Manual Boost Controller
Moderator: Moderatorzy
-
- Bywalec
- Posty: 59
- Rejestracja: 07 mar 2012, 18:43
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
Re: Manual Boost Controller
mój problem rozwiązany.... silnik mi umarł pali ile chce turbo nie żyje wtryski wypadły itp.. koniec tematu....
- Lamere
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 10 lis 2012, 10:34
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Wyrzysk
- Kontakt:
Re: Manual Boost Controller
Witam, czy są osoby, które zamontowały mbc, jeżdżą z tym i mają się dobrze? Planuję zakładać do siebie takie coś, bo chip od Bagora już jest od jakiegoś czasu, wkrótce pojawi się tłumik przelotowy w miejsce katalizatora i inny tłumik końcowy, co powinno dać dodatkowe efekty. Wizualne będą na pewno, dźwiękowe też, ale ciekawi mnie jak to będzie jeździło?
Lamere - 525tdsA
-
- Bywalec
- Posty: 78
- Rejestracja: 04 lut 2013, 20:03
- Seria: E28
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubelskie
Re: Manual Boost Controller
Po chipie ciśnienie wzrasta samo, więcej paliwa-więcej spalin w skrócie.Tańsze mbc lubią się przywieszać szczególnie przy mokrym dolocie,przydałby się także zegar. Wydech jak najbardziej przelotowy- wcale nie jest głośno.
- Lamere
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 10 lis 2012, 10:34
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Wyrzysk
- Kontakt:
Re: Manual Boost Controller
czy takie mbc będzie dobrym wyjściem: http://allegro.pl/manual-boost-control- ... 42210.html
Jeżeli po chipie wzrasta również ciśnienie a nie sama dawka ( jak myślałem wcześniej ) , to dodając jeszcze mbc, podniosę ciśnienie jeszcze bardziej? Na chłopski rozum powinno być odrobinę lepiej niż bez niego ?
Jeżeli po chipie wzrasta również ciśnienie a nie sama dawka ( jak myślałem wcześniej ) , to dodając jeszcze mbc, podniosę ciśnienie jeszcze bardziej? Na chłopski rozum powinno być odrobinę lepiej niż bez niego ?
Lamere - 525tdsA
- carl0s
- Moderator
- Posty: 980
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
- Seria: E46
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Manual Boost Controller
Bzdura. Po chipie ciśnienie doładowania nie ma prawa wzrosnąć. Od regulacji ciśnienia doładowania jest wastegate, który z chipem nie ma nic a nic wspólnego.laki7 pisze:Po chipie ciśnienie wzrasta samo, więcej paliwa-więcej spalin w skrócie.Tańsze mbc lubią się przywieszać szczególnie przy mokrym dolocie,przydałby się także zegar. Wydech jak najbardziej przelotowy- wcale nie jest głośno.
Ciśnienie można zwiększać tylko i wyłącznie ręcznie poprzez MBC lub EBC, i tylko tak można "dmuchnąć więcej". Tyle, że po raz kolejny mówię - ludzie, nie spodziewajcie się cudów ani nie wiadomo jakich przyrostów mocy po ciśnieniu większym o 100 - 200 (max!) mbar. Jedyne co daje MBC w sposób wymierny, to przeniesienie szczytowej wartości ciśnienia doładowania w niższe partie obrotów, ale to nie jest jednoznaczne z podnoszeniem mocy wozu. I jest okupione niestety ryzykiem przesterowania turbo - a odcinka paliwa przy 3000 i 4000 obr/min to naprawdę nic miłego jeśli się tego nie spodziewamy.
MBC "properfect" są niezłe, to typowa kulka, więc może mieć problemy z zatykaniem się, ale i tak lepsze to od nieprzewidywalnego bleeda. Brak katalizatora pomaga tylko w przypadku, kiedy kat był zatkany, przelotowy tłumik - mam mieszane uczucia, bo wydech w TDS też trzeba policzyć, żeby fajnie pracował, a pchanie "rury" tylko dla nazwy - no sam nie wiem.
None of you seem to understand...
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
- Lamere
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 10 lis 2012, 10:34
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Wyrzysk
- Kontakt:
Re: Manual Boost Controller
a czy przy ustawieniu ciśnienia doładowania na rozsądnym poziomie, powiedzmy 1,3 - 1,4 też będę miał odcinkę tak nisko? Nie ukrywam, że zdarza mi się korzystać z pełnego zakresu obrotów, zwłaszcza przy wyprzedzaniu, także nie byłoby to wskazane Rezultatów jakichś super nie oczekuję, ale chcę spróbować, bo koszt takiej zabawy nie jest duży.
