PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW
Moderatorzy: Moderatorzy, Partnerzy
-
- Świeżak
- Posty: 0
- Rejestracja: 09 lis 2011, 1:15
- Seria: Land Rover
- Nadwozie: SUV
- Model: RR P38a
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW
Dziś dotarł do mnie chip od Bagora. Mimo spóźnienia musiałem poświęcić te 30 min na zamontowanie
Samochód to Range Rover p38 i 2.5 TDS, więc jest to pchać.
Wrażenia: silnik sprawia wrażenie jak by już się nie męczył, automat przełącza biegi spokojniej. Przyśpieszenie fenomenalne (jak na to auto). Przekulane dziś 150km i spalanie bez wzrostu, może nawet ciut spadło.
Tak właśnie powinien chodzić ten silnik a, przy mocniejszym depnięciu mam wrażenie że puszcza sobie mocniejszego dymka
Samochód to Range Rover p38 i 2.5 TDS, więc jest to pchać.
Wrażenia: silnik sprawia wrażenie jak by już się nie męczył, automat przełącza biegi spokojniej. Przyśpieszenie fenomenalne (jak na to auto). Przekulane dziś 150km i spalanie bez wzrostu, może nawet ciut spadło.
Tak właśnie powinien chodzić ten silnik a, przy mocniejszym depnięciu mam wrażenie że puszcza sobie mocniejszego dymka
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 779
- Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Truskaw
Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW
Silnik został celowo osłabiony z dołu(sprzęgło), czy taki brak momentu obrotowego na niskich obrotach jest normalny w tym modelu?Bagor pisze:Przesyłam wykres po mojej modyfikacji E39 525TDS. Auto jest w całości seryjne, jedyna zmiana to podniesione ciśnienie doładowania.
Wynik po modyfikacji 207KM i 433Nm Można jeszcze z niego uzyskać trochę więcej mocy, ale niestety została shamowana prawie najmocniejsza wersja modyfikacji.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
BMW 725 TDS
-
- Świeżak
- Posty: 0
- Rejestracja: 30 lip 2014, 14:57
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 520d
- Rocznik: 2001
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW
Witam. Mam BMW e39 520d touring 136km. Wgrana mapa od Bagora i wszystko jasne. Wybrałem mocniejszy soft i nie żałuję. Auto z dziadkowozu stało się narowiste. W zakresie 2-4 tys. obrotów dostaje potężnego kopa. Kopcenie niezauważalne. Krótko mówiąc POLECAM!!!
- Bagor
- Partner
- Posty: 365
- Rejestracja: 17 sty 2009, 16:12
- Seria: E30
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1990
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW
Ciężko jednoznacznie odpowiedzieć na Twoje pytanie. Przebieg momentu w tym silniku właśnie taki jest. Silnik jest już bardzo mocno "dopakowany" od 2000 obrotów. Nic nie zostało osłabione. Można powiedzieć, że tyle ile można uzyskać mocy w tym egzemplarzu, to zostało uzyskane (prawie - bo została shamowana jak wspomniałem wcześniej prawie najmocniejsza wersja ustawień).N2O pisze:Silnik został celowo osłabiony z dołu(sprzęgło), czy taki brak momentu obrotowego na niskich obrotach jest normalny w tym modelu?
Chiptuning silników BMW: http://www.bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?t=1316
- wojtek_blekitny
- Moderator
- Posty: 921
- Rejestracja: 06 wrz 2008, 23:51
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: okol. Poznania
Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW
Bagor, a jest opcja na "mocny" program, w którym dawka będzie podniesiona w całym zakresie obrotów?
Tutaj góra fajna, ale dół seryjny (250Nm przy 2400 obr/min)....a jaki jest to już wszyscy wiemy
...czy właściciel chciał tylko górę?
Tutaj góra fajna, ale dół seryjny (250Nm przy 2400 obr/min)....a jaki jest to już wszyscy wiemy
...czy właściciel chciał tylko górę?
