Witam.
Mam takie pytanie :Czy w czasie przyspieszania powinienem odczuwać jak załancza sie turbo spreżarka jesli tak to przy jakich obrotach??
BMW 525TDS kiedy i czy wogóle czuc jak wlacza sie turbina
Moderator: Moderatorzy
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 12 cze 2010, 21:57
BMW 525TDS kiedy i czy wogóle czuc jak wlacza sie turbina
Ostatnio zmieniony 23 cze 2010, 19:35 przez WOJTEK3300, łącznie zmieniany 1 raz.
- raven_1983
- Ekspert
- Posty: 2286
- Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
BMW 525TDS
Nie powinieneś... gdyż nie załącza się nigdy... turbina w TDS pracuje ZAWSZE.
Natomiast skutki działania turbiny odczuwalne są na ogół w okolicy 2200-2500 rpm.
Natomiast skutki działania turbiny odczuwalne są na ogół w okolicy 2200-2500 rpm.
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
BMW 525TDS
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
- niebo
- Bywalec Gadulec
- Posty: 539
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:15
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
BMW 525TDS
I tak jest odczuwalne u mnie -do około 2200obr/min trochę mułek a potem czuć wyraźne przyspieszanieraven_1983 pisze:Nie powinieneś... gdyż nie załącza się nigdy... turbina w TDS pracuje ZAWSZE.
Natomiast skutki działania turbiny odczuwalne są na ogół w okolicy 2200-2500 rpm.
Na drodze nie jesteÅ› sam/a...
MOJA BYÅA E34 tdsA
http://bmw5er.pl/index.php
http://bmw-team-poznan.pl/index.php
MOJA BYÅA E34 tdsA
http://bmw5er.pl/index.php
http://bmw-team-poznan.pl/index.php
- raven_1983
- Ekspert
- Posty: 2286
- Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
BMW 525TDS
Niebo - przy automacie jest nieco mało miarodajnie
To co w automacie nazywamy mułkiem w manualu jest przepaścią
Sterownik automatu wykona uślizg na konwerterze aby silnik szybciej wszedł na optymalne obroty i dopiero później zapnie konwerter.
W efekcie wrażenie jest jak by nie było dziury... w manualu depniesz w podłogę i czekasz... czekasz... czekasz... a obroty sobie powolutku idą od 1600 w górę...
Dla skrzyni automatycznej depniesz i obroty bardzo szybko wchodzą na 2500 i wyżej
To co w automacie nazywamy mułkiem w manualu jest przepaścią
Sterownik automatu wykona uślizg na konwerterze aby silnik szybciej wszedł na optymalne obroty i dopiero później zapnie konwerter.
W efekcie wrażenie jest jak by nie było dziury... w manualu depniesz w podłogę i czekasz... czekasz... czekasz... a obroty sobie powolutku idą od 1600 w górę...
Dla skrzyni automatycznej depniesz i obroty bardzo szybko wchodzą na 2500 i wyżej
- niebo
- Bywalec Gadulec
- Posty: 539
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:15
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
BMW 525TDS
I dla tego auta dzielę na Bmw z automatem i całą resztęraven_1983 pisze:Niebo - przy automacie jest nieco mało miarodajnie
To co w automacie nazywamy mułkiem w manualu jest przepaścią
Sterownik automatu wykona uślizg na konwerterze aby silnik szybciej wszedł na optymalne obroty i dopiero później zapnie konwerter.
W efekcie wrażenie jest jak by nie było dziury... w manualu depniesz w podłogę i czekasz... czekasz... czekasz... a obroty sobie powolutku idą od 1600 w górę...
Dla skrzyni automatycznej depniesz i obroty bardzo szybko wchodzą na 2500 i wyżej
Na drodze nie jesteÅ› sam/a...
MOJA BYÅA E34 tdsA
http://bmw5er.pl/index.php
http://bmw-team-poznan.pl/index.php
MOJA BYÅA E34 tdsA
http://bmw5er.pl/index.php
http://bmw-team-poznan.pl/index.php
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
BMW 525TDS
Powyżej dałem delikatnie do zrozumienia, że temat jest żle zatytułowany i nic "nie mówi".
Pomimo cennych porad i wniosków, nikt będący w potrzebie w przyszłości nie odnajdzie go.
Jeśli autor wątku nie jest już nim zainteresowany, temat zostanie usunięty.
Pomimo cennych porad i wniosków, nikt będący w potrzebie w przyszłości nie odnajdzie go.
Jeśli autor wątku nie jest już nim zainteresowany, temat zostanie usunięty.
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 12 cze 2010, 21:57
BMW 525TDS
Temat poprawilem mam nadzieje ze teraz juz jest ok .rexman pisze:Powyżej dałem delikatnie do zrozumienia, że temat jest żle zatytułowany i nic "nie mówi".
Pomimo cennych porad i wniosków, nikt będący w potrzebie w przyszłości nie odnajdzie go.
Jeśli autor wątku nie jest już nim zainteresowany, temat zostanie usunięty.
Dziekuje za odpowiedzi
- CHRIS591
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 20 lis 2010, 7:44
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podlaskie
- Lokalizacja: BIALYSTOK
BMW 525TDS kiedy i czy wogóle czuc jak wlacza sie turbina
WITAM WSZYSTKICH FORUMOWICZOW I TDSIKI MAM TAKI PROBLEM ZE NA ZIMNYM WOGOLE NIE MA PRZYSPIESZENIA TO ZNACZY JAK BY Z JEDYNKI ODRAZU TRUJKA JECHAC NIE MA POPROSTU SILY JAK ZLAPIE TEMPERATURE TO JEST WSZYSTKO CACY WIEM ZE TO DIEZEL I ZE SIE NA ZIMNYM NIE DAJE W OSKE Ale nawet normalnie nie mozna jechac ALE TO JEST PRZESADA i jeszcze nie wiem czy ma znaczenie egr nie ziala to znaczy prad nie dochodzi do elektro wlacznika tego na blotniku POMOCY
-
- Bywalec
- Posty: 184
- Rejestracja: 14 cze 2009, 13:11
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 318tds
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Żukago
- Kontakt:
BMW 525TDS kiedy i czy wogóle czuc jak wlacza sie turbina
EGR zamula Ci auto. Napraw go albo zaslep i poczujesz roznice
Jest:
318 TDS Touring
Było:
325 TDS+
-
- Świeżak
- Posty: 1
- Rejestracja: 01 lip 2014, 14:36
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
Re: BMW 525TDS kiedy i czy wogóle czuc jak wlacza sie turbin
U mnie lekki przyrost mocy czuć od ok 2500 obrotów natomiast taki konkretniejszy przy ok 3300-3500. Zastanawiam się czy tak powinno być gdyż turbina w ogóle czasami nie działa dopóki nie dam ostro w palnik kilka razy. Poprzedni właściciel coś ściemniał, że przestawił obroty przy których załącza się turbina na wyższe, ale z tego co się zorientowałem ona działa cały czas, tak? Potrzebna regeneracja? Jakieś sugestie?
Dzięki i pozdrawiam
Dzięki i pozdrawiam