clubGRANT pisze:Paliwo jak każde inne do diesla, skoro jest dopuszczone do sprzedaży to można śmiało używać, tyle że w skrajnych przypadkach np. silnik CR ze sporym przebiegiem to na pewno mu zaszkodzi.
Widzę, że ponownie podejmujemy tą dyskusję. Jeśli pozwolisz, włączę się również. To nie jest "jak każde inne" tylko to określony typ paliwa do określonych zastosowań. Dopuszczone do sprzedaży jest również w określonych ramach - trutkę na szczury też każdy może kupić, co nie oznacza że instrukcja na niej nie ma znaczenia. ;] Nikt nie twierdzi przecież, że BIO100 to szmelc do psucia silników, stąd samo istnieje go na stacji nie jest żadnym argumentem w tej dyskusji. Jedna sprawa to lobby motoryzacyjne, które w instrukcji obsługi Twojego samochodu każe pisać, żeby "nie stosować bio-estrów". Inna sprawa, że są pojazdy odpowiednio FABRYCZNIE lub samodzielnie przystosowane do jazdy na BIO100, i dla takich pojazdów również jest ono na stacjach (tak jak i LPG). Daleko nie szukać - samo BMW oferuje w nowych silnikach pakiet przystosowania do rzepaku (jak to nazywa Dominik, np. S201A). Podgrzewacze paliwa, dodatkowe pompki, inne wtryski i przewody, inne uszczelki i elementy z tworzywa, czasami inna pompa (zależnie od auta), inny bak paliwa (tzn. pokrycie wewnętrzne baku) - między innymi takie przeróbki składają się na te instalacje, z jazdą na oleju po frytkach włącznie. ;]
Co do CR, to nie jest to "w skrajnych przypadkach" tylko z racji konstrukcji. Wypowiadasz się na własnym doświadczeniu - i któryś raz już pytam czy masz takie samo w przypadku CR? Bo to, że Twój TDS jeździ "jakoś" na BIO100 nie oznacza, że to samo tyczy się układów na CR. Wynika to chociażby z samej konstrukcji układu paliwowego w obu tych silnikach.
clubGRANT pisze:Szkoda, że nikt nie przeprowadził testów na fabrycznie nowym pojeździe z silnikiem CR, może by się i okazało że od początku stosowania lepiej się sprawdza niż ON

Hmmm. Wystarczy poszukać, testów jak i opinii:
http://www.biofuelsforum.com/
http://www.vegetableoildiesel.co.uk/forum/index.php
paszczak pisze:Myślę że takie stare diesle jak nasze przepalą dużo różnych wynalazków i naprawdę nie są wybredne na paliwo.
W pewnym zakresie zgadza się. I to jest pewien fakt, który powtarzany jest tutaj do znudzenia, a mimo to zawsze znajdzie się ktoś, kto nagle na to wpada. ;] Wiadomo z praktyki jak i z teorii, że nasz TDS jest znacznie mniej wrażliwy na jakość paliwa niż nowe konstrukcje na CR (chociażby przykład kolegi który jeździ i Dominika, który po zalaniu tego momentalnie miał cyrk z korekcjami wtrysków). No i tak jak sami koledzy zauważyliście, paliwo paliwie nie równe. Pamiętajmy też, że pomijając nowe dyrektywy EU to PKN w standardowym swoim paliwie dodaje znacznie więcej bio-komponentów niż np. LOTOS. Taka polityka, takie receptury.
paszczak pisze: Pompa sucha, na ciepłym muszę pokręcić z 10 sek. a na zimnym z 3 sek

No to nie pisz, że wszystko jest idealnie, tylko że już się przyzwyczaiłeś do tego jak jest i Ci nie przeszkadza. :] Jeśli różnica w starcie silnika pomiędzy ciepłym a zimnym jest spora na niekorzyść ciepłego, znaczy się pompa niestety ma już problemy, lub zaczyna je mieć. Wcale nie musi się z niej lać strumieniami (bo wtedy miałbyś problemy z odpalanie również na zimno, zapowietrzony układ). Polecam poczytać forum na ten temat.
paszczak pisze:Więc lejmy najtańsze paliwo byle było sprawdzone i z dobrego źródła.
No i to jest dobry wniosek - lejmy najtańsze dobre i ze sprawdzonej stacji, a nie "byle jakie byle tanie". Oszczędzi nam to nerwów i wydatków, niewspółmiernie do oszczędności. ;] Inna sprawa, że ostatnie ceny BIO100 już raczej nie zachęcają do "oszczędności", zatem jeśli ktoś dopiero planuje zacząć jeździć na tym, to chyba się nieco spóźnił. Niestety, tendencja raczej będzie stała, chyba że zabrniemy dalej w odnawialne źródła dla paliw i bardziej je upowszechnimy. Mnie osobiście bardziej interesuje wodór. :]
Jakiś czas temu w zeszłym roku, nasz kolega Roger-Nysa na forum bmw-sport napisał spory temat o BIO i porównaniach, z testami samego paliwa włącznie. Polecam, bo warto się kilku faktów dowiedzieć zanim wdamy się w dyskusję.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=10&t=93259
A oprócz tego zachęcam przypomnieć sobie ten temat:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=19&t=6124
A tak poza stawką
clubGRANT, mam dwa pytania, związane również z Twoją przygodą z BIO100 - w połowie zeszłego roku robiłeś pompę (zdiagnozowali Ci tłokorozdzielacz do wymiany) oraz szukałeś sposobu zrobienia "cud-pudełka" na odpalanie z Allegro. Czy moduł grzania miał być lub jest jakimś elementem dodatkowym Twojego układu paliwowego? Druga sprawa to jak wyglądała pompa po tym paliwie?
Pzdr.