E30 324 D Pisk

Tematy ogólne dotyczące silnika i przeniesienia napędu (sprzęgło, skrzynia, wał, most).

Moderator: Moderatorzy

kubus81
Bywalec
Posty: 58
Rejestracja: 09 sty 2010, 2:19
Seria: E30
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 324d/td
Rocznik: 1989
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Łódzkie
Lokalizacja: Pabianice

E30 324 D Pisk

Post autor: kubus81 »

Dobry wieczór Państwu. Niestety jestem zmuszony założyć nowy temat, czego robić nie lubię, gdyż nie znajduję odpowiedzi :(
Otóż od kilku dni borykam się z problemem dziwnego pisku wydobywającego się spod maski. Zazwyczaj piszczały paski - klinowy alternatora / pompy wody albo wspomagania. Ale tym razem czuję, że to nie to. Zwłaszcza, że w/w paski wymieniłem i odpowiednio naciągnąłem. Sam pisk występuje zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku, a momentami przypomina sygnał karetki pogotowia w tym "najszybszym" wydaniu. Wiem, brzmi absurdalnie, ale jednak. Inną cechą charakterystyczną jest to, że na zakrętach znika i może nie pojawiać się przez kolejne 50 km. Szukałem na innych forach, na YT, Google'u, nawet na elektrodzie informacji o zacierających się łożyskach w różnych elementach, ale wszędzie było to raczej stukanie i chrobotanie, a nie piszczenie. Moje pytanie brzmi: czy takie elementy jak pompa wtryskowa lub pompa Vacum mogą się zatrzeć? Albo pompa olejowa? A jeśli tak to czy objawem jest takie piszczenie? Czy może jednak to jakieś łożysko alternatora / pompy wody / pompy wspomagania? A może to - odpukać - wałek rozrządu albo zimering na wale? Kurczę, jeszcze tak nie miałem, żeby totalnie nie wiedzieć gdzie szukać :( Nie mogę zlokalizować ani nagrać tego dźwięku, bo oczywiście jak podnoszę maskę, to piszczenie ustaje :/ Aha, zauważyłem, że pod pompą wtryskową jest trochę wilgotno, ale z tego co pamiętam to każdej jesieni i zimy minimalnie sączy się spod pompy - uszczelka reaguje na zjawisko rozszerzalności cieplnej, więc raczej nie łączę tych dwóch zjawisk, natomiast ostatnio wskazówka temperatury trochę jakby chciała się w prawo wychylać, co jest nowym zjawiskiem w moim aucie.
Reasumując byłbym wdzięczny gdyby ktoś coś podpowiedział - może z własnego doświadczenia. Pozdrawiam.
kubus81
Bywalec
Posty: 58
Rejestracja: 09 sty 2010, 2:19
Seria: E30
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 324d/td
Rocznik: 1989
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Łódzkie
Lokalizacja: Pabianice

Re: E30 324 D Pisk

Post autor: kubus81 »

Nie mogę edytować, więc piszę "pod":
Nadal nie znalazłem przyczyny piszczenia. Podnoszę machę - i nastaje cisza :x
Dzisiaj zacząłem podejrzewać łożysko oporowe sprzęgła, ale z tego co znalazłem na YT to to też raczej rzęzi i chrobocze niż piszczy. Łożysko na wale jeszcze mi przeszło przez myśl, ale na postoju też piszczy. Krew mnie już zalewa, bo dźwięk sześciu cylindrów jest dużo ładniejszy od tego "gwizdka". Poza tym ludzie się oglądają jak jadę, bo jak już pisałem to przypomina sygnał karetki albo radiowozu, no masakra :/Guys, ja wiem, że to idiotyczne pytanie, ale co jeszcze może piszczeć pod maską? Bo już nie mam pomysłu :(
N2O
Bywalec Wyjadacz
Posty: 779
Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Truskaw

Re: E30 324 D Pisk

Post autor: N2O »

Alarm?
:mrgreen:
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
@ctiv
Bywalec
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2011, 16:47
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Głogów

Re: E30 324 D Pisk

Post autor: @ctiv »

a moze dasz film z tym piszczeniem?
Czym się różni kierowca BMW od kierowcy Volkswagena? Dla kierowcy BMW Hektor to mityczny królewicz Trojański zaś dla właściciela VW, hektor to pole za domem.
DIS i INPA jak by ktos chcial przeswietlic auto z okragla wtyka
kubus81
Bywalec
Posty: 58
Rejestracja: 09 sty 2010, 2:19
Seria: E30
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 324d/td
Rocznik: 1989
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Łódzkie
Lokalizacja: Pabianice

Re: E30 324 D Pisk

Post autor: kubus81 »

Postaram się nagrać jeszcze dziś, może się uda. Problem w tym, że to pojawia się i znika :/
Hehe, alarm też był w kręgu podejrzeń ;)
kubus81
Bywalec
Posty: 58
Rejestracja: 09 sty 2010, 2:19
Seria: E30
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 324d/td
Rocznik: 1989
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Łódzkie
Lokalizacja: Pabianice

Re: E30 324 D Pisk

Post autor: kubus81 »

Halo, halo! Sytuacja opanowana! :) Te przerażające dźwięki to oczywiście był...alarm!!! N2O zgadłeś! ;) Masakra, że tego wcześniej nie wyczaiłem. Mylące jednak było to, że syrena alarmu brzmi zupełnie inaczej niż to co wydobywało się spod maski - inna "szybkość" zmiany i częstotliwość tonów. W każdym razie odłączyłem przewód masowy od głośniczka pod maską i piski ustały hehe. Kamień z serca, bo już się bałem, że to coś poważnego. Ciekaw tylko jestem czy to tylko głośniczek szwankuje czy centralkę muszę wyciągać spod głośnika przy nogach :/ I mam nadzieję, że nie rozładuje mi to aku. Ale to już jutro może z tym powalczę :) Dzięki za zainteresowanie!!! :) Aha, filmik nagrałem, ale chyba nie da rady go tu wrzucić, a na YT konta nie mam :(
Możnaby coś pomyśleć z tymi filmikami koledzy administratorzy ;) Pozdrawiam! :)
N2O
Bywalec Wyjadacz
Posty: 779
Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Truskaw

Re: E30 324 D Pisk

Post autor: N2O »

Syrena alarmu często ma swoją baterię i nawet po wywaleniu z samochodu będzie nadal wyć.
:mrgreen:
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
ODPOWIEDZ