e39 3.0diesel brak mocy
Moderator: Moderatorzy
-
- Bywalec
- Posty: 18
- Rejestracja: 14 gru 2012, 19:15
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
e39 3.0diesel brak mocy
Witam przedstawię wam moje screny z inpy podczas jazdy moim e39 m57 3.0d.Mam z nią problem ponieważ powyżej 3500obr gubi moc tzn można się rozpędzić do max 190km/h i to z dużym wysiłkiem ,zrobiłem wszystko co znalazłem w necie na temat braku mocy i dalej brak mi pomysłow ,może znajdzie się jakaś mądra głowa i podpowie co może być nie tak z tym samochodem.Zrobione wymiana pompy w progu oryginał ,wymiana elektrozaworów turbo i EGR,regeneracja turbiny,sprawdzenie dolotu na szczelność i ogólnie wszystkie inne pierdoły opisane w internecie w inpie żadnych błędów oprócz świec żarowych, ale to chyba nie ma wpływu na moc.
-
- Bywalec
- Posty: 183
- Rejestracja: 30 lip 2010, 23:53
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Re: e39 3.0diesel brak mocy
Już widzę,że ta pompa progowa mało daje ciśnienia.
Skoro pompa progowa ok to pewnie ogranicznik ciśnienia w konia robi... Warto to sprawdzić lub wymienić na nowe.
Skoro pompa progowa ok to pewnie ogranicznik ciśnienia w konia robi... Warto to sprawdzić lub wymienić na nowe.
-
- Bywalec
- Posty: 18
- Rejestracja: 14 gru 2012, 19:15
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
Re: e39 3.0diesel brak mocy
Witam pompa progowa wymieniona na nową oryginał TI AUTOMOTIVE więc chyba jest dobra sprawdzę jeszcze ten zawór zwrotny ,samochód ma przejechane 348000 i ani dymka nie puści, możliwe że dostaje za mało paliwa?,ale ciśnienie na listwie jest ok więc o co tu kaman?
-
- Bywalec
- Posty: 183
- Rejestracja: 30 lip 2010, 23:53
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Re: e39 3.0diesel brak mocy
A sprawdzałeś te parametry podczas jazdy? Takie coś się sprawdza podczas jazdy,najlepiej na trzecim biegu
z butem w podłodze...
Wtedy się dowiesz co i jak. Zró wtedy screeny,albo nagraj sobie to w czasie jazdy.
z butem w podłodze...
Wtedy się dowiesz co i jak. Zró wtedy screeny,albo nagraj sobie to w czasie jazdy.
-
- Bywalec
- Posty: 18
- Rejestracja: 14 gru 2012, 19:15
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
Re: e39 3.0diesel brak mocy
Przecież widać po prędkości i obrotach silnika w drugim analogu, wszystko sprawdzone w czasie jazdy!!!!
-
- Bywalec
- Posty: 183
- Rejestracja: 30 lip 2010, 23:53
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Re: e39 3.0diesel brak mocy
Sory,nie zauważyłem...
A gdzie robiłeś turbo? Może po prostu źle wyregulowali sztangę od turbo? Elektrozawory masz ori?
Bo ori to koszt jednego ok 250zł Wszystkie wężyki od podciśnień masz zmienione?
A gdzie robiłeś turbo? Może po prostu źle wyregulowali sztangę od turbo? Elektrozawory masz ori?
Bo ori to koszt jednego ok 250zł Wszystkie wężyki od podciśnień masz zmienione?
-
- Bywalec
- Posty: 18
- Rejestracja: 14 gru 2012, 19:15
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
Re: e39 3.0diesel brak mocy
Turbo regenerowałem w Katowicach w zakładzie który się tym zajmuje ,elektrozawór wymieniłem jeden ten od turbiny (Pierburg) tego od egr nie ruszałem bo na zaślepionym egrze jest tak samo ,wężyki od podciśnień są nowe,zastanawiam się jeszcze nad tym zbiornikiem powietrza od turbiny ,tylko nie wiem jak go sprawdzić czy jest sprawny?
-
- Bywalec
- Posty: 183
- Rejestracja: 30 lip 2010, 23:53
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Re: e39 3.0diesel brak mocy
Wyciągnij go i obejrzyj czy nie jest pęknięty. A elektrozawór może być tylko z nazwy Pierburg. Oryginał grubo ponad 200zł kosztuje.
Wiem bo sam wszystko robiłem żeby odzyskać moc.
