E38 97r upaliłem chyba ECU + immo ale co jeszcze ?
Moderator: Moderatorzy
-
- Bywalec
- Posty: 14
- Rejestracja: 30 maja 2017, 22:21
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
E38 97r upaliłem chyba ECU + immo ale co jeszcze ?
Witam Serdecznie,to mój pierwszy post tutaj,jednakże wasze forum przeglądam od dłuższego czasu,w zasadzie odkąd mam swoją pierwszą bawarkę,czyli jakoś półtorej roku temu.
Dziś zrobiłem głupią rzecz,przez mój pośpiech spaliłem chyba komputer,chyba na pewno.
Mianowicie wyglądało to tak.
Naprawiałem sobie wycieraczki,kable z przekaźników pod wpływem zapchanego otworu odpływu odczepily się od kostek.
Znalazłem e39 z silnikiem tds w żorach na złomie,no nie ważne,kupiłem te przekaźniki,wymieniłem.
By sprawdzić czy wycieraczki działają przekręciłem kluczyk i zarzuciłem wycieraczki do góry,beng działają,super.
Z braku doświadczenia itp. itd.. w gorącej wodzie kąpany chyba jestem,.. Nie wyłączyłem zapłonu i zacząłem podłączać sobie komputer.
Komputery podpięte,kostki podpięte i teraz podpinam ostatnią kostkę,która idzie do ECU i dwa kabelki do kluczyka/stacyjki(żółty i żółto-niebieski) i robi się cichutkie "bzz" tuż pod moim uchem.
Myślę sobie bezpiecznik,jednakże bezpieczniki okej...(sprawdzałem xxx razy :/ )
Przekręcam kluczyk,raz,dwa,trzy nic ?
Spaliłem ECU+immo ?
Teraz pytanie moje takie,na tym złomie stoi dalej ta e39,silnik bodajże ten sam. Intercooler ma ten sam i wszystko inne też,jednakże ona ma tylko jednego kompa,moja ma dwa. Co zrobić ? Wysłać kompa do naprawy,tutaj blisko chłopak naprawia kompy z samochodów,no i czy to zadziała,czy jechać na złom
i wykręcać kompa+stacyjke i kluczyk z tamtej ?
Dodam tylko,ze tej ostatniej kostki nie wpiąłem,bo ledwo po dotknięciu styków było słychać,że coś nie halo.
Nie mam pomysłów,wszystko okej,kontrolki,sygnały,jednakże rozrusznik ani drgnie...Wygląda na to,że upalilem immo co chłopaki ?
Edit' tzn. podpiąłem,ale już w późniejszym etapie. i nic się nie zmieniło,jak nie chciał odpalać,tak dalej nie chce.
Dziś zrobiłem głupią rzecz,przez mój pośpiech spaliłem chyba komputer,chyba na pewno.
Mianowicie wyglądało to tak.
Naprawiałem sobie wycieraczki,kable z przekaźników pod wpływem zapchanego otworu odpływu odczepily się od kostek.
Znalazłem e39 z silnikiem tds w żorach na złomie,no nie ważne,kupiłem te przekaźniki,wymieniłem.
By sprawdzić czy wycieraczki działają przekręciłem kluczyk i zarzuciłem wycieraczki do góry,beng działają,super.
Z braku doświadczenia itp. itd.. w gorącej wodzie kąpany chyba jestem,.. Nie wyłączyłem zapłonu i zacząłem podłączać sobie komputer.
Komputery podpięte,kostki podpięte i teraz podpinam ostatnią kostkę,która idzie do ECU i dwa kabelki do kluczyka/stacyjki(żółty i żółto-niebieski) i robi się cichutkie "bzz" tuż pod moim uchem.
Myślę sobie bezpiecznik,jednakże bezpieczniki okej...(sprawdzałem xxx razy :/ )
Przekręcam kluczyk,raz,dwa,trzy nic ?
Spaliłem ECU+immo ?
Teraz pytanie moje takie,na tym złomie stoi dalej ta e39,silnik bodajże ten sam. Intercooler ma ten sam i wszystko inne też,jednakże ona ma tylko jednego kompa,moja ma dwa. Co zrobić ? Wysłać kompa do naprawy,tutaj blisko chłopak naprawia kompy z samochodów,no i czy to zadziała,czy jechać na złom
i wykręcać kompa+stacyjke i kluczyk z tamtej ?
