Róznica pomiędzy 2.4/2.5td a 2.5 tds
Moderator: Moderatorzy
-
- Bywalec
- Posty: 14
- Rejestracja: 25 maja 2008, 19:11
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 524d/td
- Rocznik: 1989
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: ElblÄ…g
ale ladnie zeszliscie z tematu.
a ja chcialbym sie dowiedziec, ktory z silnikow jest bardziej awaryjny, 2.5td czy 2.5tds. jesli dobrze pamietam to tds ma mocniejsza turbine, ale za to IC, wiec czy to bardziej wplywa na zywotnosc glowicy ?
i pytanie odnosnie pompy wtryskowej. to jest ta sama pompa co w m21 czy rozni sie konstrukcja ? choc wiem ze padaja tak samo czesto... ; ]
z tego co sam zauwazylem nie ma bezpiecznego progu przebiegu kilometrow, zeby sie nie wpierdzielic w jakis zlom, ale mniej wiecej ile powinien tds czy td przejechac bez wiekszych niespodzianek ? mam na mysli glownie pompe wtryskowa, glowice czy turbine.
i jeszcze jedno, troszke inne, wydaje mi sie ze kombi sa bardziej zadbane niz sedany. podzielacie moje spostrzezenie ?
a ja chcialbym sie dowiedziec, ktory z silnikow jest bardziej awaryjny, 2.5td czy 2.5tds. jesli dobrze pamietam to tds ma mocniejsza turbine, ale za to IC, wiec czy to bardziej wplywa na zywotnosc glowicy ?
i pytanie odnosnie pompy wtryskowej. to jest ta sama pompa co w m21 czy rozni sie konstrukcja ? choc wiem ze padaja tak samo czesto... ; ]
z tego co sam zauwazylem nie ma bezpiecznego progu przebiegu kilometrow, zeby sie nie wpierdzielic w jakis zlom, ale mniej wiecej ile powinien tds czy td przejechac bez wiekszych niespodzianek ? mam na mysli glownie pompe wtryskowa, glowice czy turbine.
i jeszcze jedno, troszke inne, wydaje mi sie ze kombi sa bardziej zadbane niz sedany. podzielacie moje spostrzezenie ?
- wojtek_blekitny
- Moderator
- Posty: 921
- Rejestracja: 06 wrz 2008, 23:51
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: okol. Poznania
TD przy mocno zbliżonej konstrukcji [oczywiście 2.5] ma mniejszą moc i moment, powinien więc mieć większą trwałość [przy założeniu, że warunki eksploatacji będą takie same].
Aczkolwiek konkretów raczej nikt Ci nie poda, bo ciężko o osobę z 2 takimi autami, z podobnym przebiegiem etc.
Ogółem mówiąc, zwykle jest tak, jak powtarzam: problemem TD/TDS'ów nie jest ich wadliwa konstrukcja <różne gadki o głowicach, pompach etc.>, ale ich właściciele, którzy zapominają, że silnik ZS eksploatuje się w określony sposób.
Nezza, daj proszę znać, co z emisją, bo zastanawiam się nad usunięciem recyrkulacji
Aczkolwiek konkretów raczej nikt Ci nie poda, bo ciężko o osobę z 2 takimi autami, z podobnym przebiegiem etc.
Ogółem mówiąc, zwykle jest tak, jak powtarzam: problemem TD/TDS'ów nie jest ich wadliwa konstrukcja <różne gadki o głowicach, pompach etc.>, ale ich właściciele, którzy zapominają, że silnik ZS eksploatuje się w określony sposób.
Nezza, daj proszę znać, co z emisją, bo zastanawiam się nad usunięciem recyrkulacji
"Exercise your inner demons"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
Pozwolę sobie "wyręczyć" Nezzę.
Ponoć emisja wyszła nadspodziewanie dobrze. -tak przynajmniej mi mówił na spocie
Jednak ja nie usunę EGR'a...
Ale musze przyznać ,że Nezza ma świetnie dobrany program do swojego silnika.
Miałem okazję przejechać się jego buńką.
Na wyższych biegach prawdopodobnie bym mu nie "uciekł",ale "to" jeszcze przed nami...
Ponoć emisja wyszła nadspodziewanie dobrze. -tak przynajmniej mi mówił na spocie
Jednak ja nie usunę EGR'a...
Ale musze przyznać ,że Nezza ma świetnie dobrany program do swojego silnika.
Miałem okazję przejechać się jego buńką.
Na wyższych biegach prawdopodobnie bym mu nie "uciekł",ale "to" jeszcze przed nami...
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
A więc dzisiaj sie dowiedziałem ze mam silnik 2.5 TD
Wyszło mi to z kodu Vin ...
