Róznica pomiędzy 2.4/2.5td a 2.5 tds

Tematy ogólne dotyczące silnika i przeniesienia napędu (sprzęgło, skrzynia, wał, most).

Moderator: Moderatorzy

iamtheone
Bywalec
Posty: 14
Rejestracja: 25 maja 2008, 19:11
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 524d/td
Rocznik: 1989
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: ElblÄ…g

Post autor: iamtheone »

ale ladnie zeszliscie z tematu.

a ja chcialbym sie dowiedziec, ktory z silnikow jest bardziej awaryjny, 2.5td czy 2.5tds. jesli dobrze pamietam to tds ma mocniejsza turbine, ale za to IC, wiec czy to bardziej wplywa na zywotnosc glowicy ?

i pytanie odnosnie pompy wtryskowej. to jest ta sama pompa co w m21 czy rozni sie konstrukcja ? choc wiem ze padaja tak samo czesto... ; ]

z tego co sam zauwazylem nie ma bezpiecznego progu przebiegu kilometrow, zeby sie nie wpierdzielic w jakis zlom, ale mniej wiecej ile powinien tds czy td przejechac bez wiekszych niespodzianek ? mam na mysli glownie pompe wtryskowa, glowice czy turbine.

i jeszcze jedno, troszke inne, wydaje mi sie ze kombi sa bardziej zadbane niz sedany. podzielacie moje spostrzezenie ?
Awatar użytkownika
wojtek_blekitny
Moderator
Moderator
Posty: 921
Rejestracja: 06 wrz 2008, 23:51
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: okol. Poznania

Post autor: wojtek_blekitny »

TD przy mocno zbliżonej konstrukcji [oczywiście 2.5] ma mniejszą moc i moment, powinien więc mieć większą trwałość [przy założeniu, że warunki eksploatacji będą takie same].
Aczkolwiek konkretów raczej nikt Ci nie poda, bo ciężko o osobę z 2 takimi autami, z podobnym przebiegiem etc.
Ogółem mówiąc, zwykle jest tak, jak powtarzam: problemem TD/TDS'ów nie jest ich wadliwa konstrukcja <różne gadki o głowicach, pompach etc.>, ale ich właściciele, którzy zapominają, że silnik ZS eksploatuje się w określony sposób.
Nezza, daj proszę znać, co z emisją, bo zastanawiam się nad usunięciem recyrkulacji :twisted:
"Exercise your inner demons"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1665
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Irl
Kontakt:

Post autor: rexman »

Pozwolę sobie "wyręczyć" Nezzę. :wink:
Ponoć emisja wyszła nadspodziewanie dobrze. :smile: -tak przynajmniej mi mówił na spocie :cool:

Jednak ja nie usunę EGR'a... :twisted:
Ale musze przyznać ,że Nezza ma świetnie dobrany program do swojego silnika.
Miałem okazję przejechać się jego buńką. :smile:
Na wyższych biegach prawdopodobnie bym mu nie "uciekł",ale "to" jeszcze przed nami... :lol:
Foster
Bywalec
Posty: 25
Rejestracja: 06 lut 2008, 21:20
Lokalizacja: Radzymin
Kontakt:

Post autor: Foster »

A więc dzisiaj sie dowiedziałem ze mam silnik 2.5 TD :shock:

Wyszło mi to z kodu Vin ...
Myślałem że silnik słabo idzie gdyż nastawnik szwankuje bo czasem zacina mi się gaz.

