[ inne] AMORTYATORY!!!Jakie najlepsze

Polecane materiały eksploatacyjne (płyny, klocki, opony etc.) i kosmetyki - dyskusje, opinie, informacje.

Moderator: Moderatorzy

krisztof2000
Bywalec
Posty: 92
Rejestracja: 09 paź 2008, 19:47
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: lubin

Post autor: krisztof2000 »

ja kupiłem gt-cupline zółte niby o skróconym skoku pracy z allegro taniej nie znajdziesz jestem zadowolony mam już na nich 50 tys na przodzie i 10 na tyle bo najpierw przód zmieniałem a później tył
pojechałem na przeglad i po 80 % było przód i tył.
C0 MYBMW
Bywalec
Posty: 35
Rejestracja: 09 lis 2008, 23:19
Lokalizacja: Kończewice

Post autor: C0 MYBMW »

za 2 tys mozna gwincik kupić Mts technik i w tej samej cenie jest Hiltrax genetalnie do touringow jest mały wybór. Tylko sie zastanawiam co bedzie lepsze gwint czy sportowe zawieszenie
525 TDS Chip 154 KM, rh zw1 10 i 10,75 cala, gwint Supersport
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1665
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Irl
Kontakt:

Post autor: rexman »

Osobiście odradzam "gwinty" w naszych TDSach, ponieważ przy ustawieniu w pozycji "komfort",
mogą powypadać nam plomby z zębów. Skręcanie gwintu na twardsze, już powoduje zamazywanie się obrazu w czasie jazdy. :lol:

Ps.To było pół-żartem, ale "gwinty" zakłada się do naprawdę ekstremalnej jazdy. :cool:
Pewnie i porządna rozpórka też jest nieodłącznym elementem do kompletu.
C0 MYBMW
Bywalec
Posty: 35
Rejestracja: 09 lis 2008, 23:19
Lokalizacja: Kończewice

Post autor: C0 MYBMW »

no to teraz trzeba się zastanowić. Wstrzymam sie do przymiarki tylnych kół bo kupiłem nowe ranty na tył i teraz fele bedą miały 10,75 cala i nie wiem czy mi obcierac o rant zewnętrzny nie bedzie dlatego myśle chociaż o dość mocnym usztywnieniu tyłu.
525 TDS Chip 154 KM, rh zw1 10 i 10,75 cala, gwint Supersport
dominik jozefow
Świeżak
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 05 lut 2009, 12:36
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: dominik jozefow »

cześć, mam od dwóch, prawie trzech lat, żółte bilsteiny b6 w e34 sedan, cena za 4 ok1600 pln, tzw. komfort trochę mniejszy od standardu ale trzymanie drogi...zwłaszcza w zakrętach, raz spróbujesz i już nigdy nie będziesz chciał innych amort.
BMW, bez względu na to czy ktoś to rozumie;).
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1665
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Irl
Kontakt:

Post autor: rexman »

dominik jozefow pisze:cześć, mam od dwóch, prawie trzech lat, żółte bilsteiny b6 w e34 sedan, cena za 4 ok1600 pln, tzw. komfort trochę mniejszy od standardu ale trzymanie drogi...zwłaszcza w zakrętach, raz spróbujesz i już nigdy nie będziesz chciał innych amort.
Tu kolego masz rację 100%! :smile:

A co do felg kolegi CO MYBMW...ja mam 10.5 i nie ocierają z tyłu. Z przodu mam springi H&R. (spadek po Niemcu wraz z rachunkiem i instrukcją montażu) natomiast z tyłu nie wiem co mam, ale buńka "stoi" dość wysoko.Nie raz wiozłem coś cięższego i nie ocierało.
Żeby było ciekawiej, Niemiec nie zapomniał mi dorzucić nówki H&R'y na tył.
Swego czasu byłem "bojowo" nastawiony na ich zamontowanie, ale że "stare dobrze się spisują, to "te" dalej leżą. :cool:
C0 MYBMW
Bywalec
Posty: 35
Rejestracja: 09 lis 2008, 23:19
Lokalizacja: Kończewice

Post autor: C0 MYBMW »

no własnie sa na allegro springi H&R ale nie weim czy do mojej podejda bo to od bęzyny
skoro mówisz że fele wejda to nie bede szalał z gwintem
525 TDS Chip 154 KM, rh zw1 10 i 10,75 cala, gwint Supersport
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1665
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Irl
Kontakt:

Post autor: rexman »

C0 MYBMW , co do sprężyn od benzynki...czyżby tył TDS'a był cięższy lub lżejszy? :mrgreen:
Przód, to wiadomo... :cool:
Niemniej jednak poczekaj z tymi sprężynami.
Ostatnio zmieniony 25 mar 2009, 22:06 przez rexman, łącznie zmieniany 1 raz.
C0 MYBMW
Bywalec
Posty: 35
Rejestracja: 09 lis 2008, 23:19
Lokalizacja: Kończewice

