czyli jaka to jest wersja?Bagor pisze:Możesz zamówić wersję optymalnąsmuz pisze:z silnikiem problemu niema chodzi ładnie bez problemu.
co byś dla mnie zmontował? nie za dużo ale żeby było dobrze
mi bardziej zależy na momencie obrotowym.
Moderatorzy: Moderatorzy, Partnerzy
czyli jaka to jest wersja?Bagor pisze:Możesz zamówić wersję optymalnąsmuz pisze:z silnikiem problemu niema chodzi ładnie bez problemu.
co byś dla mnie zmontował? nie za dużo ale żeby było dobrze
W zależności od potrzeb. Jeśli jesteś zainteresowany, to proszę o prywatną wiadomość.smuz pisze:czyli jaka to jest wersja?
Box ciężko chiptuningiem nazwaćpatryk1981 pisze:Witam , Bagor mam pytanko czy robisz program do VW 1.9 TDI 150 KM SILNIK ARL 2004r . --- Chodzi mi o coś fajnego dającego kopa,na allegro są te boxy ale jakoś mnie to nie przekonuje.
Wydźwięk tego zdania stawia mnie w świetle jakbym oszukiwał lub coś ukrywał. Nie chcę być nieuprzejmy ale nie lubię rozmawiać w takim tonie. Nie przypominam sobie żebyś mówił mi o zmianach mechanicznych, które podałeś. Jedyne co teraz pamiętam i przyznaję, że zapomniałem to zmieniona turbina.ToMpower pisze:Bagor, szanuję Twoją pracę i jestem zadowolony z Twojego programu, ale nie mów, że to tylko jego zasługa(seryjny silnik)
Z wydechem bywa różnie - czasami słabnie góra i rośnie dól lub w drugą stronę. Można też stracić w całym zakresie obrotów. W każdym razie nie jest to istotna zmiana.ToMpower pisze:Po za samym program jest jeszcze dużo pozmieniane:
-Wydech 3 cale, z dp owinięty taśmą termiczną,
Jakbyś wiedział jak działa ten sterownik, to byś pomyślał pięć razy zanim byś to zrobił. Możesz uzyskać 2-3KM po tych zmianach i równie dobrze możesz też stracić.ToMpower pisze:-Dolot, BMC+
Zmieniona turbina jest powodem słabego dołu. Wcześniej byłem pytany dlaczego takie słabe niższe obroty. Teraz to już oczywiste. Kompletnie mi to wyszło z głowy, bo tych silników modyfikuję naprawdę sporo i ciężko zapamiętać co w którym było zrobione. Sam to napisałeś w jednym z maili, że może to być powodem słabych dolnych obrotów ale tutaj już o tym nie wspomniałeś. Dlaczego zamontowałeś tą turbinę skoro wiedziałeś, że i tak nie przekroczysz 1.5 bar? Co ma dać ta turbina skoro wartości MAP sensora są seryjne? Nie potrafię sobie wyobrazić w jaki sposób ma ona zwiększyć moc.ToMpower pisze:-Turbina hybryda, już II , to nawet nie hybryda a po prostu inne, większe TD04,
Co to ma do przyrostu mocy?ToMpower pisze:-Wydajniejszy układ chłodzenia
Tak samo - co to ma do przyrostu mocy?ToMpower pisze: i wiele innych drobnostek.
W silniku nie zrobiłeś żadnej zmiany mechanicznej. Jeśli chodzi o zmiany które zrobiłeś to są one kosmetyczne. Twój samochód jest niemal seryjny pod względem zmian, które mogą faktycznie zwiększyć przyrost. Można robić zmiany w mechanice samochodu, ale najpierw trzeba wiedzieć czy mają one jakieś podstawy. To jest częsty problem ludzi dokonujących zmian w mechanice - zmienić wszystko "jak leci". Im więcej zmienią, to tym więcej im się wydaje że uzyskali. Czasami w 1.8T zmieniają wtryski i turbinę by uzyskać konkretny rezultat a tak naprawdę wystarczy sama modyfikacja map - seryjne podzespoły okazują się zupełnie wystarczające. Dlatego jeszcze raz napiszę - zanim się coś zmieni, to trzeba wiedzieć co się robi. Samo robienie "choinki" z mechaniki samochodu mocy nie daje, tylko może nawet zaszkodzić. Widać to na Twoim przykładzie - uparłeś się na zmianę turbiny i "efekt" widać. Zobacz na inne projekty i zobacz czym są prawdziwe zmiany mechaniczne, które mają na celu zwiększyć przyrost - pół silnika jest zmienione a u Ciebie jest on seryjny. To nie jest tak, że im więcej zmienisz, to więcej masz. Po tym co napisałeś wygląda jakbyś dołożył mu z 30KM tymi zmianami - zupełnie tak nie jest. Gdybyś zamontował wydajniejszą pompę wtryskową, to byłoby to coś godnego uwagi. Rozumiem z Twojego postu, że też chcesz pokazać swój wkład na uzyskany przyrost ale niestety tak nie jest - 90-95% to wynik mojej modyfikacji. Większe IC to jedyna dobra zmiana, czyli jakieś 5-10% do przyrostu.ToMpower pisze:Silnik z seryjnym nie ma za duzo wspólnego
A w jaki sposób kolejna modyfikacja "zlikwidowała" ten problem? Jak inaczej chciałbyś to zrobić? To samo z siebie wynika. Mówiłem Ci, że ustawienia będą słabsze w tych obrotach. Znowu mówisz, że czegoś "nie powiedziałem" i się mylisz.ToMpower pisze:Co do dołu- poniżej 2000obr, fakt, pisałem o drganiach(tak, to była dwumasa) ale nigdy nie mówiłeś o tym, że dawka z dołu zostanie zmniejszona.
