Siema,
Temat założony tylko po to żeby upewnić się że wszytko w moim aucie jest w miarę w porządku.
Ale zacznę od początku.
Mam chip od Bagora - to raczej ważna kwestia.
Moje stare turbo pompowało 0.9 - 0.95 i pluło olejem, a auto potrafiło mocno zadymić, więc je oddałem do regeneracji i wziąłem regenerowaną turbinę. Wsadziłem filtr powietrza K&N. Po złożeniu wszystkiego do kupy, wskaźnik doładowania pokazywał mi 0.7 bara, więc trochę mało, a auto i tak dymiło przy przegazówce, lub mocniejszym bucie w ruchu. Okazało się że wastgate był tak ustawiony żeby się otwierać przy tym ciśnieniu. Kupiłem MBC, podpiąłem, skręciłem na minimum i teraz wskaźnik pokazuje około 1.3 bara, przy mocnym bucie 1.4, a w peaku 1.45, auto przestało nadmiernie dymić i wszytko wygląda ok.
Pytanie brzmi, czy to wszytko wygląda dobrze? Chodzi mi o ciśnienia doładowania przede wszystkim. Nie wiem ile TDSy miały seryjnego doładowania dlatego też zastanawiam się do jakiego ciśnienia "jest jeszcze ok".
Czekam na jakieś wypowiedzi w tej kwestii
E34 + MBC + chip Bagora i parę innych pierdół :)
Moderator: Moderatorzy
- wojtek_blekitny
- Moderator
- Posty: 921
- Rejestracja: 06 wrz 2008, 23:51
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: okol. Poznania
Re: E34 + MBC + chip Bagora i parę innych pierdół :)
Pełne obciążenie, co najmniej 4. bieg, <3000 obr/min i ma być 0,95, peak 1-1.05 bar nadciśnienia.
Dziwię się trochę, że podczas regeneracji nie sprawdzili siłownika od zaworu upustowego spalin...to jedna z podstawowych czynności- wraz z regulacją ciśnienia jego otwarcia.
Dziwię się trochę, że podczas regeneracji nie sprawdzili siłownika od zaworu upustowego spalin...to jedna z podstawowych czynności- wraz z regulacją ciśnienia jego otwarcia.
"Exercise your inner demons"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
- LuQ90
- Bywalec
- Posty: 106
- Rejestracja: 13 cze 2011, 20:32
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: E34 + MBC + chip Bagora i parę innych pierdół :)
aktualnie udało mi sie ustawić ciśnienie na 1.1-1.2 a w peaku 1.3.
Myślę że są to dobre wartości, z uwagi na to że jest ten chip wsadzony.
Auto nie dymi nadmiernie, a wiadomo że im mniejsze doładowanie tym większe dymienie
Myślę że są to dobre wartości, z uwagi na to że jest ten chip wsadzony.
Auto nie dymi nadmiernie, a wiadomo że im mniejsze doładowanie tym większe dymienie
- Markiej
- Bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 19 sty 2011, 12:00
- Seria: E28
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525td
- Rocznik: 1986
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podkarpackie
Re: E34 + MBC + chip Bagora i parę innych pierdół :)
kurde to u mnie bez mbc bilo 1,2- 1,3bar. teraz założyłem mbc i ciśnie 1,7bar trochę chyba dużo? bo wydaje mi się ze auto gorzej jedzie. dzisiaj podkręciłem dawkę ale już nie było szansy na test jak to jeździ.
- LuQ90
- Bywalec
- Posty: 106
- Rejestracja: 13 cze 2011, 20:32
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: E34 + MBC + chip Bagora i parę innych pierdół :)
1.7 przesadzone kolego i to mocno... 1.6 dla tego silnika to już jest bardzo wysoko