Witam wszystkich,od pewnego czasu borykam się z problemem wibracji auta,mój problem dotyczy tego że :
-Auto wpada w silne wiracje po przekroczeniu 110km/h problem nasila sie do prędkosci ok 140-150 pózniej wibracje ustają
-Do tego jest dziwny objaw tak jakby przerywania (podczas jazdy z mniej wiecej stałą prędkoscia powyżej 110 kmh jak nacisnę delkikatnie pedał żeby przyspieszyć pojawia się szarpanie,tak jak by nie dostawał paliwa na ułamek sekundy,jak wcisne mocniej wtedy nie szarpie
-Ostatnio samochód ma problemy z zapinaniem biegów tzn. zapalam rano wrzucam R albo D i nic sie nie dzieje czasem po jakis 10 -15 sek wbije bieg i auto jezdzi normalnie ,skrzynia biegów wtedy chodzi normalnie nie szarpie,nie ślizga się,wchodzą wszystkie biegi bez problemu.Niekiedy jest tak że wogule nie chce wbić ani R ani D wtedy podczas wcisniecia gazu obroty ida do góru a auto nie jedzie,dzieje sie tak od 3 tyg.Przeszukałem internet w celu sprawdzenia co może powodować wyżej wymienione objawy,i wszystko wskazuje na konwerter w skrzyni,Auto bylo podlanczne pod komputer Inpa,Dis Brak jakich kolwiek błedów ze sterownika skrzyni jak i silnika.
Auto poprostu raz jedzie raz nie bez wzgledu na temp silnika,wibracje i przerywanie pozostaja cały czas podczas jazdy na autostradzie.
Wymienione zostało ostatnio:
Filtr paliwa + sprawdzone cisnienia na rail+pompa progowa (wszystko w normie)
opony nowe Bridgestone potenza wyważane kilka razy + zamiana kól na zimowe (dalej są wibracje)
Tarcze klocki textar
Olej w skrzyni biegów był zmianiany ok 2 mc temu
zawieszenie sprawdzane kilka razy brak luzów
Czy możliwe jest że to objaw uszkodzonej skrzyni biegów? dlaczego jak juz zapnie bieg to jezdzi jak gdyby nigdy nic, jakieś pomysły ???
Prosze o pomoc ...
Duży problem e39 530d
Moderator: Moderatorzy
- GuLuN
- Bywalec Gadulec
- Posty: 550
- Rejestracja: 15 mar 2010, 20:18
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Toruń
Re: Duży problem e39 530d
Kolego skrzynia wyjdzie na Livedata w inpie masz ciśnienie oleju, zapinanie biegów, ktoś kumaty znajdzie problem, konwerter raczej wykazuje poślizg przy dużych obciążeniach a nie tylko przy zapięciu biegu. Ja szukał bym problemu w sterowaniu skrzyni.
Co do szarpania to może być skrzynia może być silnik ,Turbina, jedynie Live data niestety ale ten Diesel bez kompa jest niemożliwy do serwisowania.
Ja znając dość dobrze mechanikę BMW i mając kompa pod ręką, dobre wsparcie kolegów walczyłem 2 miesiące mówiłem nigdy więcej klekota a teraz że nigdy go nie sprzedam.
Co do szarpania to może być skrzynia może być silnik ,Turbina, jedynie Live data niestety ale ten Diesel bez kompa jest niemożliwy do serwisowania.
Ja znając dość dobrze mechanikę BMW i mając kompa pod ręką, dobre wsparcie kolegów walczyłem 2 miesiące mówiłem nigdy więcej klekota a teraz że nigdy go nie sprzedam.
Brutal!!!Metal!!!Warrior!!!
-
- Bywalec
- Posty: 38
- Rejestracja: 13 lis 2012, 22:45
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 2001
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Podkarpackie
Re: Duży problem e39 530d
Konwerter ( czyli sprzęgło ) , gdy się uszkodzi nie pokaże tego żaden komp ( brak błędów )
Objawia się naprzykład wibracjami lub buczeniem z okolicy skrzyni ( lecisz sobie 100km/h , samochód juz sam że tak powiem pcha się swoją masą i wtedy delikatnie naciskasz gaz jak byś chciał przyspieszyć, ale tak naprawde delikatnie !!! , jeśli dostanie takiego mega obciążenia to pewnie pada sprzęgło - usłyszysz to napewno jeśli wystąpi ).....
No ale może być tak błacha sprawa jak źle wyważone koła , wyząbkowane opony.
Ja naprzykład miałem tak ze kupiłem 4x nowe dunlop sport maxx , miały miesiąc a od początku były nie do wyważenia, a ja zjeździłem chyba każdy zakład w swojej okolicy i wydałem na wyważania kół mniej wiecej 500- 600 zł...
Objawia się naprzykład wibracjami lub buczeniem z okolicy skrzyni ( lecisz sobie 100km/h , samochód juz sam że tak powiem pcha się swoją masą i wtedy delikatnie naciskasz gaz jak byś chciał przyspieszyć, ale tak naprawde delikatnie !!! , jeśli dostanie takiego mega obciążenia to pewnie pada sprzęgło - usłyszysz to napewno jeśli wystąpi ).....
No ale może być tak błacha sprawa jak źle wyważone koła , wyząbkowane opony.
Ja naprzykład miałem tak ze kupiłem 4x nowe dunlop sport maxx , miały miesiąc a od początku były nie do wyważenia, a ja zjeździłem chyba każdy zakład w swojej okolicy i wydałem na wyważania kół mniej wiecej 500- 600 zł...