e39 530d - brak mocy przy dużych prędkościach

Tematy dotyczące mechanizmu doładowania i turbiny.

Moderator: Moderatorzy

bl4nc1k
Świeżak
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 01 wrz 2010, 20:31
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2001
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Zachodniopomorskie

e39 530d - brak mocy przy dużych prędkościach

Post autor: bl4nc1k »

Witam wszystkich,moje bmw e39 530d 184km ma duże problemy z rozpędzaniem się na wyższych biegach tzn na 1 i 2ce,wydaje mi się że jest ok ale od 3 biegu zaczynają się cuda,kiedyś miałem taka samą tylko że 525d i tamta zbierała się o niebo lepiej,dzisiaj warsztat po 3 dniach rozłożył ręce,jak do tej pory wymieniono:przepływomierz[oryginał bosch]+przeprogramowanie sterownika,elektrozawory turbo i egr,nowe pierburg,wszystkie wężyki podcisnienia,pompa progowa była podmieniana na oryginał i dalej to samo auto powyżej 120km traci moc i rozpędza sie jak by miało 110 koni do ok 80km/h wydaje się być ok,warsztat postawił diagnozę że jest rozregulowana geometra od turbiny i że nie da się tego wyregulować,trzeba kupić nową turbosprężarke,w co nie chce mi się osobiscie wieżyć,jak auto jest zimne,tzn jak postoi całą noc to z rana czuć ze ma dużo wiekszą moc z dołu,zanim wskaznik temperatury nie przekroczy pierwszej kreski.... Bardzo proszę o pomoc
Thazek
Bywalec
Posty: 183
Rejestracja: 30 lip 2010, 23:53
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: Bmw e39 530d brak mocy przy dużych prędkościach

Post autor: Thazek »

Obrazek
h4cker
Bywalec
Posty: 222
Rejestracja: 22 lut 2012, 0:47
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 2006
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie

Re: Bmw e39 530d brak mocy przy dużych prędkościach

Post autor: h4cker »

bl4nc1k pisze:zanim wskaznik temperatury nie przekroczy pierwszej kreski...
tu bym się skupił na problemie! Co do turbiny nic nie trzeba wymieniać! Każdy szanujący się serwis regenerujący turbiny powinien ją ustawić jak fabryka karze :) a może turbina zostaje przeładowana i dlatego traci moc? Ktoś sprawdzał dolot czy jest szczelny? Jakie błędy pokazywał tester? Trochę kiepski ten warsztat skoro tyle rzeczy na raz wymienił i nic to nie dało...

Thazek Twój problem jest trochę inny... sam tytuł o tym mówi :P po drugie u niego była podmieniana progowa a u Ciebie jeszcze nie :P
Thazek
Bywalec
Posty: 183
Rejestracja: 30 lip 2010, 23:53
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: Bmw e39 530d brak mocy przy dużych prędkościach

Post autor: Thazek »

h4cker może nie taki sam ,ale podobny. Też mam spadki mocy na wyzszych obrotach. ;)
może też u niego pojawia się jakiś gwizd, świst ale nie zwrócił na to uwagi? ;)
u mnie jak na razie wyczyszczony zawór EGR, dwa elektrozaworki, zmieniłem jak na razie jeden wężyk(bo był spękany) od podciśnienia ,który idzie
do gruszki od turbo i zauważyłem,że jeden wąż był nie dokręcony i pocił się od oleju :evil: dokręciłem ale nic to nie dało :(
Sprawdziłem te plecionki i rzeczywiście się delikatnie okopcone... ale dziury nie ma ani jednej takiej na wylot czy coś. ;)
w nie długim czasie będę to zmieniał. Ty też kolego sprawdź te wszystkie rzeczy.
Teraz będę się rozglądał za progówką bo małe ciśnienie daje. 8)
Obrazek
Manolito77
Moderator
Moderator
Posty: 273
Rejestracja: 15 lip 2010, 11:31
Seria: F07-18
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525d
Rocznik: 2011
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: DW

Re: Bmw e39 530d brak mocy przy dużych prędkościach

Post autor: Manolito77 »

