[E39] 525tds przegrzewa się temperatura 120 sotpni
Moderator: Moderatorzy
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 21 cze 2014, 20:34
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podlaskie
[E39] 525tds przegrzewa się temperatura 120 sotpni
Witam i z miejsca przepraszam ale nie mogę znaleźć konkretnych informacji, a mianowicie:
Otóż w ubiegłą niedziele pojechałem z rodziną do Augustowa, wszystko było ok, do póki nie przekroczyłem 150km/h, wtedy zauważyłem że wskaźnik temperatury podszedł pod pierwszą prawą kreskę więc zwolniłem i opuścił się do pionu, ku mojemu zdziwieniu przestała działać klimatyzacja. Robiłem test zegarami i pokazuje mi 120 stopni. Wąż górny gorący (można się poparzyć) i twardy! Jak popuszczę korek od zbiorniczka to słychać jak wydostaje się powietrze. Teraz po przejechaniu 5 km startując z zimnego silnika robi się znowu wysoka temperatura 120 stopni. Wentylator klimatyzacji się nie włącza, wisko zdaje mi się ze za słabo się kreci bo jak wkładałem rękę miedzy silnik a wiatrak to podmuch był taki jak z balonika z którego schodzi powietrze... =/ W czym może być problem? Termostat? Pompa wody? Wisko? Uszczelka pod głowicą? Czy też sama głowica? Teraz wróciłem z pracy i po podniesieniu maski zauważyłem jakby coś parowało z okolic 4,5 i 6 cylindra. Dodam jeszcze że silnik traci moc. Jestem załamany, bo szkoda mi auta, a w dodatku żona będzie chciała mnie zabić... A samochód jest mi potrzebny jak ręce! Chłopaki! Ratujcie!!!
Przed chwilą sprawdziłem ogrzewanie - działa prawie się usmażyłem, klima działał do póki temperatura nie przekroczyła 100 stopni, powrót cieczy chłodzącej - po odpaleniu (przypuszczam że sączyło się po ściance) po przygazowaniu zaczęło lecieć jak z małego kranika, visco kreci się lekko, ale po przekroczeniu 90 stopni mogłem je zatrzymać, zero oznak życia chłodnicy klimatyzacji... =/ Co dalej?
Otóż w ubiegłą niedziele pojechałem z rodziną do Augustowa, wszystko było ok, do póki nie przekroczyłem 150km/h, wtedy zauważyłem że wskaźnik temperatury podszedł pod pierwszą prawą kreskę więc zwolniłem i opuścił się do pionu, ku mojemu zdziwieniu przestała działać klimatyzacja. Robiłem test zegarami i pokazuje mi 120 stopni. Wąż górny gorący (można się poparzyć) i twardy! Jak popuszczę korek od zbiorniczka to słychać jak wydostaje się powietrze. Teraz po przejechaniu 5 km startując z zimnego silnika robi się znowu wysoka temperatura 120 stopni. Wentylator klimatyzacji się nie włącza, wisko zdaje mi się ze za słabo się kreci bo jak wkładałem rękę miedzy silnik a wiatrak to podmuch był taki jak z balonika z którego schodzi powietrze... =/ W czym może być problem? Termostat? Pompa wody? Wisko? Uszczelka pod głowicą? Czy też sama głowica? Teraz wróciłem z pracy i po podniesieniu maski zauważyłem jakby coś parowało z okolic 4,5 i 6 cylindra. Dodam jeszcze że silnik traci moc. Jestem załamany, bo szkoda mi auta, a w dodatku żona będzie chciała mnie zabić... A samochód jest mi potrzebny jak ręce! Chłopaki! Ratujcie!!!
Przed chwilą sprawdziłem ogrzewanie - działa prawie się usmażyłem, klima działał do póki temperatura nie przekroczyła 100 stopni, powrót cieczy chłodzącej - po odpaleniu (przypuszczam że sączyło się po ściance) po przygazowaniu zaczęło lecieć jak z małego kranika, visco kreci się lekko, ale po przekroczeniu 90 stopni mogłem je zatrzymać, zero oznak życia chłodnicy klimatyzacji... =/ Co dalej?