Post autor: C0 MYBMW »

rexman pisze:Z przodu mam springi H&R
długo je masz bo znalazlem na ebayu niemieckim używki 2 letnie
Przód, to wiadomo...
tzn jest cieżejszy ? w tej aukcji właśnie jest napisane ze one pasuja do 2,5 bezyny i do tdsa

[ Dodano: Pią Mar 27, 2009 1:55 pm ]
zbieg okolicznosci i wygralem aukcyjke na ebayu przednie sprężynki h&r czerwone z przebiegiem 2 tys kilometrow dedykowane do tdsa touringa wiec beda pasowac teraz zapoluje na amorki :mrgreen:
525 TDS Chip 154 KM, rh zw1 10 i 10,75 cala, gwint Supersport
Awatar użytkownika
miki100o
Bywalec
Posty: 155
Rejestracja: 14 sie 2008, 21:40
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Świętokrzyskie
Lokalizacja: skarzysko

Post autor: miki100o »

planuje wymiane przednich amortyzatorow w swoim e34..ale slyszalem ze do e34 sa podobno 4 rodzaje :neutral: ..mam pytanie jak najlatwiej sprawdzic jakie mam u siebie,jakis nr moze jest?gdzies..
dj_tygrys
Bywalec
Posty: 107
Rejestracja: 23 gru 2008, 21:31
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 740d
Rocznik: 2001
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dj_tygrys »

Wszystko fajnie pieknie przesiedziałem dziś na allegro kupe czasu szukajac amortyzatorów do siebie i kiszka ... a jak są to drożyzna że kino ... bez sensu to jest

mam auto z 03.1992

wiadomo były 2 rodzaje amorków:

- 0d 1991 do 05.1992
- od 06.1992 do końca produkcji

i te co są do mnie są dużo droższe ... jakaś to lipa jest ... to tak samo jakby czesci do golfa 2 byly drozsze niz do golfa 3 ...

jaka jest róznica wiem że stabilizator mam ten niby długi ... irytuje mnie to ... i to bardzo ... wkoncu wezme jakies amortyzatory za 100 zl za szt zamontuje i już bo mnie to baaaardzo drazni nie dosc ze mam starsze auto to jeszcze czesci droższe ... normalnie amortyzatory sa po 400 - 500 zl komplet przod a do mnie jeden kosztuje ponad 300 ... PARANOJA

Kto wie gdzie można dostać jakoś tanio amortyzatory ? bo te allegro to zdziertusy są i to jakich mało ... interesuje mnei wersja DO 05.1992
Tomek 85
Bywalec Gadulec
Posty: 479
Rejestracja: 02 sty 2009, 23:57
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie
Lokalizacja: małopolska

Post autor: Tomek 85 »

normalnie amortyzatory sa po 400 - 500 zl komplet przod a do mnie jeden kosztuje ponad 300 ... PARANOJA
żaden problem mój poprzedni pracodawca do e21 zakładał od golfa 1 a pod cylinder podkładał dotoczony pierścień żeby się to nie tłukło skręcał i nie przeszkadzało mu to że skok tłoka był mniejszy o 3cm a na komplecie na przód zaoszczędzał ok.200 pln więc sporo
Ważna jest długość cylindra i średnica, więc możesz coś wpakować pod cylinder i normalnie skręcić tego amora po 06.92 troche Ci się przód obniży o różnice skoku tłoka hehehe...
Pozdro
C0 MYBMW
Bywalec
Posty: 35
Rejestracja: 09 lis 2008, 23:19
Lokalizacja: Kończewice

Post autor: C0 MYBMW »

Osobiście odradzam "gwinty" w naszych TDSach
zaryzykowalem po swietach montaz Supersporta zobaczymz jakie beda wrazenia
525 TDS Chip 154 KM, rh zw1 10 i 10,75 cala, gwint Supersport
kosma
Bywalec
Posty: 32
Rejestracja: 08 maja 2008, 23:12
Lokalizacja: Kolbuszowa

Post autor: kosma »

A co powiecie o czymś takim:
http://moto.allegro.pl/item601331472_am ... iemcy.html

czy można pojeździć na czymś takim..?
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Eskimos
Bywalec
Posty: 260
Rejestracja: 04 lut 2009, 15:55
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Eskimos »

kosma pisze:A co powiecie o czymś takim:
http://moto.allegro.pl/item601331472_am ... iemcy.html
Gdzies mi się obiło o uszy, że German Parts Distribution to firma białoruska, na zasadzie pakowacz-rozprowadzacz, a części przeważnie chińskie. Zależy który producent ma aktualnie niższą cenę. Coś jak u nas 4Max w IC.

