Witam, w związku z szukaniem czemu auto mi muli wyczyściłem przy okazji EGR. Może komuś się przyda.
Odkręcić osłonę kolektora 4 imbusy
Odkręcić łącznik elastyczny pomiędzy EGR a dolotem
Nie wiem czemu w dolocie i w EGR jest olej ale to inna bajka
Odkręcamy dwie śruby po lewej stronie od metalowej rurki i 4 śruby mocujące zawór, dwóch nie widać bo są od spodu.
U mnie nie było aż tak strasznie ale skoro już się zabrałem to wyczyściłem zawór
Jeszcze tylko odczepiamy 2 wężyki i zaworek można wziąć do domu i powqrw...ać trochę żonę
Czyszczenie nie należy do przyjemnych, ja robiłem to śrubokrętem potem szczoteczka a na koniec CHEMIA . Watro wepchnąć coś w miejscu czarnej strzałki tam gdzie przychodzi metalowa rurka mocowana na dwie śruby i gdy cylinderek się przesunie wsadzić np. śrubokręt, wtedy mamy dostęp do całego dekielka który zamyka i otwiera zaworek.
Tak wygląda czysty zawór EGR (bez nagaru)
Tak wygląda dolot i miejsce opisane wcześniej w którym można wypchać zaworek
Zaworek można przetestować dmuchając zwykłą pompką od roweru w grubszą końcówkę, wtedy powinien się otworzyć.
Ja jednak wykorzystałem kompa i INPA do testów
Przed zamontowaniem EGR powinno się jeszcze wyczyścić pomarańczową uszczelkę
Test zaworka za pomocą kompa
http://tinypic.com/player.php?v=9i6wk7&s=7
e39 525 tds 1998 - czyszczenie ERG, test na kompie
Moderator: Moderatorzy
-
- Bywalec
- Posty: 155
- Rejestracja: 25 lut 2009, 2:02
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: TYCHY
e39 525 tds 1998 - czyszczenie ERG, test na kompie
ALBO BMW, ALBO NIC
- clubGRANT
- Bywalec Gadulec
- Posty: 429
- Rejestracja: 25 sty 2009, 11:16
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: TYCHY
E39 525 tds 1998 czyszczenie ERG test na kompie film foto
Wszystko ładnie i pięknie,ale nie ten dział.
Co do oleju to będzie zawsze i to jest uciążliwe bo brudzi IC i kolektor ssący.
Jedynym sposobem na pozbycie się tego jest zastąpienie pompy vacum pompą elektryczną bo powietrze zasysane przez nią z serwa leci pod pokrywą zaworów do odmy przy okazji zabierając drobiny oleju jaki tam się rozbryzguje podczas pracy silnika,w rezultacie czego natrafia na powietrze z turbo i leci dalej.
Co do oleju to będzie zawsze i to jest uciążliwe bo brudzi IC i kolektor ssący.
Jedynym sposobem na pozbycie się tego jest zastąpienie pompy vacum pompą elektryczną bo powietrze zasysane przez nią z serwa leci pod pokrywą zaworów do odmy przy okazji zabierając drobiny oleju jaki tam się rozbryzguje podczas pracy silnika,w rezultacie czego natrafia na powietrze z turbo i leci dalej.
-
- Bywalec
- Posty: 155
- Rejestracja: 25 lut 2009, 2:02
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: TYCHY
E39 525 tds 1998 czyszczenie ERG test na kompie film foto
Jeśli chodzi o umieszczenie tematu to (TDS-Ogólne) wydaje mi się właściwy, a co do vacukm, to masz może jakąś instrukcję jak to zrobić?
ALBO BMW, ALBO NIC
- clubGRANT
- Bywalec Gadulec
- Posty: 429
- Rejestracja: 25 sty 2009, 11:16
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: TYCHY
E39 525 tds 1998 czyszczenie ERG test na kompie film foto
Na chwile obecną nie bo rozglądam się po allegro czy nie ma małej taniej i elektrycznej pompki,aby sprawdzić mą teorię.
Jedynym schematem na chwilę obecną jest właśnie nabycie owej pompki,wybebeszenie vacum i jego zaślepienie i przetestowanie czy olej dalej będzie w przewodach.
Jedynym schematem na chwilę obecną jest właśnie nabycie owej pompki,wybebeszenie vacum i jego zaślepienie i przetestowanie czy olej dalej będzie w przewodach.
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 25 paź 2008, 18:24
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubelskie
- Lokalizacja: Lublin
E39 525 tds 1998 czyszczenie ERG test na kompie film foto
Witam!
Mam własnie problem z EGR'em.
Czyściłem go, kupiłem nawet drugi i nadal jest zamuła, tzn. czasami idzie na 1,2,3 biegu a na 4 juz zamulać go zaczyna, czasem podczas jazdy np. na 3cim biegu mam power od 2tys.obr. a przy 2,5tys.obr nagla zamuła i za chwile spowrotem zastrzyk mocy.
