e34 tds - napinacz paska wielorowkowego
Moderator: Moderatorzy
- Pawik83
- Bywalec Gadulec
- Posty: 344
- Rejestracja: 28 gru 2007, 13:04
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 2002
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: pomorze
a przez uszkodzony napinacz poszła pompa wspomagania nie dosłownie bo wspomaganie działa w 100% ale na jałowym biegu tłucze czasami jakby sie w niej tuleje wyrobiły muszę ja jeszcze poządnie osłuchać czy to napewno to . Bo po wymianie siłownika napinacza problem sie zredukował ale jak ktoś sie wsłucha to słychać strasznie mnie to denerwuje bo jest to metaliczny dzwięk a stuki dochodzą z okolicy pompy
moze panowie mieliscie podobne doświedczenia zaznaczę ze napinacz wymieniłem (sam siłownik )
moze panowie mieliscie podobne doświedczenia zaznaczę ze napinacz wymieniłem (sam siłownik )
-
- Bywalec
- Posty: 212
- Rejestracja: 17 sty 2008, 23:19
Witam
a ja dziś wymieniałem pasek wieloklinowy po założeniu nowego sprawdzałem czy wszystko chodzi poprawnie, autko chodziło jakieś 10min po czym wyłączyłem silnik i dotknąłem napinacza (siłownika) był on strasznie gorący. i teraz mam pytanie, czy on ma być taki gorący, jak pracuje.? czy czas go już wymienić.?
a ja dziś wymieniałem pasek wieloklinowy po założeniu nowego sprawdzałem czy wszystko chodzi poprawnie, autko chodziło jakieś 10min po czym wyłączyłem silnik i dotknąłem napinacza (siłownika) był on strasznie gorący. i teraz mam pytanie, czy on ma być taki gorący, jak pracuje.? czy czas go już wymienić.?
-
- Bywalec
- Posty: 15
- Rejestracja: 20 mar 2008, 19:48
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: śląsk
Mam pytanie odnośnie piszczącego napinacza, bo nie do końca orientuje się częściach jakie ten napinacz tworzą. Jest tłumik drgań (amortyzator) , ramię z otworem(napinacz) i była wyżej mowa o tubie wychodzącej z bloku oraz o tuleji . Na Allegro jest napinacz( ramię z otworem) i tłumik drgań. Czy wymieniając napinacz nie trzeba wymienić tuby w bloku??? Czy pomiędzy tubą a napinaczem jest wyżej wspomniana tuleja??? Z moich przemyśleń wynika , że zużycie napinacza powinno być takie same jak tuby wychodzącej z bloku i do skasowania luzu należy wymienić wszystko , czyli napinacz i tubę albo tuleję. Jeżeli zagmatwałem to przepraszam. Jeżeli ktoś może mi to naświetlić to będę wdzięczny. Kto pyta , nie naprawia dwa razy.
- biernus
- Bywalec Gadulec
- Posty: 419
- Rejestracja: 20 sty 2008, 22:57
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- Kontakt:
U mnie nie piszczal napinacz.(a bylem prawie pewny ze to on). tylko wlasnie ta "tuba" ta tuleja.... wyciagniete, wyczyszczone, przesmarowane "czarnym" smarem do lozysk i cisza, wszystko smiga, zero luzow...cdromek pisze:Mam pytanie odnośnie piszczącego napinacza, bo nie do końca orientuje się częściach jakie ten napinacz tworzą. Jest tłumik drgań (amortyzator) , ramię z otworem(napinacz) i była wyżej mowa o tubie wychodzącej z bloku oraz o tuleji . Na Allegro jest napinacz( ramię z otworem) i tłumik drgań. Czy wymieniając napinacz nie trzeba wymienić tuby w bloku??? Czy pomiędzy tubą a napinaczem jest wyżej wspomniana tuleja??? Z moich przemyśleń wynika , że zużycie napinacza powinno być takie same jak tuby wychodzącej z bloku i do skasowania luzu należy wymienić wszystko , czyli napinacz i tubę albo tuleję. Jeżeli zagmatwałem to przepraszam. Jeżeli ktoś może mi to naświetlić to będę wdzięczny. Kto pyta , nie naprawia dwa razy.
Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl
- Pawik83
- Bywalec Gadulec
- Posty: 344
- Rejestracja: 28 gru 2007, 13:04
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 2002
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: pomorze
u mnie tez był gorący zaraz po wymianie teraz nie sprawdzałem jak jest , ale podejrzewam ze tak ma byćkaczka pisze:Witam
a ja dziś wymieniałem pasek wieloklinowy po założeniu nowego sprawdzałem czy wszystko chodzi poprawnie, autko chodziło jakieś 10min po czym wyłączyłem silnik i dotknąłem napinacza (siłownika) był on strasznie gorący. i teraz mam pytanie, czy on ma być taki gorący, jak pracuje.? czy czas go już wymienić.?
-
- Bywalec
- Posty: 212
- Rejestracja: 17 sty 2008, 23:19
- biernus
- Bywalec Gadulec
- Posty: 419
- Rejestracja: 20 sty 2008, 22:57
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- Kontakt:
Napinacz to napinacz (amortyzaotrek) ~100plnleszczu pisze:Witam
Podepnę się...Właśnie mi piszczy (na jałowych obrotach) ten napinacz lub tuleja...- jak wcisnę paluchem ten siłowniczek to przestaje.....
Jak wogóle to się nazywa w sklepie?- Pytać o : Napinacz głównego paska czy jak?
dzięki.
Ramie napinacza to ta "tulejowata" czesc w ksztalcie ramionka ;D od ~100
Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl
-
- Bywalec
- Posty: 212
- Rejestracja: 17 sty 2008, 23:19
- Jawor
- Administrator
- Posty: 2405
- Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
- Seria: E90-93
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2010
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Ktoś mi pomoże z tym schematem?
Walczyłem dzisiaj 2 godziny i nic.
Nie mogę wsadzić go na koło pasowe z powodu rolki od klimy.
Jutro chyba wyjme wszystkie chłodnice i zderzak z grillem bo nie mogę dojść gdzie popełniam błąd.
Pasek założyłem na koło od wspomy, alternator, pompę wody i zostaje koło pasowe.
Co z tego jak pasek jest 30cm za długi
Walczyłem dzisiaj 2 godziny i nic.
Nie mogę wsadzić go na koło pasowe z powodu rolki od klimy.
Jutro chyba wyjme wszystkie chłodnice i zderzak z grillem bo nie mogę dojść gdzie popełniam błąd.
Pasek założyłem na koło od wspomy, alternator, pompę wody i zostaje koło pasowe.
Co z tego jak pasek jest 30cm za długi
- Łosiowy
- Administrator
- Posty: 946
- Rejestracja: 27 gru 2007, 15:37
- Seria: E65-68
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Sopot
Jawor mam tylko ten rysunek http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=11&fg=18 .Jak u siebie wymienialem to była moja sciagawka
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 677
- Rejestracja: 28 gru 2007, 23:20
- Seria: Opel
- Model: RR P38a
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Małopolskie
- Lokalizacja: Kraków
Kliknij i zobacz --> Tanie części do TDS-ów
POMOC DROGOWA AUTOHOLOWANIE
TEL 504-209-706 24h/dobe
DLA KLUBOWICZOW ZNIZKI
POMOC DROGOWA AUTOHOLOWANIE
TEL 504-209-706 24h/dobe
DLA KLUBOWICZOW ZNIZKI
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 677
- Rejestracja: 28 gru 2007, 23:20
- Seria: Opel
- Model: RR P38a
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Małopolskie
- Lokalizacja: Kraków
sciagnalem z Tisa
Kliknij i zobacz --> Tanie części do TDS-ów
POMOC DROGOWA AUTOHOLOWANIE
TEL 504-209-706 24h/dobe
DLA KLUBOWICZOW ZNIZKI
POMOC DROGOWA AUTOHOLOWANIE
TEL 504-209-706 24h/dobe
DLA KLUBOWICZOW ZNIZKI
- Jawor
- Administrator
- Posty: 2405
- Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
- Seria: E90-93
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2010
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Na wstępie wielkie podziekowania dla kolegi Łukasza (Łosiowy) za pomoc w walce z tym shitem.
