E39 3.0d 184KM - po rozgrzaniu spadek mocy i świst, turbo?

Tematy dotyczące mechanizmu doładowania i turbiny.

Moderator: Moderatorzy

Thazek
Bywalec
Posty: 183
Rejestracja: 30 lip 2010, 23:53
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: E39 3.0d 184KM

Post autor: Thazek »

Bo na biegu jałowym nie ma tam ciśnienia, a tak jak jedziesz to turbo działa inaczej.
Obrazek
Byczus
Świeżak
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 09 lis 2011, 21:20
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2001
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: E39 3.0d 184KM

Post autor: Byczus »

co sądzicie o tym: http://allegro.pl/turbina-bmw-530d-e39- ... 78953.html ?
Wygląda mi na ściemę, bo gdzieś czytałem, że podobno Garrett wycofał się ze sprzedaży tzw. zestawów naprawczych do turbin?
Awatar użytkownika
siudek
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1673
Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

Re: E39 3.0d 184KM - po rozgrzaniu spadek mocy i świst, turb

Post autor: siudek »

Świst i spadek mocy (przy okazji często dymienie) bardzo często ma związek z nieszczelnością dolotu (np. dziura w IC). Sprawdź wpierw dolot zanim rozbierzesz turbosprężarkę.

Co do regeneracji, chłopaki Ci już podawali tutaj:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.ph ... 561#p64561

Co do części - dla turbin VTG nie dystrybuują części, gdyż stwierdzili że ich regeneracja nie ma sensu (że niby za trudna czy coś i mało kto ma sprzęt). Jak to jest naprawdę i w chwili obecnej ciężko stwierdzić bez poszukania większej liczby informacji (najlepiej u źródła). Oficjalny dystrybutor w Polsce:

Moto Remo Burzynscy Sp.j.
ul. Glebocka 98A
http://performancebyturbo.com/

Pzdr.
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Byczus
Świeżak
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 09 lis 2011, 21:20
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2001
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: E39 3.0d 184KM - po rozgrzaniu spadek mocy i świst, turb

Post autor: Byczus »

siudek pisze:Świst i spadek mocy (przy okazji często dymienie) bardzo często ma związek z nieszczelnością dolotu (np. dziura w IC). Sprawdź wpierw dolot zanim rozbierzesz turbosprężarkę.
ale w moim przypadku nie odczuwam spadku mocy, jeśli chodzi o dymienie, to przy mocniejszym bucie lubi puścić czarną chmurkę, ale czytałem, że to nie powód do obaw.
w dodatku w chłodniejsze dni, np. dzisiaj, czyli +3 stopnie, turbina nie wydaje podejżanego świstu.
Co do regeneracji, chłopaki Ci już podawali tutaj:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.ph ... 561#p64561

Co do części - dla turbin VTG nie dystrybuują części, gdyż stwierdzili że ich regeneracja nie ma sensu (że niby za trudna czy coś i mało kto ma sprzęt). Jak to jest naprawdę i w chwili obecnej ciężko stwierdzić bez poszukania większej liczby informacji (najlepiej u źródła). Oficjalny dystrybutor w Polsce:

Moto Remo Burzynscy Sp.j.
ul. Glebocka 98A
http://performancebyturbo.com/

Pzdr.
wysłałem zapytanie do polecanej przez forumowiczów firmy pod Poznaniem i otrzymałem taką odpowiedź:
Witam,
koszt regenerowanej turbosprężarki wynosi 1000zł netto, starą należy zdać.
Przy regeneracji używamy części renomowanej firmy Melett.

