simon
Bywalec
Posty: 11
Rejestracja: 01 mar 2009, 21:24
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: gkw

[exx] turbo- kiedy sie zalancza

12 lip 2009, 9:07

koledzy mam pytanie maialem nie dawno problem z obrotami na biegu jalowym ale to juz zostalo zrobione okazalo sie, ze sparchacial wezyk od podcisnienia.Teraz po wymianie jest juz ok.Moje pytanko brzmi w jakim zakresie obrotow ciagnie turbo bo przed wymiana wydalawlo mi sie, ze cianie od 1500, 1700 ob/min, a teraz ciagnie od 2500,2800 obr/min. Czy to normalna praca turbo

Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

12 lip 2009, 20:18

Mniej więcej tak.

Znając wypowiedzi niektórych posiadaczy to i tak bardzo wcześnie ci doładowuje :)

Chociaż jeszcze pytanie co masz na myśli... jeżeli poniżej 2800 auto ledwo co jedzie a potem zaczyna jechać to jest coś zdecydowanie nie tak.

simon
Bywalec
Posty: 11
Rejestracja: 01 mar 2009, 21:24
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: gkw

12 lip 2009, 20:40

Dzis zauwazylem ze autko zaczyna ciagnac od 2000 obr. po wcisniecu gazu w podloge jest odczuwalna turbo dziura ale zaraz potem wyrywa do przodu,dodam ze ma atomat.

Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

12 lip 2009, 22:41

To raczej nie turbo dziura a automat - i tak po prostu ma.

Turbo dziurę masz gdy auto pomimo wzrostu obrotów ciągnie prawie tak samo i nagle od pewnych obrotów magicznie dostaje kopa.

Jeżeli masz w miarę płynne przyśpieszenie to nie ma co szukać dziury w całym.

Jeżeli natomiast było by tak, że do pewnych obrotów proporcjonalnie z obrotami wzrasta przyspieszenie... a potem nic... nic... nic... i nagle dostaje kopa - tak w skrócie wygląda turbo dziura.

EDIT:
Jeżeli "dziura" o której piszesz to sytuacja w której auto stoi a Ty depniesz w podłogę i zaczyna jechać dopiero po jakiejś sekundzie czy dwóch to jest to taka uroda automatów.

Niestety napęd nie jest spięty na twardo na skrzyni a przez element pośredni który umożliwia np. ruszanie z czwartego biegu bez problemów i inne miłe rzeczy... ale dla dynamiki nie jest zbyt korzystny.
Ostatnio zmieniony 12 lip 2009, 22:44 przez raven_1983, łącznie zmieniany 1 raz.

simon
Bywalec
Posty: 11
Rejestracja: 01 mar 2009, 21:24
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: gkw

13 lip 2009, 19:51

wszystko wrocilo do normy po tym jak wymienilem wezyk od podcisnienia, ktory okazal sie za maly i nie tak wszedl na kruciec na listwie.Dzis wymienilem o odpiwiedni i wszytsko jest ok ciagnie jak nigdy.Dla przypomnienia wezyk nr 9
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45

Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1653
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Irl
Kontakt: Strona WWW

13 lip 2009, 20:17

Nie byłeś pewien od ilu "ciągnie" turbo, a teraz my nie wiemy. Poza tym, że jest ok. :???:

Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia
Kontakt: AOL

13 lip 2009, 22:33

w silniku 3.0d turbina ma regulowaną geometrię łopatek więc turbo samo (tzn za pomocą wszechobecnej elektroniki) dopasowuje obroty turbo do obr silnika aby silnik cały czas miał odpowiednie ciśnienie doładowania

Loona Thic
Bywalec
Posty: 65
Rejestracja: 12 lut 2010, 23:13
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie

turbo- kiedy sie zalancza

11 maja 2010, 14:28

Czyli powinno ciągnąć już od 1300 - 1500 obr/min.
Jeżeli jest inaczej - zaczynamy szperać ;)

Dodano: Wto Maj 11, 2010 1:29 pm

Czyli powinno ciągnąć już od 1300 - 1500 obr/min.
Jeżeli jest inaczej - zaczynamy szperać ;)

coboss
Świeżak
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 27 lip 2010, 18:47
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 730d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Leszno
Kontakt: Strona WWW