Bl4nc1k: Tak jak w swoim poście na BMW-KLUB.PL, tutaj także wrzuć filmik z LIVE DATA pod obciążeniem (pokazuje on pełniejszy obraz tego co dzieje się z Twoim autem). Z ów filmiku wynika (pozwolisz, że skopiuje swoją odpowiedź z BMWK bo nie chce mi się tego drugi raz klepać):

Jeśli pod obciążeniem ciśnienie na pompie spada Ci nawet do 2,50-2,60 to ja raczej taką progówkę kwalifikowałbym do wymiany.
Nie dalej jak w ubiegłą niedzielę na mini spocie we Wrocławiu kolega chciał porównać parę aut pod względem progówki bo mechanik mu powiedział, że jego nadaje się do wymiany.

Przy 3 - cim biegu i obrotach 3500 wyszły następujące wyniki:
1) jego 530dA T - między 2,90 - 3,10
2) inne 530dA - w okolicy 3,00-3,30
3) u mnie (525d manual) - progówka cały czas trzyma w okolicy 3,48-3,50 (nawet jak silnik przeciągnąłem na 3-ce do 4500 obr.)
Na wolnych obrotach bez obciążenia na progu mam około 3,80-3,90.

Ja wymieniałem progówkę na nówkę Pierburg/Ti Automotive (wtedy tak jeszcze je oznaczali) w okolicy czerwca/lipca 2009 r. NIestety wtedy byłem jeszcze zielony w temacie e39 i nie miałem INPY więc nawet nie wiem jakie ciśnienia osiągała moja padająca progówka. Powodowała w każdym razie przymulanie auta przy obrotach rzedu 2500-3000 no i od czasu do czasu miałem problemy z odpaleniem auta (najczęściej jak pojechałem na myjnię z programem mycia podwozia) - dopiero stukanie butami w podłogę pomagało i udawało się odpalić maszynę.
Moje auto chodzi ponoć wściekle jak na 525d (taka jest opinia mojego mechanika, który robi i 525d i 530d i mówił, że większość 530d jakie robił tak nie jeździ, poza tym na mini spocie koledzy jadący za mną i przede mną przyznali, że ładnie to zasuwa - zdziwili się lekko jak powiedziałem, że to 525d) więc może to też zasługa dobrze pompującej progówki, a może jakiegoś programu robionego przez Niemca (tego nie wiem bo nie sprawdzałem na rolkach).

U Ciebie jak widać pompka spada do nawet 2,50 momentami więc ewidentnie nie pracuje jak powinna. Lepiej żeby to było trochę wyżej (koło 3,00) ale żeby cały czas trzymała zbliżone ciśnienie.
Ja bym się mocno tej progówce przyjrzał bo nie wygląda na zbyt wydajną.
Pzdr.
http://aso-bmw.pl/?src=link&ref=MJqK0dn3YdKMOucL - czesci oryginalne i zamienniki w dobrych cenach, rabaty, promocje. Polecam.

https://golead.pl/p/shcr/QmfL/KT0e - wszystko inne.
Thazek
Bywalec
Posty: 183
Rejestracja: 30 lip 2010, 23:53
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: Bmw e39 530d brak mocy przy dużych prędkościach

Post autor: Thazek »

Jak się teraz okazuje to 530d to jedna wielka zagadka he he :lol:
Obrazek
bl4nc1k
Świeżak
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 01 wrz 2010, 20:31
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2001
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Zachodniopomorskie

Re: Bmw e39 530d brak mocy przy dużych prędkościach

Post autor: bl4nc1k »

Witam,dzisiaj wymieniłem pompe progową[nowa pierburg produkcji polskiej]cisnienie jest troche wyższe na wolnych obrotach trzyma 3,9 bara pod obciążeniem spada maksymalnie do 3,1 bara nie wiem czy jest ok :( jutro postaram się wrzucić filmik z inpy podczas jazdy na autostradzie,co do pytania kolegi o dolot to jest szczelny wszystkie uszczeliki na kolektorze,węże podcisnienia sa nowe,dzisiaj podczas jazdy na autostradzie [jutro wrzucę filmik] zaobserwowałem coś takiego że jak jadę np na 4-tym biegu,wcisnę pedał gazu do końca to auto się rozpędza bez problemu,ale wystarczy że odpuszczę gaz i znów go wcisnę,ekonomizer staje na 10 litrach i nie ma wogule mocy,maks predkośc 140 kmh/h,na kompie wyskakuje,bład że jest za duże cisnienie doładowania,zamówiłem jeszcze czujnik cisnienia doładowania,jutro go założe,i zobaczę czy to coś da ....