"Exercise your inner demons"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 779
- Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Truskaw
Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW
Teoretycznie seryjnie w E39 powinno być 280Nm przy 2200obr/min(tutaj chyba nie ma nawet 150Nm - to już nawet mondeo 1,8TD miało seryjnie 180Nm/2200obr/min), więc albo pomiar został nieprawidłowo wykonany lub ten samochód ma jakiś dziwny problem.wojtek_blekitny pisze:Bagor, a jest opcja na "mocny" program, w którym dawka będzie podniesiona w całym zakresie obrotów?
Tutaj góra fajna, ale dół seryjny (250Nm przy 2400 obr/min)....a jaki jest to już wszyscy wiemy
...czy właściciel chciał tylko górę?
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
BMW 725 TDS
- wojtek_blekitny
- Moderator
- Posty: 921
- Rejestracja: 06 wrz 2008, 23:51
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: okol. Poznania
Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW
Niecałe 150Nm jest przy 2000obr/min.
Przy 2400 jest te ok 250 Nm...wiadomo, że silnik nie jest nowy, więc trzeba brać na to poprawkę.
Przy 2400 jest te ok 250 Nm...wiadomo, że silnik nie jest nowy, więc trzeba brać na to poprawkę.
"Exercise your inner demons"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
- Bagor
- Partner
- Posty: 365
- Rejestracja: 17 sty 2009, 16:12
- Seria: E30
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1990
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW
Umknął mi Twój post dlatego odpisuję po takim czasiewojtek_blekitny pisze:Bagor, a jest opcja na "mocny" program, w którym dawka będzie podniesiona w całym zakresie obrotów?
Tutaj góra fajna, ale dół seryjny (250Nm przy 2400 obr/min)....a jaki jest to już wszyscy wiemy
...czy właściciel chciał tylko górę?
Dawka jest podniesiona na tyle ile się da w zakresie obrotów od około 2000 do końca. Inaczej mówiąc, wszystko jest "w opór". To nie jest tak, że dolne obroty są gorsze ze względu na słabsze ustawienia w tym zakresie. Nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje - po prostu taki trafił się egzemplarz i nie jest to już zależne ode mnie. Ustawienia modyfikacji to jedno, a co z siebie "wykrztusi" silnik to drugie
Dodatkowo jeszcze wspomnę, że w tym sterowniku, o w większości 8 bitowej konstrukcji map, limit został osiągnięty w kwestii ustawień - w przypadku nowszych sterowników nie ma tego problemu.
Chiptuning silników BMW: http://www.bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?t=1316
- wojtek_blekitny
- Moderator
- Posty: 921
- Rejestracja: 06 wrz 2008, 23:51
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: okol. Poznania
Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW
Bagor, czy mógłbyś doprecyzować? Dla mnie dół to obroty do ok 2k obr, a wspomniałeś, że dawka podbita jest maksymalnie od 2000 obr/min...a mnie zależałoby na tym, żeby ten silnik jechał w miarę możliwości również poniżej 2000obr/min..Bagor pisze: Dawka jest podniesiona na tyle ile się da w zakresie obrotów od około 2000 do końca.
To nie jest tak, że dolne obroty są gorsze ze względu na słabsze ustawienia w tym zakresie.
"Exercise your inner demons"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 779
- Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Truskaw
Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW
Podniesienie dawki na niskich obrotach powinno dać efekt w postaci szybszego wstawania turbo(często stosuje się tą metodę w przypadku większych turbosprężarek - więcej ciepła na wydechu), ale może to być okupione dymieniem(na niskich obrotach raczej nie obciążamy silnika długotrwale, wiec jest to raczej dla niego nieszkodliwe). Co ciekawe często powoduje to zmniejszenie spalania - przynajmniej w przypadku mechanicznych pomp wtryskowych.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
BMW 725 TDS
- Bagor
- Partner
- Posty: 365
- Rejestracja: 17 sty 2009, 16:12
- Seria: E30
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1990
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW
Od 2000 obrotów do końca obrotów jest tyle, ile można było zrobić. Poniżej 2000 obrotów dawka jest już "ograniczona" - występowały jakieś drgania z układu napędowego przy zbyt mocnych ustawieniach. Teraz moc w tych obrotach jest zmniejszona, ale blisko "limitu" tak żeby drgań nie było, więc też można powiedzieć, że dawka jest ustawiona na na tyle "ile można było zrobić" Nic więcej w tym egzemplarzu nie można zrobić.
