Szukałem,szukałem ,ale nic nie znalazłem na taki temat.
Jakiś czas temu miałem czyszczone łopatki od zmiennej geometrii jakiś miesiąc temu.
No i problem się powtórzył i nie przejechałem nawet tysiąca km i problem powrócił.
Trzeba znów wyciągać turbo do czyszczenia... ale zanim to będzie robione.
To mam parę pytań czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem ,żeby się tak szybko zasyfiło?
Dziwne to jest bo od czasu ostatniego czyszczenia nie było mowy o powolnej jeździe
Cieszyłem się jak głupi powrotem mocy az tu nagle znowu to samo.
Czym to może być spowodowane? Może zmienić olej? Odmę? Paliwo lipne?
Co ma na to wpływ? Filtry zmienione od paliwa i odmy jakies pół roku temu.
Katy wszystkie wycięte.
Miał ktoś taki przypadek? Może jakiś błąd podczas czyszczenia? Chociaż było to czyszczone papierkiem 1000 i prysikane
EGR cleanerem.
Wszelkie podpowiedzi mile widziane.
E39 M57 Po czyszczeniu zmiennej geometrii problem powraca.
Moderator: Moderatorzy
- carl0s
- Moderator
- Posty: 980
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
- Seria: E46
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Re: E39 M57 Po czyszczeniu zmiennej geometrii problem powra
Przy VNT najczęstszą przyczyną jest błędna procedura czyszczenia - kwestia jak u Ciebie to zostało zrobione. Wielu ludków demontuje turbo od strony gorącej do etapu muszla i na tym koniec, a trzeba zdemontować kompletny pierścień VNT i z drugiej strony go odczyścić, sam pierścień regulacji VNT, a także samo łoże w muszli też trzeba wyczyścić. Zdarza się także, że aktuator jest już zużyty, i wyczyszczone łopatki stawiające mały opór jeszcze daje radę ruszyć, natomiast kiedy się trochę zabrudzą - aktuator nie ma siły zmienić geometrii. To podstawowe przyczyny, większej filozofii tam nie ma.
None of you seem to understand...
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
-
- Bywalec
- Posty: 183
- Rejestracja: 30 lip 2010, 23:53
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Re: E39 M57 Po czyszczeniu zmiennej geometrii problem powra
- carl0s
- Moderator
- Posty: 980
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
- Seria: E46
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Re: E39 M57 Po czyszczeniu zmiennej geometrii problem powra
Raczej dobrze, nawet bardzo. Zatem zostaje raczej już tylko aktuator.
None of you seem to understand...
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
- carl0s
- Moderator
- Posty: 980
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
- Seria: E46
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Re: E39 M57 Po czyszczeniu zmiennej geometrii problem powra
Popularna "grucha" przy turbinie.
None of you seem to understand...
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
-
- Bywalec
- Posty: 183
- Rejestracja: 30 lip 2010, 23:53
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Re: E39 M57 Po czyszczeniu zmiennej geometrii problem powra
To znaczy co? Mam ją wymienić na nową czy jakoś wyczyścić? Nasmarować?carl0s pisze:Popularna "grucha" przy turbinie.
- carl0s
- Moderator
- Posty: 980
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
- Seria: E46
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Re: E39 M57 Po czyszczeniu zmiennej geometrii problem powra
Wiesz, problem jest taki, że zazwyczaj nie ma za bardzo jak zdiagnozować tego elementu. Najłatwiejszym sposobem jest założyć nowy, względnie jakikolwiek inny i poobserwować co się będzie działo.
None of you seem to understand...
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
-
- Bywalec
- Posty: 183
- Rejestracja: 30 lip 2010, 23:53
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Re: E39 M57 Po czyszczeniu zmiennej geometrii problem powra
To będę musiał tak zrobić... ale tak czy inaczej turbo będzie chyba raz jeszcze wyciagane na diagnozę.
Bo dziwne żeby tak szybko się łopatki zapiekły...
A z tym cięgnęm od gruszki to pech by byl jakby się to zepsuło zaraz po naprawie
Taki zbieg okoliczności
Bo dziwne żeby tak szybko się łopatki zapiekły...
A z tym cięgnęm od gruszki to pech by byl jakby się to zepsuło zaraz po naprawie
Taki zbieg okoliczności
- carl0s
- Moderator
- Posty: 980
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
- Seria: E46
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Re: E39 M57 Po czyszczeniu zmiennej geometrii problem powra
To się wcale nie musiało zepsuć akurat teraz, to się moło popsuć już dawno, a usterkę tę Ty odczuwałeś jako spadki mocy itp. problemy. Mówię - uszkodzony aktuator nadal spełnia swoją rolę, ale im ciężej mu obrócić pierścieniem regulacji, tym słabiej działa.
None of you seem to understand...
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
-
- Bywalec
- Posty: 183
- Rejestracja: 30 lip 2010, 23:53
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Re: E39 M57 Po czyszczeniu zmiennej geometrii problem powra
Wczoraj kumpel siedział pół dnia przy turbo.
Wyczyścił całą gruszkę wraz z cięgnem. Jak nadal się coś będzie przycinać to kupię elektrozawór od turbo.
Jak to nic nie da to puszki ,które znajdują się za turbo (po katalizatorach) zastąpię rurkami.
Później zmienię tą gruchę.
Aha przewody są wszystkie wymienione i zawór EGR został całkiem zaślepiony.
Wyczyścił całą gruszkę wraz z cięgnem. Jak nadal się coś będzie przycinać to kupię elektrozawór od turbo.
Jak to nic nie da to puszki ,które znajdują się za turbo (po katalizatorach) zastąpię rurkami.
Później zmienię tą gruchę.
Aha przewody są wszystkie wymienione i zawór EGR został całkiem zaślepiony.