[exx] turbo- kiedy sie zalancza

27 lip 2010, 21:54

Turbo ciągnie od samego dołu i to bardzo ładnie, sprawdź resztę węży od podciśnienia jest ich dużo, ja wywaliłem wszystkie od razu aby był spokój oraz zamontowałem nowe zawory EGR, są 2 sztuki jeden pod kolektorem a drugi przy turbo w E38 jest jeszcze 3 przy poduchach silnika ale w E39 wątpię aby były takie bonusy.
Po naprawie tego też mi turbo podziękowało po 2 dniach, nie chcę przygnębiać ale właśnie jest robione a rachunek jedyny 1000PLN :/ do tego diagnoza była nie wesoła, coś je wypaliło i to coś wskazuje na problem z którymś wtryskiem, które jutro jadą do wyspecjalizowanego zakładu na sprawdzanie.

Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia
Kontakt: AOL

[exx] turbo- kiedy sie zalancza

28 lip 2010, 20:52

zawór agr jest na kolektorze ssącym tam gdzie rura od ic przychodzi, a te zaworki co piszesz to są elktro sawory sterujące agr właśnie oraz turbiną

zlotko5
Bywalec
Posty: 17
Rejestracja: 23 gru 2009, 17:14
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Kujawsko-pomorskie

[exx] turbo- kiedy sie zalancza

24 sie 2010, 21:50

Panowie a jak najlepiej się dostać do tego wężyka nr 9 co pisał simon ponieważ mam bardzo podobne obroty dodam że w gre wchodzą warunki pod blokiem
Pozdro
zlotko5

Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia
Kontakt: AOL

[exx] turbo- kiedy sie zalancza

26 sie 2010, 8:02

dzisiaj będę wymieniał ten wężyk u ojca to dam znać jak to wygląda

zlotko5
Bywalec
Posty: 17
Rejestracja: 23 gru 2009, 17:14
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Kujawsko-pomorskie

[exx] turbo- kiedy sie zalancza

26 sie 2010, 10:06

adam-bmw pisze:dzisiaj będę wymieniał ten wężyk u ojca to dam znać jak to wygląda
kolego a może jakieś fotki wżuć??

Mam pytanie jakie parametry ma ten wężyk tzn średnica wewnętrzna, ciśnienie itp i ile go potrzeba aby powymieniać
wszystkie wężyki w sterowaniu podciśnieniem??
Pozdro
Ostatnio zmieniony 26 sie 2010, 18:01 przez zlotko5, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia
Kontakt: AOL

[exx] turbo- kiedy sie zalancza

26 sie 2010, 11:38

zawsze jak coś robię to są fotki więc spokojnie

Manolito77
Moderator
Moderator
Posty: 267
Rejestracja: 15 lip 2010, 11:31
Seria: F07-18
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525d
Rocznik: 2011
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

[exx] turbo- kiedy sie zalancza

27 sie 2010, 13:55

zlotko5 pisze:
adam-bmw pisze:dzisiaj będę wymieniał ten wężyk u ojca to dam znać jak to wygląda
kolego a może jakieś fotki wżuć??

Mam pytanie jakie parametry ma ten wężyk tzn średnica wewnętrzna, ciśnienie itp i ile go potrzeba aby powymieniać
wszystkie wężyki w sterowaniu podciśnieniem??
Pozdro
Na innym forum czytałem, ze chłopakom zeszło 5m wężyka na wymianę ich wszystkich. Kilka jest krótszych ale jest jeden długi, który od strony Turbo idzie na drugą stronę silnika do zaworku EGR.
Co do parametrów to te wężyki maja wewnętrzną średnicę 3,2mm. Taka średnica w każdym razie była zakładana przez kolesi z forum i pisali, że pasi, siedzi ciasno i jest ok.
Pzdr.
http://www.aso-bmw.pl - części oryginalne i zamienniki w dobrych cenach, rabaty, promocje. Polecam.

Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia
Kontakt: AOL

[exx] turbo- kiedy sie zalancza

29 sie 2010, 21:25

co do długości to ja miałem 2 metry i starczyło na wymianę tego długiego, tych pomiędzy grubym od serwa a zaworkiem agr i zaworkiem poduszek silnika, wymieniłem jeszcze pomiędzy akumulatorem podciśnienia a zaworkiem turbiny

zaworek agr http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45 element 3

sterowanie turbo http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45 element 9 i 10

zaworek poduszek sinika http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=22&fg=05 element 18

reszta wężyków była w dobrym stanie i została

wężyk który wymieniamy to ten bliżej osłony silnika na fotce troszkę wystaje bo jest wypięty Obrazek

tutaj wspomniane zaworki ten dalej jest od agr a ten bliżej od poduszek silnika Obrazek

a tutaj już po zabiegu wężyk na swoim miejscu no i akumulator podciśnienia zmienił miejsce bo blaszka normalnie go mocująca znowu pękła (3 raz) a że z racji niedzieli nie miałem jak pospawać zamontowałem po swojemu, teraz muszę poszukać całej blaszki wtedy wróci na swoje miejsce Obrazek

wymiana jest śmiesznie prosta, jedyną trudność sprawia wciśnięcie wężyka na zaworki pod kolektorem bo jest tam dość mało miejsca a jak mam sporą łapę. można wspomóc się wd40 i troszkę psiknąć do wężyka żeby łatwiej wlazł.


co do spadków mocy i szarpania jest jeszcze jedna przyczyna, mianowicie gruszka turbo, już po wymianie wężyków zobaczyłem że przy wzroście obrotów nie zawsze jej ruch jest płynny czasami potrafi się zaciąć żeby następnie raptownie iść dalej i to w moim przypadku jest takie szarpnięcie jak przyśpiesza auto coś koło 2000 obr/min. koszt wymiany gruszki to ok 200 zł cena samej gruszki, robocizny nie liczę bo robię sam http://allegro.pl/zawor-turbiny-gruszka ... 66332.html

kubiakk
Bywalec
Posty: 56
Rejestracja: 02 kwie 2008, 19:45
Lokalizacja: ZÅ‚ocieniec
Kontakt: AOL

[exx] turbo- kiedy sie zalancza

25 paź 2010, 23:55

Witam! Podłącze się pod temat,mam taki problem..... na kompie wykazało mi ze turbina nie pracuje od około 1850 obr. silnika(powyżej 2000 tys.obrotów idzie jak rakieta),zbyt wysoka temperatura...coś takiego...podejrzewam ze prze to moja "mała" trochę przepala..nigdy nie jest w stanie zejść poniżej 7,1 litra(wyliczenia z trasy,tankowanie do pełna) choć jeżdżę naprawdę chwilami z miękką nogą...jutro napisze numer błędów z kompa...wydruk jest po niemiecku wiec nie wiele jestem w stanie z technicznego niemieckiego zrozumieć...co doradzacie sprawdzić,zrobić?

Thazek
Bywalec
Posty: 183
Rejestracja: 30 lip 2010, 23:53
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: [exx] turbo- kiedy sie zalancza

14 lut 2013, 10:35

Odkopię troszkę temat. :) Panowie niektórzy wiedzą jakie miałem problemy z mocą co zostało juz ogarnięte 8)
i mam pytanie teraz fajnie w wyższych partiach się zbiera bestia,ale teraz mam wrażenie jakby słabiej szła z dołu.;)
wężyki zmienione.
Chodzi o to,że idzie dobrze,ale moje pytanie jest czy np przez zaślepienie EGR można coś poprawić żeby od dołu jeszcze tą moc poprawić? :wink:
Nie,że szukam jakiegoś problemu tylko z ciekawości pytam czy np. przez zaślepienie jakiegoś wężyka auto z dolu lepiej pocągnie? :oops:
Obrazek

Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1653
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Irl
Kontakt: Strona WWW

Re: [exx] turbo- kiedy sie zalancza

14 lut 2013, 21:45

Thazek, pewnie Cię zmartwię, ale ze swego (i innych użytkowników) doświadczenia, zaślepianie zaworu EGR, nic nie daje.
Ale nikt Ci nie zabroni. Swego czasu, bardzo obszerne dyskusje na ten temat były.
Dawno czyściłeś EGR?

Ps. simon - pisze się, załącza, nie załancza.

Thazek
Bywalec
Posty: 183
Rejestracja: 30 lip 2010, 23:53
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: [exx] turbo- kiedy sie zalancza

14 lut 2013, 22:21

Hmmm... no po prostu pytam czy jest jakas mozliwość bo jak nie to trudno ;)
taka moja ciekawość. ;)
EGR czyściłem latem tamtego roku. :) przy okazji wyczyściłem też kolektor i resztę rzeczy.
Jak będę wymienial zderza to przy okazji intercooler wyczyszczę i cały dolot. 8)
Obrazek

Wróć do „Turbo”