Nawet katalizatory wyciąłem wszystkie. Zmieniłem wężyki,sprawdziłem wszystko co tylko się dało i właśnie przejechałem się na elektrozaworkach.
Niby Pierburg a taki chiński
W końcu okazało się,że geometria jest do wymiany i właśnie czekam aż turbo wróci z regeneracji.
Może coś źle u Ciebie poskładali? Może tak jak pisałem masz źle wyregulowaną sztangę od turbo?
Wiem bo sam wszystko robiłem żeby odzyskać moc.
Nawet katalizatory wyciąłem wszystkie. Zmieniłem wężyki,sprawdziłem wszystko co tylko się dało i właśnie przejechałem się na elektrozaworkach.
Niby Pierburg a taki chiński
W końcu okazało się,że geometria jest do wymiany i właśnie czekam aż turbo wróci z regeneracji.
Może coś źle u Ciebie poskładali? Może tak jak pisałem masz źle wyregulowaną sztangę od turbo?
-
- Moderator
- Posty: 273
- Rejestracja: 15 lip 2010, 11:31
- Seria: F07-18
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525d
- Rocznik: 2011
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Dolnośląskie
- Lokalizacja: DW
Re: e39 3.0diesel brak mocy
Pierwsze co to kuleje Ci mocno wydajność pompki progowej. Nie wiem czy ten pierwszy wykres jest na postoju czy pod obciążeniem. Jeśli pod obciążeniem to też ta pompka już kuleje. U mnie przy pełnym bucie/obciążeniu ciśnienie pompki progowej spada jedynie w okolice 3,50-3,60.
Sprawdź jeszcze jedno - bo nic Cię to nie będzie kosztowało a będziesz miał pewność, że i to jest ok.
Z kanału odepnij wężyk wchodzący od dołu w gruchę pod turbiną, wepnij w to jakiś dłuższy abyś mógł stanąć przy komorze silnika, na drugim końcu wepnij jakąś większą strzykawkę i zaciągnij powietrze. Tak zaciągniętą trzymaj i patrz czy sztanga od turbo nie opada/nie rusza się. Jak się rusza tzn, że masz nieszczelną gruchę i to ona może Ci mieszać w osiągach auta.
Pzdr.
Sprawdź jeszcze jedno - bo nic Cię to nie będzie kosztowało a będziesz miał pewność, że i to jest ok.
Z kanału odepnij wężyk wchodzący od dołu w gruchę pod turbiną, wepnij w to jakiś dłuższy abyś mógł stanąć przy komorze silnika, na drugim końcu wepnij jakąś większą strzykawkę i zaciągnij powietrze. Tak zaciągniętą trzymaj i patrz czy sztanga od turbo nie opada/nie rusza się. Jak się rusza tzn, że masz nieszczelną gruchę i to ona może Ci mieszać w osiągach auta.
Pzdr.
http://aso-bmw.pl/?src=link&ref=MJqK0dn3YdKMOucL - czesci oryginalne i zamienniki w dobrych cenach, rabaty, promocje. Polecam.
https://golead.pl/p/shcr/QmfL/KT0e - wszystko inne.
https://golead.pl/p/shcr/QmfL/KT0e - wszystko inne.
-
- Bywalec
- Posty: 18
- Rejestracja: 14 gru 2012, 19:15
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
Re: e39 3.0diesel brak mocy
Witam jeżeli chodzi o pomiar pompki był robiony pod obciążeniem i nie wiem dlaczego tak spada ciśnienie paliwa ,na wolnych ma 3,72, pompka tak jak pisałem wcześniej jest nowa firmy TI AUTOMOTIVE nie jakiś chinol ,chodzi cicho bez buczenia ,samochód odpala bez zająknięcia nawet na rezerwie(chociaż raz się dopiero zaświeciła ) ale sprawdzone więc myślę że ta w baku też pompuje,sprawdzę jeszcze zawór zwrotny odnośnie tego ciśnienia, tylko gdy pompka daje za mało paliwa wtedy ciśnienie na listwie nie byłoby za małe? a z tego co widzę jest ok,sprawdzę jeszcze tą gruchę i dam znać co i jak.
-
- Moderator
- Posty: 273
- Rejestracja: 15 lip 2010, 11:31
- Seria: F07-18
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525d
- Rocznik: 2011
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Dolnośląskie
- Lokalizacja: DW
Re: e39 3.0diesel brak mocy
3,72 na wolnych obrotach to i tak za mało. Powinno to oscylować w granicach 3,90-4,00 jeśli jest nowa. Chyba, że Ci ktoś wcisnął jakąś podróbkę TI Automotive.
