Jak posmarowałeś smarem wielowpust walka sprzęgłowego smarem to będzie lekko działać jeżeli pedał wpada lub nie powraca to pozycji wyjściowej to jest zapowietrzony układ. Teraz mam pytanie, odpowietrza się tylko odpowietrznik przy wysprzęgliku czy wszystkie odpowietrzniki przy kołach a może tylko wystarczy ten odpowietrznik przy kole od kierowcy?błażej21 pisze:wienc dziś założyłem tarcze ale mam takie pytanko czy to normalne że pedał od sprzęgła jest miętki? czy to normalne po wymianie tarczy
e39 525tds - wymiana sprzegla
Moderator: Moderatorzy
- karol-lolek
- Bywalec Gadulec
- Posty: 330
- Rejestracja: 12 paź 2008, 8:52
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubuskie
- Lokalizacja: FSD/ZS
wymiana sprzegla 525 tds
- adam-bmw
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1108
- Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Åysomice k. Torunia
wymiana sprzegla 525 tds
ja jak wymieniłem sprzęgło to ze 2 tyg nie mogłem do ładu dojść, jakoś tak inaczej jakby inne auto, ale potem to już się człowiek przyzwyczaił i było super
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1052
- Rejestracja: 02 paź 2009, 17:48
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubuskie
wymiana sprzegla 525 tds
adam-bmw powiedz mi jeszcze jakie miales objawy z tym zlamanym cypelkiem i czy duzo smaru dales w tuleje lozyska oporowego???
mi chrobocze mimo ze odpowietrzylem wysprzeglik (chodzi ladnie, pedal jest juz na normalnej wysokosci) smaru dalem tyle na walek zdawczy, ze na palec nalozylem ilosc porownywalna do duzego ziarna grochu, na tuleje nalozylem troche mniej. Dreczy mnie jeszcze ten cypelek. Bede musial na nowo zrzucic skrzynie w ktorys cieplejszy dzien i nasmarowac tam wszystko sowicie ale bez przesady.
czy lozysko oporowe ma swoja pozycje czy wystarczy je wlozyc na walek w obojetnie jakiej pozycji a ono sie samo ulozy?? (swoje wlozylem tak jak bylo oryginalne)
mi chrobocze mimo ze odpowietrzylem wysprzeglik (chodzi ladnie, pedal jest juz na normalnej wysokosci) smaru dalem tyle na walek zdawczy, ze na palec nalozylem ilosc porownywalna do duzego ziarna grochu, na tuleje nalozylem troche mniej. Dreczy mnie jeszcze ten cypelek. Bede musial na nowo zrzucic skrzynie w ktorys cieplejszy dzien i nasmarowac tam wszystko sowicie ale bez przesady.
czy lozysko oporowe ma swoja pozycje czy wystarczy je wlozyc na walek w obojetnie jakiej pozycji a ono sie samo ulozy?? (swoje wlozylem tak jak bylo oryginalne)
- błażej21
- Bywalec Gadulec
- Posty: 592
- Rejestracja: 18 lis 2008, 0:18
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podlaskie
- Lokalizacja: Nowowola BSK 36NS
wymiana sprzegla 525 tds
i jak pomogło ci odpowietrzenie wysprzeglika nadal chodzi ci leko pedał ja dziś u siebie nie robiłem tego bo jakoś czasu nie mam ale tak się zastanawiam że wysprzeglik nie powinien się zapowietrzyć bo nie odłączałem od jego przewodu i nie miało jak dostać się powietrzeErmce pisze:adam-bmw powiedz mi jeszcze jakie miales objawy z tym zlamanym cypelkiem i czy duzo smaru dales w tuleje lozyska oporowego???
mi chrobocze mimo ze odpowietrzylem wysprzeglik (chodzi ladnie, pedal jest juz na normalnej wysokosci) smaru dalem tyle na walek zdawczy, ze na palec nalozylem ilosc porownywalna do duzego ziarna grochu, na tuleje nalozylem troche mniej. Dreczy mnie jeszcze ten cypelek. Bede musial na nowo zrzucic skrzynie w ktorys cieplejszy dzien i nasmarowac tam wszystko sowicie ale bez przesady.
