Wymiana płynu chłodzącego E36
Moderator: Moderatorzy
-
- Bywalec
- Posty: 32
- Rejestracja: 03 kwie 2009, 19:57
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Opolskie
- Lokalizacja: kluczbork
Wymiana płynu chłodzącego E36
Witam
Mam pytanie dotyczące wymiany płynu chłodzącego w e36 2.5 tds. Na forum znalzłęm informacje że układ chłodzący odpowietrza sie sam, natomiast w książe "Sam naprawiam" jest napisane o dwóch śrubach odpowietrzających.
Mam prośbe czy ktoś mógłby opisac krok po kroku jak wymienic płyn w silniku 2.5 tds??
Pozdrawiam
Mam pytanie dotyczące wymiany płynu chłodzącego w e36 2.5 tds. Na forum znalzłęm informacje że układ chłodzący odpowietrza sie sam, natomiast w książe "Sam naprawiam" jest napisane o dwóch śrubach odpowietrzających.
Mam prośbe czy ktoś mógłby opisac krok po kroku jak wymienic płyn w silniku 2.5 tds??
Pozdrawiam
-
- Bywalec
- Posty: 189
- Rejestracja: 15 mar 2008, 21:36
- Seria: E46
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 320d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Łódzkie
- Lokalizacja: Bełchatów
na dole chłodnicy od strony kierowcy masz korek spustowy na klucz 13 uwazaj bo to plastik , natomiast pod kolektorem wydechowym jest śruba tez na klcz 13 odkręcasz te dwie śruby i płyn masz spszczony natomast odpowietrzanie polega na odpaleniu silnika , włączeniu ogrzewania na maxa i .......... zagrzane auta do temp roboczej wszystko niema zadnych śrub odpowietrzających
Ostatnio zmieniony 14 lip 2009, 22:28 przez kazio1919, łącznie zmieniany 2 razy.
- marcellchen
- Bywalec Gadulec
- Posty: 363
- Rejestracja: 16 cze 2008, 23:28
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podlaskie
- Lokalizacja: BIAÅYSTOK
- Deacon
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 728
- Rejestracja: 17 lut 2008, 12:39
- Rocznik: 2005
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Sosnowiec Radzionków
podczas spuszczania plynu powinienes pokretla od temperatury ustawic na max - po to, zeby otworzyc tzw. maly obieg i z niego tez spuscic wode.
po zalaniu nowym plynem po to wlaczasz ogrzewanie na max, zeby z powrotem napelnic maly obieg woda.
korek podczas nagrzewania moim zdaniem powinien byc odkrecony, zeby wlasnie uklad sie odpowietrzyl.
po zalaniu nowym plynem po to wlaczasz ogrzewanie na max, zeby z powrotem napelnic maly obieg woda.
korek podczas nagrzewania moim zdaniem powinien byc odkrecony, zeby wlasnie uklad sie odpowietrzyl.
Ostatnio zmieniony 15 lip 2009, 16:17 przez Deacon, łącznie zmieniany 1 raz.
- Prawdziński
- Bywalec
- Posty: 60
- Rejestracja: 06 kwie 2009, 8:27
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Szczecin
Na moim zbiorniku nie ma żadnej podziałki w stylu: "max", "min". Obejrzałem go z każdej strony i nic nie znalazłem. Jak sprawdzić czy jest odpowiedni poziom?N2O pisze:Korek zakładasz dopiero wtedy gdy po procedurze odpowietrzania(zagrzaniu do temp roboczej) silnik ostygnie. Wtedy dolewasz płynu do odpowiedniego poziomu i zakładasz korek.
- raven_1983
- Ekspert
- Posty: 2286
- Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Są podziałki też na początku sądziłem, że nie ma...
Na tym zdjęciu marnie to widać ale takie na szybko znalazłem...
na samym dole widać kreskę - ta kreska tworzy z drugą strzałkę... i ta strzałka wskazuje poziom - przyjrzyj się zbiorniczkowi to zobaczysz
Edit:
Nawet na tym zdjęciu widać opis tej strzałki "Cold coolant level"
Na tym zdjęciu marnie to widać ale takie na szybko znalazłem...
na samym dole widać kreskę - ta kreska tworzy z drugą strzałkę... i ta strzałka wskazuje poziom - przyjrzyj się zbiorniczkowi to zobaczysz
Edit:
Nawet na tym zdjęciu widać opis tej strzałki "Cold coolant level"
Ostatnio zmieniony 19 sie 2009, 23:26 przez raven_1983, łącznie zmieniany 1 raz.
- Prawdziński
- Bywalec
- Posty: 60
- Rejestracja: 06 kwie 2009, 8:27
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Szczecin
Raven, faktycznie jest tak jak mówisz. Dziękuję
[ Dodano: Czw Sie 20, 2009 5:26 pm ]
W dniu dzisiejszym dolewałem do zbiornika wyrównawczego wodę destylowaną, aby wyrównać poziom. Przy wlewaniu tejże wody wzburzyły się jakieś jasne "farfocle", które zalegały na jego dnie. Kolorem przypominały kamień jaki osadza się np. w czajniku, czyli taki beżowy. Były one w formie płatków o średnicy nie przekraczającej 5mm. Co to może być...?
