X5 e53 3.0 218 - rano dymi i śmierdzi

Tematy dotyczące układu paliwowego, mechanizmu CR i wtrysków.

Moderator: Moderatorzy

przemex987
Świeżak
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 17 wrz 2017, 23:10

X5 e53 3.0 218 - rano dymi i śmierdzi

Post autor: przemex987 »

Witam Kolegów. Jestem tutaj nowy. Szukam pomocy do rozwiązania mojego problemu.
Mam bmw x5 e53 2004r lift 218 pS z przebiegiem potwierdzonym 219 000 km. Olej 5w30 motul x-clean. Filtry mann i knecht. Wtryskiwacze po regeneracji, odma zmieniona, olej nowy, filtry nowe, świece nowe, sterownik świec nowy, błędów brak, moc super, oleju nie bierze. Dodam że w niemczech zamontowano filtr DPF marki twintec w celu posiadania normy emisji spalin euro 4. I taką też mam nalepkę na szybie.
Rano przy próbie odpalenia, po przekręceniu kluczyka i jednym obrocie, przytrzymuje rozruch na około 2,3 sekundy, po czym po dwóch, trzech kolejnych obrotach bez probelmu i równo zapala. Pierwszy problem , to dlaczego ją przytrzymuje ? (Na ciepłym także). A drugi problem to po odpaleniu na zimnym - rano, przez około 30 sek - 1.5 minuty, dymi sobie na niebiesko, siwawo. Jak dam w gaz to dymu co nie miara... Wystarczy przejechać 100metrów i już jest spokój. Do kolejnego rana....
Bardzo proszę kolegów o pomoc bo ta usterka i wszelkie próby wyeliminowania jej, doprowadzają mnie do zapaści finansowej i psychicznej.
przemex987
Świeżak
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 17 wrz 2017, 23:10

Re: X5 e53 3.0 218 - rano dymi i śmierdzi

Post autor: przemex987 »

Dodam że dym ma w 70% zapach nie spalonego ON.
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2404
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: X5 e53 3.0 218 - rano dymi i śmierdzi

Post autor: Jawor »

Cześć.

Sprawdziłbym świece żarowe oraz czy któryś wtrysk nie przelewa. Do tego pompa progowa czy podaje z odpowiednim ciśnieniem paliwo.

pozdrawiam
Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
przemex987
Świeżak
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 17 wrz 2017, 23:10

Re: X5 e53 3.0 218 - rano dymi i śmierdzi

Post autor: przemex987 »

Dziekuje za odpowiedź. Tylko problem z tym że tak jak pisałem w temacie, swiece nowe, sterownik swiec nowy, wtryski po regeneracji. Dziś zrobiłem 350 km i jest gorzej bo z wyydechów czuć nie spaloną rope, a na ciepłym przytrzymuje go coraz bardziej podczas rozruchu. A dymi tylko rano na zimnym.
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2404
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: X5 e53 3.0 218 - rano dymi i śmierdzi

Post autor: Jawor »

Czesc.
Sorry, niedoczytalem dokladnie;)
Dobra, ponieważ e53 to nie moja bajka więc dopytam: jest tam pompa progowa?
Do głowy przychodzi mi sprawdzenie tej pompy, ponowne przyjrzenia się wtryskiwaczom.
Albo wtryskiwacze nie trzymają ciśnienia i puszczają przez noc ropę do komór spalania albo problem tkwi w świecach, ich sterowaniu.
Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
przemex987
Świeżak
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 17 wrz 2017, 23:10

Re: X5 e53 3.0 218 - rano dymi i śmierdzi

Post autor: przemex987 »

Na 99% jest w tym aucie pompa progowa. Jutro po południu daje całe auto (a nie same wtryski ) do firmy w której regenerowałem wtryskiwacze. Mają posprawdzać ciśnienia na pompach i zaworach. Rano wyciągam rozrusznik i daje do sprawdzenia bo wydaje mi się że to przytrzymywanie przy rozruchu to może być sprawa rozrusznika.
przemex987
Świeżak
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 17 wrz 2017, 23:10

Re: X5 e53 3.0 218 - rano dymi i śmierdzi

Post autor: przemex987 »

Witam ponownie. Powodem przytrzymywania przy odpalaniu auta był rozrusznik - szczotki, tulejki i bendiks. Teraz kręci jak szalony i pali od strzału.
Co do głównego problemu to wtryski i działanie całego układu paliwowego sprawdzone - stan układu bdb+.
Jutro będzie ściągany kolektor ssący i po kolei od egr przez przepływomierz aż do świec i mierzenia ciśnienia sprężania będzie wszystko sprawdzane.
Na moje oko problem będzie w głowicy i w zaworach ale szczegóły będą jutro.
Wątpię w brak ciśnienia na którymś z cylindrów dlatego że oleju nie ubywa a auto zapalało rano przy 7 stopniach i spalonych 4 świecach bez żadnego problemu i bez nierównej pracy silnika. Tylko dym.
Kolegów mających jakieś pomysły i sugestie, bardzo proszę o zabranie głosu.
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2404
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: X5 e53 3.0 218 - rano dymi i śmierdzi

Post autor: Jawor »

Czesc.
Nie mam już kompletnie żadnego pomyslu.
Inpa/dis nic nie podpowiadaja?
Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
przemex987
Świeżak
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 17 wrz 2017, 23:10