Myślałem że silnik słabo idzie gdyż nastawnik szwankuje bo czasem zacina mi się gaz.
Generalnie samochód słabo jeździ brakuje mu "kopa". Teraz moje pytanie czy zmiana Intercoolera podniosła by mu moc? czy ktoś bawił się w zrobienie TDSa z TD?
Wyszło mi to z kodu Vin ...
Myślałem że silnik słabo idzie gdyż nastawnik szwankuje bo czasem zacina mi się gaz.
Generalnie samochód słabo jeździ brakuje mu "kopa". Teraz moje pytanie czy zmiana Intercoolera podniosła by mu moc? czy ktoś bawił się w zrobienie TDSa z TD?
- kwiatek
- Bywalec Gadulec
- Posty: 337
- Rejestracja: 16 paź 2008, 22:07
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Szczecin
Witam. Ja miałem zmieniany silnik w moim tds , obróciła się panewka więc wlożyli mi silnik z td . powiem szczerze ,że róznice odczuwam troche w mocy i prędkości ,gdyż na tamtym jechalem 215km/h a na tym jeszcze nie próbowalem ale myśle ,że 200km/h to bedzie wszystko . Odpowiadam wszystkim ciekawskim --nie ma problemu z przełożeniem silnika z td do tds , ja tak mam i żadnych problemów mechanicy nie mieli , sa to te same silniki
- kwiatek
- Bywalec Gadulec
- Posty: 337
- Rejestracja: 16 paź 2008, 22:07
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Szczecin
to wychodzi na to ,że co ja mam słabsze turbo teraz?Bagor pisze:Turbina jest również inna. Sprawdź na realoem i porównaj numery. Są inne.
kurde może zmienie na moje stare ?tylko,że to bardzo jest ciche nic nie słychac wygląda jak nowe , a gdzie sa numery na turbo jak je odczytac?
Ostatnio zmieniony 15 lut 2009, 14:48 przez kwiatek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 51
- Rejestracja: 19 maja 2009, 22:49
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: kętrzyn
rexman pisze:Jawor pisze:a tak na marginesie czym się różnił 2,5 TDS i 2,5d montowane w E39?
Jakie miały parametry?
2,5d jest na pompie wtryskowej czy na CR?
A ja dodam na marginesie,że te same silniki 2.5 tds w e34 i w e39 też się różniły przede wszystkim parametrami na kompie,na turbinie i jeszcze kilkoma drobiazgami. (wiadomość z pewnego żródła)
witam potrzebuje porady na temat różnicy między 2.5 tds w e34 a e39 tzn; chcę wstawić silnik
z e34 do 39 czy będzie dużo problemów?
tylko tds ..
-
- Bywalec
- Posty: 51
- Rejestracja: 19 maja 2009, 22:49
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: kętrzyn
jestem w trakcie wymiany silnika gdyż silnik uległ zatarciu dokładnie nie wiem co było przyczyną teraz mogę tylko domniemać .wszystko zostało dopieszczony , nie nacieszyłem się długo jakieś 1000km. teraz znalazłem silnik od e36 pracuje idealnie nawet wydaje mi się że lepiej niż mój (21000km) chociaż miał (27000) prawdopodobnie ze względu na masę auta słabsze turbo (mniej wyżyłowany silnik.) co do samego silnika to jest ten sam tylko tyko podzespoły się różnią nie wiem czy nie będzie problemów z sterowaniem pompy no i jeszcze coś się znajdzie potrzebuję więcej info na temat poważniejszych problemów związanych z wymianą po zakończeniu na pewno podzielę się spostrzeżeniami !
[ Dodano: Pią Cze 05, 2009 11:42 am ]
witam jak ci poszło z tą przekładką.czeka mnie taka sama zabawa i nie wiem czy warto czy nie będzie poważnych problemów.
[ Dodano: Pią Cze 05, 2009 11:42 am ]
nezza pisze:Wedlug mnie bedzie to latwy swap, przeciez to te same motory, ale nigdy nie wiadomo co moze wystapic
pozdro
witam jak ci poszło z tą przekładką.czeka mnie taka sama zabawa i nie wiem czy warto czy nie będzie poważnych problemów.
tylko tds ..
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1052
- Rejestracja: 02 paź 2009, 17:48
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubuskie
Re: Róznica pomiędzy 2.4/2.5td a 2.5 tds
odgrzeje kotleta, bo nie zauwazylem zeby tutaj bylo cos o tym wspomniane no i moze komus sie przyda.