W kwestii modyfikacji nic z tym nie można zrobić - nie ma to nic z nią wspólnego. Jest to problem z Twoim samochodem. Zwróć uwagę na wyraz "czasem". Dla sterownika (i mojej modyfikacji) nie ma czegoś takiego jak "czasem". Po modyfikacji "czasem" mogą się ujawnić różne problemy z samochodem.ToMpower pisze:Jedna rzecz, która mi nie pasuje, to fakt, że powiedzmy przy około 3tys.obr czasem gdy gaz jest w podłodze auto wyrywa aż miło a czasem chwilę się zastanawia.
Ja też już Ci wyjaśniałem tą kwestię na mailu nie mniej niż trzy razy. Dlaczego jeszcze raz to piszesz? Oryginał na którym zrobioną masz modyfikację jest identyczny z tym, który masz w sterowniku. Do czego miałby mi służyć Twój oryginał?ToMpower pisze:Pisałem Ci kiedyś o tym(nawet pisałem, czy mógłbyś mi napisać mapy na podstawie moich oryginalnych)
Moja kolejna rada jest taka żebyś czytał dokładnie co piszę i zdobył trochę wiedzy jeśli chcesz ze mną o tym dyskutować - inaczej mija się to z celemToMpower pisze:To tak odnośnie Twojej rady, żebym włożył seryny program
Rozumiem, że mogłeś zmienić jeszcze cały szereg rożnych drobnostek, ale co to ma do przyrostu mocy? Jak zmieniłbyś zawieszenie, to też tutaj to wymienisz w swoim wkładzie na przyrost mocy pisząc "nie uważasz że przy tej mocy będzie bezpieczniej"? Mówimy w kontekście przyrostu mocy. Ponawiam pytanie - co zmienia układ chłodzenia na uzyskany przyrost mocy?ToMpower pisze:Co zmienia układ chłodzenia? Więcej paliwa, rośnie temperatura spalin a i temperatura silnika. Nie uważasz, że warto trochę ją obniżyć i oszczędzić głowicę?
Jeszce raz ci powtórzę - Twoje zmiany to kosmetyka. Bez mojej modyfikacji nie uzyskał byś nawet 10KM. Ponawiam moją radę - załóż oryginał i zobacz jak jeździ Twój samochód.ToMpower pisze:Co do 90-95% Twojego udziału proponuję taki sam program zaaplikować całkowicie seryjnemu autu i wszystko się wyjaśni.
Piękna puenta na zakończenie dyskusji.Bagor pisze: Moja kolejna rada jest taka żebyś czytał dokładnie co piszę i zdobył trochę wiedzy jeśli chcesz ze mną o tym dyskutować - inaczej mija się to z celem
Wysłałem PW.seba0000 pisze:Witajcie , ile dałoby się bezpiecznie wyciągnąć z silnika omegi 2.5TD seryjny 130 KM ? Też interesuje mnie zwiększenie mocy ...
To Ty musisz wejść na maila, bo odpowiedź dostałeś już po niecałych 20 minutach o godzinie 15:01, czyli szybciej niż napisałeś ten postwzn pisze:Bagor wejdz na majla.
W M50 podmienia się eprom. Przez interfejs można modyfikować od silników M52.mlody pisze:A jak się ma chip do M50B20? Ile można podnieś Nm i Km i czy podmienia się kości czy trzeba wgrywać?