Generalnie samochód słabo jeździ brakuje mu "kopa". Teraz moje pytanie czy zmiana Intercoolera podniosła by mu moc? czy ktoś bawił się w zrobienie TDSa z TD?
Awatar użytkownika
kwiatek
Bywalec Gadulec
Posty: 337
Rejestracja: 16 paź 2008, 22:07
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kwiatek »

Witam. Ja miałem zmieniany silnik w moim tds , obróciła się panewka więc wlożyli mi silnik z td . powiem szczerze ,że róznice odczuwam troche w mocy i prędkości ,gdyż na tamtym jechalem 215km/h a na tym jeszcze nie próbowalem ale myśle ,że 200km/h to bedzie wszystko . Odpowiadam wszystkim ciekawskim --nie ma problemu z przełożeniem silnika z td do tds , ja tak mam i żadnych problemów mechanicy nie mieli , sa to te same silniki :razz:
Awatar użytkownika
HAKET
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 14 kwie 2008, 10:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: HAKET »

W tds masz tylko inny sterownik silnika i intercooler i w tym cala ruznica tych silnikow z tego co sie orjetuje :)
Mechanika ogulna pelen serwis silnikow TDS
Diagnostyka komputerowa
FOR MOT 510 086 946
Awatar użytkownika
Bagor
Partner
Partner
Posty: 365
Rejestracja: 17 sty 2009, 16:12
Seria: E30
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1990
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bagor »

Turbina jest również inna. Sprawdź na realoem i porównaj numery. Są inne.
Chiptuning silników BMW: http://www.bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?t=1316
Awatar użytkownika
HAKET
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 14 kwie 2008, 10:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: HAKET »

z tego co sie orjetuje to przeróbka z td na tds sie poprostu nie oplaca
Mechanika ogulna pelen serwis silnikow TDS
Diagnostyka komputerowa
FOR MOT 510 086 946
Awatar użytkownika
kwiatek
Bywalec Gadulec
Posty: 337
Rejestracja: 16 paź 2008, 22:07
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kwiatek »

Bagor pisze:Turbina jest również inna. Sprawdź na realoem i porównaj numery. Są inne.
to wychodzi na to ,że co ja mam słabsze turbo teraz?
kurde może zmienie na moje stare ?tylko,że to bardzo jest ciche nic nie słychac wygląda jak nowe , a gdzie sa numery na turbo jak je odczytac?
Ostatnio zmieniony 15 lut 2009, 14:48 przez kwiatek, łącznie zmieniany 1 raz.
fiołas
Bywalec
Posty: 51
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:49
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: kętrzyn

Post autor: fioÅ‚as »

rexman pisze:
Jawor pisze:a tak na marginesie czym się różnił 2,5 TDS i 2,5d montowane w E39?
Jakie miały parametry?

2,5d jest na pompie wtryskowej czy na CR?

A ja dodam na marginesie,że te same silniki 2.5 tds w e34 i w e39 też się różniły przede wszystkim parametrami na kompie,na turbinie i jeszcze kilkoma drobiazgami. :wink: (wiadomość z pewnego żródła)


witam potrzebuje porady na temat różnicy między 2.5 tds w e34 a e39 tzn; chcę wstawić silnik
z e34 do 39 czy będzie dużo problemów?
tylko tds ..
Awatar użytkownika
kwiatek
Bywalec Gadulec
Posty: 337
Rejestracja: 16 paź 2008, 22:07
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kwiatek »

z tego co wiem to silniki sa te same różnią sie kolektorem bo w e39 jest plastikowy
fiołas
Bywalec
Posty: 51
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:49
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: kętrzyn

Post autor: fioÅ‚as »

jestem w trakcie wymiany silnika gdyż silnik uległ zatarciu dokładnie nie wiem co było przyczyną teraz mogę tylko domniemać .wszystko zostało dopieszczony , nie nacieszyłem się długo jakieś 1000km. teraz znalazłem silnik od e36 pracuje idealnie nawet wydaje mi się że lepiej niż mój (21000km) chociaż miał (27000) prawdopodobnie ze względu na masę auta słabsze turbo (mniej wyżyłowany silnik.) co do samego silnika to jest ten sam tylko tyko podzespoły się różnią nie wiem czy nie będzie problemów z sterowaniem pompy no i jeszcze coś się znajdzie potrzebuję więcej info na temat poważniejszych problemów związanych z wymianą po zakończeniu na pewno podzielę się spostrzeżeniami !