czy lozysko oporowe ma swoja pozycje czy wystarczy je wlozyc na walek w obojetnie jakiej pozycji a ono sie samo ulozy?? (swoje wlozylem tak jak bylo oryginalne)
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1052
- Rejestracja: 02 paź 2009, 17:48
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubuskie
wymiana sprzegla 525 tds
ja odpowietrzylem i chodzi normalnie, z lekkim oporem ale lzej jak przed wymiana tylko lozysko mnie wkur.....a bo chrobocze jak zajechane a jest przeciez nowe
wszystko dziala idealnie, nic nie poszarpuje, ladnie wysprzegla biegi, tylko efekt psuje dzwiek lozyska
wszystko dziala idealnie, nic nie poszarpuje, ladnie wysprzegla biegi, tylko efekt psuje dzwiek lozyska
- błażej21
- Bywalec Gadulec
- Posty: 592
- Rejestracja: 18 lis 2008, 0:18
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podlaskie
- Lokalizacja: Nowowola BSK 36NS
wymiana sprzegla 525 tds
a to jest dziwne nowe łożysko i już ci nawala to lipa u mnie ok jest i nie będę ruszał wysprzeglika bo dałem się dla kumpla przejechać i powiedział ze pedał normalnie chodzi może jestem po prostu przewrażliwiony ps. tylko muszę nauczyć się na nowo jeździćErmce pisze:ja odpowietrzylem i chodzi normalnie, z lekkim oporem ale lzej jak przed wymiana tylko lozysko mnie wkur.....a bo chrobocze jak zajechane a jest przeciez nowe
wszystko dziala idealnie, nic nie poszarpuje, ladnie wysprzegla biegi, tylko efekt psuje dzwiek lozyska
- adam-bmw
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1108
- Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Åysomice k. Torunia
wymiana sprzegla 525 tds
co do lekkości wduszania to na nowy to nic nadzwyczajnego po prostu łapa wykonuje mniejszy ruch bo tarcza jest grubsza
łożysko oporowe ma takie dwa uszka, które mają się oprzeć o łapę http://allegro.pl/item936390277_lozysko ... 2_e38.html
co do tego cypelka to mówisz o tym co dorabiałem z metalu czy o tym co zakończony jest wysprzęglik, jeśli masz nowy wysprzęglik to ten cypek jest ok, a jeśli masz złamany ten co ja dorabiałem to łpa ma ok 1-1,5 cm luzu co może powodować hałas
z tawotem to nie przesadzaj bo jak się dostanie na tarcze to się będzie ślizgała, nakładasz tyle co na lekarstwo czyli prawie nic
łożysko oporowe ma takie dwa uszka, które mają się oprzeć o łapę http://allegro.pl/item936390277_lozysko ... 2_e38.html
co do tego cypelka to mówisz o tym co dorabiałem z metalu czy o tym co zakończony jest wysprzęglik, jeśli masz nowy wysprzęglik to ten cypek jest ok, a jeśli masz złamany ten co ja dorabiałem to łpa ma ok 1-1,5 cm luzu co może powodować hałas
z tawotem to nie przesadzaj bo jak się dostanie na tarcze to się będzie ślizgała, nakładasz tyle co na lekarstwo czyli prawie nic
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1052
- Rejestracja: 02 paź 2009, 17:48
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubuskie
wymiana sprzegla 525 tds
to faktycznie ze smarem nie przesadzilem
tak czy siak zdejme jeszcze raz skrzynie i zobacze o co tam chodzi, lozysko opiera sie o lape tymi dwoma "nozkami"
tak czy siak zdejme jeszcze raz skrzynie i zobacze o co tam chodzi, lozysko opiera sie o lape tymi dwoma "nozkami"
- adam-bmw
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1108
- Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Åysomice k. Torunia
wymiana sprzegla 525 tds
tak dokładnie musi być w tym miejscu oparte, a jak już będziesz wywalał skrzynie to sobie tego ball pina dotocz zawczasu bo wątpię żebyś kupił nowy plastikowy
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1052
- Rejestracja: 02 paź 2009, 17:48
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubuskie
wymiana sprzegla 525 tds
cypelek to nie problem zeby dotoczyc, bo pracuje obok zaklladu slusarskiego wiec to tylko kwestia piwa
nie podejrzewam zeby byl on zlamany bo chodzi wszystko prawidlowo, ale jak juz zrzuce te skrzynie to zajrze tam dokladnie.
wczoraj jak jechalem zawiesily mi sie na jakies 20-30 sek obroty, dopiero jak wbilem wyzszy bieg, przez co obciazylem ukl. napedowy obrtu wrocily do normalnosci i nie huczalo lozysko, chyba tam wszystko musi sie ulozyc, bo dziala idealnie, tylko huczy
nie podejrzewam zeby byl on zlamany bo chodzi wszystko prawidlowo, ale jak juz zrzuce te skrzynie to zajrze tam dokladnie.
