[ inne] AMORTYATORY!!!Jakie najlepsze
Moderator: Moderatorzy
-
- Bywalec
- Posty: 92
- Rejestracja: 09 paź 2008, 19:47
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Dolnośląskie
- Lokalizacja: lubin
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
Osobiście odradzam "gwinty" w naszych TDSach, ponieważ przy ustawieniu w pozycji "komfort",
mogą powypadać nam plomby z zębów. Skręcanie gwintu na twardsze, już powoduje zamazywanie się obrazu w czasie jazdy.
Ps.To było pół-żartem, ale "gwinty" zakłada się do naprawdę ekstremalnej jazdy.
Pewnie i porządna rozpórka też jest nieodłącznym elementem do kompletu.
mogą powypadać nam plomby z zębów. Skręcanie gwintu na twardsze, już powoduje zamazywanie się obrazu w czasie jazdy.
Ps.To było pół-żartem, ale "gwinty" zakłada się do naprawdę ekstremalnej jazdy.
Pewnie i porządna rozpórka też jest nieodłącznym elementem do kompletu.
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
no to teraz trzeba się zastanowić. Wstrzymam sie do przymiarki tylnych kół bo kupiłem nowe ranty na tył i teraz fele bedą miały 10,75 cala i nie wiem czy mi obcierac o rant zewnętrzny nie bedzie dlatego myśle chociaż o dość mocnym usztywnieniu tyłu.
525 TDS Chip 154 KM, rh zw1 10 i 10,75 cala, gwint Supersport
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 05 lut 2009, 12:36
- Lokalizacja: Brzeg
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
Tu kolego masz rację 100%!dominik jozefow pisze:cześć, mam od dwóch, prawie trzech lat, żółte bilsteiny b6 w e34 sedan, cena za 4 ok1600 pln, tzw. komfort trochę mniejszy od standardu ale trzymanie drogi...zwłaszcza w zakrętach, raz spróbujesz i już nigdy nie będziesz chciał innych amort.
A co do felg kolegi CO MYBMW...ja mam 10.5 i nie ocierają z tyłu. Z przodu mam springi H&R. (spadek po Niemcu wraz z rachunkiem i instrukcją montażu) natomiast z tyłu nie wiem co mam, ale buńka "stoi" dość wysoko.Nie raz wiozłem coś cięższego i nie ocierało.
Żeby było ciekawiej, Niemiec nie zapomniał mi dorzucić nówki H&R'y na tył.
Swego czasu byłem "bojowo" nastawiony na ich zamontowanie, ale że "stare dobrze się spisują, to "te" dalej leżą.
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
C0 MYBMW , co do sprężyn od benzynki...czyżby tył TDS'a był cięższy lub lżejszy?
Przód, to wiadomo...
Niemniej jednak poczekaj z tymi sprężynami.
Przód, to wiadomo...
Niemniej jednak poczekaj z tymi sprężynami.
Ostatnio zmieniony 25 mar 2009, 22:06 przez rexman, łącznie zmieniany 1 raz.
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
długo je masz bo znalazlem na ebayu niemieckim używki 2 letnierexman pisze:Z przodu mam springi H&R
tzn jest cieżejszy ? w tej aukcji właśnie jest napisane ze one pasuja do 2,5 bezyny i do tdsaPrzód, to wiadomo...
[ Dodano: Pią Mar 27, 2009 1:55 pm ]
zbieg okolicznosci i wygralem aukcyjke na ebayu przednie sprężynki h&r czerwone z przebiegiem 2 tys kilometrow dedykowane do tdsa touringa wiec beda pasowac teraz zapoluje na amorki
525 TDS Chip 154 KM, rh zw1 10 i 10,75 cala, gwint Supersport
-
- Bywalec
- Posty: 107
- Rejestracja: 23 gru 2008, 21:31
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 740d
- Rocznik: 2001
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
Wszystko fajnie pieknie przesiedziałem dziś na allegro kupe czasu szukajac amortyzatorów do siebie i kiszka ... a jak są to drożyzna że kino ... bez sensu to jest
mam auto z 03.1992
wiadomo były 2 rodzaje amorków:
- 0d 1991 do 05.1992
- od 06.1992 do końca produkcji
i te co są do mnie są dużo droższe ... jakaś to lipa jest ... to tak samo jakby czesci do golfa 2 byly drozsze niz do golfa 3 ...
