E39 M57 Po czyszczeniu zmiennej geometrii problem powraca.

Tematy dotyczące mechanizmu doładowania i turbiny.

Moderator: Moderatorzy

Thazek
Bywalec
Posty: 183
Rejestracja: 30 lip 2010, 23:53
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Bielsko Biała

E39 M57 Po czyszczeniu zmiennej geometrii problem powraca.

Post autor: Thazek »

Szukałem,szukałem ,ale nic nie znalazłem na taki temat.
Jakiś czas temu miałem czyszczone łopatki od zmiennej geometrii jakiś miesiąc temu.
No i problem się powtórzył i nie przejechałem nawet tysiąca km i problem powrócił.
Trzeba znów wyciągać turbo do czyszczenia... ale zanim to będzie robione.
To mam parę pytań czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem ,żeby się tak szybko zasyfiło?
Dziwne to jest bo od czasu ostatniego czyszczenia nie było mowy o powolnej jeździe
Cieszyłem się jak głupi powrotem mocy az tu nagle znowu to samo.
Czym to może być spowodowane? Może zmienić olej? Odmę? Paliwo lipne?
Co ma na to wpływ? Filtry zmienione od paliwa i odmy jakies pół roku temu.
Katy wszystkie wycięte.
Miał ktoś taki przypadek? Może jakiś błąd podczas czyszczenia? Chociaż było to czyszczone papierkiem 1000 i prysikane
EGR cleanerem. :?
Wszelkie podpowiedzi mile widziane.
Obrazek
Awatar użytkownika
carl0s
Moderator
Moderator
Posty: 980
Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Re: E39 M57 Po czyszczeniu zmiennej geometrii problem powra

Post autor: carl0s »

Przy VNT najczęstszą przyczyną jest błędna procedura czyszczenia - kwestia jak u Ciebie to zostało zrobione. Wielu ludków demontuje turbo od strony gorącej do etapu muszla i na tym koniec, a trzeba zdemontować kompletny pierścień VNT i z drugiej strony go odczyścić, sam pierścień regulacji VNT, a także samo łoże w muszli też trzeba wyczyścić. Zdarza się także, że aktuator jest już zużyty, i wyczyszczone łopatki stawiające mały opór jeszcze daje radę ruszyć, natomiast kiedy się trochę zabrudzą - aktuator nie ma siły zmienić geometrii. To podstawowe przyczyny, większej filozofii tam nie ma.
None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!
Thazek
Bywalec
Posty: 183
Rejestracja: 30 lip 2010, 23:53
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: E39 M57 Po czyszczeniu zmiennej geometrii problem powra

Post autor: Thazek »

carl0s jesli chodzi o czyszczenie to wyglądało to tak:
mała fotorelacja:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
po takim wyglądzie wszystko zostało poskładane do kupy.Widać,że troszkę wirnik jest uszczerbiony,ale to nie ma wpływu na turbo jedynie co to słychać większy gwizd... :roll:
Dobrze czy źle? :)
Obrazek
Awatar użytkownika
carl0s
Moderator
Moderator
Posty: 980
Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Re: E39 M57 Po czyszczeniu zmiennej geometrii problem powra

Post autor: carl0s »

Raczej dobrze, nawet bardzo. Zatem zostaje raczej już tylko aktuator.
None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!
Thazek
Bywalec
Posty: 183
Rejestracja: 30 lip 2010, 23:53
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: E39 M57 Po czyszczeniu zmiennej geometrii problem powra

Post autor: Thazek »

A co to jest aktuator? :shock:
Obrazek
Awatar użytkownika
carl0s
Moderator
Moderator
Posty: 980
Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Re: E39 M57 Po czyszczeniu zmiennej geometrii problem powra

Post autor: carl0s »

Popularna "grucha" przy turbinie.
None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!
Thazek
Bywalec
Posty: 183
Rejestracja: 30 lip 2010, 23:53
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: E39 M57 Po czyszczeniu zmiennej geometrii problem powra

Post autor: Thazek »

carl0s pisze:Popularna "grucha" przy turbinie.
To znaczy co? Mam ją wymienić na nową czy jakoś wyczyścić? Nasmarować?
Obrazek
Awatar użytkownika
carl0s
Moderator
Moderator
Posty: 980
Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Re: E39 M57 Po czyszczeniu zmiennej geometrii problem powra

Post autor: carl0s »

Wiesz, problem jest taki, że zazwyczaj nie ma za bardzo jak zdiagnozować tego elementu. Najłatwiejszym sposobem jest założyć nowy, względnie jakikolwiek inny i poobserwować co się będzie działo.
None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!
Thazek
Bywalec
Posty: 183
Rejestracja: 30 lip 2010, 23:53
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: E39 M57 Po czyszczeniu zmiennej geometrii problem powra

Post autor: Thazek »

To będę musiał tak zrobić... ale tak czy inaczej turbo będzie chyba raz jeszcze wyciagane na diagnozę.
Bo dziwne żeby tak szybko się łopatki zapiekły...
A z tym cięgnęm od gruszki to pech by byl jakby się to zepsuło zaraz po naprawie :lol:
Taki zbieg okoliczności ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
carl0s
Moderator
Moderator
Posty: 980
Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Re: E39 M57 Po czyszczeniu zmiennej geometrii problem powra

Post autor: carl0s »

To się wcale nie musiało zepsuć akurat teraz, to się moło popsuć już dawno, a usterkę tę Ty odczuwałeś jako spadki mocy itp. problemy. Mówię - uszkodzony aktuator nadal spełnia swoją rolę, ale im ciężej mu obrócić pierścieniem regulacji, tym słabiej działa.
None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!
Thazek
Bywalec
Posty: 183
Rejestracja: 30 lip 2010, 23:53
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: E39 M57 Po czyszczeniu zmiennej geometrii problem powra

Post autor: Thazek »

Wczoraj kumpel siedział pół dnia przy turbo.
Wyczyścił całą gruszkę wraz z cięgnem. Jak nadal się coś będzie przycinać to kupię elektrozawór od turbo.
Jak to nic nie da to puszki ,które znajdują się za turbo (po katalizatorach) zastąpię rurkami.
Później zmienię tą gruchę.
Aha przewody są wszystkie wymienione i zawór EGR został całkiem zaślepiony. :)
Obrazek
ODPOWIEDZ