W 2.5 TDS byly DWIE pompy wtryskowe stosowane naprzemiennie. Jedna z numerem (...)995 i (...)993. Roznia sie "czolem" korpusu, zktorego wychodzi walek z klinem, ktory wchodzi w kolo zembate pomtpy. Nastawniki pasuja z jednej do drugiej
W 2.5 TDS byly DWIE pompy wtryskowe stosowane naprzemiennie. Jedna z numerem (...)995 i (...)993. Roznia sie "czolem" korpusu, zktorego wychodzi walek z klinem, ktory wchodzi w kolo zembate pomtpy. Nastawniki pasuja z jednej do drugiej
-
- Świeżak
- Posty: 2
- Rejestracja: 09 sie 2011, 23:16
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525td
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
Re: Róznica pomiędzy 2.4/2.5td a 2.5 tds
Witam
Żywot głowicy w mojej e39 2.5TD 1999r dobiegł końca, zamierzam zrobić swapa na TDSa, mam kilka pytań na które nie znalazłem odpowiedzi:
- Czy silnik TDS z e36, e34 wejdzie jak oryginalny do e39 ?
- Czy gdy zakupie silnik TDS, to turbina od TD da rade ?
- w TDS jest intercooler, czy również będe musiał go zamontować robiac swapa ?
- Również będzie konieczna wymiana sterownika ?
- Czy faktycznie w TDS są inne wtryskiwacze niż w TD ?
Pozdrawiam
Żywot głowicy w mojej e39 2.5TD 1999r dobiegł końca, zamierzam zrobić swapa na TDSa, mam kilka pytań na które nie znalazłem odpowiedzi:
- Czy silnik TDS z e36, e34 wejdzie jak oryginalny do e39 ?
- Czy gdy zakupie silnik TDS, to turbina od TD da rade ?
- w TDS jest intercooler, czy również będe musiał go zamontować robiac swapa ?
- Również będzie konieczna wymiana sterownika ?
- Czy faktycznie w TDS są inne wtryskiwacze niż w TD ?
Pozdrawiam
- Jawor
- Administrator
- Posty: 2405
- Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
- Seria: E90-93
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2010
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Róznica pomiędzy 2.4/2.5td a 2.5 tds
Wtryski IMHO powinny być te same, trzebaby poszukać w ETK i porównać numery.
Jeśli chciałbyś mieć pełnego TDSa to powinieneś dorzucić IC i wymienić sterownik, turbo będzie pasować.
Słupek z e34, e36 powinien podejść, najlepiej poliftowy z e36 albo standard z e39.
W przypadku e36 będziesz musiał wymienić miskę olejową i przełożyć pompę olejową, bo w e36 jest inna miska i po prostu nie wejdzie,
wiązka etc będzie pasować z Twojej budy, mogą być niewielkie różnice, ale wszystko P&P.
Jeśli chciałbyś mieć pełnego TDSa to powinieneś dorzucić IC i wymienić sterownik, turbo będzie pasować.
Słupek z e34, e36 powinien podejść, najlepiej poliftowy z e36 albo standard z e39.
W przypadku e36 będziesz musiał wymienić miskę olejową i przełożyć pompę olejową, bo w e36 jest inna miska i po prostu nie wejdzie,
wiązka etc będzie pasować z Twojej budy, mogą być niewielkie różnice, ale wszystko P&P.
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1052
- Rejestracja: 02 paź 2009, 17:48
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubuskie
Re: Róznica pomiędzy 2.4/2.5td a 2.5 tds
SieZmahauem planujesz przerzucic sam slupek (silnik) reszte osprzetu pozostawic z e39 (domniemam, ze jest dobra)?
jesli tak,to przy kupnie silnika z e34 zwroc uwage na sprzeglo, kola zamachowe sie roznia, jesli silnik od omegi, to pierwsza podstawowa roznica jest chlodnica oleju przy lewym kole, w bmw jest z przodu jak dobrze pamietam. Zwroc uwage tez na numer pompy wtryskowej jaki byl w kupowanym przez ciebie silniku, zeby nie bylo psikusa z innym korpusem. E39 miala przeplywke, ktorej nie ma e34, ale to mozna przelozyc od swojej e39
jesli tak,to przy kupnie silnika z e34 zwroc uwage na sprzeglo, kola zamachowe sie roznia, jesli silnik od omegi, to pierwsza podstawowa roznica jest chlodnica oleju przy lewym kole, w bmw jest z przodu jak dobrze pamietam. Zwroc uwage tez na numer pompy wtryskowej jaki byl w kupowanym przez ciebie silniku, zeby nie bylo psikusa z innym korpusem. E39 miala przeplywke, ktorej nie ma e34, ale to mozna przelozyc od swojej e39
-
- Świeżak
- Posty: 2
- Rejestracja: 09 sie 2011, 23:16
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525td
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
Re: Róznica pomiędzy 2.4/2.5td a 2.5 tds
dokładnie, pompa nie dawno wymieniana, turbo też jeszcze pochodzi.Ermce pisze:SieZmahauem planujesz przerzucic sam slupek (silnik) reszte osprzetu pozostawic z e39 (domniemam, ze jest dobra)?
tak zrobięJawor pisze:Jeśli chciałbyś mieć pełnego TDSa to powinieneś dorzucić IC i wymienić sterownik
pozostaje znaleźć porządny silnik. Dzięki za pomoc.