Dodam tylko,ze tej ostatniej kostki nie wpiąłem,bo ledwo po dotknięciu styków było słychać,że coś nie halo.
Nie mam pomysłów,wszystko okej,kontrolki,sygnały,jednakże rozrusznik ani drgnie...Wygląda na to,że upalilem immo co chłopaki ?
Edit' tzn. podpiąłem,ale już w późniejszym etapie. i nic się nie zmieniło,jak nie chciał odpalać,tak dalej nie chce.
- Jawor
- Administrator
- Posty: 2405
- Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
- Seria: E90-93
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2010
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: E38 97r upaliłem chyba ECU + immo ale co jeszcze ?
Sprawdź numery sterownika i szukaj sterownika o tym samym numerze.
Teoretycznie EWS powinien działać jak trzeba, stary moduł i transpondery zostają, być może potrzebny będzie jego update w sterowniku. W tej kwestii pewnie Bagor pomoze.
Pojawiają się w ogóle jakieś kontrolki na desce rodzielczej?
Teoretycznie EWS powinien działać jak trzeba, stary moduł i transpondery zostają, być może potrzebny będzie jego update w sterowniku. W tej kwestii pewnie Bagor pomoze.
Pojawiają się w ogóle jakieś kontrolki na desce rodzielczej?
-
- Bywalec
- Posty: 14
- Rejestracja: 30 maja 2017, 22:21
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
Re: E38 97r upaliłem chyba ECU + immo ale co jeszcze ?
Witam kolego. Tak wszystkie kontrolki świecą tak jak świeciły,bez zmian.
Samochód tak jakby w ogóle nie ucierpiał,z tym że nie reaguje.
Tak jakby impuls nie dochodził,nawet rozrusznik nie "cyknie"
Już raz tak miałem,gdy walczyłem z kabelkami i wtedy odłączyłem czarną kostkę i podłączyłem na nowo.
Po czym działał bez problemu. Teraz to nie poskutkowało.
Wczoraj zostawiłem go na całą noc bez aku,dziś pójdę do garażu i zobaczymy czy zatrybi.
Samochód tak jakby w ogóle nie ucierpiał,z tym że nie reaguje.
Tak jakby impuls nie dochodził,nawet rozrusznik nie "cyknie"
Już raz tak miałem,gdy walczyłem z kabelkami i wtedy odłączyłem czarną kostkę i podłączyłem na nowo.
Po czym działał bez problemu. Teraz to nie poskutkowało.
Wczoraj zostawiłem go na całą noc bez aku,dziś pójdę do garażu i zobaczymy czy zatrybi.
- Jawor
- Administrator
- Posty: 2405
- Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
- Seria: E90-93
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2010
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: E38 97r upaliłem chyba ECU + immo ale co jeszcze ?
Podłącz jakiś interfejs diagnostyczny, może się wyjasni.
-
- Bywalec
- Posty: 14
- Rejestracja: 30 maja 2017, 22:21
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
Re: E38 97r upaliłem chyba ECU + immo ale co jeszcze ?
Podłączyliśmy kompa,ale ziomeczkowi chyba coś inpa nie działa...
Słuchaj zrobiliśmy tak,przekręciliśmy kluczyk do włączonej pozycji.
Zetknęliśmy styki na rozruszniku i samochód odpalił.
Zgasić też się da normalnie.
Jedynie skrzynia działa na trybie awaryjnym i akumulator się świeci jakbym upalił alternator ?
Spaliła się kostka stacyjki ?
Słuchaj zrobiliśmy tak,przekręciliśmy kluczyk do włączonej pozycji.
Zetknęliśmy styki na rozruszniku i samochód odpalił.
Zgasić też się da normalnie.
Jedynie skrzynia działa na trybie awaryjnym i akumulator się świeci jakbym upalił alternator ?
Spaliła się kostka stacyjki ?
- Jawor
- Administrator
- Posty: 2405
- Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
- Seria: E90-93
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2010
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: E38 97r upaliłem chyba ECU + immo ale co jeszcze ?
Jeśli skrzynia działa w awaryjnym to może nie sfajczyłeś ECU tylko sterownik skrzyni?
-
- Bywalec
- Posty: 14
- Rejestracja: 30 maja 2017, 22:21
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
Re: E38 97r upaliłem chyba ECU + immo ale co jeszcze ?
