąć kluczem.

Przykręcanie na siłę niestety prowadzi do zrywania gumowych dystansów na których mocowane są elektrozawory.
Awatar użytkownika
siudek
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1673
Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

[E32/E34/E38/E39] naprawa elektrozaworów ogrzewania

Post autor: siudek »

potrzebny klucz nasadowy 16, odkręcać jak i zakręcać nie za mocno (trzyma to się na amortyzujących gumowych korkach, dobrze by było ich nie zepsuć).
Raven, też to zauważyłem jak odkręcałem, bo te gumki mi się powyginały przy demontażu, na szczęście nic się nie pourywało. :] Ja co prawda dokręcałem normalnie grzechotką, ale miałem farta że się udało. :D Z reguły dokręcam wszystko w aucie "na fest" i zawsze narobię sobie problemów. ;] Więc nic na siłę bo będzie po gumkach chłopaki! :D

Dzięki, oby komuś pomogło, bo ja właśnie też szukałem czegoś takiego przed robotą i znaleźć nie mogłem.

Pozdrawiam, siudek.
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

[E32/E34/E38/E39] naprawa elektrozaworów ogrzewania

Post autor: raven_1983 »

Odkręcić trzeba jak by nie były przykręcone... tylko przykręcać trzeba potem z czuciem ;)
Awatar użytkownika
karol-lolek
Bywalec Gadulec
Posty: 330
Rejestracja: 12 paź 2008, 8:52
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie
Lokalizacja: FSD/ZS

[E32/E34/E38/E39] naprawa elektrozaworów ogrzewania

Post autor: karol-lolek »

Hmm a ja kupiłem używki a swoje wywaliłem :cry:
Obrazek
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

[E32/E34/E38/E39] naprawa elektrozaworów ogrzewania

Post autor: raven_1983 »

Nie smuć się :) ważne, że w lepszym stanie... a w wolnej chwili możesz je zregenerować na tip top 8)
Awatar użytkownika
siudek
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1673
Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

[E32/E34/E38/E39] naprawa elektrozaworów ogrzewania

Post autor: siudek »

...właśnie ukręciłem dziś wszystkie gumki mocowania elektrozaworów. :D Element nr 18 na schemacie:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=18

Jutro pytam ile w ASO kosztują. ;]
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
kwiatek
Bywalec Gadulec
Posty: 337
Rejestracja: 16 paź 2008, 22:07
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Szczecin

[E32/E34/E38/E39] naprawa elektrozaworów ogrzewania

Post autor: kwiatek »

Mi też się ukręciły , ale załatwilem sobie uzywane za darmo , z tym tylko ,że nadal nie wiem o co chodzi z tym ogrzewaniem , spróbuje podmienic sterownik bo już sam nie wiem o co chodzi :oops:
dj_mlody12
Świeżak
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 26 paź 2011, 18:45
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: Nie mam
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podlaskie

Re: e32/e34/e38/e39 - naprawa elektrozaworów ogrzewania

Post autor: dj_mlody12 »

Witam odkopuje temat gdyż czeka mnie regeneracja zaworo czy ktoś jest w stanie pomoc skąd wziąć zestaw naprawczy do tych elektrozaworów?? Z góry dziękuje za pomoc
Awatar użytkownika
wojtek_blekitny
Moderator
Moderator
Posty: 921
Rejestracja: 06 wrz 2008, 23:51
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: okol. Poznania

Re: e32/e34/e38/e39 - naprawa elektrozaworów ogrzewania

Post autor: wojtek_blekitny »

Zerknij kilka postów wyżej, na wypowiedź Siudka.
"Exercise your inner demons"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
dj_mlody12
Świeżak
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 26 paź 2011, 18:45
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: Nie mam
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podlaskie

Re: e32/e34/e38/e39 - naprawa elektrozaworów ogrzewania

Post autor: dj_mlody12 »

Hej jeśli chodzi o to '' kompletu gumek do wymiany, takie coś można znaleźć tutaj: http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=4973851'' to odpala się popielniczka czy to ma coś wspólnego z ty??
Awatar użytkownika
siudek
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1673
Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

Re: e32/e34/e38/e39 - naprawa elektrozaworów ogrzewania

Post autor: siudek »

A kolega kiedykolwiek miał coś wspólnego z Allegro? :]

Tak jak jest wielkimi literami napisane "przedmioty użytkownika". Podany jest link do aukcji kolegi, który takie uszczelki wykonuje i sprzedaje (po to jest podany do listy, żeby jak aukcja zniknie nadal pozostał użyteczny). Napisz do niego poprzez link "Napisz do mnie" i zwyczajnie zapytaj. :?

Pzdr.
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Rogalsky
Świeżak
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 26 lut 2012, 19:43
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 520d
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie

Re: e32/e34/e38/e39 - naprawa elektrozaworów ogrzewania

Post autor: Rogalsky »

Witam,
Mógłby ktoś mi podać symbol tych niebieskich elementów, które łączą się z cewkami tym drucikiem? Niestety u mnie nie ma na nich nic a urwały się w taki sposób, że nie da rady ich już połączyć z drucikami.
z góry dziękuję za pomoc
Rogalsky
Świeżak
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 26 lut 2012, 19:43
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 520d
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie

Re: e32/e34/e38/e39 - naprawa elektrozaworów ogrzewania

Post autor: Rogalsky »

jeszcze co do mojego postu wyżej chodzi mi o te elementy zaznaczone na czerwono na zdjęciu. proszę o pomoc bo auto stoi a ja nie mogę znaleźć co to za elementy a może da się je kupić w elektronicznym i tylko dolutować.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Awatar użytkownika
niebo
Bywalec Gadulec
Posty: 539
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:15
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: e32/e34/e38/e39 - naprawa elektrozaworów ogrzewania

Post autor: niebo »

Jutro wieczorem mogę sprawdzić wartości tych oporników.
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: e32/e34/e38/e39 - naprawa elektrozaworów ogrzewania

Post autor: raven_1983 »

A nie kondensatorów przypadkiem? ;)
Awatar użytkownika
niebo
Bywalec Gadulec
Posty: 539
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:15
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: e32/e34/e38/e39 - naprawa elektrozaworów ogrzewania

Post autor: niebo »

raven_1983 pisze:A nie kondensatorów przypadkiem? ;)
Kondensatorów :wink:
Rogalsky
Świeżak
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 26 lut 2012, 19:43
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 520d
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie

Re: e32/e34/e38/e39 - naprawa elektrozaworów ogrzewania

Post autor: Rogalsky »

byłem z nimi w elektronicznym gościu powiedział, że są to WARYSTORY ale bez nadruku na nich nic nie pomoże, jakby ktoś miał schemat z wartościami lub podał mi co jest na nich nadrukowane będę bardzo wdzięczny :)
Awatar użytkownika
niebo
Bywalec Gadulec
Posty: 539
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:15
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: e32/e34/e38/e39 - naprawa elektrozaworów ogrzewania

Post autor: niebo »

Niestety dzisiaj nie miałem możliwości sprawdzenia, ale myślę, że przez weekend się uda...
ODPOWIEDZ