e36 325tds - silnik, dziwne stukanie (rozwiązany - vacum)

Tematy ogólne dotyczące silnika i przeniesienia napędu (sprzęgło, skrzynia, wał, most).

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
krystiano83
Bywalec
Posty: 44
Rejestracja: 23 lis 2009, 16:04
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 330d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Legnica

Praca silnika 325 TDS-zapytanie

Post autor: krystiano83 »

Witam :) Temat mojej pompy vacum ogarniety. Zamontowałem używkę. Najważniejsze jest to, że pedał hamulca przestał twardnieć a co za tym idzie skuteczność hamowania się polepszyła, a do tego praca silnika nieco ucichła. I jak odkręce korek na pokrywie zaworów to juz nie słychać tego bulgotania (czy jak to tam nazwać). A więc poprawa zauważalna. Pozdrawiam
lieder_r
zbanowany
zbanowany
Posty: 147
Rejestracja: 01 sty 2008, 14:44
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Puck

Praca silnika 325 TDS-zapytanie

Post autor: lieder_r »

I znowu trafna diagnoze postawilem... :-P

P.S. Dobrze ze Qliver tego tematu nie czyta... ;-)
Pozdrawiam
Mój TDS połyka średnio:
Obrazek
Awatar użytkownika
skroczek1
Bywalec
Posty: 90
Rejestracja: 07 lut 2009, 8:15
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 318tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Świętokrzyskie
Lokalizacja: Sandomierz
Kontakt:

Praca silnika 325 TDS-zapytanie

Post autor: skroczek1 »

Witam
Mam takie pytanie odnosnie pompy Vacum... Posiadam 1.7 TDs e36 zauwarzylem ze po odkreceniu korka oleju mam tez taki sam dzwiek stukania itd....
Mam e36 z 95 roku i posiadam pompę o wyglądzie :

Obrazek

A czy pompa z nowszego roku tzn. po 96r jest taka , zerkałem na RealOme.com i moj kolega ma z 98r ten sam silnik i ma taka właśnie :

Obrazek

Podejdzie Nowsza pompa do mojego silnika przed LF ??

I czy pompa z 2.5 tds będzie pasowac do 1.8 ?? Ktoś próbował??

Dziękuje za odpowiedzi.
N2O
Bywalec Wyjadacz
Posty: 779
Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Truskaw

Praca silnika 325 TDS-zapytanie

Post autor: N2O »

Dla sprostowania wypowiedzi jednego z użytkowników forum - podciśnienie w TDS nie ma żadnego związku z pracą turbosprężarki. Zawór wastegate jest sterowany nadciśnieniowo, ciśnieniem bezpośrednio z wylotu turbosprężarki.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
Awatar użytkownika
siudek
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1673
Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

Praca silnika 325 TDS-zapytanie

Post autor: siudek »

N2O pisze:jednego z użytkowników forum
:D Dobre dobre...

Dzięki za poprawkę, faktycznie zagalopowałem się trochę - na pewno nie tyczy się TDSa przed liftem, nie ta konstrukcja. Ostatnio siedzieliśmy z kumplem i gadaliśmy na temat jego turbiny i coś mi się wbiło (M57). ;] ALE e39 TDS miały turbiny MITSUBISHI (tzn. raczej to japończyk nie jest, ale turbo jest inne), jak to tam wygląda kolego?

Jeśli kogoś jednak interesuje, to mniej skrótowo powiem, że u nas nie ma łopatek kierujących i wastegate odpuszcza ciśnienie kiedy turbo jest już na max, stąd sterowanie "nadciśnieniem". :] W CR'ach stosowali już turbo ze zmienną geometrią łopatek i to było po prostu "sterowane podciśnieniem": na niskich obrotach vacum pompa ustawia łopatki dla optymalnego doładowania (przepływu innymi słowy), podczas pracy na wyższych obrotach sam zawór ogranicza podciśnienie, ustawiając łopatki.

Pozdrawiam.

Dodano: 22 Lis 2010 14:41

A pytanie było inne, czyli czy pasują. Kolega z poprzednich postów bez problemu założył do swojego e36 pompę od nowszego modelu (98, po lifcie), oba to 2,5tds. Mnie też to interesuje - bo jak znajdę z 98r. pompę, to większe prawdopodobieństwo, że w dobrym stanie. Jakieś wiadomości panowie??
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
marcin_no
Świeżak
Świeżak
Posty: 4
Rejestracja: 19 mar 2010, 23:41
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podlaskie

Praca silnika 325 TDS-zapytanie

Post autor: marcin_no »

Witam. Wydaje ze pompa vacum kończy żywot. I mam pytanie czy z tą uszkodzoną pompą można jeżdzić. Jestem po zagranicami kraju i potrzebuje przejeachać niecałe 2 tys.km. Czy nic się nie stanie?
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1665
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Irl
Kontakt:

Praca silnika 325 TDS-zapytanie

Post autor: rexman »

marcin_no pisze:Witam. Wydaje ze pompa vacum kończy żywot. I mam pytanie czy z tą uszkodzoną pompą można jeżdzić. Jestem po zagranicami kraju i potrzebuje przejeachać niecałe 2 tys.km. Czy nic się nie stanie?
Jeśli pompa całkiem zawiedzie, to nie bedziesz miał przede wszystkim wspomagania hamulców. Czyli bedziesz musiał uzywac dużej siły przy hamowaniu. Należy wziąć poprawkę na nieco wydłuzona drogę hamowania. :cry:
Sam silnik też dużo straci na swej sprawności.
rifresz
Świeżak
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 02 sty 2013, 15:26
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 318tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie

Re: e36 325tds - silnik, dziwne stukanie (rozwiązany - vacum

Post autor: rifresz »

Koledzy a podpowie mi ktos czy dostepna jest uszczelka pod pokrywaka vacupompy ? Nie leci mi na oringu a na obudowie delikatnie sie saczy Po realoemie wychodzi tylko cale vacu e36 1.8 tds 95 rok
bamse77
Bywalec
Posty: 46
Rejestracja: 22 paź 2008, 16:17
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: PÅ‚ock

Re: e36 325tds - silnik, dziwne stukanie (rozwiązany - vacum

Post autor: bamse77 »

Uszczelki szukałem sam i NIGDZIE nie znalazłem "oryginału". Dobrałem oring nieco większy od zastanego w pomie, dopasowałem długość, przeciąłem i skleiłem LOCTITE 401 (o ile dobrze pamiętam) i pompka hula jak ta lala do dzisiaj. Praca całości ucichła, a pedał hamulca po naciśnięciu nie był już taki twardy. Prosta robota. Nie ma sie czego bać.
PS. Tulejkę zabezpieczającą można bezpiecznie wybić jakimś sworzniem od drugiej strony... POWODZENIA :D
PS2. Pompa występuje jako całość do zamiany. BRAK CZĘŚCI ZAMIENNYCH!!!
ODPOWIEDZ