e36 m41 - pęknięta miska oleju, łatanie

Zbiór gotowych porad pomocnych w naprawach, modyfikacjach i diagnostyce.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
lukas82
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: 01 sie 2008, 20:52
Lokalizacja: Kraków

e36 m41 - pęknięta miska oleju, łatanie

Post autor: lukas82 »

Witam wszystkich serdecznie w zeszłym tygodniu stałem się szczęśliwym posiadaczem E36 touring 318tds :lol: (wasze forum pomogło w wyborze autka w sprawdzeniu go).Niestety juz na dzień dobry przy wymianie oleju powstało pękniecie o długości 3cm i szerokości 1mm przy korku spustowym.Postanowiliśmy uszczelnić to pastą stalowa firmy TECHNICQLL dwu składnikową odporna na sól i wysoki i niskie temperatury.Klejone było na spuszczonym oleju żeby nic nie podeszło pod klej(auto stało około 6 godzin bez oleju na polu w celu dobrego związania) na drugi dzień powtórzyliśmy operacje z powodzeniem.Myślę ze pomysł dobry bo mało kosztowny w porównaniu z nowa miska lub wyciąganiem miski i jej spawaniu (mniej pracy) :lol: Pozdrawiam serdecznie
Gdyby Bóg uważał że przedni napęd jest lepszy to chodzilibyśmy na rękach
Awatar użytkownika
Łosiowy
Administrator
Administrator
Posty: 946
Rejestracja: 27 gru 2007, 15:37
Seria: E65-68
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: Nie mam
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Łosiowy »

Nie wiem czy to dobry pomysł taka maniana.Pekniecie moze sie powiekszyc przy wzroscie temperatury i pracy samochodu.Osobiscie bym wymienil na sprawna miske i byl pewny ze sie nie pojawi usterka ponownie.Naprawe bym potraktował jako dorazna i rozwiazanie czasowe :mrgreen: .

Pozdrawiam
Obrazek
lukas82
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: 01 sie 2008, 20:52
Lokalizacja: Kraków

Post autor: lukas82 »

Wiadomo że jeżeli się pęknięcie powiększy to wymienię na nowa miskę bo to nie ma sensu ale jestem dobrej myśli. Znajomy tym klejem zlepił chłodnicę (raczej tego bym już nie lepił) i do tej pory jeździ.Jak sie będzie coś złego działo to oczywiście dam znać Pozdrawiam
Gdyby Bóg uważał że przedni napęd jest lepszy to chodzilibyśmy na rękach
Monroe
Bywalec
Posty: 26
Rejestracja: 26 wrz 2008, 23:52
Lokalizacja: szczecin

Post autor: Monroe »

Moim zdaniem jest to bardzo glupi pomysl..! Dlaczego? Dlatego ze miska olejowa jest wykonana z duraluminium a nie ze stali a klej jest przeznaczony do stali to jedno. Po drugie nie wiadomo jaka wytrzymalosc ma ten klej i czy pekniecie nie bedzie sie powiekszac. Powinnienes ja wymontowac jesli jestes w stanie sam to zrobic i zawiesc ja do spawania tam gdzie spawaja aluminium i oni ci powiedza czy da sie to pospawac czy tez nie i odrazu sprawdza ci szczelnosc. Drugie rozwiazanie juz droższe to poszukac uzywanej miski. A w ostatecznosci i brakow srodkow ktore powyzej opisalem zostaje ci zamowic orginalna miske co jest glupota chyba ze nie zal ci pieniedzy. Bo nawet jak nie znajdziesz u siebie w miescie takiej to od czego jest internet i ogloszenia w gazetach
lukas82
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: 01 sie 2008, 20:52
Lokalizacja: Kraków

Post autor: lukas82 »

Tak jak napisałem wcześniej że dam znać jak się będzie coś działo złego.Jak widać nie pisałem na ten temat bo nie ma potrzeby klej trzyma stan oleju sprawdzam co 3 dni żadnych wycieków czy plam pod samochodem.Jeśli by się pękniecie powiększyło lub klej nie trzymał to oczywiście michę bym pospawał lub wymienił na szczelną.
Gdyby Bóg uważał że przedni napęd jest lepszy to chodzilibyśmy na rękach
Awatar użytkownika
pawlo1982
Bywalec
Posty: 66
Rejestracja: 22 lis 2010, 13:57
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie

Re: e36 m41 - pęknięta miska oleju, łatanie

Post autor: pawlo1982 »

no ciekawe temat z 2008 roku można wiedzieć czy zdało to probe czasu ? :D
mechan777
Bywalec
Posty: 13
Rejestracja: 13 wrz 2011, 13:27
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podlaskie

Re: e36 m41 - pęknięta miska oleju, łatanie

Post autor: mechan777 »

W pracy słyszałem historię jak ktoś pospawał misę olejową lecz niestety to nie pomogło i choć delikatnie to jednak spaw lekko się ,,pocił''. Wiadomo, że w naszym kraju ludzie liczą każdy grosz lecz nie zawsze pozorna oszczędność musi być oszczędnością faktyczną. Niby banał jednak warto o nim pamiętać. Autorowi tematu gratuluję samodzielności i kreatywności. Pozdrawiam.
mechan777
Bywalec
Posty: 13
Rejestracja: 13 wrz 2011, 13:27
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podlaskie

Re: e36 m41 - pęknięta miska oleju, łatanie

Post autor: mechan777 »

W pracy słyszałem historię jak ktoś pospawał misę olejową lecz niestety to nie pomogło i choć delikatnie to jednak spaw lekko się ,,pocił''. Wiadomo, że w naszym kraju ludzie liczą każdy grosz lecz nie zawsze pozorna oszczędność musi być oszczędnością faktyczną. Niby banał jednak warto o nim pamiętać. Autorowi tematu gratuluję samodzielności i kreatywności. Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