[e46] 99r 320d-136hp. Niepokojący chwilowy "lag"

Tematy dotyczące mechanizmu doładowania i turbiny.

Moderator: Moderatorzy

SilverRanger
Świeżak
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 18 lut 2012, 18:05
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 320d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Łódzkie

[e46] 99r 320d-136hp. Niepokojący chwilowy "lag"

Post autor: SilverRanger »

Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem jak do tej pory bawarki E46 z silnikiem 2.0d 136hp. Od 2 miesięcy zauważyłem dziwne zachowanie pedału gazu, a mianowicie gdy jadę stała prędkością na niskich obrotach (1600 RPM), i odejmę szybko gaz nie zmieniając przy tym biegu na niższy, po czym szybko go wcisnę do oporu następuje chwilowe zastanowienie się "motoru" co ma dalej zrobić. Dzieje się tak jak by paliwo na chwilę dosłownie 0.5 sec zostało odcięte.Po czym samochód dalej przyśpiesza jak powinien, takie objawy nie występują na wyższych obrotach powyżej 2500 RPM. Dodam że wszystkie filtry jakie można było wymienić zostały zastąpione na nowe, INP-a też niczego niepokojącego nie wskazała. Ekonomizer mogę na każdym biegu zamknąć, tym samym nie odnotowałem żadnych spadków mocy. Czy jest to normalne zjawisko występujące w tym typie motoru ?

ps. Wężyki od podciśnienia szczelne, EGR wyczyszczony (nie jest zaślepiony), nie kopci przy nagłym ruszaniu, jedne czego nie mogłem sprawdzić to filterki od turbo i EGR-u. Dostęp do nich bez kanału jak się domyślam jest nie możliwy z mojego punktu widzenia. Dodam jeszcze że to zjawisko nie występuje po kolejnych zmianach biegu. Problem polega jedynie na nagłym ujęciu gazu i ponownym go dodaniu do "oporu".
Awatar użytkownika
siudek
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1673
Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

Re: [e46] 99r 320d-136hp. Niepokojący chwilowy "lag"

Post autor: siudek »

Kolego, dostałeś już odpowiedź, nie dubluj tematów:

http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=29&t=7055

To co opisałeś to normalne zachowanie silnika diesla z turbodoładowaniem, na obrotach 1600rpm turbosprężarka nie pompuje ciśnienia doładowania w wydajny sposób. Jak widzisz na wyższych nie masz tego problemu, gdyż doładowanie jest wystarczające - w przypadku niższych obrotów potrzebna jest redukcja biegu. Taka jazda to po prostu nieumiejętna jazda turbodieslem, nie ma co się przejmować tylko popracować nad techniką jazdy i przyzwyczaić do diesla.

Przeniosłem Twój post do działu "Turbo", bo tego dotyczy temat.

Pzdr.
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Dominik4x4
Bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 13 paź 2011, 19:59
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Chorzów - Bytom
Kontakt:

Re: [e46] 99r 320d-136hp. Niepokojący chwilowy "lag"

Post autor: Dominik4x4 »

trochę odejdę od tematu :P przy ilu turbo w zdrowej jednostce M47 136km wstaje do życia ? :?: :)
K70 R1100R 95' eRka
E46 320dT 99' 250tyÅ› km
E34 525tds 94' 84tyÅ› Km Wisienka :)
E34 525tdsT 95r 320tys km
E36 318tds 95" 250 tyÅ› km
P 309GLD 1,9D 91'Red 550tyÅ› km
Jeep XJ 2,5td VM 92' 132tyÅ› km
Jeep WG 3,1td VM 00' 180tyÅ› km
SilverRanger
Świeżak
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 18 lut 2012, 18:05
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 320d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Łódzkie

Re: [e46] 99r 320d-136hp. Niepokojący chwilowy "lag"

Post autor: SilverRanger »