Co do mojego problemu, to przeszkodą była rolka od klimy, nr 4:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=18
Nie mogłem jej ani odkręcić ani poluzowac śrub od klimy. Wszystko jak skała.
po 2 godzinach walki udało mi się zerwać plastikową część rolki z łożyska, podważając kombinerkami od spodu silnika.
Problem polegał na tym że nie mogłem założyć paska na koło pasowe, dlatego musiałem zrobić coś z tą rolką.
Później był problem z naciągnięciem paska, ale Łosiowy nadjechał z odsieczą:)
Dziękuję wszystkim za pomoc i zainteresowanie:)
Co do mojego problemu, to przeszkodą była rolka od klimy, nr 4:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=18
Nie mogłem jej ani odkręcić ani poluzowac śrub od klimy. Wszystko jak skała.
po 2 godzinach walki udało mi się zerwać plastikową część rolki z łożyska, podważając kombinerkami od spodu silnika.
Problem polegał na tym że nie mogłem założyć paska na koło pasowe, dlatego musiałem zrobić coś z tą rolką.
Później był problem z naciągnięciem paska, ale Łosiowy nadjechał z odsieczą:)
Dziękuję wszystkim za pomoc i zainteresowanie:)
- Łosiowy
- Administrator
- Posty: 946
- Rejestracja: 27 gru 2007, 15:37
- Seria: E65-68
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Sopot
Jawor nie ma problemu to byla szybka akcja Ciesze sie ze mogłem pomóc
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2008, 12:53 przez Łosiowy, łącznie zmieniany 1 raz.
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
Ostatnio znów "strzeliło w mojej" ramię napinacza...!
Zauważyłem,że średnio co 2 lata "to" się łamie...
Chyba kupię sobie na zapas i bedę woził ze sobą.
Gdybym miał znajomego spawacza i tokarza,to być może zrobili by mi to ramię ze stali i był by "święty spokój".
Pierwszym razem jak zakładałem pasek wieloklinowy(wielorowkowy),mialem poważne problemy,żeby go naciągnąć na "szajbę" alternatora.
I tym razem pomagałem sobie "breszką",lecz nie wkładałem już ją pod pasek,lecz w ramię napinacza.
Wtedy nawet nie zbyt mocno "breszkę"naciskamy i ramię nam zaczyna się "poddawać" dzięki temu,że jest wsparte na amortyzatorku.Następnie z dziecinną łatwościa zakładamy pasek,zwalniamy nacisk na "brechę" i jest po bólu.
Może Wy koledzy ten sposób znacie od dawna,ale człowiek ciągle się uczy...
Zauważyłem,że średnio co 2 lata "to" się łamie...
Chyba kupię sobie na zapas i bedę woził ze sobą.
Gdybym miał znajomego spawacza i tokarza,to być może zrobili by mi to ramię ze stali i był by "święty spokój".
Pierwszym razem jak zakładałem pasek wieloklinowy(wielorowkowy),mialem poważne problemy,żeby go naciągnąć na "szajbę" alternatora.
I tym razem pomagałem sobie "breszką",lecz nie wkładałem już ją pod pasek,lecz w ramię napinacza.
Wtedy nawet nie zbyt mocno "breszkę"naciskamy i ramię nam zaczyna się "poddawać" dzięki temu,że jest wsparte na amortyzatorku.Następnie z dziecinną łatwościa zakładamy pasek,zwalniamy nacisk na "brechę" i jest po bólu.
Może Wy koledzy ten sposób znacie od dawna,ale człowiek ciągle się uczy...
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81