e34 - relingi dachowe, czyszczenie i malowanie
Moderator: Moderatorzy
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
e34 - relingi dachowe, czyszczenie i malowanie
Niebawem zamieszczę zdjęcia z malowania relingów dachowych.
Relingi przy e34 nie są aluminiowe,tylko z tworzywa sztucznego(mieszanka włókna szklanego i żywicy).
Mocowane są 4 śrubami(a nakrętkami "13" od spodu).Proponuję klucz rurkowy,zwłaszcza do tych w części bagażnika,bo równoczenie przez te same otwory "idą"dreny gumowe i miejsca zostaje mało.Trzeba zdjąć podsufitkę.
Nie chcę się rozpisywać,bo po demontażu mamy wszystko jak na dłoni.
Szkoda,że nie wiedziałem,że w sklepach już jest spray do usuwania starej farby.To by znacznie przyspieszyło prace.
Przy malowaniu nie obejdzie się bez podkładu.(wiem coś o tym).
Na koniec zastosowałem jakąś farbę wykończeniową(oczywiście w spray'u)czarny mat.Zobaczymy jak zda egzamin "na dalszą metę"
W spray'u wychodzi bardzo dużo farby a i pewna ręka jest niezbędna,bo inaczej spray"pluje".
Nie mniej jednak po wyschnięciu tego nie widać.
Montaż też jest nie "za ciekawy",bo gumy(podłużne usczelnienia) pod listwami się"kurczą"i nie chcą "leżeć"na swoim miejscu.Trzeba je naciągać. Na samych końcach pod listwami(i gumami)przy demontażu zauważyłem mnóstwo brudu.Te miejsca oczyściłem i nałożyłem cieniutką warstwę silikonu uszczelniającego.
Powodzenia przy tym przedsięwzięciu życzę!
Efekt pięknie pomalowanych listew wynagrodzi nam nasz trud.
Dziś dorzucam zdjęcia.
Częściowo już bez podsufitki
Zaślepki, pod którymi znajdują się interesujące nas nakrętki
Po wyjęciu gumowych korków ukazuje nam się jedna z 8 nakrętek mocujących listwy od spodu.
Jest "trochę"tego rozbierania.
Uważajmy na zaślepki.Mają słabe ząbki.Ale da sie je przykleić...
Uszczelka z szyberdachu schodzi lżej niż z drzwi.
Już nie mogłem dłużej patrzeć na te łuszczące się listwy.
Dla tych którzy jeszcze nie mieli okazji zdejmować uszczelek z drzwi.
Należy "nie żle" się przyłożyć jeśli wcześniej nie były zdejmowane.
I tu uwaga!Tej śruby nie należy odkręcać,bo ona jest do mocowania teleskopów tylnej szyby.
Już "lepiej" nie mogli wymyślić...drenaż i nakrętka w jednej dziurze
I tu właśnie jest potrzebna rurkowa 13-ka.Nie wiem co bym zrobił,gdyby mi spadła choć jedna nakrętka.
Listwa tak wygląda od spodu prosto po demontażu z auta.
Uszczelka gumowa.Stan idealny jak na tyle lat.
A to już część metalowa listwy(nierdzewka).Podkładki zostały "nadgryzione"przez ząb czasu.
Listwa już po malowaniu farbą gruntową
Strona wewnętrzna listwy a obok jej druga część metalowa(skręcane są ze sobą na 17 śrubek)
Tuż przed montażem.Już na gotowo.
Wypadało by pokazać listwy już po zamontowaniu jak wyglądają na aucie...
przepraszam za uchybienie
Niebawem naprawie ten błąd.
[ Dodano: Sro Cze 04, 2008 12:44 am ]
A tak wyglądają już na aucie
[ Dodano: Sob Wrz 20, 2008 12:36 am ]
I znów relingi dachowe...!
Dziś(po 4 miesiącach) zauważyłem pęcherze na relingach...
Znów czeka mnie robota...
Tym razem jednak lepiej sie przygotuję do tego"tematu".
Mam więc pytanie:
Czy ktoś orientuje się jaką farbą maluje się tworzywo z włókna szklanego?(bo właśnie z takiego materiału są relingi)
Relingi przy e34 nie są aluminiowe,tylko z tworzywa sztucznego(mieszanka włókna szklanego i żywicy).