Dziękuje za odpowiedź. Co do Ciebie Dominik4x4 to zaczynam zauważać różnice w przyśpieszeniu po przekroczeniu 1800 RPM, więc jak się domyślam to jest ten pułap. Poza tym mechanik z którym również rozmawiałem na ten temat powiedział mi że ono pracuje ciągle, ale dopiero od "pewnych" obrotów zaczyna dmuchać pełną mocą.
Awatar użytkownika
siudek
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1673
Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

Re: [e46] 99r 320d-136hp. Niepokojący chwilowy "lag"

Post autor: siudek »

SilverRanger - jak spojrzysz na konstrukcję i zasadę działania Twojej turbosprężarki to zauważysz, że logiczne jest iż "nie pracować" może ona jedynie przy wyłączonym silniku. Nie może stać w miejscu, gdyż napędzana jest bezpośrednio strumieniem spalin, który płynie przecież cały czas podczas pracy silnika. Te "pewne obroty" to ustalony (a w zasadzie wyliczony) przez konstruktorów próg osiągnięcia zadanego ciśnienia doładowania (wydajności turbosprężarki), a miejsce pomiędzy przełożeniem momentu a startem doładowania nazywamy właśnie "turbodziurą" (związane głównie z bezwładnością wirnika turbosprężarki). Innymi słowy moment wciśnięcia pedału gazu przy obrotach poniżej optymalnych dla turbosprężarki.

Dominik4x4 - w m47 seryjny próg dla turbo to ok. 2000rpm, wcześniej raczej tylko "syczy i straszy".

Polecam poszukać po forum, było trochę informacji o tego typu zjawiskach i innych problemach, np.:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=35&t=5283

Pzdr.
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
bmwfans
Świeżak
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 07 sty 2012, 14:30
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 320d
Rocznik: 2001
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie

Re: [e46] 99r 320d-136hp. Niepokojący chwilowy "lag"

Post autor: bmwfans »

kolego dokładnie 1850rpm zaczyna ciągnąć pełna mocą,tak jak kolega wyżej napisał turbinka działa od kąd odpalisz autko...
bmwfans
Świeżak
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 07 sty 2012, 14:30
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 320d
Rocznik: 2001
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie

Re: [e46] 99r 320d-136hp. Niepokojący chwilowy "lag"

Post autor: bmwfans »

bmwfans pisze:kolego dokładnie 1850rpm zaczyna ciągnąć pełna mocą,tak jak kolega wyżej napisał turbinka działa od kąd odpalisz autko.
moze i ja dodam swój problemik:mianowicie bmw silnik 2.0d 136km kopci przy przyśpieszaniu na ciemno(smuga)-co moze byc przyczyną czytałem juz wiele postów ale przecież nie moge wymieniac wszystkiego co piszą,bo musiałbym być milionerem.
nie wiem czemu ale obstawiam wtryski.
trochę mnie to denerwuje,i wstyd :? ładna bmka a puszcza przysłowiową ''pule''
pozdr
SilverRanger
Świeżak
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 18 lut 2012, 18:05
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 320d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Łódzkie

Re: [e46] 99r 320d-136hp. Niepokojący chwilowy "lag"

Post autor: SilverRanger »

bmwfans pisze:
bmwfans pisze:kolego dokładnie 1850rpm zaczyna ciągnąć pełna mocą,tak jak kolega wyżej napisał turbinka działa od kąd odpalisz autko.
moze i ja dodam swój problemik:mianowicie bmw silnik 2.0d 136km kopci przy przyśpieszaniu na ciemno(smuga)-co moze byc przyczyną czytałem juz wiele postów ale przecież nie moge wymieniac wszystkiego co piszą,bo musiałbym być milionerem.
nie wiem czemu ale obstawiam wtryski.
trochę mnie to denerwuje,i wstyd :? ładna bmka a puszcza przysłowiową ''pule''
pozdr

Witaj kolego. Jeżeli kopci na czarno to na 99% jest to kłopot z dawkowaniem paliwa, może tak być jak wyżej napisałeś wina lejących wtryskiwaczy. Nie odnotowałeś spadków mocy ?
ODPOWIEDZ