[318tds]samodzielne uszczelnienie pompy wtryskowej
Moderator: Moderatorzy
-
- Bywalec
- Posty: 23
- Rejestracja: 09 lis 2012, 19:15
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 318tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Nowogard
[318tds]samodzielne uszczelnienie pompy wtryskowej
Witam.
Powiedzcie mi proszę czy jest wielka filozofia uszczelnić pompę wtryskową w 318 tds? Cieknie mi bardzo. Nie jestem zielony w mechanice, robiłem różne rzeczy.
Myślałem przed demontażem pozaznaczać ustawienie kąta wtrysku i dawki. Potem na bieżąco rozbierać i wymieniać uszczelki. Pytanie moje brzmi - czy coś mi się tam nie rozpadnie? Może ktoś to już robił?
Powiedzcie mi proszę czy jest wielka filozofia uszczelnić pompę wtryskową w 318 tds? Cieknie mi bardzo. Nie jestem zielony w mechanice, robiłem różne rzeczy.
Myślałem przed demontażem pozaznaczać ustawienie kąta wtrysku i dawki. Potem na bieżąco rozbierać i wymieniać uszczelki. Pytanie moje brzmi - czy coś mi się tam nie rozpadnie? Może ktoś to już robił?
Pozdrawiam
Tomek
Tomek
- patryk1981
- Bywalec Gadulec
- Posty: 431
- Rejestracja: 24 lis 2011, 18:50
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: Nie posiadam
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2011
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: [318tds]samodzielne uszczelnienie pompy wtryskowej
Audi A6 C5 rok 2000 - 1.8t - chip 200 HP
- carl0s
- Moderator
- Posty: 980
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
- Seria: E46
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Re: [318tds]samodzielne uszczelnienie pompy wtryskowej
W przypadku 318 klopotem jest mala ilosc miejsca dookola pompy. Nastawnik i glowiczke da rade uszczelnic, dostep choc utrudniony jest. Nie da sie niestety dobrze uszczelnic dolu pompy czyli dekli przestawiacza kata wtrysku i reszty dolu zwlaszcza od strony bloku. W tym silniku ja demontowalnym pompe. Podobnie - zaznaczanie polozenia nastawnika nic nie daje,dawke i tak nalezy ustawic precyzyjnie.
None of you seem to understand...
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
-
- Bywalec
- Posty: 23
- Rejestracja: 09 lis 2012, 19:15
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 318tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Nowogard
Re: [318tds]samodzielne uszczelnienie pompy wtryskowej
Dlatego chcę wyjąć pompę zaznaczając kąt i dawkę. Po złożeniu na znaki przynajmniej odpalę silnik (mam starą pompę to może popróbuje na niej czy się nic nie rozsypie )
A tak nawiasem mówiąc Carlos za ile byś się zajął czymś takim i ile by Ci to zajęło. (ew proszę o tel. 503923222)
A tak nawiasem mówiąc Carlos za ile byś się zajął czymś takim i ile by Ci to zajęło. (ew proszę o tel. 503923222)
Pozdrawiam
Tomek
Tomek
- carl0s
- Moderator
- Posty: 980
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
- Seria: E46
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Re: [318tds]samodzielne uszczelnienie pompy wtryskowej
Nie zajmę się tym, nie robię mechaniki poza swoim własnym autem.
None of you seem to understand...
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
-
- Bywalec
- Posty: 57
- Rejestracja: 18 lis 2010, 13:33
- Seria: Opel
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: Omega B
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Łódzkie
- Lokalizacja: Lodz
Re: [318tds]samodzielne uszczelnienie pompy wtryskowej
A co jest potrzebne do wyjęcia pompy i jak to zrobić, szczególnie chodzi mi o rozmiary kluczy jakie będą potrzebne.
-
- Bywalec
- Posty: 23
- Rejestracja: 09 lis 2012, 19:15
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 318tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Nowogard
Re: [318tds]samodzielne uszczelnienie pompy wtryskowej
I po krzyku Wyjąłem pompę rozebrałem uszczelniłem włożyłem z powrotem i..... działa i nie cieknie
Zdejmujesz kolektor ssący, i po kolei rozkręcasz wszystko co jest przykręcone do pompy. Zaznaczasz ustawienie pompy (robiąc znak na pompie i bloku silnika) odkręcasz pompę (klucz 12).