Mocowane są 4 śrubami(a nakrętkami "13" od spodu).Proponuję klucz rurkowy,zwłaszcza do tych w części bagażnika,bo równoczenie przez te same otwory "idą"dreny gumowe i miejsca zostaje mało.Trzeba zdjąć podsufitkę.
Nie chcę się rozpisywać,bo po demontażu mamy wszystko jak na dłoni.
Szkoda,że nie wiedziałem,że w sklepach już jest spray do usuwania starej farby.To by znacznie przyspieszyło prace.
Przy malowaniu nie obejdzie się bez podkładu.(wiem coś o tym).
Na koniec zastosowałem jakąś farbę wykończeniową(oczywiście w spray'u)czarny mat.Zobaczymy jak zda egzamin "na dalszą metę"
W spray'u wychodzi bardzo dużo farby a i pewna ręka jest niezbędna,bo inaczej spray"pluje".
Nie mniej jednak po wyschnięciu tego nie widać.
Montaż też jest nie "za ciekawy",bo gumy(podłużne usczelnienia) pod listwami się"kurczą"i nie chcą "leżeć"na swoim miejscu.Trzeba je naciągać. Na samych końcach pod listwami(i gumami)przy demontażu zauważyłem mnóstwo brudu.Te miejsca oczyściłem i nałożyłem cieniutką warstwę silikonu uszczelniającego.
Powodzenia przy tym przedsięwzięciu życzę!
Efekt pięknie pomalowanych listew wynagrodzi nam nasz trud.
Dziś dorzucam zdjęcia.
Częściowo już bez podsufitki
Zaślepki, pod którymi znajdują się interesujące nas nakrętki
Po wyjęciu gumowych korków ukazuje nam się jedna z 8 nakrętek mocujących listwy od spodu.
Jest "trochę"tego rozbierania.
Uważajmy na zaślepki.Mają słabe ząbki.Ale da sie je przykleić...
Uszczelka z szyberdachu schodzi lżej niż z drzwi.
Już nie mogłem dłużej patrzeć na te łuszczące się listwy.
Dla tych którzy jeszcze nie mieli okazji zdejmować uszczelek z drzwi.
Należy "nie żle" się przyłożyć jeśli wcześniej nie były zdejmowane.
I tu uwaga!Tej śruby nie należy odkręcać,bo ona jest do mocowania teleskopów tylnej szyby.
Już "lepiej" nie mogli wymyślić...drenaż i nakrętka w jednej dziurze
I tu właśnie jest potrzebna rurkowa 13-ka.Nie wiem co bym zrobił,gdyby mi spadła choć jedna nakrętka.
Listwa tak wygląda od spodu prosto po demontażu z auta.
Uszczelka gumowa.Stan idealny jak na tyle lat.
A to już część metalowa listwy(nierdzewka).Podkładki zostały "nadgryzione"przez ząb czasu.
Listwa już po malowaniu farbą gruntową
Strona wewnętrzna listwy a obok jej druga część metalowa(skręcane są ze sobą na 17 śrubek)
Tuż przed montażem.Już na gotowo.
Wypadało by pokazać listwy już po zamontowaniu jak wyglądają na aucie...
przepraszam za uchybienie
Niebawem naprawie ten błąd.
[ Dodano: Sro Cze 04, 2008 12:44 am ]
A tak wyglądają już na aucie
[ Dodano: Sob Wrz 20, 2008 12:36 am ]
I znów relingi dachowe...!
Dziś(po 4 miesiącach) zauważyłem pęcherze na relingach...
Znów czeka mnie robota...
Tym razem jednak lepiej sie przygotuję do tego"tematu".
Mam więc pytanie:
Czy ktoś orientuje się jaką farbą maluje się tworzywo z włókna szklanego?(bo właśnie z takiego materiału są relingi)
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
- karol-lolek
- Bywalec Gadulec
- Posty: 330
- Rejestracja: 12 paź 2008, 8:52
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubuskie
- Lokalizacja: FSD/ZS
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
Dzięki kolego!karol-lolek pisze:jest specjalna fakturka do plastiku u gościa co dorabia lakiery można to dostac w spreyu:)
Będę wdzięczny(wdzięczni) jak byś "tu" podał namiary na niego.Przyda sie dla potomnych i nie tylko.