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 02 maja 2013, 15:51
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: [E39] 525tds przegrzewa się temperatura 120 sotpni
Jeśli na rozgrzanym silniku z łatwością zatrzymujesz visko to czeka cie wymiana.Możesz też sprawdzić podczas jazdy jak zaczyna lecieć temp powyżej 90 włącz ogrzewanie na max i powinno spadać.A co do górnego węża to możesz też mieć zapowietrzony układ,poluźnij dolną rurę przy termostacie i sprawdź czy cyknie ci powietrze.Może też przekręcić kluczyk na 2 pozycje i włączyć na max ogrzewanie, jeśli usłyszysz "bulgotanie" zaraz po włączeniu to masz powietrze w układzie.
Co do parowania z cylindrów to może ci ropa cieknie z wężyków przelewowych.
Co do parowania z cylindrów to może ci ropa cieknie z wężyków przelewowych.
-
- Bywalec
- Posty: 36
- Rejestracja: 14 gru 2014, 13:47
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
Re: [E39] 525tds przegrzewa się temperatura 120 sotpni
problem pewnie już został dawno rozwiązany po takim czasie ale ok..W pierwszej kolejności sprawdź termostat,pompe wody i wężyk odpowietrzający jeśli wykluczysz wymienione przezemnie możliwości,zostaje w najlepszym wypadku uszczelka pod głowią a w najgorszym pęknięta głowica:)pozdrawiam
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 20 mar 2017, 11:45
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
Re: [E39] 525tds przegrzewa się temperatura 120 sotpni
Witam ja mam podobny problem z przegrzaniem z tym ze to nie dzieje się zawsze. Po przejechaniu ok10 km z prędkością 150km/h i zatrzymaniu się ale nie gąszcz silnika temperatura rośnie wentylator od klimy nie zalicza się choć jest układ sprawny test uszczelki ok.
- Jawor
- Administrator
- Posty: 2405
- Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
- Seria: E90-93
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2010
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: [E39] 525tds przegrzewa się temperatura 120 sotpni
Chłodnica cieczy jest czysta, nie ma zawalonych błotem lamelek?
Sprawdź czy pompa cieczy chłodzące pracuje, czy jest strumień w zbiorniczku wyrownawczym. Wisko startuje?
Sprawdź czy pompa cieczy chłodzące pracuje, czy jest strumień w zbiorniczku wyrownawczym. Wisko startuje?
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 20 mar 2017, 11:45
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
Re: [E39] 525tds przegrzewa się temperatura 120 sotpni
Chłodnica czysta strumyk słaby ale jest właśnie wiskoza tak jakby nie startowało i dodam że wąż dolny nie grzeszy ciepłem w chwili przegrzania.
- Jawor
- Administrator
- Posty: 2405
- Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
- Seria: E90-93
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2010
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: [E39] 525tds przegrzewa się temperatura 120 sotpni
Termostat.
Dla pewności możesz go zagotować w garnku i sprawdzić przy ilu *C się otworzy.
Pozdrawiam
Dla pewności możesz go zagotować w garnku i sprawdzić przy ilu *C się otworzy.
Pozdrawiam
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 20 mar 2017, 11:45
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
Re: [E39] 525tds przegrzewa się temperatura 120 sotpni
Może ktoś powiedzieć jakiej firmy był oryginalnie montowany termostat pompa wody i wiskoza?
- Jawor
- Administrator
- Posty: 2405
- Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
- Seria: E90-93
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2010
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: [E39] 525tds przegrzewa się temperatura 120 sotpni
Moim zdaniem termostat Wahler, pompa SKF lub Ruville, wiskoza Behr.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
Re: [E39] 525tds przegrzewa się temperatura 120 sotpni
Jeśli zachodzi prawdopodobieństwo uszkodzenia uszczelki, czy głowicy, to chyba warto zaopatrzyć się w tester na obecność spalin w płynie chłodzącym.
https://www.youtube.com/watch?v=PauMu9pteyY
https://www.youtube.com/watch?v=PauMu9pteyY
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 20 mar 2017, 11:45
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
Re: [E39] 525tds przegrzewa się temperatura 120 sotpni
Witam okazało się ze mechanik (idiota) jak coś robił przy silniku dał silikon i strzępy dostały się do przewodu przelewowego przy zbiorniku i go przytkaly a czasami na amen po oczyszczeniu wróciło wszystko do normy. Pozdrowienia dla druciarzy zwanych mechanika...
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
Re: [E39] 525tds przegrzewa się temperatura 120 sotpni
No widzisz kolego... nie pisałeś, że było coś robione przy silniku.
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81