Widzisz,człowiek uczy się całe życie,teraz wiem dlaczego w tamtej e39 byl jeden komputer,a u mnie dwa.
Tamta jest manualna i ma jeden,moja ma dwa,bo i automat.
Wyjdzie chyba na to,że masz rację.
Mówisz,że być może dlatego nie pali ?
Edit.a i wiesz,ze ta kostka którą na końcu podłączyłem i z niej było spięcie ma dwa kabelki pod stacyjkę,a resztę do tego kompa.
Tylko skąd ten akumulator na desce rozdzielczej ? Obieg prądu ?
Tamta jest manualna i ma jeden,moja ma dwa,bo i automat.
Wyjdzie chyba na to,że masz rację.
Mówisz,że być może dlatego nie pali ?
Edit.a i wiesz,ze ta kostka którą na końcu podłączyłem i z niej było spięcie ma dwa kabelki pod stacyjkę,a resztę do tego kompa.
Tylko skąd ten akumulator na desce rozdzielczej ? Obieg prądu ?
- Jawor
- Administrator
- Posty: 2405
- Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
- Seria: E90-93
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2010
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: E38 97r upaliłem chyba ECU + immo ale co jeszcze ?
Kontrolka akumulatora jest zapewne z uszkodzonego alternatora.
W kwestii odpalania to kończą mi się pomysły: sprawdź bezpieczniki, przekaźniki, elektromagnes rozrusznika.
W kwestii odpalania to kończą mi się pomysły: sprawdź bezpieczniki, przekaźniki, elektromagnes rozrusznika.
-
- Bywalec
- Posty: 258
- Rejestracja: 22 lut 2011, 16:47
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Dolnośląskie
- Lokalizacja: Głogów
Re: E38 97r upaliłem chyba ECU + immo ale co jeszcze ?
nie sspaliles ecu skrzyni, jesli masz automat musisz miec tez sterownik silnika przeznaczony do automata, na kompie od manuala odpalisz auto ale skrzynia bedzie w awaryjnym, dopadnij komputer silnika taki jak miales i koniecznie z automata
Czym się różni kierowca BMW od kierowcy Volkswagena? Dla kierowcy BMW Hektor to mityczny królewicz Trojański zaś dla właściciela VW, hektor to pole za domem.
DIS i INPA jak by ktos chcial przeswietlic auto z okragla wtyka
DIS i INPA jak by ktos chcial przeswietlic auto z okragla wtyka
-
- Bywalec
- Posty: 14
- Rejestracja: 30 maja 2017, 22:21
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
Re: E38 97r upaliłem chyba ECU + immo ale co jeszcze ?
Tak też zrobiłem Czekam na przesyłkę,dziś ew. w Pn ma być Będę wam pisał czy już działa
Troche pech,bo samochód miałem do blacharza tydzien temu oddac,teraz tydzien stoi w garazu ,moze
to znak,bym nie oddawał jednak do tego blacharza. hahaha
Troche pech,bo samochód miałem do blacharza tydzien temu oddac,teraz tydzien stoi w garazu ,moze
to znak,bym nie oddawał jednak do tego blacharza. hahaha
-
- Bywalec
- Posty: 14
- Rejestracja: 30 maja 2017, 22:21
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
Re: E38 97r upaliłem chyba ECU + immo ale co jeszcze ?
Witam Panowie,niestety nic z tego.
Wymieniłem komputer silnika,również skrzyni.
Kostke stacyjki.
Problem pozostał,teraz w mej glowie tylko jedno stwierdzenie-Upalony immobilizer ?
Wymieniłem komputer silnika,również skrzyni.
Kostke stacyjki.
Problem pozostał,teraz w mej glowie tylko jedno stwierdzenie-Upalony immobilizer ?
-
- Bywalec
- Posty: 14
- Rejestracja: 30 maja 2017, 22:21
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
Re: E38 97r upaliłem chyba ECU + immo ale co jeszcze ?
Jeśli się mylę pokierujcie mnie,co do przekaźników to się nie znam,ale wydaje mi się,że wszystkie sprawdziłem i nie ma poprzepalanych styków.
Teraz będę śledził schemat instalacji na Reaolem i zobaczymy dokąd mnie to doprowadzi.
Edit.Panowie to na bank nie immo i nie komp,na tym nowym kompie kręce go na krótko i nie odpala,ze stacyjki też nic,czyli immo blokuje doplyw.