wczoraj jak jechalem zawiesily mi sie na jakies 20-30 sek obroty, dopiero jak wbilem wyzszy bieg, przez co obciazylem ukl. napedowy obrtu wrocily do normalnosci i nie huczalo lozysko, chyba tam wszystko musi sie ulozyc, bo dziala idealnie, tylko huczy
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 11 mar 2010, 18:13
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubelskie
- Lokalizacja: Dębowierzchy
wymiana sprzegla 525 tds
Mam Pytanie którą stroną założyć sprzęgło bo nie zwróciłem uwagi przy zdjęciu..?? Oczywiście to sprzęgło do e39 525TDS
- adam-bmw
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1108
- Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Åysomice k. Torunia
wymiana sprzegla 525 tds
chodzi ci o tarczę czy co bo ciężko wywnioskować jeśli tarcza to pasuje tylko w jednym położeniu bo inaczej o śruby będzie wadzić
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 11 mar 2010, 18:13
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubelskie
- Lokalizacja: Dębowierzchy
wymiana sprzegla 525 tds
Tak o tarcze. Bo zaraz idę kończyć prace nad sprzęgłem i tak się właśnie zastanawiałem.
Dodano: Sob Mar 13, 2010 3:01 pm
Mam pytanie jeszcze pytanie czy koło dwumasowe powinno mieć jakiś luz??? Bo w trakcie wycierania zauważyłem luz. Jeżeli może mieć luż to jaki jest dopuszczelny luz na kole dwumasowym???
Dodano: Sob Mar 13, 2010 3:01 pm
Mam pytanie jeszcze pytanie czy koło dwumasowe powinno mieć jakiś luz??? Bo w trakcie wycierania zauważyłem luz. Jeżeli może mieć luż to jaki jest dopuszczelny luz na kole dwumasowym???
- adam-bmw
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1108
- Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Åysomice k. Torunia
wymiana sprzegla 525 tds
luz jest dopuszczalny ale minimalny ciężko powiedzieć o konkretnym wymiarze luzu ma być i już a najważniejsze w nim że ma on być amortyzowany sprężynami w kole jak są one wybite to luz się powiększa a co za tym idzie zaczyna się tłuczenie i szarpanie
Dodano: 30 Mar 2010 21:48
Dodano: 30 Mar 2010 21:48
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1052
- Rejestracja: 02 paź 2009, 17:48
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubuskie
wymiana sprzegla 525 tds
oj .... ja mialem luz na swoim okolo 5mm w kazda strone, moze mniej i juz buda trzslo jak cholera...
-
- Bywalec
- Posty: 152
- Rejestracja: 19 paź 2008, 0:33
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubuskie
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
wymiana sprzegla 525 tds
Jaki rozmiar TORX-ow jest potrzebny do odkręcenia skrzyni?
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1052
- Rejestracja: 02 paź 2009, 17:48
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubuskie
wymiana sprzegla 525 tds
sa tam dwa rozmiary, od spodu sa male torx-y (5) od gory i po bokach sa wieksze, te male odkrecalem kluczem oczkowym i zaden sie nie uszkodzil, o ile pamietam odkrecalem kluczem 12, badz 10, te wieksze torxy sa juz na klucz (z nasadowych) 13, na numerach torx sie nie znam niestety ;/
-
- Bywalec
- Posty: 152
- Rejestracja: 19 paź 2008, 0:33
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubuskie
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
wymiana sprzegla 525 tds
jestem w krytycznym momencie. przy nowy sprzegle ma byc szpara miedzy dociskiem a dwumasa? lekko przykrecilem docis tak ze szpara byla jescze duza a tarczy ciernej juz ruszyc reka nie mozna, jak ma byc?
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1052
- Rejestracja: 02 paź 2009, 17:48
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubuskie
wymiana sprzegla 525 tds
szpary byc nie moze,
dokrec docisk na maxa (tak by nie pourywac gwintow),
sprezyna na docisku (sloneczko) splaszczy sie i tak ma byc
wtedy zakladasz skrzynie i skrecasz wszystko do kupy
dokrec docisk na maxa (tak by nie pourywac gwintow),
sprezyna na docisku (sloneczko) splaszczy sie i tak ma byc
wtedy zakladasz skrzynie i skrecasz wszystko do kupy
- adam-bmw
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1108
- Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Åysomice k. Torunia
wymiana sprzegla 525 tds
pamiętaj tylko żeby docisk przykręcać na skos bo inaczej powyginasz obudowę docisku