Pozdrawiam i dziękuje za porady :D
Thazek
Bywalec
Posty: 183
Rejestracja: 30 lip 2010, 23:53
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: Bmw e39 530d brak mocy przy dużych prędkościach

Post autor: Thazek »

No to ciekawe... jak dla mnie to pompa progowa pod obciążeniem u Ciebie daje za mało.Powinno być ok 4barów
Czekamy na filmik bo to może dużo pomóc.
Jaki to czujnik ciśnienia doładowania? Masz jakiś link jak to wygląda? 8)
Obrazek
bl4nc1k
Świeżak
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 01 wrz 2010, 20:31
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2001
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Zachodniopomorskie

Re: Bmw e39 530d brak mocy przy dużych prędkościach

Post autor: bl4nc1k »

Thazek pisze:No to ciekawe... jak dla mnie to pompa progowa pod obciążeniem u Ciebie daje za mało.Powinno być ok 4barów
Czekamy na filmik bo to może dużo pomóc.
Jaki to czujnik ciśnienia doładowania? Masz jakiś link jak to wygląda? 8)
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40 nr 13
Thazek
Bywalec
Posty: 183
Rejestracja: 30 lip 2010, 23:53
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: Bmw e39 530d brak mocy przy dużych prędkościach

Post autor: Thazek »

Może u mnie też to szwankować... muszę to obadać. :x a można wiedzieć ile dałeś za ten czujnik i gdzie go zamówiłeś?
ps. jak założysz to daj znać czy się coś zmieniło w jeździe samochodem. 8)
Obrazek
h4cker
Bywalec
Posty: 222
Rejestracja: 22 lut 2012, 0:47
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 2006
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie

Re: Bmw e39 530d brak mocy przy dużych prędkościach

Post autor: h4cker »

Thazek, nie wymyślaj może to może tamto tylko wymień progową a później nam powiedz jak jedzie :twisted:
bl4nc1k
Świeżak
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 01 wrz 2010, 20:31
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2001
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Zachodniopomorskie

Re: Bmw e39 530d brak mocy przy dużych prędkościach

Post autor: bl4nc1k »

witam filmik po wymianie pompy progowej http://www.youtube.com/watch?v=xT6OFj4u ... r_embedded ciśnienie chwilami spada do 3,1 bara nie wiem czy tak być powinno filtr paliwa wymieniany miesiąc temu [bosch],drugi filmik z autostrady http://www.youtube.com/watch?v=xT6OFj4u ... r_embedded

Dodano: 07 Lip 2012 22:57
Thazek pisze:Może u mnie też to szwankować... muszę to obadać. :x a można wiedzieć ile dałeś za ten czujnik i gdzie go zamówiłeś?
ps. jak założysz to daj znać czy się coś zmieniło w jeździe samochodem. 8)
240zl ale założyłem i jest chyba uszkodzony bo od razu wywala błąd boost pressure sensor[na starym czujniku nie było tego błędu],po podłączeniu nie czuć żadnej różnicy pozdrawiam

MOD: Funkcja edycji kolego, nie post pod postem.
Thazek
Bywalec
Posty: 183
Rejestracja: 30 lip 2010, 23:53
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: Bmw e39 530d brak mocy przy dużych prędkościach

Post autor: Thazek »

h4cker widzisz przecież ,że mimo wymiany pompy progowej nadal mu daje małe ciśnienie ;)
dlatego na razie obserwuję a nie wymieniam.
bl4nc1k też zacznę od zmiany filtra paliwa bo nie wiadomo kiedy był zmieniany... :roll:
na filmikach słychać już powoli turbinę tak jak u mnie. Albo masz dziurę w łączniku wydechu i temu to słychać.
Drugi filmik raczej nie jest z autostrady tylko ten sam. ;) na jakiej firmy zmieniłeś tą pompę progową? Używkę czy nówkę?

