E39 2.5d/3.0d Niskie ciśnienie wstępne nie koniecznie pompa

Zbiór gotowych porad pomocnych w naprawach, modyfikacjach i diagnostyce.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
GuLuN
Bywalec Gadulec
Posty: 550
Rejestracja: 15 mar 2010, 20:18
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Toruń

E39 2.5d/3.0d Niskie ciśnienie wstępne nie koniecznie pompa

Post autor: GuLuN »

Witam borykałem się niedawno z zamuleniem mojego klekota autko kiepsko jechało od dołu czasami słabo odpalało.
Pierwsza diagnoza po kompie padnięta pompa progowa, ciśnienie wstępne ledwo 3,3 bara.

Obrazek

Miałem w garażu jakąś pompę od Mercedesa dającą 6 barów stwierdziłem lepsza markowa mocniejsza niż chinol podmieniłem pompy iii nic ciśnienie wcale nie wzrosło.
Sprawdziłem obie pompy oryginalną i tę drugą od merca zwykłym manometrem obie dawały ponad 5 bar.
Uderzyłem do regulatora ciśnienia i okazało się że po zaciśnięciu przewodu powrotnego ciśnienie skoczyło do wymaganych 4 barów.
Stwierdziłem że kupię nowy i kłopot z głowy niestety cena tego badziewia jest straszna i nie adekwatna.

Dopadłem się do tego badziewia i zregenerowałem tutaj opiszę co i jak może komuś się przyda.

Potrzebne narzędzia
Szczypce lub cęgi
Mały śrubokręt
2x opaska zaciskowa ja kupiłem rozmiar 16/22mm
Pasta polerska
Szmatki
Imadło też się przyda
Pompka lub kompresor z manometrem

A więc zaczynamy idziemy do filtra paliwa i szukamy tego ustrojstwa ze zdjęcia

Obrazek

Zależnie od opasek jakie są odkręcamy je lub przecinamy, zdejmujemy przewody wyleje się trochę ropy więc tu przydadzą się szmatki.
Teraz szczęśliwi idziemy do garażu bądź gdzieś gdzie będzie w miarę czysto żeby nie nawalić sobie piachu czy syfu do układu paliwowego.
Testujemy pompką/kompresorem ile ciśnienia utrzymuje nasz zawór jeżeli ciśnienie jest w normie czyli coś pomiędzy 3,9 do 4,5 bara to zakładamy z powrotem do auta jeżeli nie trzyma nic tak jak u mnie to walczymy dalej.

Obrazek

Z wyczuciem odginamy ten metalowy pierścień małym śrubokrętem aż uda nam się rozebrać na 2 części uwaga przy rozpoławianiu we wnętrzu jest mocna sprężynka i talerzyk po chwili cierpliwości mamy taki widok.

Obrazek

Czyścimy wszystko u mnie było w nim sporo syfu mimo że jest za filtrem paliwa.
Ja dotarłem ten brązowy talerzyk z czarnym elementem pastą poleską żeby mieć pewność że zawór dobrze będzie się domykał.
Potem mamy kilka wyjść albo rozciągamy sprężynkę albo dobieramy inną mocniejszą lub podkładamy podkładkę pod sprężynkę Ja wybrałem ostatnią opcję.

Zabieramy się za składanie ustrojstwa do kupy wkładamy sprężynkę do białego korpusu na nią talerzyk i na górę czarny korpus wkładamy całość do imadła i delikatnie ściskamy uważając na oring jak się uda mamy to. Niestety nie zrobiłem fotki z testów ciśnienia włożyłem całość w 2 klucze oczkowe i skręciłem w imadle tak żebym mógł użyć kompresora.

Obrazek

Teraz najgorsze zaciskamy pierścień Ja robiłem to szczypcami delikatnie powoli, obracając w imadle co kawałek trzeba to zrobić dobrze bo zaworek musi trzymać duże ciśnieniem około 4 bar.
Wkładamy do autka zaciskamy przewody i cieszymy się odpowiednim ciśnieniem wstępnym oraz przeznaczamy zaoszczędzoną kaskę na coś ciekawszego.
U mnie po naprawie wyszło tak

Obrazek
Obrazek
Brutal!!!Metal!!!Warrior!!!
HektarZahler
Świeżak
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 16 gru 2015, 1:56
Seria: E28
Nadwozie: SUV
Model: Omega B
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Lubelskie

Re: E39 2.5d/3.0d Niskie ciśnienie wstępne nie koniecznie p

Post autor: HektarZahler »

Pogratulować samozaparcia tylko po co mieszać w to dywagacje o rzeczach bez pojęcia.
Rozbierałeś zawór, to trza było zajrzeć do wnętrza pompy paliwa. Wiesz po co ona taka długa. Bo ma dwa wałki takie u spodu w sobie. Hmmm.... :?
Bo jest kurna dwie pompki, z których jedna w zbiorniku, a między nimi podciśnienie minus nadciśnienie, kapujesz.

Jak założysz pompę ssącą taką co wyżej od merca, to utworzonym w ten sposób podciśnieniem wirnik zwalnia, prąd wzrasta, a ciśnienie spada.
Co z tego, że jedna i druga daje z kanistra po 5 bara.
No ale skąd miałeś to wiedzieć, skoro nie było już potrzeby dalszych poszukiwań po rege zaworu, co nie.

Taki numer bankowo nie przejdzie, a będzie jeszcze gorzej.

Uszanowanie.
ODPOWIEDZ