Chiptuning silników BMW: http://www.bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?t=1316
- wojtek_blekitny
- Moderator
- Posty: 921
- Rejestracja: 06 wrz 2008, 23:51
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: okol. Poznania
Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW
OK, to teraz wszystko jasne.
Dół na wklejonym wykresie TDSa to nie cecha OGÓLNA M51 tylko TEGO auta, a więc programowo jest jeszcze pole do popisu, choć nie w tym aucie konkretnie...w Twoim poście z 17 lipca 2014 o 11:37 wzmianka o drganiach była po wykresie silnika 3.0d, dlatego nie łączyłem tego z TDSem.
Jeszcze jedno...czy limit ciśnienia doładowania to na pewno kwestia limitu MAP-sensora, czy programowe zabezpieczenie?
Dół na wklejonym wykresie TDSa to nie cecha OGÓLNA M51 tylko TEGO auta, a więc programowo jest jeszcze pole do popisu, choć nie w tym aucie konkretnie...w Twoim poście z 17 lipca 2014 o 11:37 wzmianka o drganiach była po wykresie silnika 3.0d, dlatego nie łączyłem tego z TDSem.
Jeszcze jedno...czy limit ciśnienia doładowania to na pewno kwestia limitu MAP-sensora, czy programowe zabezpieczenie?
"Exercise your inner demons"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 779
- Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Truskaw
Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW
Jeśli chodzi o kwestię drgań przy dużym momencie z dołu, to problemem jest prawdopodobnie dwumasa(nie daje sobie rady z takim momentem obrotowym). Przerabiałem coś podobnego w Patrolu Y61 2,8 z dołożonym boxem - w okolicach 1800-2000 obr/min czuć było mocne wibracje i uderzenia przy przyśpieszaniu na wysokich biegach z niskich obrotów. Skręcenie koła zamachowego na sztywno śrubami + wyważenie spowodowało ustąpienie tego efektu.Bagor pisze:Od 2000 obrotów do końca obrotów jest tyle, ile można było zrobić. Poniżej 2000 obrotów dawka jest już "ograniczona" - występowały jakieś drgania z układu napędowego przy zbyt mocnych ustawieniach. Teraz moc w tych obrotach jest zmniejszona, ale blisko "limitu" tak żeby drgań nie było, więc też można powiedzieć, że dawka jest ustawiona na na tyle "ile można było zrobić" Nic więcej w tym egzemplarzu nie można zrobić.
Sam MAP sensor ma zakres do 1,5 bar(były też z większym zakresem w którymś wcześniejszym modelu), ale zabezpieczenie przed przeładowaniem jest chyba programowe.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
BMW 725 TDS
- Bagor
- Partner
- Posty: 365
- Rejestracja: 17 sty 2009, 16:12
- Seria: E30
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1990
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW
Nigdy się nie zajmowałem kwestią limitu MAP sensora w tym sterowniku, bo przez parę lat miałem tylko jedno zapytanie o zmianę jego wartości. Nie ma chętnych, więc priorytet na to jest bardzo niski
Jednak z dosyć dużą pewnością mogę powiedzieć, na podstawie innego sterownika tego typu z tych lat, że limit powinien być w mapach.
Jednak z dosyć dużą pewnością mogę powiedzieć, na podstawie innego sterownika tego typu z tych lat, że limit powinien być w mapach.
Chiptuning silników BMW: http://www.bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?t=1316
- smuz
- Bywalec
- Posty: 223
- Rejestracja: 13 wrz 2012, 11:13
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Świętokrzyskie
- Lokalizacja: TPI
- Kontakt:
Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW
a miał ktoś już jakąś awarie po chipie?
ja się zdecydować nie mogę.
chciałbym podnieść do 170 koni 330/350 momentu ale pewnie nie wytrzyma.
ja się zdecydować nie mogę.
chciałbym podnieść do 170 koni 330/350 momentu ale pewnie nie wytrzyma.