Z drugiej strony, chlopaki z forum Mazdy chwalą te amorki i wielu z nich na nich jeździ.

U mnie nowe Sachsy z przodu umarły po 30 czy 40kkm, teraz mam KYB+nowe sprężyny i od 30kkm jest OK.

Tył ciągle fabryczny (330kkm) i nic się nie tłucze, a tłumienie na poziomie 75%. Jedynie sprężyny mam do wymiany, bo strasznie nisko siedzi i z 4 osobami na podładzie szoruje brzuchem na spiacych policjantach. Boje sie tylko, że jak dam nowe spręzyny, a amorki zostawie te co są, to szybko się te amorki skończą i będę rozbierać jeszcze raz. Co myślicie?
Darz Bór!
Eskimos
Awatar użytkownika
Deacon
Bywalec Wyjadacz
Posty: 728
Rejestracja: 17 lut 2008, 12:39
Rocznik: 2005
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Sosnowiec Radzionków

Post autor: Deacon »

ja wczoraj kupilem Bilsteiny B4 na przod za 279zl/szt. tanio, bo wszedzie sa po ok 330zl/szt. mam nadzieje, ze nie sa jakies felerne :)
co do KYB to moj mechanior mowil, ze byly takie serie co sie rozciekaly na potege.

[ Dodano: Czw Kwi 30, 2009 11:53 am ]
miki100o pisze:planuje wymiane przednich amortyzatorow w swoim e34..ale slyszalem ze do e34 sa podobno 4 rodzaje :neutral: ..mam pytanie jak najlatwiej sprawdzic jakie mam u siebie,jakis nr moze jest?gdzies..
do TDS'a sa dwa rodzaje. z tego co wyczytalem to mocowanie amortyzatora wyglada tak:
1.http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... c9b9f.html - wtedy amortyzator ma miec trzpien 20mm pod gwintem
2.http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 22893.html - wtedy amortyzator ma trzpien 43mm pod gwintem

ja sie tym sugerowalem i kuplilem z trzpieniem 20mm. za tydzien zakladam wiec sie okaze czy to prawda :)
poza tym sprawdzilem sobie numer z RealOEM z numerem na stronce producenta amorkow i wyszlo to samo.
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2009, 11:54 przez Deacon, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
miki100o
Bywalec
Posty: 155
Rejestracja: 14 sie 2008, 21:40
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Świętokrzyskie
Lokalizacja: skarzysko

Post autor: miki100o »

Deacon pisze:miki100o napisał/a:
planuje wymiane przednich amortyzatorow w swoim e34..ale slyszalem ze do e34 sa podobno 4 rodzaje ..mam pytanie jak najlatwiej sprawdzic jakie mam u siebie,jakis nr moze jest?gdzies..



do TDS'a sa dwa rodzaje. z tego co wyczytalem to mocowanie amortyzatora wyglada tak:
1.http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... c9b9f.html - wtedy amortyzator ma miec trzpien 20mm pod gwintem
2.http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 22893.html - wtedy amortyzator ma trzpien 43mm pod gwintem

ja sie tym sugerowalem i kuplilem z trzpieniem 20mm. za tydzien zakladam wiec sie okaze czy to prawda
poza tym sprawdzilem sobie numer z RealOEM z numerem na stronce producenta amorkow i wyszlo to samo.
Ja rowniez zamowilem sobie amorki na przod kayaby..co do rodzajow to zgadzam sie sa dwa do 92 i inne po92r..do tego przyszly mi juz dzisiaj springi nie jakies szczegolne bo Jamexy.Musze troche sobie przód obnizyc bo juz po wymianie wachaczy autko poszlo delikatnie do góry.
dj_tygrys
Bywalec
Posty: 107
Rejestracja: 23 gru 2008, 21:31
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 740d
Rocznik: 2001
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dj_tygrys »

rewelacja ... mam auto z marca 1992 kupiłem amortyzatory te droższe z dodatkowym uchem i mam dylemat bo nie wiem po co jest to ucho ... do stabilizatora ? ok tylko że łączniki mam te krótkie i stabilizator idzie pod spodem bez potrzeby mocowania go do amortyzatora i jest kondon bo nie wiem czy jak zamotuje je czy nie bedzie coś nie tak ... pewnie poprzedni wlasciciel był wspaniałomyślny i zamontował bez tego ucha a one są krótsze i dlatego sprężyna je rozciągneła i sie szybko skończyły ...

moge zamontowac spowrotem takie jak powinny być ?


Edit.

Oki zamontowałem amortyzatorki, wszystko jest git.
Ostatnio zmieniony 15 maja 2009, 9:52 przez dj_tygrys, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