co do długości to ja miałem 2 metry i starczyło na wymianę tego długiego, tych pomiędzy grubym od serwa a zaworkiem agr i zaworkiem poduszek silnika, wymieniłem jeszcze pomiędzy akumulatorem podciśnienia a zaworkiem turbiny
zaworek agr
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45 element 3
sterowanie turbo
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45 element 9 i 10
zaworek poduszek sinika
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=22&fg=05 element 18
reszta wężyków była w dobrym stanie i została
wężyk który wymieniamy to ten bliżej osłony silnika na fotce troszkę wystaje bo jest wypięty
tutaj wspomniane zaworki ten dalej jest od agr a ten bliżej od poduszek silnika
a tutaj już po zabiegu wężyk na swoim miejscu no i akumulator podciśnienia zmienił miejsce bo blaszka normalnie go mocująca znowu pękła (3 raz) a że z racji niedzieli nie miałem jak pospawać zamontowałem po swojemu, teraz muszę poszukać całej blaszki wtedy wróci na swoje miejsce
wymiana jest śmiesznie prosta, jedyną trudność sprawia wciśnięcie wężyka na zaworki pod kolektorem bo jest tam dość mało miejsca a jak mam sporą łapę. można wspomóc się wd40 i troszkę psiknąć do wężyka żeby łatwiej wlazł.
co do spadków mocy i szarpania jest jeszcze jedna przyczyna, mianowicie gruszka turbo, już po wymianie wężyków zobaczyłem że przy wzroście obrotów nie zawsze jej ruch jest płynny czasami potrafi się zaciąć żeby następnie raptownie iść dalej i to w moim przypadku jest takie szarpnięcie jak przyśpiesza auto coś koło 2000 obr/min. koszt wymiany gruszki to ok 200 zł cena samej gruszki, robocizny nie liczę bo robię sam
http://allegro.pl/zawor-turbiny-gruszka ... 66332.html