Troche to działa na zasadzie jakby sie dławił silnik.
Macie jakieś rady, co to moze być?
Mam własnie problem z EGR'em.
Czyściłem go, kupiłem nawet drugi i nadal jest zamuła, tzn. czasami idzie na 1,2,3 biegu a na 4 juz zamulać go zaczyna, czasem podczas jazdy np. na 3cim biegu mam power od 2tys.obr. a przy 2,5tys.obr nagla zamuła i za chwile spowrotem zastrzyk mocy.
Troche to działa na zasadzie jakby sie dławił silnik.
Macie jakieś rady, co to moze być?
-
- Bywalec
- Posty: 184
- Rejestracja: 14 cze 2009, 13:11
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 318tds
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Żukago
- Kontakt:
E39 525 tds 1998 czyszczenie ERG test na kompie film foto
zaślep EGR i bedzie szedl rowno od samego dołu
Jest:
318 TDS Touring
Było:
325 TDS+
- clubGRANT
- Bywalec Gadulec
- Posty: 429
- Rejestracja: 25 sty 2009, 11:16
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: TYCHY
E39 525 tds 1998 czyszczenie ERG test na kompie film foto
tl pisze:zaślep EGR i bedzie szedl rowno od samego dołu
DOKŁADNIE - wywal ustrojstwo - JA tak zrobiłem.
- pawlo1982
- Bywalec
- Posty: 66
- Rejestracja: 22 lis 2010, 13:57
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
Re: e39 525 tds 1998 - czyszczenie ERG, test na kompie
tak sobie czytam i na Wikipedii i tam pisze ze egr obniża temperaturę zapłonu mieszanki ...to chyba dobrze
paliwo jest efektywniej wypalane ponieważ dostaje gorącego powietrza ,spadek mocy jest chyba tylko taki ze cieple powietrze po zapłonie nie zwiększa zbytnio swojej objętości tak jak to robi zimne z intercoolera
dodatkowo czujnik masy powietrza wykazuje ze jest zasysane więcej powietrza niż przy otwartym egr ponieważ nie ma recyrkulacji i to może zwiększa wielkość podawanej do wtrysków mieszanki stąd też być ta owa większa moc u niektórych i dymienie .. co o tym sadzicie ?
wiadomo ze dawkę paliwa każdy ma inną oraz przebiegi na wyciągniętych łańcuchach
więc u jednego będzie dymił a u innego chodził własnie lepiej ..
P.S.Można na właczonym silniku podłaczyc i odlaczyć ta rurkę z cisnieniem i obserwowac wychylenie grzybka ,jeśli sie nie rusza ...
to jak wyżej ->młotek
paliwo jest efektywniej wypalane ponieważ dostaje gorącego powietrza ,spadek mocy jest chyba tylko taki ze cieple powietrze po zapłonie nie zwiększa zbytnio swojej objętości tak jak to robi zimne z intercoolera
dodatkowo czujnik masy powietrza wykazuje ze jest zasysane więcej powietrza niż przy otwartym egr ponieważ nie ma recyrkulacji i to może zwiększa wielkość podawanej do wtrysków mieszanki stąd też być ta owa większa moc u niektórych i dymienie .. co o tym sadzicie ?
wiadomo ze dawkę paliwa każdy ma inną oraz przebiegi na wyciągniętych łańcuchach
więc u jednego będzie dymił a u innego chodził własnie lepiej ..
P.S.Można na właczonym silniku podłaczyc i odlaczyć ta rurkę z cisnieniem i obserwowac wychylenie grzybka ,jeśli sie nie rusza ...
to jak wyżej ->młotek
- Dimo
- Bywalec Gadulec
- Posty: 450
- Rejestracja: 11 lis 2010, 22:35
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Łódzkie
- Lokalizacja: EZD
Re: e39 525 tds 1998 - czyszczenie ERG, test na kompie
Dokładniej-EGR obniża temp.spalania przy obciążeniach cześciowych,powodując obniżenie emisji tlenków azotu (NOx). Dzieje sie tak,ponieważ do cylindrów dostarczane jest świeże powietrze wymieszane ze spalinami-ubogimi w tlen,a z zawartością dwutlenku wegla. Właśnie dzieki temu CO2 obniżana jest temp.spalania. Oczywiscie-wszystko jest nadzorowane przez sterownik za pośrednictwem MAP sensora/przepływomierza.
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
-
- Bywalec
- Posty: 155
- Rejestracja: 25 lut 2009, 2:02
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: TYCHY
Re: e39 525 tds 1998 - czyszczenie ERG, test na kompie
Ja tam wole zaślepić EGR i nie chce żeby spaliny mi się dostawały do kolektora z powietrzem lepiej mieć cały czas zimne powietrze, bo ropniaczki lubią zimne powietrze, a nie lubią ciepłego dlatego stają sie mułowate w duże upały.
ALBO BMW, ALBO NIC