e36 318 tds Inspekcja - problem ze skasowaniem

Tematy ogólne dotyczące silnika i przeniesienia napędu (sprzęgło, skrzynia, wał, most).

Moderator: Moderatorzy

globus_318tds
Bywalec
Posty: 86
Rejestracja: 15 kwie 2009, 18:49
Lokalizacja: łódź

e36 318 tds Inspekcja - problem ze skasowaniem

Post autor: globus_318tds »

Witam serdecznie, po klikałem dzisiaj troche i podobnego tematu nie znalazłem. Wymieniłem olej po 12 000 km. Wskazania komputera (kreski na tablicy zegarów) nie informowały o konieczności wymiany. Były jeszcze dwie zielone kreski. Mechanik podłączyl auto pod kompa i próbował skasować. Bez skutku. Pomyslalem ze skoro nie ma komunikatu "Inspekcja" to trudno go skasować. Dzisiaj pojechałem założyć zimowe kapcie i poprosiłem o skasowanie. Na zegarze z tydzień temu pojawił się komunikat Inspekcja i żółta kreska. Znowu komputer i LIPA. Kilka razy probował i nic. Co można z tym zrobić. Czy jak byly by jakieś inne błędy w kompie np. pompa to by coś takiego miało miejsce? Proszę o pomoc.
Awatar użytkownika
GuLuN
Bywalec Gadulec
Posty: 550
Rejestracja: 15 mar 2010, 20:18
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Toruń

Re: e36 318 tds Inspekcja - problem ze skasowaniem

Post autor: GuLuN »

Tu masz filmik jak skasować
http://youtu.be/8ep_iww9Wpk
Obrazek
Brutal!!!Metal!!!Warrior!!!
humanlife
Bywalec
Posty: 201
Rejestracja: 27 gru 2010, 18:15
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie

Re: e36 318 tds Inspekcja - problem ze skasowaniem

Post autor: humanlife »

z kasowaniem inspekcji jest tak że wystarczy zewrzeć na chwile 2 piny w gnieździe nie jestem pewny ale chyba (7 i 13) ale teraz nie pamiętam. no i przekręcić kliczyk w I pozycje. Tylko należy pamiętać że drzwi muszą być zamknięte wszystkie !!! ot taki mały haczyk.

Dodatkowo tds'a pod kompa na USB nie podepnie i tu może być błąd przy podpinaniu pod komputer.
Dlatego opcja kabelek zewrzeć na chwile 2 piny przy zamkniętych drzwiach i po problemie
Awatar użytkownika
GuLuN
Bywalec Gadulec
Posty: 550
Rejestracja: 15 mar 2010, 20:18
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Toruń

Re: e36 318 tds Inspekcja - problem ze skasowaniem

Post autor: GuLuN »

TDSa podepnie jak najbardziej ale do ads na fizycznym porcie com a e39 już na usb.
A z tymi drzwiami różnie bywa w mojej e36 był taki myk że trzeba było 7 do masy i zostawić na 5 minut :shock:
Obrazek
Brutal!!!Metal!!!Warrior!!!
humanlife
Bywalec
Posty: 201
Rejestracja: 27 gru 2010, 18:15
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie

Re: e36 318 tds Inspekcja - problem ze skasowaniem

Post autor: humanlife »

tak masa ale właśnie chyba w 13 jest masa puszczona :D jakoś tak gdzieś na necie był opis dokładnie gdzie. A z drzwiami to radze spróbować. Ale da rade samemu na upartego to zrobić. Wystarczy spiąć kabelkiem i sznureczek do tego przywiązać i przez otwarte okno puścić do kabiny :D wtedy zamknąć drzwi przekręcić zapłon i pociągnąć sznureczek :D
globus_318tds
Bywalec
Posty: 86
Rejestracja: 15 kwie 2009, 18:49
Lokalizacja: łódź

Re: e36 318 tds Inspekcja - problem ze skasowaniem

Post autor: globus_318tds »

no faktycznie. drzwi były otwarte. natomiast jeszcze na krótko nie próbowałem. jak tylko jakiś kabelek znajde to spróbuje. wg tej instrukcji z youtube.

Zadziałało:))
byłem jeszcze raz na kompie i koleś mi powiedział ze mam dwa błędy. jeden dotyczył czujnika temperatury w listwie zasilania i błędu FGR.
1. błąd FGR to pedał gazu - symptomów żadnych nie zauważyłem;
2. nie mam pojęcia co to?
Może ktoś z szanownych forumowiczów coś mi podpowie?
ODPOWIEDZ