PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW

Ogłoszenia forumowiczów: części samochodowe
Regulamin | Minimum 11 postów, automatyczne kasowanie po 30 dniach bez odpowiedzi.

Moderatorzy: Moderatorzy, Partnerzy

hardie
Świeżak
Świeżak
Posty: 0
Rejestracja: 09 lis 2011, 1:15
Seria: Land Rover
Nadwozie: SUV
Model: RR P38a
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Wielkopolskie

Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW

Post autor: hardie »

Dziś dotarł do mnie chip od Bagora. Mimo spóźnienia musiałem poświęcić te 30 min na zamontowanie :)

Samochód to Range Rover p38 i 2.5 TDS, więc jest to pchać.

Wrażenia: silnik sprawia wrażenie jak by już się nie męczył, automat przełącza biegi spokojniej. Przyśpieszenie fenomenalne (jak na to auto). Przekulane dziś 150km i spalanie bez wzrostu, może nawet ciut spadło.

Tak właśnie powinien chodzić ten silnik :) a, przy mocniejszym depnięciu mam wrażenie że puszcza sobie mocniejszego dymka ;)
N2O
Bywalec Wyjadacz
Posty: 779
Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Truskaw

Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW

Post autor: N2O »

Bagor pisze:Przesyłam wykres po mojej modyfikacji E39 525TDS. Auto jest w całości seryjne, jedyna zmiana to podniesione ciśnienie doładowania.

Wynik po modyfikacji 207KM i 433Nm :D Można jeszcze z niego uzyskać trochę więcej mocy, ale niestety została shamowana prawie najmocniejsza wersja modyfikacji.
Bagor.jpg
Silnik został celowo osłabiony z dołu(sprzęgło), czy taki brak momentu obrotowego na niskich obrotach jest normalny w tym modelu?
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
marek520
Świeżak
Świeżak
Posty: 0
Rejestracja: 30 lip 2014, 14:57
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 520d
Rocznik: 2001
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie

Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW

Post autor: marek520 »

Witam. Mam BMW e39 520d touring 136km. Wgrana mapa od Bagora i wszystko jasne. Wybrałem mocniejszy soft i nie żałuję. Auto z dziadkowozu stało się narowiste. W zakresie 2-4 tys. obrotów dostaje potężnego kopa. Kopcenie niezauważalne. Krótko mówiąc POLECAM!!! :D
Awatar użytkownika
Bagor
Partner
Partner
Posty: 365
Rejestracja: 17 sty 2009, 16:12
Seria: E30
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1990
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW

Post autor: Bagor »

N2O pisze:Silnik został celowo osłabiony z dołu(sprzęgło), czy taki brak momentu obrotowego na niskich obrotach jest normalny w tym modelu?
Ciężko jednoznacznie odpowiedzieć na Twoje pytanie. Przebieg momentu w tym silniku właśnie taki jest. Silnik jest już bardzo mocno "dopakowany" od 2000 obrotów. Nic nie zostało osłabione. Można powiedzieć, że tyle ile można uzyskać mocy w tym egzemplarzu, to zostało uzyskane (prawie - bo została shamowana jak wspomniałem wcześniej prawie najmocniejsza wersja ustawień).
Chiptuning silników BMW: http://www.bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?t=1316
Awatar użytkownika
wojtek_blekitny
Moderator
Moderator
Posty: 921
Rejestracja: 06 wrz 2008, 23:51
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: okol. Poznania

Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW

Post autor: wojtek_blekitny »

Bagor, a jest opcja na "mocny" program, w którym dawka będzie podniesiona w całym zakresie obrotów?
Tutaj góra fajna, ale dół seryjny (250Nm przy 2400 obr/min)....a jaki jest to już wszyscy wiemy :|
...czy właściciel chciał tylko górę?
"Exercise your inner demons"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
N2O
Bywalec Wyjadacz
Posty: 779
Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Truskaw

Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW

Post autor: N2O »

wojtek_blekitny pisze:Bagor, a jest opcja na "mocny" program, w którym dawka będzie podniesiona w całym zakresie obrotów?
Tutaj góra fajna, ale dół seryjny (250Nm przy 2400 obr/min)....a jaki jest to już wszyscy wiemy :|
...czy właściciel chciał tylko górę?
Teoretycznie seryjnie w E39 powinno być 280Nm przy 2200obr/min(tutaj chyba nie ma nawet 150Nm - to już nawet mondeo 1,8TD miało seryjnie 180Nm/2200obr/min), więc albo pomiar został nieprawidłowo wykonany lub ten samochód ma jakiś dziwny problem.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
Awatar użytkownika
wojtek_blekitny
Moderator
Moderator
Posty: 921
Rejestracja: 06 wrz 2008, 23:51
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: okol. Poznania

Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW

Post autor: wojtek_blekitny »

Niecałe 150Nm jest przy 2000obr/min.
Przy 2400 jest te ok 250 Nm...wiadomo, że silnik nie jest nowy, więc trzeba brać na to poprawkę.
"Exercise your inner demons"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
Awatar użytkownika
Bagor
Partner
Partner
Posty: 365
Rejestracja: 17 sty 2009, 16:12
Seria: E30
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1990
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW

Post autor: Bagor »

wojtek_blekitny pisze:Bagor, a jest opcja na "mocny" program, w którym dawka będzie podniesiona w całym zakresie obrotów?
Tutaj góra fajna, ale dół seryjny (250Nm przy 2400 obr/min)....a jaki jest to już wszyscy wiemy :|
...czy właściciel chciał tylko górę?
Umknął mi Twój post dlatego odpisuję po takim czasie :)

Dawka jest podniesiona na tyle ile się da w zakresie obrotów od około 2000 do końca. Inaczej mówiąc, wszystko jest "w opór". To nie jest tak, że dolne obroty są gorsze ze względu na słabsze ustawienia w tym zakresie. Nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje - po prostu taki trafił się egzemplarz i nie jest to już zależne ode mnie. Ustawienia modyfikacji to jedno, a co z siebie "wykrztusi" silnik to drugie :)

Dodatkowo jeszcze wspomnę, że w tym sterowniku, o w większości 8 bitowej konstrukcji map, limit został osiągnięty w kwestii ustawień - w przypadku nowszych sterowników nie ma tego problemu.
Chiptuning silników BMW: http://www.bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?t=1316
Awatar użytkownika
wojtek_blekitny
Moderator
Moderator
Posty: 921
Rejestracja: 06 wrz 2008, 23:51
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: okol. Poznania

Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW

Post autor: wojtek_blekitny »

Bagor pisze: Dawka jest podniesiona na tyle ile się da w zakresie obrotów od około 2000 do końca.
To nie jest tak, że dolne obroty są gorsze ze względu na słabsze ustawienia w tym zakresie.
Bagor, czy mógłbyś doprecyzować? Dla mnie dół to obroty do ok 2k obr, a wspomniałeś, że dawka podbita jest maksymalnie od 2000 obr/min...a mnie zależałoby na tym, żeby ten silnik jechał w miarę możliwości również poniżej 2000obr/min..
"Exercise your inner demons"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
N2O
Bywalec Wyjadacz
Posty: 779
Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Truskaw

Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW

Post autor: N2O »

Podniesienie dawki na niskich obrotach powinno dać efekt w postaci szybszego wstawania turbo(często stosuje się tą metodę w przypadku większych turbosprężarek - więcej ciepła na wydechu), ale może to być okupione dymieniem(na niskich obrotach raczej nie obciążamy silnika długotrwale, wiec jest to raczej dla niego nieszkodliwe). Co ciekawe często powoduje to zmniejszenie spalania - przynajmniej w przypadku mechanicznych pomp wtryskowych.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
Awatar użytkownika
Bagor
Partner
Partner
Posty: 365
Rejestracja: 17 sty 2009, 16:12
Seria: E30
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1990
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW

Post autor: Bagor »