Pozdrawiam
Renata Rosiak
więc napewno lepiej, że firma z Anglii a nie Chińczyki :D
jednak co do regeneracji mam obawy, ponieważ rozmawiałem z poprzednim właścicielem mojego BMW i dwa lata temu (23.08.2010) regenerował już turbinę w Bydgoszczy, i rzeczywiście w teczce z fakturami którą mi wręczył przy sprzedaży jest owa faktura za regenerację. Czyli jak widać długo nie wytrzymała (u mnie dwa lata bez dwóch miesięcy / 25 000km)
Z drugiej strony na regenerację w Bydgoszczy dali tylko 6miesięcy gwarancji, a w Poznaniu dają dwa lata bez limitu km
Byczus
Świeżak
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 09 lis 2011, 21:20
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2001
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: E39 3.0d 184KM - po rozgrzaniu spadek mocy i świst, turb

Post autor: Byczus »

byłem u mechanika, wymacał turbo i powiedział, że luz na wirniku nie jest jeszcze niepokojący, natomiast stwierdził, że turbina mocno rzyga olejem, (co mnie zdziwiło, bo zawsze dbałem o chłodzenie turbiny przed wyłączeniem silnika :( ) czy z wiązku z tym najwyższy czas na zmianę trubiny?
Thazek
Bywalec
Posty: 183
Rejestracja: 30 lip 2010, 23:53
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: E39 3.0d 184KM - po rozgrzaniu spadek mocy i świst, turb

Post autor: Thazek »

Byczus no ale jak wymacał? Wyciągał go? Rozebrał? Sprawdził? Bo tak to sam sobie mogę sprawdzić.
Może sytuacja jest tak jak u mnie,że masz upalony wirnik.
Obrazek
Byczus
Świeżak
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 09 lis 2011, 21:20
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2001
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: E39 3.0d 184KM - po rozgrzaniu spadek mocy i świst, turb

Post autor: Byczus »

zapewne tylko zdjął rure od dolotu i sprawdził 'na dotyk', z tym, że u mnie nie ma spadku mocy Thazek, odmę wymieniałem ok 10tys km temu, więc chyba poszły uszczelniacze w turbo :( jeśli dobrze zrozumiałem to powiedział, że rzyga olejem na zewnątrz i, że spływa sobie po intercoolerze.
Thazek
Bywalec
Posty: 183
Rejestracja: 30 lip 2010, 23:53
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: E39 3.0d 184KM - po rozgrzaniu spadek mocy i świst, turb

Post autor: Thazek »

Byczus ja też zmieniałem odmę a właściwie sam filtr. Aż w końcu kumpel dobrał mi się do turbo i naprawił
b były zapieczone łopatki od zmiennej geometrii. :evil:
teraz śmiga ale świst pozostał bo wirnik od drugiej strony jest delikatnie uszczerbiony.
Ale z tym olejem to dziwne... U mnie delikatnie jest olej w dolocie ale to tak ,że prawie nie czuć go.
I nie czaję jednego. Masz jakiś wyciek oleju czy co? Bo moze cieknie Ci spod uszczelki pod podstawą filtra
oleju? Wtedy może kapaś po silniku. :)
Obrazek
Byczus
Świeżak
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 09 lis 2011, 21:20
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2001
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: E39 3.0d 184KM - po rozgrzaniu spadek mocy i świst, turb

Post autor: Byczus »

nie znam się na mechanice, ale serwisuję auto u speca od BMW, chyba najlepszego w Poznaniu i mu ufam, a mówi, że olej idzie z turbiny no i świszczy jak jest ciepło, i chyba kupię tą używkę, ponoć w super stanie i będę mógł spokojnie spać, bo chyba samych uszczelniaczy nie ma sensu regenerować? powiedzcie jeszcze jedno; wymieniałem olej 500km temu, czy podczas wymiany turbiny mogę zalać tym samym, czy lepiej zalać znowu nowym? czy coś jeszcze trzeba wymienić?
humanlife
Bywalec
Posty: 201
Rejestracja: 27 gru 2010, 18:15
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie

Re: E39 3.0d 184KM - po rozgrzaniu spadek mocy i świst, turb

Post autor: humanlife »

nie wiem jak w tym silniku ale warto jeśli jest sprawdzić uszczelniacze na przewodach do chłodniczki oleju czasem tam sie pocić lubi bynajmniej w TDSie tak mialem przy wiekszym rozszczelnieniu potrafi wydmuchac caly olej, a i moze cieknac na IC
ODPOWIEDZ