jaka jest róznica wiem że stabilizator mam ten niby długi ... irytuje mnie to ... i to bardzo ... wkoncu wezme jakies amortyzatory za 100 zl za szt zamontuje i już bo mnie to baaaardzo drazni nie dosc ze mam starsze auto to jeszcze czesci droższe ... normalnie amortyzatory sa po 400 - 500 zl komplet przod a do mnie jeden kosztuje ponad 300 ... PARANOJA
Kto wie gdzie można dostać jakoś tanio amortyzatory ? bo te allegro to zdziertusy są i to jakich mało ... interesuje mnei wersja DO 05.1992
mam auto z 03.1992
wiadomo były 2 rodzaje amorków:
- 0d 1991 do 05.1992
- od 06.1992 do końca produkcji
i te co są do mnie są dużo droższe ... jakaś to lipa jest ... to tak samo jakby czesci do golfa 2 byly drozsze niz do golfa 3 ...
jaka jest róznica wiem że stabilizator mam ten niby długi ... irytuje mnie to ... i to bardzo ... wkoncu wezme jakies amortyzatory za 100 zl za szt zamontuje i już bo mnie to baaaardzo drazni nie dosc ze mam starsze auto to jeszcze czesci droższe ... normalnie amortyzatory sa po 400 - 500 zl komplet przod a do mnie jeden kosztuje ponad 300 ... PARANOJA
Kto wie gdzie można dostać jakoś tanio amortyzatory ? bo te allegro to zdziertusy są i to jakich mało ... interesuje mnei wersja DO 05.1992
-
- Bywalec Gadulec
- Posty: 479
- Rejestracja: 02 sty 2009, 23:57
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Małopolskie
- Lokalizacja: małopolska
żaden problem mój poprzedni pracodawca do e21 zakładał od golfa 1 a pod cylinder podkładał dotoczony pierścień żeby się to nie tłukło skręcał i nie przeszkadzało mu to że skok tłoka był mniejszy o 3cm a na komplecie na przód zaoszczędzał ok.200 pln więc sporonormalnie amortyzatory sa po 400 - 500 zl komplet przod a do mnie jeden kosztuje ponad 300 ... PARANOJA
Ważna jest długość cylindra i średnica, więc możesz coś wpakować pod cylinder i normalnie skręcić tego amora po 06.92 troche Ci się przód obniży o różnice skoku tłoka hehehe...
Pozdro
A co powiecie o czymś takim:
http://moto.allegro.pl/item601331472_am ... iemcy.html
czy można pojeździć na czymś takim..?
http://moto.allegro.pl/item601331472_am ... iemcy.html
czy można pojeździć na czymś takim..?
- Eskimos
- Bywalec
- Posty: 260
- Rejestracja: 04 lut 2009, 15:55
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Gdzies mi się obiło o uszy, że German Parts Distribution to firma białoruska, na zasadzie pakowacz-rozprowadzacz, a części przeważnie chińskie. Zależy który producent ma aktualnie niższą cenę. Coś jak u nas 4Max w IC.kosma pisze:A co powiecie o czymś takim:
http://moto.allegro.pl/item601331472_am ... iemcy.html
Z drugiej strony, chlopaki z forum Mazdy chwalą te amorki i wielu z nich na nich jeździ.
U mnie nowe Sachsy z przodu umarły po 30 czy 40kkm, teraz mam KYB+nowe sprężyny i od 30kkm jest OK.
Tył ciągle fabryczny (330kkm) i nic się nie tłucze, a tłumienie na poziomie 75%. Jedynie sprężyny mam do wymiany, bo strasznie nisko siedzi i z 4 osobami na podładzie szoruje brzuchem na spiacych policjantach. Boje sie tylko, że jak dam nowe spręzyny, a amorki zostawie te co są, to szybko się te amorki skończą i będę rozbierać jeszcze raz. Co myślicie?
Darz Bór!
Eskimos
Eskimos
- Deacon
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 728
- Rejestracja: 17 lut 2008, 12:39
- Rocznik: 2005
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Sosnowiec Radzionków
ja wczoraj kupilem Bilsteiny B4 na przod za 279zl/szt. tanio, bo wszedzie sa po ok 330zl/szt. mam nadzieje, ze nie sa jakies felerne
co do KYB to moj mechanior mowil, ze byly takie serie co sie rozciekaly na potege.