Na nastepny rok podejmę wyzwanie,albo zlece to jakiejś firmie,żeby w razie czego reklamować.
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
ja w zeszłym tygodniu "zeskrobałem" swoje ale na aucie, uzyłem "zdrapki" nobiles'u i myjki ciśnieniowej też mnie strasznie wkurzały te łuszczące się relingi, teraz czekają na cieplejsze dni i lakierowanie, gratuluje zaparcia bo wiem że trochę czasu trzeba na to poświęcic,pzdr
Szafy, meble na wymiar, drzwi przesuwane INDECO
http://upload.allegro.pl/my_page.php?uid=16080278
http://upload.allegro.pl/my_page.php?uid=16080278
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
Bardzo jestem ciekaw jak Ci to "wyjdzie".
Gdyby to dobrze poszło,to mnóstwo roboty i czasu sobie zaoszczędzimy.
Nie mniej jednak dokładność w zabezpieczeniu karoserii i uszczelki przed niepożądanym pomalowaniem "obcą"farbą pochłonie "troszkę"czasu.
Gdyby to dobrze poszło,to mnóstwo roboty i czasu sobie zaoszczędzimy.
Nie mniej jednak dokładność w zabezpieczeniu karoserii i uszczelki przed niepożądanym pomalowaniem "obcą"farbą pochłonie "troszkę"czasu.
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
- błażej21
- Bywalec Gadulec
- Posty: 592
- Rejestracja: 18 lis 2008, 0:18
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podlaskie
- Lokalizacja: Nowowola BSK 36NS
Relingi dachowe...
zabrałem się za pomalowanie tych listew i napotkał mnie pewien kłopot a mianowicie taki że w lewym słupku z tyłu wpadł mi klucz nasadowy wraz z nakrentką czy jest możliwość wyjęcia tego jakoś czy tam ten klucz już pozostanie??
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
Relingi dachowe...
Wiem, że nie czekasz na słowa współczucia, ale jedyne co mi przychodzi do głowy, to jakiś magnes na drucie.
Oczywiście magnes musi być w jakiejś otulinie (plastiku), żeby się nie "przyklejał" do blachy (karoserii).
Odkręcając te nakrętki, nawet nie chciałem myśleć o tym co się stało Tobie.
Ty pewnie teraz w tym temacie będziesz wiedział więcej niż ktokolwiek z nas.
Pozdrawiam i powodzenia życzę!
Oczywiście magnes musi być w jakiejś otulinie (plastiku), żeby się nie "przyklejał" do blachy (karoserii).
Odkręcając te nakrętki, nawet nie chciałem myśleć o tym co się stało Tobie.
Ty pewnie teraz w tym temacie będziesz wiedział więcej niż ktokolwiek z nas.
Pozdrawiam i powodzenia życzę!
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
- błażej21
- Bywalec Gadulec
- Posty: 592
- Rejestracja: 18 lis 2008, 0:18
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podlaskie
- Lokalizacja: Nowowola BSK 36NS
Relingi dachowe...
rexman pisze:Wiem, że nie czekasz na słowa współczucia, ale jedyne co mi przychodzi do głowy, to jakiś magnes na drucie.
Oczywiście magnes musi być w jakiejś otulinie (plastiku), żeby się nie "przyklejał" do blachy (karoserii).
Odkręcając te nakrętki, nawet nie chciałem myśleć o tym co się stało Tobie.
Ty pewnie teraz w tym temacie będziesz wiedział więcej niż ktokolwiek z nas.
Pozdrawiam i powodzenia życzę!
wiesz powiem ci tak to wszystko przez ten odpływ od szyber dachu ale jutro będę próbował to wydostać a jak sie nie uda to po prostu to tam zostanie
- niebo
- Bywalec Gadulec
- Posty: 539
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:15
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Relingi dachowe...
Ładna robota życzę wygranej walki z nakrętką...
Na drodze nie jesteÅ› sam/a...
MOJA BYÅA E34 tdsA
http://bmw5er.pl/index.php
http://bmw-team-poznan.pl/index.php
MOJA BYÅA E34 tdsA
http://bmw5er.pl/index.php
http://bmw-team-poznan.pl/index.php
- błażej21
- Bywalec Gadulec
- Posty: 592
- Rejestracja: 18 lis 2008, 0:18
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podlaskie
- Lokalizacja: Nowowola BSK 36NS
Relingi dachowe...