Od 2000 obrotów do końca obrotów jest tyle, ile można było zrobić. Poniżej 2000 obrotów dawka jest już "ograniczona" - występowały jakieś drgania z układu napędowego przy zbyt mocnych ustawieniach. Teraz moc w tych obrotach jest zmniejszona, ale blisko "limitu" tak żeby drgań nie było, więc też można powiedzieć, że dawka jest ustawiona na na tyle "ile można było zrobić" :) Nic więcej w tym egzemplarzu nie można zrobić.
Chiptuning silników BMW: http://www.bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?t=1316
Awatar użytkownika
wojtek_blekitny
Moderator
Moderator
Posty: 921
Rejestracja: 06 wrz 2008, 23:51
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: okol. Poznania

Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW

Post autor: wojtek_blekitny »

OK, to teraz wszystko jasne.
Dół na wklejonym wykresie TDSa to nie cecha OGÓLNA M51 tylko TEGO auta, a więc programowo jest jeszcze pole do popisu, choć nie w tym aucie konkretnie...w Twoim poście z 17 lipca 2014 o 11:37 wzmianka o drganiach była po wykresie silnika 3.0d, dlatego nie łączyłem tego z TDSem.
Jeszcze jedno...czy limit ciśnienia doładowania to na pewno kwestia limitu MAP-sensora, czy programowe zabezpieczenie?
"Exercise your inner demons"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
N2O
Bywalec Wyjadacz
Posty: 779
Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Truskaw

Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW

Post autor: N2O »

Bagor pisze:Od 2000 obrotów do końca obrotów jest tyle, ile można było zrobić. Poniżej 2000 obrotów dawka jest już "ograniczona" - występowały jakieś drgania z układu napędowego przy zbyt mocnych ustawieniach. Teraz moc w tych obrotach jest zmniejszona, ale blisko "limitu" tak żeby drgań nie było, więc też można powiedzieć, że dawka jest ustawiona na na tyle "ile można było zrobić" :) Nic więcej w tym egzemplarzu nie można zrobić.
Jeśli chodzi o kwestię drgań przy dużym momencie z dołu, to problemem jest prawdopodobnie dwumasa(nie daje sobie rady z takim momentem obrotowym). Przerabiałem coś podobnego w Patrolu Y61 2,8 z dołożonym boxem - w okolicach 1800-2000 obr/min czuć było mocne wibracje i uderzenia przy przyśpieszaniu na wysokich biegach z niskich obrotów. Skręcenie koła zamachowego na sztywno śrubami + wyważenie spowodowało ustąpienie tego efektu.

Sam MAP sensor ma zakres do 1,5 bar(były też z większym zakresem w którymś wcześniejszym modelu), ale zabezpieczenie przed przeładowaniem jest chyba programowe.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
Awatar użytkownika
Bagor
Partner
Partner
Posty: 365
Rejestracja: 17 sty 2009, 16:12
Seria: E30
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1990
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW

Post autor: Bagor »

Nigdy się nie zajmowałem kwestią limitu MAP sensora w tym sterowniku, bo przez parę lat miałem tylko jedno zapytanie o zmianę jego wartości. Nie ma chętnych, więc priorytet na to jest bardzo niski :)

Jednak z dosyć dużą pewnością mogę powiedzieć, na podstawie innego sterownika tego typu z tych lat, że limit powinien być w mapach.
Chiptuning silników BMW: http://www.bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?t=1316
Awatar użytkownika
smuz
Bywalec
Posty: 223
Rejestracja: 13 wrz 2012, 11:13
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Świętokrzyskie
Lokalizacja: TPI
Kontakt:

Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW

Post autor: smuz »

a miał ktoś już jakąś awarie po chipie?
ja się zdecydować nie mogę.
chciałbym podnieść do 170 koni 330/350 momentu ale pewnie nie wytrzyma.
Awatar użytkownika
Bagor
Partner
Partner
Posty: 365
Rejestracja: 17 sty 2009, 16:12
Seria: E30
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1990
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW

Post autor: Bagor »

smuz pisze:a miał ktoś już jakąś awarie po chipie?
Średnio co drugie auto ma silnik do wymiany. I jednemu z klientów zaraz po założeniu chipa pękła opona :D A tak na poważenie, to nigdy nie otrzymałem informacji od kogokolwiek, że stało mu się coś "po chipie".

