Duże cisnienie w układzie chłodzenia E34 M51d25 td
Moderator: Moderatorzy
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 07 mar 2016, 16:33
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525td
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Dolnośląskie
- Lokalizacja: Wałbrzych
Duże cisnienie w układzie chłodzenia E34 M51d25 td
Witam jestem nowy na forum pewnie ten temat był już poruszany ale proszę pomoc i mam taki problem Jestem szczęśliwym posiadaczem e34 2,5 td i mam taki problem jak ja kupiłem to miałem pękniętą głowice bo brała płyn chłodzący poszła na warsztat dostała nową czapkę płyny uszczelki wywaliłem na to 1,7 k pojeździłem jakieś 2 miesiące i tu niespodzianka, patrzę a tu mam twarde węże od chłodnicy jak kamień na zimnym odpalonym silniku po odkręceniu korka nie wywala płynu po zakręceniu korka i zagrzaniu silnika do normy . Wzrasta ciśnienie odkręcam korek i wyleci trochę płynu aż zejdzie ciśnienie wyjmę korek całkiem i nie wywala płynu nawet po dodaniu gazu, strużka płynu z przelewu jest ciągła wymieniłem termostat i płukałem już chłodnice wisco poszło używane ale sprawne dodam że nie ubywa płynu,i jest czysty nie ma zmienionej barwy. Olej jest ok zero kaszy nie ubywa też oleju i nie kopci.Nie wiem co jeszcze mogę sprawdzić /wymienić żeby było ok. Bo będzie bolało jak znów będę musiał wymieniać głowice i może ktoś z forumowiczów jest mi w stanie pomóc Pozdrawiam
-
- Bywalec Gadulec
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: Duże cisnienie w układzie chłodzenia E34 M51d25 td
spawana głowica pęknie prędzej czy póżniej
Ostatnio zmieniony 07 mar 2016, 19:57 przez Mamamuszi, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 07 mar 2016, 16:33
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525td
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Dolnośląskie
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Duże cisnienie w układzie chłodzenia E34 M51d25 td
Zrobiłem może 3 tys km i mogła pęknąć głowica ??? I nasuwa mi się pytanie czy rwać znów czapkę i sprawdzać czy tak jeździć i czy coś nie padnie przez ciśnienie
- Markiej
- Bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 19 sty 2011, 12:00
- Seria: E28
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525td
- Rocznik: 1986
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podkarpackie
Re: Duże cisnienie w układzie chłodzenia E34 M51d25 td
hmmmm może korek podmień na inny?
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 07 mar 2016, 16:33
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525td
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Dolnośląskie
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Duże cisnienie w układzie chłodzenia E34 M51d25 td
Był też wymieniany korek normalnie się poddaje nie mam już zielonego pojęcia
-
- Bywalec Gadulec
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: Duże cisnienie w układzie chłodzenia E34 M51d25 td
Przenigdy nie montuj spawanych głowic.
Co w tym przypadku,Wyjm oring z korka by ciśnienie mogło swobodnie uchodzić,niczym to nie grozi a można trochę km nakręcić.
Co w tym przypadku,Wyjm oring z korka by ciśnienie mogło swobodnie uchodzić,niczym to nie grozi a można trochę km nakręcić.
