witam
auto : e39 2002r. automat 2.5d czyli common rail
problem : spalanie w okolicach 13l, kopci na czarno niewazne czy cieply czy zimny, na jalowym i przy obciazeniu oczywiscie przy obciazeniu bardziej, odpala ladnie cieply i zimny
podobno wtryski byly wymienione jednak nie byla robiona - o ile byla potrzebna zadna ich regulacja - korekty itd podobno nie ma potrzeby
z gory dziekuje za kazda sugestie
e39 kopci
Moderator: Moderatorzy
-
- Bywalec Gadulec
- Posty: 479
- Rejestracja: 02 sty 2009, 23:57
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Małopolskie
- Lokalizacja: małopolska
Sprawdź turbine jak dymi pod obciążeniem na czarno to ma ubogo powietrza, przewód doprowadzający powietrze do kolektora lub IC, mogł pęknąć i zamiast dmuchać w kolektor wszystko idzie w atmosfere.
Wniosek:
nieszczelność ,albo turbo padło
Jeśli coś by było z wtryskami to wywalił by komunikat i heck by świecił.
[ Dodano: Sro Mar 11, 2009 8:56 pm ]
Koszt zrobienia jednego wtrysku w tym silniczku to ok.1000PLN
6x1000=6000
Wniosek:
nieszczelność ,albo turbo padło
Jeśli coś by było z wtryskami to wywalił by komunikat i heck by świecił.
[ Dodano: Sro Mar 11, 2009 8:56 pm ]
Koszt zrobienia jednego wtrysku w tym silniczku to ok.1000PLN
6x1000=6000
- wojtek_blekitny
- Moderator
- Posty: 921
- Rejestracja: 06 wrz 2008, 23:51
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: okol. Poznania
Turbo raczej nie, skoro spalanie przy tym silniku aż 13/100 i kopci na wolnych obrotach.
Dużo paliwa- coś z układem wtryskowym.
Adaptacja po wymianie elementów takich jak wtryskiwacze w silnikach z common rail jest konieczna. Wtryskiwacze zmieniane na nowe?
Jeśli używki to mogą lać, tym bardziej wizyta u porządnego pompiarza nieodzowna, a i warto podłączyć autko do komputera, sprawdzić błędy.
Tomek- np. rozkalibrowane końcówki wtryskiwaczy nie wywalają komunikatów- a źle rozpylone paliwo utrudnia spalanie zupełne
Dużo paliwa- coś z układem wtryskowym.
Adaptacja po wymianie elementów takich jak wtryskiwacze w silnikach z common rail jest konieczna. Wtryskiwacze zmieniane na nowe?
Jeśli używki to mogą lać, tym bardziej wizyta u porządnego pompiarza nieodzowna, a i warto podłączyć autko do komputera, sprawdzić błędy.
Tomek- np. rozkalibrowane końcówki wtryskiwaczy nie wywalają komunikatów- a źle rozpylone paliwo utrudnia spalanie zupełne
Ostatnio zmieniony 11 mar 2009, 21:05 przez wojtek_blekitny, łącznie zmieniany 1 raz.
"Exercise your inner demons"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
-
- Świeżak
- Posty: 2
- Rejestracja: 11 mar 2009, 20:00
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: kwidzyn
pod kompem byl dzisiaj i specjalnie nic nie wyszlo, cisnienie na listwie w normie, wtryskiwacze podobno nowe - co sie i jak adaptuje czy podobnie jak w fordach koduje numer z wtryskiwacza do ecu ?
myslalem o zapchanym filtrze powietrza
myslalem o zapchanym filtrze powietrza
Ostatnio zmieniony 11 mar 2009, 21:09 przez mucha, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec Gadulec
- Posty: 479
- Rejestracja: 02 sty 2009, 23:57
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Małopolskie
- Lokalizacja: małopolska
No masz racje a na upartego mógł ktoś założyć od 3,0d (pasują) bez kalibracji i wyjaśniało by to dlaczego tyle pali
Ostatnio zmieniony 11 mar 2009, 21:12 przez Tomek 85, łącznie zmieniany 1 raz.