Lamere - 525tdsA
- carl0s
- Moderator
- Posty: 980
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
- Seria: E46
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Manual Boost Controller
Nie da się jednoznacznie stwierdzić, przy jakim doładowaniu odetnie Twoje auto. Nie ma zasady, zalezy to od tolerancji mapsensora oraz DDE, a każdy ma inną. I nie spodziewaj się, że dla M51 dmuchniesz 1300 mbar. Jeśli uda Ci się dmuchnać 1200 mbar przy 3000 rpm to już i tak sukces, ale pewnie nie wystroisz ciśnienia dla 4000 rpm. No próbować możesz i powinieneś, ale naprawdę, nie spodziewaj się cudów.
None of you seem to understand...
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
- Lamere
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 10 lis 2012, 10:34
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Wyrzysk
- Kontakt:
Re: Manual Boost Controller
Będę próbował i dam znać o rezultatach, dzięki póki co za rady. Jakby co to będę jeszcze pytał, bo lepiej spytać, niż coś spieprzyć
Lamere - 525tdsA
- carl0s
- Moderator
- Posty: 980
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
- Seria: E46
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Manual Boost Controller
No daj znać koniecznie. Z doświadczenia Ci powiem, że u mnie MBC robi robotę, bo dmuchnąć za dużo nie mogę - DDE odcina, ale za to przeniosłem max wartość doładowania już do ~1800 - 1900 obr/min, a to przekłada się bezpośrednio na dynamikę i elastyczność. Także powodzenia.
None of you seem to understand...
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
-
- Bywalec
- Posty: 78
- Rejestracja: 04 lut 2013, 20:03
- Seria: E28
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubelskie
Re: Manual Boost Controller
No dobra-szybciej rośnie! Przeładowanie to chyba dopiero przy 1,5 bara i dlatego jakiś zegarek. Montaż mbc,ebc przynosi odczuwalne efekty, nikt nie mówi o hamowni. Podlewając troszke więcej paliwka fajnie jest dmuchnąć troszkę więcej powietrza . Silnikowi to i tak nie zrobi krzywdy, jedynie turbo będzie bardziej obciążone. O bezpieczeństwo i tak dba komputer. Wydech poprostu nie powinien przeszkadzać turbinie która i tak sama z siebie hamuje spaliny. Ja eksploatuje tdsa na pompie mechanicznej więc tu żaden komputer mi nie przeszkadza.
-
- Bywalec
- Posty: 12
- Rejestracja: 30 gru 2014, 15:21
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525td
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
Re: Manual Boost Controller
Szukam pomocy, zamontowałem mbc tak jak trzeba z trujnikiem według kierunku strzałek i podczas próby drogowej wastegate wcale się nie nie otwiera. dodam że mam chip od Bagora turbo trochę puszcza olej
Będzie dobrze
-
- Bywalec
- Posty: 12
- Rejestracja: 30 gru 2014, 15:21
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525td
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
Re: Manual Boost Controller
na wskaźniku doładowania ciśnienie dochodziło do 2 barów po zdemontowaniu mbc podczas jazdy gdy mocniej dodam gazu to ciśnienie rośnie do 0,9 bara i spada do 0,5 bara
Będzie dobrze
- Dimo
- Bywalec Gadulec
- Posty: 450
- Rejestracja: 11 lis 2010, 22:35
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Łódzkie
- Lokalizacja: EZD
Re: Manual Boost Controller
A zawór wastegate masz sprawny? Tzn.po zdjęciu cięgna od gruszki porusza się lekko?
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
-
- Bywalec
- Posty: 12
- Rejestracja: 30 gru 2014, 15:21
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525td
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
Re: Manual Boost Controller
zawór wastegate porusza się lekko , dodam że te objawy występują od 3 tys obrotów. czy może to wina map sensora
Będzie dobrze
- Dimo
- Bywalec Gadulec
- Posty: 450
- Rejestracja: 11 lis 2010, 22:35
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Łódzkie
- Lokalizacja: EZD
Re: Manual Boost Controller
Nie masz MAP-sensora-masz przepływomierz.
Myślę,że to nie przepływka-ale na próbę wypnij kostkę i sprawdź,czy się coś zmieniło.
Myślę,że to nie przepływka-ale na próbę wypnij kostkę i sprawdź,czy się coś zmieniło.
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 24 lip 2016, 13:42
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
Re: Manual Boost Controller
Zakładał ktos MBC pod seryjny soft? na doładowanie 1.1? mam wieksze turbo i pompe 11, doładowanie sztanga 1.1 lecz mbc powinno ładniej odpuszczac doładowanie?