Wrzucam starego kompa ide pod rozrusznik,przykladam blaszke/klucz,1 sekunda i fura pali.
Teraz będę śledził schemat instalacji na Reaolem i zobaczymy dokąd mnie to doprowadzi.
Edit.Panowie to na bank nie immo i nie komp,na tym nowym kompie kręce go na krótko i nie odpala,ze stacyjki też nic,czyli immo blokuje doplyw.
Wrzucam starego kompa ide pod rozrusznik,przykladam blaszke/klucz,1 sekunda i fura pali.
-
- Bywalec
- Posty: 14
- Rejestracja: 30 maja 2017, 22:21
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
Re: E38 97r upaliłem chyba ECU + immo ale co jeszcze ?
Dodam ciekawostkę,bo dziś troche pojeździłem. Biegi mam,ale na ekranie ich nie widzę,alternator też zjarałem,bo aku zdycha.
Jutro jak tego nie wywalcze oddam fure do elektryka,sęk w tym,że juz kiedyś oddałem inny do elektryka i stał tam miesiąc...
Do elektryków to jakiś dystans mam,ale co zrobic.
Ten sam problem gość miał
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=9535
tam jest ten moduł ews,tylko że u siebie go nie widziałem,teraz go odszukam i myślę będzie po problemie...
Jutro jak tego nie wywalcze oddam fure do elektryka,sęk w tym,że juz kiedyś oddałem inny do elektryka i stał tam miesiąc...
Do elektryków to jakiś dystans mam,ale co zrobic.
Ten sam problem gość miał
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=9535
tam jest ten moduł ews,tylko że u siebie go nie widziałem,teraz go odszukam i myślę będzie po problemie...
- Jawor
- Administrator
- Posty: 2405
- Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
- Seria: E90-93
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2010
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: E38 97r upaliłem chyba ECU + immo ale co jeszcze ?
Ale moment, może źle rozumuje, ale skoro auto odpala na krótko to na pewno problem tkwi w EWSie?
Bladze trochę po omacku bo nie miałem takiego kłopotu nigdy: może sparuj kluczyk?
Bladze trochę po omacku bo nie miałem takiego kłopotu nigdy: może sparuj kluczyk?
-
- Bywalec
- Posty: 14
- Rejestracja: 30 maja 2017, 22:21
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
Re: E38 97r upaliłem chyba ECU + immo ale co jeszcze ?
Czytam teraz troszkę o zasadzie działania "EWS" piszą,że blokuje impuls do rozrusznika.
Cóż masz na myśli ze sparowaniem kluczyka ? Zakodowanie go na nowo?
To już próbowałem,nic z tego. Kilka dni przed tą przykrą sytuacją coś z centralki zdechło,bo
już się na pilot nie otwierał.
Teraz może wszystko się naprawi. Haha miejmy nadzieję
Cóż masz na myśli ze sparowaniem kluczyka ? Zakodowanie go na nowo?
To już próbowałem,nic z tego. Kilka dni przed tą przykrą sytuacją coś z centralki zdechło,bo
już się na pilot nie otwierał.
Teraz może wszystko się naprawi. Haha miejmy nadzieję
-
- Bywalec
- Posty: 14
- Rejestracja: 30 maja 2017, 22:21
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
Re: E38 97r upaliłem chyba ECU + immo ale co jeszcze ?
Wszystko jasne EWS upalone. Temat close,dzieki mordeczki.
- Bagor
- Partner
- Posty: 365
- Rejestracja: 17 sty 2009, 16:12
- Seria: E30
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1990
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Re: E38 97r upaliłem chyba ECU + immo ale co jeszcze ?
Wszystkie BMW wyprodukowane po 95 roku mają fabryczny imobilajzer. Jeśli podmieniasz sterownik z innego TDSa, to na pewno silnik nie odpali, bo kod imobilajzera nie będzie się zgadzał. W tym sterowniku immo znajduje się w dwóch kościach 93C46 (B58323). Musiałbyś przelutować te kości z nowego sterownika do starego żeby taki test miał sens.neverix pisze:Witam Panowie,niestety nic z tego.
Wymieniłem komputer silnika,również skrzyni.
Kostke stacyjki.
Problem pozostał,teraz w mej glowie tylko jedno stwierdzenie-Upalony immobilizer ?
Chiptuning silników BMW: http://www.bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?t=1316