DieselGold

Problematyka związana ze spalaniem oraz paliwami (w tym biopaliwa i ekologia).

Moderator: Moderatorzy

marchewka
Świeżak
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 16 paź 2009, 12:48
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie
Lokalizacja: Kraków

DieselGold

Post autor: marchewka »

Witam. Z wejściem nowego paliwa na rynek mam pytanie czy opłaca się tankować Diesel Gold, zastanawiam się jak mogą być skutki Bmw e34 525 tds z 1993.

Kiedyś byłem posiadaczem wv golfa 1,9 d z 1993 po tankowaniu lepszego paliwa
V-power Diesel silnik zwariował objawy były jak bym zalał benzyny.

Teres mam obawy co do tankowania takiego paliwa będę wdzięczny o opisanie zachowania się silników naszych autek...... i oczywiście naszych wrażeń.


......................a tu zamieszczam artykuł na temat tego paliwa..................

Nowy, uszlachetniony DieselGold. Złoty standard wśród paliw.

Nowoczesne silniki Diesla potrzebują do pracy szlachetnego paliwa wysokiej jakości. Taki jest właśnie nowy Statoil DieselGold opracowany w technologii SDP.

Statoil DieselGold jest idealnym rozwiązaniem dla wymagających użytkowników samochodów z silnikami wysokoprężnymi, którym zależy na właściwej eksploatacji swoich pojazdów. DieselGold dostosowany jest do potrzeb nawet najbardziej zaawansowanych technologicznie, nowoczesnych silników diesla. Doskonale współpracuje również z silnikami starszych generacji.

DieselGold wzbogacony o nowatorski, wielofunkcyjny dodatek uszlachetniający, skutecznie chroni jednostkę napędową oraz sprawia, że jej działanie jest bardziej wydajne. DieselGold jest produktem najnowszej generacji, wyznaczającym złoty standard wśród paliw.

DieselGold dzięki zastosowanej technologii SDP pozwala utrzymywać układ paliwowy oraz komory spalania w stanie wolnym od zanieczyszczeń. W rezultacie silnik pracuje wydajnie i ekonomicznie, wykorzystując swój pełen potencjał. Układ wtryskowy jest zabezpieczony przed szkodliwym działaniem osadów, co zmniejsza ryzyko wystąpienia awarii i przyczynia się do przedłużenia żywotności wtryskiwaczy.

Liczne badania laboratoryjne potwierdziły skuteczność DieselGold w zasilaniu najnowocześniejszych silników Diesla, wyposażonych w precyzyjnie działające układy wtryskowe paliwa typu Common Rail. Niezależne testy wykazały, że DieselGold doskonale sprawdza się również w silnikach starszych generacji, poprawiając ich ogólną kondycję i jakość spalania paliwa.
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2404
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Jawor »

Raczej bym tego nie stosował, zresztą na rynku jest pełno VPowerów i innych.
IMHO nie wiele wnosi.

Z moich informacji wynika ze te paliwa zawieają dodatki czyszczące powodujące wypłukanie nagaru co w silnikach starszych i duzych przebiegach będzie raczej niewskazane.
Ale to tylko moja subiektywna opinia:)
Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
Awatar użytkownika
Deacon
Bywalec Wyjadacz
Posty: 728
Rejestracja: 17 lut 2008, 12:39
Rocznik: 2005
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Sosnowiec Radzionków

Post autor: Deacon »

ja do Statoila wogole nie mam zaufania wiec ich nowego paliwa nie sprawdze. ja od wymiany pompy wtryskowej leje tylko v-powera na shellu i wszystko jest cacy. nic mi nie pozatykalo i nie porozpuszczalo :) a leje nie dlatego, zeby miec wieksza moc tylko dlatego, ze to paliwo jest importowane z niemiec i mam nadzieje, ze jest czystsze niz Polskie.
rononM1
Bywalec
Posty: 198
Rejestracja: 10 kwie 2008, 17:43
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: W-wa

Post autor: rononM1 »

Statoil ma świetne paliwa :lol:
Niestety dla nas, nie zawierają siarki, są bardziej suche; nasze tds-y ją wolą od aktualnie stosowanych uszlachetniaczy. Oczywiście, jak ktoś ma nową/idealną pompę to przez dłuższy czas nie odczuje tego, a dla pozostałych - lepiej lać zwykły, pewny ON a raz na jakiś czas GTL-a. Oczywiście temu wszystkiemu mozna zaradzić dolewając dodatek do diesla, który czyści i smaruje wtryski i pompę /niektórzy dodają Miksol :mrgreen: /.
bumas525
Bywalec
Posty: 81
Rejestracja: 14 gru 2008, 20:12
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525td
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

DieselGold

Post autor: bumas525 »

Panowie nie bardzo chce mi się wierzyć żeby paliwo było eksportowane z UE, np na schella czy bp paliwa pochodzą jak dla mnie tylko z orlena w innym wypadku koszta były by astronomiczne.Co do szella to tej zimy się zraziłem więcej tego nie zatankuje tylko orlen i jak lepsze to verwa.
red_p
Bywalec
Posty: 28
Rejestracja: 04 sty 2010, 20:42