No i udało mi się wyjąć klucz i nakrentke ale myslem że szlak mnie trafi 2godz zabawy z tym ale udało się
- niebo
- Bywalec Gadulec
- Posty: 539
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:15
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Relingi dachowe...
Na drodze nie jesteÅ› sam/a...
MOJA BYÅA E34 tdsA
http://bmw5er.pl/index.php
http://bmw-team-poznan.pl/index.php
MOJA BYÅA E34 tdsA
http://bmw5er.pl/index.php
http://bmw-team-poznan.pl/index.php
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
Relingi dachowe...
Zuch! Ale tak dla potomnych mógł byś zdradzić sposób...
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
- błażej21
- Bywalec Gadulec
- Posty: 592
- Rejestracja: 18 lis 2008, 0:18
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podlaskie
- Lokalizacja: Nowowola BSK 36NS
Relingi dachowe...
wienc tak długi płaski śrubokręt z końcówka namagnesowana i dwa palce i takrze kombinerki trzeba zdać przewód od szyber dachu i wygiąć do góry i zostaje zabaw z wyjmowaniem i nie ma co się z tym spieszyć ale po malutku a zapewne się uda
- bart74
- Bywalec
- Posty: 260
- Rejestracja: 26 lip 2009, 21:11
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Opolskie
- Lokalizacja: Brzeg (opolskie)
Relingi dachowe...
rexman jako podkład mogę ci z czystym sumieniem polecić SIKKENS Plastoflex Primer http://www.sikkenscr.pl/sikkenscr/pl/Pr ... rosol.aspx słyszałem wiele pozytywnych opinii na jego temat. Również przymierzam się do pomalowania relingów i z pewnością użyje właśnie tego podkładu, ale to dopiero na przyszły sezon. Btw twoje relingi wyszły rewelacyjnie i na pewno skorzystam z twojego tutorialu.
_______________________________________
Zapraszam do mojej galerii
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=2745
Zapraszam do mojej galerii
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=2745
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
Relingi dachowe...
Dzięki bart74 !bart74 pisze:rexman jako podkład mogę ci z czystym sumieniem polecić SIKKENS Plastoflex Primer http://www.sikkenscr.pl/sikkenscr/pl/Pr ... rosol.aspx słyszałem wiele pozytywnych opinii na jego temat. Również przymierzam się do pomalowania relingów i z pewnością użyje właśnie tego podkładu, ale to dopiero na przyszły sezon. Btw twoje relingi wyszły rewelacyjnie i na pewno skorzystam z twojego tutorialu.
Masz rację, przyda się nie tylko mi.
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
Re: e34 - relingi dachowe, czyszczenie i malowanie
rexman pisze:Dzięki bart74 !bart74 pisze:rexman jako podkład mogę ci z czystym sumieniem polecić SIKKENS Plastoflex Primer http://www.sikkenscr.pl/sikkenscr/pl/Pr ... rosol.aspx słyszałem wiele pozytywnych opinii na jego temat. Również przymierzam się do pomalowania relingów i z pewnością użyje właśnie tego podkładu, ale to dopiero na przyszły sezon. Btw twoje relingi wyszły rewelacyjnie i na pewno skorzystam z twojego tutorialu.
Masz rację, przyda się nie tylko mi.
Dodano; 14.09.2012
Trochę czasu minęło, a na rynku pojawiło się wiele nowości. Dziś prawdopodobnie doskonale zdałby "egzamin" środek, który nazywa się "Plasti-Dip". W moim przypadku - do pokrycia relingów.
Podeprę się jednym z wielu filmików na YT. Co Wy na to?
http://www.youtube.com/watch?v=6K3mH0w9kR8
Co do powyższych komentarzy, to macie rację koledzy, dziękuję! Wszystko się zgadza, jeśli chodzi o tę ciemno-niebieską.
Ostatnio zmieniła właściciela. Ponoć też miłośnik marki BMW.
Gorzej jest, a raczej było z tą jasno-niebieską. Szczgóły sobie daruję. Obawiam się, że żle skończyła.
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81