[ Dodano: Czw Kwi 30, 2009 11:53 am ]
1.http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... c9b9f.html - wtedy amortyzator ma miec trzpien 20mm pod gwintem
2.http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 22893.html - wtedy amortyzator ma trzpien 43mm pod gwintem
ja sie tym sugerowalem i kuplilem z trzpieniem 20mm. za tydzien zakladam wiec sie okaze czy to prawda
poza tym sprawdzilem sobie numer z RealOEM z numerem na stronce producenta amorkow i wyszlo to samo.
co do KYB to moj mechanior mowil, ze byly takie serie co sie rozciekaly na potege.
[ Dodano: Czw Kwi 30, 2009 11:53 am ]
do TDS'a sa dwa rodzaje. z tego co wyczytalem to mocowanie amortyzatora wyglada tak:miki100o pisze:planuje wymiane przednich amortyzatorow w swoim e34..ale slyszalem ze do e34 sa podobno 4 rodzaje ..mam pytanie jak najlatwiej sprawdzic jakie mam u siebie,jakis nr moze jest?gdzies..
1.http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... c9b9f.html - wtedy amortyzator ma miec trzpien 20mm pod gwintem
2.http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 22893.html - wtedy amortyzator ma trzpien 43mm pod gwintem
ja sie tym sugerowalem i kuplilem z trzpieniem 20mm. za tydzien zakladam wiec sie okaze czy to prawda
poza tym sprawdzilem sobie numer z RealOEM z numerem na stronce producenta amorkow i wyszlo to samo.
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2009, 11:54 przez Deacon, łącznie zmieniany 1 raz.
- miki100o
- Bywalec
- Posty: 155
- Rejestracja: 14 sie 2008, 21:40
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Świętokrzyskie
- Lokalizacja: skarzysko
Ja rowniez zamowilem sobie amorki na przod kayaby..co do rodzajow to zgadzam sie sa dwa do 92 i inne po92r..do tego przyszly mi juz dzisiaj springi nie jakies szczegolne bo Jamexy.Musze troche sobie przód obnizyc bo juz po wymianie wachaczy autko poszlo delikatnie do góry.Deacon pisze:miki100o napisał/a:
planuje wymiane przednich amortyzatorow w swoim e34..ale slyszalem ze do e34 sa podobno 4 rodzaje ..mam pytanie jak najlatwiej sprawdzic jakie mam u siebie,jakis nr moze jest?gdzies..
do TDS'a sa dwa rodzaje. z tego co wyczytalem to mocowanie amortyzatora wyglada tak:
1.http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... c9b9f.html - wtedy amortyzator ma miec trzpien 20mm pod gwintem
2.http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 22893.html - wtedy amortyzator ma trzpien 43mm pod gwintem
ja sie tym sugerowalem i kuplilem z trzpieniem 20mm. za tydzien zakladam wiec sie okaze czy to prawda
poza tym sprawdzilem sobie numer z RealOEM z numerem na stronce producenta amorkow i wyszlo to samo.
-
- Bywalec
- Posty: 107
- Rejestracja: 23 gru 2008, 21:31
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 740d
- Rocznik: 2001
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
rewelacja ... mam auto z marca 1992 kupiłem amortyzatory te droższe z dodatkowym uchem i mam dylemat bo nie wiem po co jest to ucho ... do stabilizatora ? ok tylko że łączniki mam te krótkie i stabilizator idzie pod spodem bez potrzeby mocowania go do amortyzatora i jest kondon bo nie wiem czy jak zamotuje je czy nie bedzie coś nie tak ... pewnie poprzedni wlasciciel był wspaniałomyślny i zamontował bez tego ucha a one są krótsze i dlatego sprężyna je rozciągneła i sie szybko skończyły ...
moge zamontowac spowrotem takie jak powinny być ?
Edit.
Oki zamontowałem amortyzatorki, wszystko jest git.
moge zamontowac spowrotem takie jak powinny być ?
Edit.
Oki zamontowałem amortyzatorki, wszystko jest git.
Ostatnio zmieniony 15 maja 2009, 9:52 przez dj_tygrys, łącznie zmieniany 1 raz.