[ Dodano: Pią Cze 05, 2009 11:42 am ]
nezza pisze:Wedlug mnie bedzie to latwy swap, przeciez to te same motory, ale nigdy nie wiadomo co moze wystapic :???:

pozdro

witam jak ci poszło z tą przekładką.czeka mnie taka sama zabawa i nie wiem czy warto czy nie będzie poważnych problemów.
tylko tds ..
Johny_ed
Świeżak
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 15 lip 2009, 11:59
Lokalizacja: Niedźwiedzica

Post autor: Johny_ed »

Witam!
Jak wygląda sprawa z momentem obrotowym w e36 2.5tds z 98r. z plastikowym kolektorem??
Piszecie że w e39 było 280Nm??
Awatar użytkownika
clubGRANT
Bywalec Gadulec
Posty: 429
Rejestracja: 25 sty 2009, 11:16
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: TYCHY

Post autor: clubGRANT »

Johny_ed pisze:Witam!
Jak wygląda sprawa z momentem obrotowym w e36 2.5tds z 98r. z plastikowym kolektorem??
Piszecie że w e39 było 280Nm??
Fabryka piszę,że to 260Nm.
Ermce
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1052
Rejestracja: 02 paź 2009, 17:48
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie

Re: Róznica pomiędzy 2.4/2.5td a 2.5 tds

Post autor: Ermce »

odgrzeje kotleta, bo nie zauwazylem zeby tutaj bylo cos o tym wspomniane no i moze komus sie przyda.
W 2.5 TDS byly DWIE pompy wtryskowe stosowane naprzemiennie. Jedna z numerem (...)995 i (...)993. Roznia sie "czolem" korpusu, zktorego wychodzi walek z klinem, ktory wchodzi w kolo zembate pomtpy. Nastawniki pasuja z jednej do drugiej :)
SieZmahauem
Świeżak
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 09 sie 2011, 23:16
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525td
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie

Re: Róznica pomiędzy 2.4/2.5td a 2.5 tds

Post autor: SieZmahauem »

Witam

Żywot głowicy w mojej e39 2.5TD 1999r dobiegł końca, zamierzam zrobić swapa na TDSa, mam kilka pytań na które nie znalazłem odpowiedzi:

- Czy silnik TDS z e36, e34 wejdzie jak oryginalny do e39 ?
- Czy gdy zakupie silnik TDS, to turbina od TD da rade ?
- w TDS jest intercooler, czy również będe musiał go zamontować robiac swapa ?
- Również będzie konieczna wymiana sterownika ?
- Czy faktycznie w TDS są inne wtryskiwacze niż w TD ?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2405
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Róznica pomiędzy 2.4/2.5td a 2.5 tds

Post autor: Jawor »

Wtryski IMHO powinny być te same, trzebaby poszukać w ETK i porównać numery.

Jeśli chciałbyś mieć pełnego TDSa to powinieneś dorzucić IC i wymienić sterownik, turbo będzie pasować.
Słupek z e34, e36 powinien podejść, najlepiej poliftowy z e36 albo standard z e39.

W przypadku e36 będziesz musiał wymienić miskę olejową i przełożyć pompę olejową, bo w e36 jest inna miska i po prostu nie wejdzie,
wiązka etc będzie pasować z Twojej budy, mogą być niewielkie różnice, ale wszystko P&P.
Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
Ermce
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1052
Rejestracja: 02 paź 2009, 17:48
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie

Re: Róznica pomiędzy 2.4/2.5td a 2.5 tds

Post autor: Ermce »

SieZmahauem planujesz przerzucic sam slupek (silnik) reszte osprzetu pozostawic z e39 (domniemam, ze jest dobra)?