DieselGold

Post autor: red_p »

bumas525 pisze:Panowie nie bardzo chce mi się wierzyć żeby paliwo było eksportowane z UE
Bo nie jest :mrgreen: Na sieci jest pełno fotek jak z jednej bazy paliwowej tankują cysterny różnych koncernów
zapraszam => www.playzamosc.pl <=
Awatar użytkownika
Deacon
Bywalec Wyjadacz
Posty: 728
Rejestracja: 17 lut 2008, 12:39
Rocznik: 2005
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Sosnowiec Radzionków

DieselGold

Post autor: Deacon »

bo tylko shell v-power 99 i v-power diesel sa importowane z niemiec. nie chce mi sie po raz kolejny szukac linka i wklejac, zeby wam udowadniac. poszukajcie sobie na googlach.
bumas525
Bywalec
Posty: 81
Rejestracja: 14 gru 2008, 20:12
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525td
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

DieselGold

Post autor: bumas525 »

zalej Verwy na orlenie,bo nie wszystko co polskie to złe.Tym bardziej że tankujesz polskie paliwo pod nazwą shell.
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

DieselGold

Post autor: raven_1983 »

Hehe tak... zwłaszcza te komponenty GTL to orlen dolewa do paliwka... :roll:
mass
Świeżak
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 22 kwie 2010, 20:08

DieselGold

Post autor: mass »

Ja jezdze na zwyklym supradiesel, brat z kolei w mondeo tdci w ostre mrozy mial problemy z odpaleniem na zwyklym ON jak nalal DieselGold nie mial juz zadnych problemow z odpalaniem wiec przynajmniej zima warto.
Black
Bywalec
Posty: 30
Rejestracja: 27 gru 2009, 21:29
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie
Lokalizacja: Gorlice

DieselGold

Post autor: Black »

Ja leję odkąd nastał Diesel Gold, i jest cacy ;) chociarz mam przebieg 260 tys i problemów nie ma.
Stosuję co 2 tankowanie Mixol i nie mam zastrzeżeń co do jego jakości.;]
Awatar użytkownika
Julian
Bywalec
Posty: 74
Rejestracja: 04 gru 2008, 21:01
Seria: E36
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: 318tds
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

DieselGold

Post autor: Julian »

marchewka - przetestować możesz, nie sądzę, żeby były jakieś negatywne skutki zatankowania tego paliwa
ja o dziwo mam większe spalanie na tych wszystkich super-dieslach, oprócz Shella V-Power

a co do sprowadzania paliwa z Niemiec itp. - z tego co wiem, jedynmi dostawcami paliw na Polskę jest Orlen i Lotos, jedynie Shell V-power jest sprowadzany (produkowany w Malezji i Katarze)
o2o Yamaha XJ600N

Obrazek
borowik23
Świeżak
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 20 kwie 2010, 1:58
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 524d/td
Rocznik: 1991
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie

DieselGold

Post autor: borowik23 »

Ja zawsze tankowałem na BP - i nigdy narzekać nie mogłem ;) na pełnym baku zrobiłem ponad 1200 km (Warszawa - Amsterdam) i ogólnie jestem z ich paliw zadowolony ;) a tankuje je po prawdzie dopiero od sierpnia (kupno auta) ale juz zrobilem na nich prawie 15 tys km ;) i silnik chodzi jak chodził ;)
Awatar użytkownika
siudek
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1673
Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

DieselGold

Post autor: siudek »

Temat rzeka odkopałeś stary, każda stacja w Polsce zalewana jest od 2 dostawców - Orlen i Lotos. Nikt (wbrew poprzednim opiniom nawet Shell v-Power) nie sprowadza paliwa bezpośrednio, wszystko jest transferowane wewnętrznie jako surowiec. Jedynie dodatki do paliw są "autorskie", z polskich to LOTOS do swojego Dynamic nie dolewa polskiego dodatku, więc ewentualnie to można zalewać. Orlenowi dziękuję - Verwa i V-Power to ten sam dodatek, tylko w różnych proporcjach. :] Do tego wszystkie dostępne ON na naszych stacjach są już niestety pro-ekologiczne i zawierają 5% dodatku BIO. Nie ustrzeżesz się przed tym już i nie ma co się łudzić. Ale póki co nie wpływa to znacząco źle, przynajmniej nie na TDSa. :D

Generalnie ja również mam większe zaufanie do BP niż pozostałych, ale tankuję po prostu na sprawdzonych stacjach - wszystko dziś zależy od właściciela stacji, a nie szyldu (i jego uczciwości). Temat już poruszałem ponownie tutaj: http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=19&t=5500. Nie ma sensu wiąż dywagować które paliwo jest lepsze, bo naprawdę to nie ma znaczenia - można jedynie polecać sprawdzone stacje.

Tak się przedstawia sytuacja na Pomorzu, gdzie pomimo tego, że mamy Rafinerię, mamy najdroższe paliwo. :lol:
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
ODPOWIEDZ