- alfuns
- Bywalec
- Posty: 187
- Rejestracja: 12 cze 2011, 12:05
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Przedmieścia Poznania !
Re: Róznica pomiędzy 2.4/2.5td a 2.5 tds
[quote="fiołas"]jestem w trakcie wymiany silnika gdyż silnik uległ zatarciu dokładnie nie wiem co było przyczyną teraz mogę tylko domniemać .wszystko zostało dopieszczony , nie nacieszyłem się długo jakieś 1000km. teraz znalazłem silnik od e36 pracuje idealnie nawet wydaje mi się że lepiej niż mój (21000km) chociaż miał (27000) prawdopodobnie ze względu na masę auta słabsze turbo (mniej wyżyłowany silnik.) co do samego silnika to jest ten sam tylko tyko podzespoły się różnią nie wiem czy nie będzie problemów z sterowaniem pompy no i jeszcze coś się znajdzie potrzebuję więcej info na temat poważniejszych problemów związanych z wymianą po zakończeniu na pewno podzielę się spostrzeżeniami !
Fiołas jak Twój TDS miał 270tys km na zegarze i się zatarł to znaczy, że miał minimum 700tys km A ten motor co kupiłeś z "przebiegiem" 210tys to kolejna ściema... Te silniki kręcą po 600-1mln kilometrów i na licznik nawet nie patrz bo TDS'a który ma 200tysięcy po prostu nie ma i nikt nie znajdzie Nie ma diesla 20 letniego, który ma przejechane 200tysięcy i niech w końcu do wszystkich to dotrze. Nikt nie kupuje takiego samochodu żeby tylko nim do kościoła jeździć i robić 10tys km rocznie do ch... wafla. Zrozumcie, w "NAJLEPSZYM" przypadku liczcie TYLKO, ale to TYLKO kur.. 40tys rocznie. Podliczmy 10 lat - 400tysięcy... 20 - 800tys. Jak chcecie mieć 149.000km na liczniku to napiszcie na PW, załawimy, nie ma najmniejszego problemu Jutro postaram się wrzucić zdjęcia E39 mojego brata co miał przejechane ponad 550tys km, wymienił łańcuch, pompę, głowicę i dopier... mu do pieca jeszcze 70 po czym sprzedał a przytoczę że przy kupnie miał 131.000km na liczniku . Wszystkie dane zapisały się w kluczyku, nawet zapisało się ile miał dorabianych kluczyków, ile razy wymieniano olej. Wszystko odczytaliśmy w serwsie BOSCH'a u nas w mieście. Pozdrawiam
Fiołas jak Twój TDS miał 270tys km na zegarze i się zatarł to znaczy, że miał minimum 700tys km A ten motor co kupiłeś z "przebiegiem" 210tys to kolejna ściema... Te silniki kręcą po 600-1mln kilometrów i na licznik nawet nie patrz bo TDS'a który ma 200tysięcy po prostu nie ma i nikt nie znajdzie Nie ma diesla 20 letniego, który ma przejechane 200tysięcy i niech w końcu do wszystkich to dotrze. Nikt nie kupuje takiego samochodu żeby tylko nim do kościoła jeździć i robić 10tys km rocznie do ch... wafla. Zrozumcie, w "NAJLEPSZYM" przypadku liczcie TYLKO, ale to TYLKO kur.. 40tys rocznie. Podliczmy 10 lat - 400tysięcy... 20 - 800tys. Jak chcecie mieć 149.000km na liczniku to napiszcie na PW, załawimy, nie ma najmniejszego problemu Jutro postaram się wrzucić zdjęcia E39 mojego brata co miał przejechane ponad 550tys km, wymienił łańcuch, pompę, głowicę i dopier... mu do pieca jeszcze 70 po czym sprzedał a przytoczę że przy kupnie miał 131.000km na liczniku . Wszystkie dane zapisały się w kluczyku, nawet zapisało się ile miał dorabianych kluczyków, ile razy wymieniano olej. Wszystko odczytaliśmy w serwsie BOSCH'a u nas w mieście. Pozdrawiam
BMW - Tego szukamy