Należałoby wziąć pod uwagę wyrażenie "awaria po chipie" - jak chciałbyś to rozgraniczyć? Samochody mają awarie i jest to normalne - na oryginale i na chipie. Jak coś się zepsuje na chipie, to już wszytko wtedy będzie wina chipa? Twoje podejście jest z góry takie, że chip zawsze będzie winowajcą jak coś się zepsuje.

Chiptuning jest bezpieczny. Jest to po prostu bezpieczne wykorzystanie rezerw silnika. To nie chip kieruje autem, tylko kierowca - auto można zakatować równie dobrze na seryjnych ustawieniach. Trzeba też pamiętać, że moc nie jest cały czas zwiększona o np. 25KM już po odpaleniu silnika, tylko przy maksymalnym wciśnięciu gazu. Przy normalnej jeździe można by powiedzieć, że auto jest "niemal" seryjne, dlatego jak już wspomniałem kwestia trwałości silnika jest w każdym przypadku w większości zależna od kierowcy.

smuz pisze:chciałbym podnieść do 170 koni 330/350 momentu ale pewnie nie wytrzyma.
Parę postów wyżej masz wykres na dużo większy przyrost. Robiłem sporo takich modyfikacji pod mbc - to są mocne modyfikacje i z silnikami nadal nic się nie dzieje. Przyrost który podałeś jest standardowym przyrostem.
smuz pisze:ja się zdecydować nie mogę.
Z takim podejściem nie zdecydujesz się nigdy :)

Pozdrawiam
Chiptuning silników BMW: http://www.bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?t=1316
Awatar użytkownika
smuz
Bywalec
Posty: 223
Rejestracja: 13 wrz 2012, 11:13
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Świętokrzyskie
Lokalizacja: TPI
Kontakt:

Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW

Post autor: smuz »

przekonałeś mnie :D bo już bardzo długo się zastanawiam. czyli spokojnie 170koni wystarczy?
a co do pytania z awarią to czy komuś czasem tłoki nie wyleciały albo zerwał kręgi szyjne :wink:
no i obawy są takie że mam przebieg 320km ale pewnie jest drugie tyle z autem nic sie nie dzieje jak narazie.
Awatar użytkownika
Bagor
Partner
Partner
Posty: 365
Rejestracja: 17 sty 2009, 16:12
Seria: E30
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1990
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW

Post autor: Bagor »

smuz pisze:no i obawy są takie że mam przebieg 320km ale pewnie jest drugie tyle z autem nic sie nie dzieje jak narazie.
Samochód z mniejszym przebiegiem może być w gorszym stanie niż z większym :) Lepiej patrzeć na faktyczny stan niż na "cyferki".
Chiptuning silników BMW: http://www.bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?t=1316
Awatar użytkownika
smuz
Bywalec
Posty: 223
Rejestracja: 13 wrz 2012, 11:13
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Świętokrzyskie
Lokalizacja: TPI
Kontakt:

Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW

Post autor: smuz »

z silnikiem problemu niema chodzi ładnie bez problemu.
co byś dla mnie zmontował? nie za dużo ale żeby było dobrze
Awatar użytkownika
Bagor
Partner
Partner
Posty: 365
Rejestracja: 17 sty 2009, 16:12
Seria: E30
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1990
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW

Post autor: Bagor »

smuz pisze:z silnikiem problemu niema chodzi ładnie bez problemu.
co byś dla mnie zmontował? nie za dużo ale żeby było dobrze
Możesz zamówić wersję optymalną :)
Chiptuning silników BMW: http://www.bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?t=1316
ODPOWIEDZ