jesli tak,to przy kupnie silnika z e34 zwroc uwage na sprzeglo, kola zamachowe sie roznia, jesli silnik od omegi, to pierwsza podstawowa roznica jest chlodnica oleju przy lewym kole, w bmw jest z przodu jak dobrze pamietam. Zwroc uwage tez na numer pompy wtryskowej jaki byl w kupowanym przez ciebie silniku, zeby nie bylo psikusa z innym korpusem. E39 miala przeplywke, ktorej nie ma e34, ale to mozna przelozyc od swojej e39
SieZmahauem
Świeżak
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 09 sie 2011, 23:16
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525td
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie

Re: Róznica pomiędzy 2.4/2.5td a 2.5 tds

Post autor: SieZmahauem »

Ermce pisze:SieZmahauem planujesz przerzucic sam slupek (silnik) reszte osprzetu pozostawic z e39 (domniemam, ze jest dobra)?
dokładnie, pompa nie dawno wymieniana, turbo też jeszcze pochodzi.
Jawor pisze:Jeśli chciałbyś mieć pełnego TDSa to powinieneś dorzucić IC i wymienić sterownik
tak zrobię

pozostaje znaleźć porządny silnik. Dzięki za pomoc.
Awatar użytkownika
alfuns
Bywalec
Posty: 187
Rejestracja: 12 cze 2011, 12:05
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Przedmieścia Poznania !

Re: Róznica pomiędzy 2.4/2.5td a 2.5 tds

Post autor: alfuns »

[quote="fiołas"]jestem w trakcie wymiany silnika gdyż silnik uległ zatarciu dokładnie nie wiem co było przyczyną teraz mogę tylko domniemać .wszystko zostało dopieszczony , nie nacieszyłem się długo jakieś 1000km. teraz znalazłem silnik od e36 pracuje idealnie nawet wydaje mi się że lepiej niż mój (21000km) chociaż miał (27000) prawdopodobnie ze względu na masę auta słabsze turbo (mniej wyżyłowany silnik.) co do samego silnika to jest ten sam tylko tyko podzespoły się różnią nie wiem czy nie będzie problemów z sterowaniem pompy no i jeszcze coś się znajdzie potrzebuję więcej info na temat poważniejszych problemów związanych z wymianą po zakończeniu na pewno podzielę się spostrzeżeniami !




Fiołas jak Twój TDS miał 270tys km na zegarze i się zatarł to znaczy, że miał minimum 700tys km :) A ten motor co kupiłeś z "przebiegiem" 210tys to kolejna ściema... Te silniki kręcą po 600-1mln kilometrów i na licznik nawet nie patrz bo TDS'a który ma 200tysięcy po prostu nie ma i nikt nie znajdzie :) Nie ma diesla 20 letniego, który ma przejechane 200tysięcy i niech w końcu do wszystkich to dotrze. Nikt nie kupuje takiego samochodu żeby tylko nim do kościoła jeździć i robić 10tys km rocznie do ch... wafla. Zrozumcie, w "NAJLEPSZYM" przypadku liczcie TYLKO, ale to TYLKO kur.. 40tys rocznie. Podliczmy 10 lat - 400tysięcy... 20 - 800tys. Jak chcecie mieć 149.000km na liczniku to napiszcie na PW, załawimy, nie ma najmniejszego problemu :) Jutro postaram się wrzucić zdjęcia E39 mojego brata co miał przejechane ponad 550tys km, wymienił łańcuch, pompę, głowicę i dopier... mu do pieca jeszcze 70 po czym sprzedał a przytoczę że przy kupnie miał 131.000km na liczniku :lol: . Wszystkie dane zapisały się w kluczyku, nawet zapisało się ile miał dorabianych kluczyków, ile razy wymieniano olej. Wszystko odczytaliśmy w serwsie BOSCH'a u nas w mieście. Pozdrawiam :)
BMW - Tego szukamy
ODPOWIEDZ