ten czujnik to nowy był czy używany? Jakiej firmy?
Obrazek
Manolito77
Moderator
Moderator
Posty: 273
Rejestracja: 15 lip 2010, 11:31
Seria: F07-18
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525d
Rocznik: 2011
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: DW

Re: Bmw e39 530d brak mocy przy dużych prędkościach

Post autor: Manolito77 »

Thazek pisze: jak dla mnie to pompa progowa pod obciążeniem u Ciebie daje za mało.Powinno być ok 4barów
Nie spotkałem jeszcze przypadku gdzie pod obciążeniem progówka dawałaby ciśnienie 4 bary. Na wolnych obrotach to ok - pod 4 bary daje ale pod mocnym obciążeniem to w granicach 3,50 się buja.
Pzdr.
http://aso-bmw.pl/?src=link&ref=MJqK0dn3YdKMOucL - czesci oryginalne i zamienniki w dobrych cenach, rabaty, promocje. Polecam.

https://golead.pl/p/shcr/QmfL/KT0e - wszystko inne.
ktm2
Świeżak
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 15 sty 2008, 23:15
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Małopolskie
Lokalizacja: Irlandia,Zakopane

Re: Bmw e39 530d brak mocy przy dużych prędkościach

Post autor: ktm2 »

Witam.
Progówka daje jak najbardziej prawidłowe ciśnienie. Mam tak samo i śmiga aż miło. Problemu szukaj w turbinie, miałem tak samo i okazało się, że zmienna geometria była rozregulowana |(tzn zakres pracy cięgna). W GT1 jest test turbawki przy 3000obr. => przeprowadź. Ja na jego podstawie sam z ojcem mechanikiem podregulowałem i przestała przeładowywać (jest tam taka mała śruba na imbusa która reguluje zakres pracy cięgna, minimalne kręcenie gwałtownie zmienia ciśnienie doładowania-niech druga osoba kontroluje to na lapku.UWAGA!!! nie ruszać śruby na cięgnie tej pomalowanej farbą. Bunia odzyskała moc ale i tak po krótkim czasie turbawa zaczęła puszczać olej więc zmieniłem na używkę i śmiga aż miło. POWODZENIA
bl4nc1k
Świeżak
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 01 wrz 2010, 20:31
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2001
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Zachodniopomorskie

Re: Bmw e39 530d brak mocy przy dużych prędkościach

Post autor: bl4nc1k »

Witam problem braku mocy został wyjaśniony,mieliście racje sztanga od regulacji zmiennej geometri była zapieczona,nie upuszczała cisnienia,przez to turbo przeładowywało,turbo wymieniłem na regenerowane,drugą rzeczą okazał się przepływomierz który trzeba było przypisać do ecu poprzez dis,teraz wszystko smiga dziękuje za podpowiedzi pozdrawiam
Thazek
Bywalec
Posty: 183
Rejestracja: 30 lip 2010, 23:53
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: Bmw e39 530d brak mocy przy dużych prędkościach

Post autor: Thazek »

Nie czaje... po co zmieniałeś turbo skoro tylko sztanga od turbo była zapieczona? :shock:
Obrazek
Awatar użytkownika
GuLuN
Bywalec Gadulec
Posty: 550
Rejestracja: 15 mar 2010, 20:18
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Toruń

Re: e39 530d - brak mocy przy dużych prędkościach

Post autor: GuLuN »

Witam nie będę zakładał nowego tematu bo podobnych setki jest szukam czujnika ciśnienia doładowania bo wywala statyczny błąd w inpie tylko gdzie on jest czy to element numer 13
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40
Obrazek
Brutal!!!Metal!!!Warrior!!!
Awatar użytkownika
carl0s
Moderator
Moderator
Posty: 980
Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Re: e39 530d - brak mocy przy dużych prędkościach

Post autor: carl0s »

tak, to 13. Pasuje też od np. 320d czy 520d
None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!
ODPOWIEDZ