BMW 525TDS kiedy i czy wogóle czuc jak wlacza sie turbina

Tematy ogólne dotyczące silnika i przeniesienia napędu (sprzęgło, skrzynia, wał, most).

Moderator: Moderatorzy

WOJTEK3300
Świeżak
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 12 cze 2010, 21:57

BMW 525TDS kiedy i czy wogóle czuc jak wlacza sie turbina

Post autor: WOJTEK3300 »

Witam.
Mam takie pytanie :Czy w czasie przyspieszania powinienem odczuwać jak załancza sie turbo spreżarka jesli tak to przy jakich obrotach??
Ostatnio zmieniony 23 cze 2010, 19:35 przez WOJTEK3300, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

BMW 525TDS

Post autor: raven_1983 »

Nie powinieneś... gdyż nie załącza się nigdy... turbina w TDS pracuje ZAWSZE.

Natomiast skutki działania turbiny odczuwalne są na ogół w okolicy 2200-2500 rpm.
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1665
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Irl
Kontakt:

BMW 525TDS

Post autor: rexman »

Awatar użytkownika
niebo
Bywalec Gadulec
Posty: 539
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:15
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

BMW 525TDS

Post autor: niebo »

raven_1983 pisze:Nie powinieneś... gdyż nie załącza się nigdy... turbina w TDS pracuje ZAWSZE.

Natomiast skutki działania turbiny odczuwalne są na ogół w okolicy 2200-2500 rpm.
I tak jest odczuwalne u mnie -do około 2200obr/min trochę mułek :wink: a potem czuć wyraźne przyspieszanie :D
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

BMW 525TDS

Post autor: raven_1983 »

Niebo - przy automacie jest nieco mało miarodajnie :)

To co w automacie nazywamy mułkiem w manualu jest przepaścią :D

Sterownik automatu wykona uślizg na konwerterze aby silnik szybciej wszedł na optymalne obroty i dopiero później zapnie konwerter.

W efekcie wrażenie jest jak by nie było dziury... w manualu depniesz w podłogę i czekasz... czekasz... czekasz... a obroty sobie powolutku idą od 1600 w górę...

Dla skrzyni automatycznej depniesz i obroty bardzo szybko wchodzą na 2500 i wyżej ;)
Awatar użytkownika
niebo
Bywalec Gadulec
Posty: 539
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:15
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

BMW 525TDS

Post autor: niebo »

raven_1983 pisze:Niebo - przy automacie jest nieco mało miarodajnie :)

To co w automacie nazywamy mułkiem w manualu jest przepaścią :D

Sterownik automatu wykona uślizg na konwerterze aby silnik szybciej wszedł na optymalne obroty i dopiero później zapnie konwerter.

W efekcie wrażenie jest jak by nie było dziury... w manualu depniesz w podłogę i czekasz... czekasz... czekasz... a obroty sobie powolutku idą od 1600 w górę...

Dla skrzyni automatycznej depniesz i obroty bardzo szybko wchodzą na 2500 i wyżej ;)
I dla tego auta dzielę na Bmw z automatem i całą resztę :D
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1665
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Irl
Kontakt:

BMW 525TDS

Post autor: rexman »

Powyżej dałem delikatnie do zrozumienia, że temat jest żle zatytułowany i nic "nie mówi".
Pomimo cennych porad i wniosków, nikt będący w potrzebie w przyszłości nie odnajdzie go.
Jeśli autor wątku nie jest już nim zainteresowany, temat zostanie usunięty.
WOJTEK3300
Świeżak
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 12 cze 2010, 21:57

BMW 525TDS

Post autor: WOJTEK3300 »

rexman pisze:Powyżej dałem delikatnie do zrozumienia, że temat jest żle zatytułowany i nic "nie mówi".
Pomimo cennych porad i wniosków, nikt będący w potrzebie w przyszłości nie odnajdzie go.
Jeśli autor wątku nie jest już nim zainteresowany, temat zostanie usunięty.
Temat poprawilem mam nadzieje ze teraz juz jest ok .
Dziekuje za odpowiedzi :P
Awatar użytkownika
CHRIS591
Świeżak
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 20 lis 2010, 7:44
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podlaskie
Lokalizacja: BIALYSTOK

BMW 525TDS kiedy i czy wogóle czuc jak wlacza sie turbina

Post autor: CHRIS591 »

WITAM WSZYSTKICH FORUMOWICZOW I TDSIKI MAM TAKI PROBLEM ZE NA ZIMNYM WOGOLE NIE MA PRZYSPIESZENIA TO ZNACZY JAK BY Z JEDYNKI ODRAZU TRUJKA JECHAC NIE MA POPROSTU SILY JAK ZLAPIE TEMPERATURE TO JEST WSZYSTKO CACY WIEM ZE TO DIEZEL I ZE SIE NA ZIMNYM NIE DAJE W OSKE Ale nawet normalnie nie mozna jechac ALE TO JEST PRZESADA i jeszcze nie wiem czy ma znaczenie egr nie ziala to znaczy prad nie dochodzi do elektro wlacznika tego na blotniku POMOCY
tl
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: 14 cze 2009, 13:11
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 318tds
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Żukago
Kontakt:

BMW 525TDS kiedy i czy wogóle czuc jak wlacza sie turbina

Post autor: tl »

EGR zamula Ci auto. Napraw go albo zaslep i poczujesz roznice :)
Obrazek
Jest:
318 TDS Touring
Było:
325 TDS+
Satanski
Świeżak
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 01 lip 2014, 14:36
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie

Re: BMW 525TDS kiedy i czy wogóle czuc jak wlacza sie turbin

Post autor: Satanski »

U mnie lekki przyrost mocy czuć od ok 2500 obrotów natomiast taki konkretniejszy przy ok 3300-3500. Zastanawiam się czy tak powinno być gdyż turbina w ogóle czasami nie działa dopóki nie dam ostro w palnik kilka razy. Poprzedni właściciel coś ściemniał, że przestawił obroty przy których załącza się turbina na wyższe, ale z tego co się zorientowałem ona działa cały czas, tak? Potrzebna regeneracja? Jakieś sugestie?

Dzięki i pozdrawiam
ODPOWIEDZ