U mnie pompka TI Automotive, która po wymianie jeździ już 5-ty rok daje na 3-cim biegu przy 3800 obr/min 3,69 mbara. Na wolnych obrotach mam 3,94 mbara tak więc sam widzisz różnicę.
Pzdr.
U mnie pompka TI Automotive, która po wymianie jeździ już 5-ty rok daje na 3-cim biegu przy 3800 obr/min 3,69 mbara. Na wolnych obrotach mam 3,94 mbara tak więc sam widzisz różnicę.
Pzdr.
http://aso-bmw.pl/?src=link&ref=MJqK0dn3YdKMOucL - czesci oryginalne i zamienniki w dobrych cenach, rabaty, promocje. Polecam.
https://golead.pl/p/shcr/QmfL/KT0e - wszystko inne.
https://golead.pl/p/shcr/QmfL/KT0e - wszystko inne.
-
- Bywalec
- Posty: 18
- Rejestracja: 14 gru 2012, 19:15
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
Re: e39 3.0diesel brak mocy
Kupowałem w sklepie BEAR w Kielcach więc chyba jest w porządku nie podróba? A wymieniłem bo na mojej oryginalnej Pierburga na wolnych obrotach było 3,56 i też cichutko chodziła,mam jeszcze jedno pytanie do Ciebie czy u Ciebie na czwartym biegu ekonomizer idzie do końca czy nie bo u mnie idzie tak na 22 i stoi przy bucie w podłodze, tylko ja mam automata ,nie wiem czy to ma jakieś znaczenie?
-
- Moderator
- Posty: 273
- Rejestracja: 15 lip 2010, 11:31
- Seria: F07-18
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525d
- Rocznik: 2011
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Dolnośląskie
- Lokalizacja: DW
Re: e39 3.0diesel brak mocy
U mnie jest tak samo i właśnie nie pamiętam już czy tak było od początku czy nie. Na pierwszych 3 biegach ekonomizer idzie do końca, na 4-ce tak w okolice 22-25 litrów a na 5-tce zatrzymuje się na 20-litrach.
Nie sugeruj się tym, że pompka chodzi cicho. Ważne jest ciśnienie jakie osiąga. Na postoju MUSI BYĆ 3,90-4,00mbar. Jeśli jest mniej (np tak jak u Ciebie) to już będzie Ci powodowała mulenie auta. Może masz coś przypchane w baku lub gdzieś jakiś wężyk przyciśnięty lub przygięty i paliwo ma ograniczony przekrój węża przez co pompka nie jest w stanie tłoczyć z pełną wydajnością...?
Spróbuj jeszcze - choć nie wiem czy to coś da - zamienić miejscami przekaźniki. Jak otworzysz w bagażniku prawy boczek to tam masz kilka bezpieczników. Wraz z nimi w płytkę wpięte są 2 zielone/seledynowe kostki - przekaźniki właśnie. Oba są identyczne i jeden z nich to właśnie przekaźnik odpowiedzialny za progówkę (o ile dobrze pamiętam to zdaje się ten od strony przodu auta). Wypnij je, zamień miejscami i wtedy odpal kompa i sprawdź czy się coś zmieniło.
Pzdr.
Nie sugeruj się tym, że pompka chodzi cicho. Ważne jest ciśnienie jakie osiąga. Na postoju MUSI BYĆ 3,90-4,00mbar. Jeśli jest mniej (np tak jak u Ciebie) to już będzie Ci powodowała mulenie auta. Może masz coś przypchane w baku lub gdzieś jakiś wężyk przyciśnięty lub przygięty i paliwo ma ograniczony przekrój węża przez co pompka nie jest w stanie tłoczyć z pełną wydajnością...?
Spróbuj jeszcze - choć nie wiem czy to coś da - zamienić miejscami przekaźniki. Jak otworzysz w bagażniku prawy boczek to tam masz kilka bezpieczników. Wraz z nimi w płytkę wpięte są 2 zielone/seledynowe kostki - przekaźniki właśnie. Oba są identyczne i jeden z nich to właśnie przekaźnik odpowiedzialny za progówkę (o ile dobrze pamiętam to zdaje się ten od strony przodu auta). Wypnij je, zamień miejscami i wtedy odpal kompa i sprawdź czy się coś zmieniło.