Rozbierasz obudowę chłodnicy, imbusem odkręcasz napinacz paska klinowego i widać zębatkę pompy. Kluczem 21 odkręcasz nakrętkę koła zębatego pompy i za pomocą ściągacza zdejmujesz owe koło pompa wyjęta.
Jeśli nie "grzebałeś" w silnikach to się lepiej nie bierz - tak moja rada.
Potrzebne są klucze 8,12,13,21,22 nasadowe, 17 płaski do przewodów ciśnieniowych, ściągacz do koła zębatego pompy wtryskowej, imbus (na klucz 17)cyp3k pisze:A co jest potrzebne do wyjęcia pompy i jak to zrobić, szczególnie chodzi mi o rozmiary kluczy jakie będą potrzebne.
Zdejmujesz kolektor ssący, i po kolei rozkręcasz wszystko co jest przykręcone do pompy. Zaznaczasz ustawienie pompy (robiąc znak na pompie i bloku silnika) odkręcasz pompę (klucz 12).
Rozbierasz obudowę chłodnicy, imbusem odkręcasz napinacz paska klinowego i widać zębatkę pompy. Kluczem 21 odkręcasz nakrętkę koła zębatego pompy i za pomocą ściągacza zdejmujesz owe koło pompa wyjęta.
Jeśli nie "grzebałeś" w silnikach to się lepiej nie bierz - tak moja rada.
Pozdrawiam
Tomek
Tomek
-
- Bywalec
- Posty: 57
- Rejestracja: 18 lis 2010, 13:33
- Seria: Opel
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: Omega B
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Łódzkie
- Lokalizacja: Lodz
Re: [318tds]samodzielne uszczelnienie pompy wtryskowej
Wlasnie chyba w tygodniu podjade do mechsa zeby mi to wykrecil, tymbardziej ze teraz temperatury nie zachecaja do samodzielnego majsterkowania. Nie mam blokady rozrzadu wiec... a tak to i poprosze go o korekte walka rozrzadu po montazu. To moze zadam inaczej pytanie - jakie klucze beda mi potrzebne do samego uszczelnienia pompy, pytam o to jakimi musze dysponowac zeby wykrecic tlokorozdzielacz ? Tylko torxy ? Zamierzam kompleksowo ja uczelnic i zregenerowac zaworki zwrotne te w wyjsciach na wtryski. Komplet uszczelek Boscha zakupiony, mam jeszcze taka tulejke, gdzie ona sie znajduje ? Moze ktos ma schemat na ktorym widac gdzie dane elementy powinny byc "aplikowane" ?
-
- Bywalec
- Posty: 23
- Rejestracja: 09 lis 2012, 19:15
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 318tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Nowogard
Re: [318tds]samodzielne uszczelnienie pompy wtryskowej
Co do tulejki to ci nie pomogę bo ja wymieniałem tylko uszczelki. Do rozebrania pompy potrzebne są torxy i jeden specjalistyczny klucz, ale ja wbiłem na śrubę nasadkę 7 i wyjąłem ją dopiero po skręceniu pompy i ustawieniu dawki Jest to na pewno nieprofesjonalne podejście, ale jakoś musimy sobie radzić
Pozdrawiam
Tomek
Tomek
-
- Bywalec
- Posty: 57
- Rejestracja: 18 lis 2010, 13:33
- Seria: Opel
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: Omega B
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Łódzkie
- Lokalizacja: Lodz
Re: [318tds]samodzielne uszczelnienie pompy wtryskowej
Ah jesli mowisz o tej od nastawnika to akurat mam to malym palcu Zajmuje sie regeneracja owych. Natomiast wstyd sie przyznac nigdy nie rozbieralem od A-Z pompy typu VP36/37 A bardzo chcialbym sie tego nauczyc i moc pomoc innym w razie potrzeby, wlasnie chociazby w uszczelnieniu. A ma ktos tutaj w ogole schemat pompy ?