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 07 mar 2016, 16:33
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525td
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Dolnośląskie
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Duże cisnienie w układzie chłodzenia E34 M51d25 td
Głowica była od automatu po szczelności i planowaniu z papierami a jak zdejmę oring to nie będzie wyrzucało płynu przez przelew może termostat wymienić na niższą temperaturę otwarcia albo cały układ dobrze wypłukać a dodam ze dolny wąż od chłodnicy jest cały czas zimny a tak z ciekawości co się może stać po założeniu spawanej głowicy
-
- Bywalec Gadulec
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: Duże cisnienie w układzie chłodzenia E34 M51d25 td
Musiał byś mięć dziurę,nie pęknięcie żeby wywalało,zrób jak mówię to nie kosztuje.Jnne kombinacje nic nie dadzą,bo robi się korek powietrzny blokujący przepływ płynu do termostatu.Roztopiony metal krzepnąc zmniejsza swoją objętość [ taka właściwość ].Roztopiony miejscowo,podczas spawania,krzepnąc,czyli zmniejszając swoją objętość wytwarza naprężenia na styku spawanego i nie spawanego.Pod wpływem temperatury,różnica naprężeń zrobi swoje,pęknie jak amen w pacierzu
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 07 mar 2016, 16:33
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525td
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Dolnośląskie
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Duże cisnienie w układzie chłodzenia E34 M51d25 td
Ok i tak zrobię jak wrócę z pracy zdejmę ten oring i zacznę się rozglądać za uszczelką i chwilą wolnego czasu żeby ją zdjąć s wracając do tematu Dolnego węża o zawsze jest zimny i czy można jakoś obstawić czy jest to uszkodzona głowica czy uszczelka bez zdejmowania czapki
-
- Bywalec Gadulec
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: Duże cisnienie w układzie chłodzenia E34 M51d25 td
Objawy,jakie pojawią się przy pęknięciu głowicy i zimnym dolnym wężu;
bywają takie jak przy-
-uszkodzonej uszczelce
-uszkodzonej pompie cieczy
-nie otwierającym się termostacie lub odwróconym
-nie drożną chłodnicą,tudzież kanałami bloku,czy chłodnicy
-nie drożnym przelewem chłodnicy , czyli zapowietrzonym układem
-zablokowanym zaworem korka
bywają takie jak przy-
-uszkodzonej uszczelce
-uszkodzonej pompie cieczy
-nie otwierającym się termostacie lub odwróconym
-nie drożną chłodnicą,tudzież kanałami bloku,czy chłodnicy
-nie drożnym przelewem chłodnicy , czyli zapowietrzonym układem
-zablokowanym zaworem korka
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 07 mar 2016, 16:33
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525td
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Dolnośląskie
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Duże cisnienie w układzie chłodzenia E34 M51d25 td
Super o takie info mi chodziło czyli zostało mi sprawdzić pompę wody i uszczelke bo chłodnica i blok był płukany przy wymianie głowicy i termostat też jest nowy w dobra stronę założony a korki dwa sprawdzałem i na oby dwóch to samo
- Maciej1240
- Bywalec
- Posty: 133
- Rejestracja: 27 lut 2014, 18:25
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Duże cisnienie w układzie chłodzenia E34 M51d25 td
Witam przerabiałem ten temat w swoim tdsie że założyłem głowice zrobioną i nowa uszczelkę oczywiście i od razu dmuchało po zdjęciu głowicy widać było że gdzieniegdzie było nie dociśnięta ale jak głowica po planowaniu to oznaczało tylko że blok który się gotował był krzywy koszt splanowania bloku może nie jest duży ale wszystko wyciągać to nie opłacało mi się . tylko kupiłem kamień szlifierski nowy jest idealnie płaski i jazda kilka razy wystarczyło przejechać i widać ze brał tylko żeliwo koło szpilek i tak długo aż był idealnie zeszlifowany i wtedy nowa uszczelka i szpilki obowiązkowo nowe i był spokój już wymiany termostatów ,korków ,wężów ,czy wiatraka to tylko marnowanie czasu jak od razu pompuje ciśnienie to nic innego niż głowica silnik bez paska jak stoi pompa ze szczelnym korkiem nie moze robić ciśnienia , co innego jak chodził tak z pół godziny
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 22 mar 2014, 23:13
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: Duże cisnienie w układzie chłodzenia E34 M51d25 td
I tu bym uważał... U mnie na skutek zaciętego amortyzatorka spadł pasek. Tuż przy garażu. Dojechalem może 300 metrów do garażu na bardzo wolnych obrotach. Dosłownie dotoczyłem się i zgasilem silnik. Następnie przyjechała laweta i zawiozła auto do mechanika. Mechanik założył pasek i nowy amortyzatorek. Po pewnym czasie zauważyłem twarde węże i sączenie z przelewowego wężyka... Koniec historii. TDS jest kochany, ale mega wrażliwy.