- Bagor
- Partner
- Posty: 365
- Rejestracja: 17 sty 2009, 16:12
- Seria: E30
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1990
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW
Średnio co drugie auto ma silnik do wymiany. I jednemu z klientów zaraz po założeniu chipa pękła opona A tak na poważenie, to nigdy nie otrzymałem informacji od kogokolwiek, że stało mu się coś "po chipie".smuz pisze:a miał ktoś już jakąś awarie po chipie?
Należałoby wziąć pod uwagę wyrażenie "awaria po chipie" - jak chciałbyś to rozgraniczyć? Samochody mają awarie i jest to normalne - na oryginale i na chipie. Jak coś się zepsuje na chipie, to już wszytko wtedy będzie wina chipa? Twoje podejście jest z góry takie, że chip zawsze będzie winowajcą jak coś się zepsuje.
Chiptuning jest bezpieczny. Jest to po prostu bezpieczne wykorzystanie rezerw silnika. To nie chip kieruje autem, tylko kierowca - auto można zakatować równie dobrze na seryjnych ustawieniach. Trzeba też pamiętać, że moc nie jest cały czas zwiększona o np. 25KM już po odpaleniu silnika, tylko przy maksymalnym wciśnięciu gazu. Przy normalnej jeździe można by powiedzieć, że auto jest "niemal" seryjne, dlatego jak już wspomniałem kwestia trwałości silnika jest w każdym przypadku w większości zależna od kierowcy.
Parę postów wyżej masz wykres na dużo większy przyrost. Robiłem sporo takich modyfikacji pod mbc - to są mocne modyfikacje i z silnikami nadal nic się nie dzieje. Przyrost który podałeś jest standardowym przyrostem.smuz pisze:chciałbym podnieść do 170 koni 330/350 momentu ale pewnie nie wytrzyma.
Z takim podejściem nie zdecydujesz się nigdysmuz pisze:ja się zdecydować nie mogę.
Pozdrawiam
Chiptuning silników BMW: http://www.bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?t=1316
- smuz
- Bywalec
- Posty: 223
- Rejestracja: 13 wrz 2012, 11:13
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Świętokrzyskie
- Lokalizacja: TPI
- Kontakt:
Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW
przekonałeś mnie bo już bardzo długo się zastanawiam. czyli spokojnie 170koni wystarczy?
a co do pytania z awarią to czy komuś czasem tłoki nie wyleciały albo zerwał kręgi szyjne
no i obawy są takie że mam przebieg 320km ale pewnie jest drugie tyle z autem nic sie nie dzieje jak narazie.
a co do pytania z awarią to czy komuś czasem tłoki nie wyleciały albo zerwał kręgi szyjne
no i obawy są takie że mam przebieg 320km ale pewnie jest drugie tyle z autem nic sie nie dzieje jak narazie.
- Bagor
- Partner
- Posty: 365
- Rejestracja: 17 sty 2009, 16:12
- Seria: E30
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1990
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW
Samochód z mniejszym przebiegiem może być w gorszym stanie niż z większym Lepiej patrzeć na faktyczny stan niż na "cyferki".smuz pisze:no i obawy są takie że mam przebieg 320km ale pewnie jest drugie tyle z autem nic sie nie dzieje jak narazie.
Chiptuning silników BMW: http://www.bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?t=1316
- smuz
- Bywalec
- Posty: 223
- Rejestracja: 13 wrz 2012, 11:13
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Świętokrzyskie
- Lokalizacja: TPI
- Kontakt:
Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW
z silnikiem problemu niema chodzi ładnie bez problemu.
co byś dla mnie zmontował? nie za dużo ale żeby było dobrze
co byś dla mnie zmontował? nie za dużo ale żeby było dobrze
- Bagor
- Partner
- Posty: 365
- Rejestracja: 17 sty 2009, 16:12
- Seria: E30
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1990
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Re: PARTNER FORUM: Chiptuning silników BMW
Możesz zamówić wersję optymalnąsmuz pisze:z silnikiem problemu niema chodzi ładnie bez problemu.
co byś dla mnie zmontował? nie za dużo ale żeby było dobrze
Chiptuning silników BMW: http://www.bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?t=1316