- siudek
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1673
- Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: Nie posiadam
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1975
- Skrzynia biegów: Nie mam
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
- Kontakt:
Re: [318tds]samodzielne uszczelnienie pompy wtryskowej
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=10&t=6158
Generalnie nie różni się od innych VE zbytnio. W BMW masz tylko vp36 - 37 są w VAGach. Jeśli faktycznie zajmujesz się tym na co dzień to nie powinieneś mieć żadnych problemów. A co dokładnie robisz jeśli można wiedzieć?
Pzdr.
Generalnie nie różni się od innych VE zbytnio. W BMW masz tylko vp36 - 37 są w VAGach. Jeśli faktycznie zajmujesz się tym na co dzień to nie powinieneś mieć żadnych problemów. A co dokładnie robisz jeśli można wiedzieć?
Pzdr.
siudek siudkowski
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
-
- Bywalec
- Posty: 23
- Rejestracja: 09 lis 2012, 19:15
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 318tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Nowogard
Re: [318tds]samodzielne uszczelnienie pompy wtryskowej
no i masz dziś przejechałem się dalej po remoncie pompy i okazało się, że samochód jest bardzo mułowaty. Muszę na kompa
Pozdrawiam
Tomek
Tomek
-
- Bywalec
- Posty: 57
- Rejestracja: 18 lis 2010, 13:33
- Seria: Opel
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: Omega B
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Łódzkie
- Lokalizacja: Lodz
Re: [318tds]samodzielne uszczelnienie pompy wtryskowej
Zajmuje sie regeneracja nastawnikow HDK, MESow nie dotykam bo to krotkoterminowa naprawa...siudek pisze:http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=10&t=6158
Generalnie nie różni się od innych VE zbytnio. W BMW masz tylko vp36 - 37 są w VAGach. Jeśli faktycznie zajmujesz się tym na co dzień to nie powinieneś mieć żadnych problemów. A co dokładnie robisz jeśli można wiedzieć?
Pzdr.
Dodatkowo ustawianie i krokecja dawki, korekcje w ECU map wtryskow itp.
Co do mulowatosci, sprawdz kolego kat wtrysku no i dawke przede wszystkim
PS. Zna ktos tak na szybko srednice tulejki lapy napinacza paska wielorowkowego ? Ta ktora sie wkreca w blok/pokrywe rozrzadu ? Oraz rozmiar gwintu, bo musze jednak we wlasnym zakresie dorobic wypychacz pompy wtryskowej. Nowy w sklepie 150zl... jak za jednorazowa impreze... troche za duzo Wole sobie za to zatankowac po uszczelnieniu i przejechac sie w gory
-
- Bywalec
- Posty: 23
- Rejestracja: 09 lis 2012, 19:15
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 318tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Nowogard
Re: [318tds]samodzielne uszczelnienie pompy wtryskowej
a po co ci wypychacz ? Kup sobie ściągacz do koła zębatego http://allegro.pl/s455-sciagacz-kola-po ... 24195.html i też wyjmiesz pompę. Ja tak robiłem wychodzi bez problemu. Koszt 50zł
Jeśli chodzi o kąt, to po włożeniu pompy ustawiłem ją na znaki które przed wyjęciem porobiłem.
Jeśli chodzi o kąt, to po włożeniu pompy ustawiłem ją na znaki które przed wyjęciem porobiłem.
Pozdrawiam
Tomek
Tomek
-
- Bywalec
- Posty: 57
- Rejestracja: 18 lis 2010, 13:33
- Seria: Opel
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: Omega B
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Łódzkie
- Lokalizacja: Lodz
Re: [318tds]samodzielne uszczelnienie pompy wtryskowej
Eee to tez zdaje egzamin ? Ale jak to ? Przeciez trzeba to wkrecic w blok, czy sie myle ? O co to ma sie zaprzec ?