[ Dodano: Czw Sie 20, 2009 5:26 pm ]
W dniu dzisiejszym dolewałem do zbiornika wyrównawczego wodę destylowaną, aby wyrównać poziom. Przy wlewaniu tejże wody wzburzyły się jakieś jasne "farfocle", które zalegały na jego dnie. Kolorem przypominały kamień jaki osadza się np. w czajniku, czyli taki beżowy. Były one w formie płatków o średnicy nie przekraczającej 5mm. Co to może być...?
DIESEL POWER
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 10 sie 2012, 9:19
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 318tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
Re: Wymiana płynu chłodzącego E36
Trochę odgrzeje temat ale dorzucam lokalizację korka do zlewania płynu chłodniczego w bloku silnika ( zaznaczony kółkiem ). Na necie nie znalazłem ale pod autem już tak Może komuś się przyda
Żeby nie było wątpliwości - korek jest po stronie pasażera, na dole widać miskę olejową, po lewej dzwon skrzyni ( wiem że zarzygane nieźle )
Żeby nie było wątpliwości - korek jest po stronie pasażera, na dole widać miskę olejową, po lewej dzwon skrzyni ( wiem że zarzygane nieźle )
- clubGRANT
- Bywalec Gadulec
- Posty: 429
- Rejestracja: 25 sty 2009, 11:16
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: TYCHY
Re: Wymiana płynu chłodzącego E36
Ja na przykładzie kawasaki zxr6 z 96", w której podczas jazdy "paradowej" najpierw wywalało troszkę płynu ze zbiorniczka wyrównawczego, po czym włączał się za późno już wentylator, że podczas wymiany płynu nie wlewa się nowego tylko spuszcza się stary, wlewa wodę demi plus płukacz do układów chłodzenia, zostawia silnik uruchomiony na kilkanaście minut po czy spuszcza się to po ostygnięciu i zalewa świeży płyn - takim sposobem naprawiłem kawasaki i już nie wywalał płynu więcej tylko uruchamiał wcześniej wentylator i to nie była wina brudnego czujnika temperatury bo był wcześniej czyszczony.
-
- Bywalec
- Posty: 58
- Rejestracja: 09 sty 2010, 2:19
- Seria: E30
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 324d/td
- Rocznik: 1989
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Łódzkie
- Lokalizacja: Pabianice
Re: Wymiana płynu chłodzącego E36
Hej, nie chcę zakładać nowego tematu, więc pozwolę sobie wtrącić małą dygresję: powiedzcie proszę drodzy forumowicze jak długo powinien wytrzymać termostat?? Ja swój wymieniałem jakieś cztery może pięć lat temu (przejechałem na nim około 50 tys. kilometrów) i chyba znowu jest do wymiany, bo temperatura chwilami jakby chciała przekroczyć magiczne 90 stopni, a dolny wąż i pół chłodnicy jest zimne jak biegun północny. Termostat jest Wahler'a i szczerze mówiąc myślałem, że jego żywotność będzie dłuższa. Byłbym wdzięczny gdybyście podzielili się ze mną swoimi doświadczeniami w tym temacie Pozdrawiam
- clubGRANT
- Bywalec Gadulec
- Posty: 429
- Rejestracja: 25 sty 2009, 11:16
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: TYCHY
Re: Wymiana płynu chłodzącego E36
kubus81 pisze:Hej, nie chcę zakładać nowego tematu, więc pozwolę sobie wtrącić małą dygresję: powiedzcie proszę drodzy forumowicze jak długo powinien wytrzymać termostat?? Ja swój wymieniałem jakieś cztery może pięć lat temu (przejechałem na nim około 50 tys. kilometrów) i chyba znowu jest do wymiany, bo temperatura chwilami jakby chciała przekroczyć magiczne 90 stopni, a dolny wąż i pół chłodnicy jest zimne jak biegun północny. Termostat jest Wahler'a i szczerze mówiąc myślałem, że jego żywotność będzie dłuższa. Byłbym wdzięczny gdybyście podzielili się ze mną swoimi doświadczeniami w tym temacie Pozdrawiam
4 lata mam 2.5 tds i po kupnie wymieniłem dużo rzeczy, termostat też mimo że był sprawny wahler na wahler i śmiga do dziś.
Jeżeli widzisz problem z termostatem to go lepiej wymień, bo później ludzie mówią że w tds pękają głowice
- Markiej
- Bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 19 sty 2011, 12:00
- Seria: E28
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525td
- Rocznik: 1986
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podkarpackie
Re: Wymiana płynu chłodzącego E36
hehehe ban