Pzdr.
http://aso-bmw.pl/?src=link&ref=MJqK0dn3YdKMOucL - czesci oryginalne i zamienniki w dobrych cenach, rabaty, promocje. Polecam.
https://golead.pl/p/shcr/QmfL/KT0e - wszystko inne.
https://golead.pl/p/shcr/QmfL/KT0e - wszystko inne.
-
- Bywalec
- Posty: 18
- Rejestracja: 14 gru 2012, 19:15
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
Re: e39 3.0diesel brak mocy
Witam właśnie doszedłem dlaczego ciśnienie na progówce było za małe po wyjęciu zaworka zwrotnego ograniczającego ciśnienie, na wolnych 4,25 ale samochód dalej jeździ tak samo ,no może trochę lepiej się zbiera,prękości maksymalnej nie mam jak sprawdzić ze względu na warunki pogodowe,więc może ma ktoś jeszcze jakieś pomysły ?
-
- Bywalec
- Posty: 18
- Rejestracja: 14 gru 2012, 19:15
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
Re: e39 3.0diesel brak mocy
Wszystko co było robione masz w pierwszym poście ,szukam dalej mam nadzieję że się nie poddam.
-
- Bywalec
- Posty: 18
- Rejestracja: 14 gru 2012, 19:15
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
Re: e39 3.0diesel brak mocy
Sorry ale nie wiedziałem co napisać ,samochód od początku ma takie zatrzymanie przy 3600obr/min później jedzie tylko tak jakby słabiej nie ma ciągu ,wgniata w fotel tak od 2000 do tych 3600 jak dla mnie to jeżdzi ogólnie nie tak jak powinien z taką mocą ,rozpędzi się max do 190km/h sprawdzone,tak jak pisałem wyżej ciśnienie paliwa jest już ok 4.25 na wolnych po wypięciu tego zaworka,miałem przed tym e34 tdsa,więc mam porównanie ,tamta buma to zapierd... w porównaniu z tym,może przez to że tam był manual a tu automat?
-
- Bywalec
- Posty: 183
- Rejestracja: 30 lip 2010, 23:53
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Re: e39 3.0diesel brak mocy
Wiesz co jak dla mnie to jest ok wszystko. Ogolnie diesel przecież przy takich obrotach nie ma wielkiej mocy.
Tylko benzynę mozna tak przeciągać.
Po drugie po co tak męczyć samochód? A i nie wiem czy to M57D30 pójdzie wiecej niz wlasnie
To 190km/h
Moim zdaniem szukasz problemu na siłę...
Tylko benzynę mozna tak przeciągać.
Po drugie po co tak męczyć samochód? A i nie wiem czy to M57D30 pójdzie wiecej niz wlasnie
To 190km/h
Moim zdaniem szukasz problemu na siłę...
-
- Bywalec
- Posty: 18
- Rejestracja: 14 gru 2012, 19:15
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
Re: e39 3.0diesel brak mocy
Nie szukam problemu na siłę bo wiem jak jeżdziła wcześniejsza bmka w tdsie,tam miałem odcięcie przy 225km/h,ale to już nie chodzi o prędkość tylko o samo przyśpieszenie a tu już nie jest kolorowo.Nie mam porównania z takim samym samochodem w automacie ,może faktycznie tak ma być,ale jak dla mnie to muł.
- 123mlody
- Bywalec
- Posty: 59
- Rejestracja: 20 cze 2009, 22:21
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: e39 3.0diesel brak mocy
A i nie wiem czy to M57D30 pójdzie wiecej niz wlasnie
To 190km/h
Troche mnie to rozbawiło Sam jeździłem M57D30 w e39 Touring i wiem że to auto naprawde potrafi zapier***** i przy 190 to auto dalej czuć że ciągnie a nie kończy się.
To 190km/h
Troche mnie to rozbawiło Sam jeździłem M57D30 w e39 Touring i wiem że to auto naprawde potrafi zapier***** i przy 190 to auto dalej czuć że ciągnie a nie kończy się.
Wogóle masz 193KM czy 184KM?smok1974 pisze:Nie szukam problemu na siłę bo wiem jak jeżdziła wcześniejsza bmka w tdsie,tam miałem odcięcie przy 225km/h,ale to już nie chodzi o prędkość tylko o samo przyśpieszenie a tu już nie jest kolorowo.Nie mam porównania z takim samym samochodem w automacie ,może faktycznie tak ma być,ale jak dla mnie to muł.