-
- Bywalec
- Posty: 23
- Rejestracja: 09 lis 2012, 19:15
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 318tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Nowogard
Re: [318tds]samodzielne uszczelnienie pompy wtryskowej
zapiera się to o zębatkę i wypycha oś pompy zostawiając zębatkę na miejscu
Widzę że "grzebiesz" w diagnostyce. Pomógłbyś coś znaleźć do ustawienia pompy? Coś niedrogiego do domowego użytku ale zarazem skutecznego najlepiej jakiś link jakbyś zapodał bo jestem wzrokowcem
Widzę że "grzebiesz" w diagnostyce. Pomógłbyś coś znaleźć do ustawienia pompy? Coś niedrogiego do domowego użytku ale zarazem skutecznego najlepiej jakiś link jakbyś zapodał bo jestem wzrokowcem
Pozdrawiam
Tomek
Tomek
-
- Bywalec
- Posty: 57
- Rejestracja: 18 lis 2010, 13:33
- Seria: Opel
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: Omega B
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Łódzkie
- Lokalizacja: Lodz
Re: [318tds]samodzielne uszczelnienie pompy wtryskowej
Okej, skoro miesci sie w otwor po tulejce to nie ma co kombinowac. Cholera szkoda ze wczesniej sie nie zorientowalem bo juz dzisiaj bym sobie to cudo zakupil i smigal z pompa na stol... eh
Co do ustawienia pompy, w TDSie to chyba jednak najlepszy jest diagnostyk typu DIS lub INPA, ja akurat w BMW sie nie orientuje robie glownie ople i VAGi. Carlos chyba polecal DISa i nawet mial gdzies schemat. Musialbys popytac na allegro tych sprzedawcow oferujacych DISy i INPy za 70-150zl czy one oferuja podglad live data bez lagów 10sek. i wtedy wpiąć się w gniazdo, rozgrzać silnik i kręcić pompą. Ew. czujnik zegarowy, ale to znowu koszt 50zl + adapter 50zł i ustawiasz na "zegarek". Zależy od tego ile masz funduszy na taką zabawę. PS. Pompiarz powinien to zrobić za 100-150zł ca.
Co do ustawienia pompy, w TDSie to chyba jednak najlepszy jest diagnostyk typu DIS lub INPA, ja akurat w BMW sie nie orientuje robie glownie ople i VAGi. Carlos chyba polecal DISa i nawet mial gdzies schemat. Musialbys popytac na allegro tych sprzedawcow oferujacych DISy i INPy za 70-150zl czy one oferuja podglad live data bez lagów 10sek. i wtedy wpiąć się w gniazdo, rozgrzać silnik i kręcić pompą. Ew. czujnik zegarowy, ale to znowu koszt 50zl + adapter 50zł i ustawiasz na "zegarek". Zależy od tego ile masz funduszy na taką zabawę. PS. Pompiarz powinien to zrobić za 100-150zł ca.
- siudek
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1673
- Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: Nie posiadam
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1975
- Skrzynia biegów: Nie mam
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
- Kontakt:
Re: [318tds]samodzielne uszczelnienie pompy wtryskowej
Mała uwaga - DIS i INPA to jest oprogramowanie. Do obu tych programów potrzeba interfejs (czyli urządzenie łączące sterownik z komputerem). W przypadku TDSa jedynym interfejsem poprawnie obsługującym diagnostykę i live data jest interfejs typu ADS i połączony z komputerem poprzez fizyczny (nie emulowany!) port szeregowy (RS-232). W przypadku DDE 2.2 (np. w e39 czy e38) INPA łączy się ze sterownikiem. W przypadku starszych DDE 2.1 (np. e34) tylko DIS jest wiarygodnym programem diagnostycznym.
Co do wyboru który (Newrus z BKP, Viaken) to już indywidualna sprawa - największy zakres obsługi i zachowanie kompatybilności ze starszymi autami ma póki co konstrukcja Nersusa. Temat wielokrotnie omawiany na forum - Carlos podawał schemat zbudowania ADSa samemu.
Pzdr.
Co do wyboru który (Newrus z BKP, Viaken) to już indywidualna sprawa - największy zakres obsługi i zachowanie kompatybilności ze starszymi autami ma póki co konstrukcja Nersusa. Temat wielokrotnie omawiany na forum - Carlos podawał schemat zbudowania ADSa samemu.
Pzdr.
siudek siudkowski
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!