Re: X5 e53 3.0 218 - rano dymi i śmierdzi

Post autor: przemex987 »

Witam. Sprawdzony przepływomierz i egr. Zmierzone ciśnienie sprężania.
Wyniki pomiarów to 2x22, 1x18, 1x24, 2x22. A nominał to 28 atmosfer z tolerancją -3.
Wynika na to że trzecia dziura powoduje że nie jest spalane paliwo ze względu na niskie ciśnienie sprężania i na zimnym dymi a na ciepłym nie spalone paliwo wyrzuca do wydechu.
Teraz pytanie : czy wystarczy remont głowicy czu trzeba wymienic pierścienie na trzecim? Bo jeżeli druga opcja to masakra.
przemex987
Świeżak
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 17 wrz 2017, 23:10

Re: X5 e53 3.0 218 - rano dymi i śmierdzi

Post autor: przemex987 »

Nikt nie odpowiada i nikt nie zna odpowiedzi na moje pytania, dlatego podziele sie z kolegami moim doswiadczeniem. Zdjałem głowice i zawiozłem do sprawdzenia. Okazuje sie ze głowica jest w super stanie i nawet nie jest potrzebna wymiana regulatorow. Ale kazalem wymienic bo skoro juz jest wyjęta..
Ustawilismy 4 tłoki tak zeby do kazdego weszla rowna ilosc nafty. I na felernym trzecim z 2h przeleciało 0.5 L. Co ciekawe z sąsiedniego czwartego uciekało tak samo szybko. Na drugim i piatym zeszło 3/4 i stało. Dlatego zdecydowałem o wyjęciu bloku z auta i jutro zawoze go do silnikowca zeby przyjzał sie pierscieniom i całej reszcie. Masakra
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2404
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: X5 e53 3.0 218 - rano dymi i śmierdzi

Post autor: Jawor »

Nieźle.
Będziesz remontowal czy szukał slupka?
Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
przemex987
Świeżak
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 17 wrz 2017, 23:10

Re: X5 e53 3.0 218 - rano dymi i śmierdzi

Post autor: przemex987 »

Głowica "odświezona" 1100 zl. Jak sie okaze ze tylko pierscionki to zakladam nowe i slupek zostaje.
Awatar użytkownika
janpiotrek1
Świeżak
Świeżak
Posty: 4
Rejestracja: 17 paź 2017, 19:33

Re: X5 e53 3.0 218 - rano dymi i śmierdzi

Post autor: janpiotrek1 »

Cześć
i jak silnik naprawiony ?
skąd masz dane że kompresja nom. 28bar ?
mam chyba podobny problem wtryski zregenerowane od maja 2017 wszystko posprawdzane silnik nie pali ani grama oleju ma moc tylko ten szczypiący smród z wydechu i co chwilę zapychający się DPF
kompresja u mnie 21-22 bary na wszystkich 6ściu baniakach i rozjeżdżające się korekty wtryskiwaczy dodatkowo wyświetla błędy 4b10 i 4b11
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2404
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: X5 e53 3.0 218 - rano dymi i śmierdzi

Post autor: Jawor »

janpiotrek1 pisze:Cześć
i jak silnik naprawiony ?
skąd masz dane że kompresja nom. 28bar ?
mam chyba podobny problem wtryski zregenerowane od maja 2017 wszystko posprawdzane silnik nie pali ani grama oleju ma moc tylko ten szczypiący smród z wydechu i co chwilę zapychający się DPF
kompresja u mnie 21-22 bary na wszystkich 6ściu baniakach i rozjeżdżające się korekty wtryskiwaczy dodatkowo wyświetla błędy 4b10 i 4b11
Jeśli kompresja ok, to zrób test przelewowy.
Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
Awatar użytkownika
janpiotrek1
Świeżak
Świeżak
Posty: 4
Rejestracja: 17 paź 2017, 19:33

Re: X5 e53 3.0 218 - rano dymi i śmierdzi

Post autor: janpiotrek1 »

w maju 2017 zregenerowałem wszystkie wtryski niestety nie rozwiązało to problemu z błędami 4b10 i 4b11 postanowiłem zawiść wtryski do kolejnego pompiarza w celu sprawdzenia tego pierwszego :twisted:
wtryski były sprawdzane na stole probierczym i wyszły b.dobrze wiec nie widzę potrzeby kolejnego sprawdzania przelewów.
Poza tym korekty na biegu jałowym są blisko zera i silnik pracuje równo.
problem pojawia się podczas ruszania (podczas obciążenia) korekty podczas jazdy wyglądają jak na załączonym filmiku https://www.youtube.com/watch?v=lsNNfho1VgQ
1 i 2 korekta idzie na +3 czasami na +5
a 4 ucieka na duży minus czasami wogóle wygląda jakby nie pracował bo czarny pasek znika ze skali
zastanawia mnie ta kompresja czy 21-22bar to nie za mało ?

powiem jeszcze że do tej pory zrobiłem już:
zamiana wtrysków miejscami oczywiście zakodowane
podmiana kolektora ssącego
podmiana przepływomierza
podmiana zaworka od sterowania egr
czyszczenie egr - sprawdzenie czy działa - działa :)
podmiana sterownika silnika wraz z ews kodowanie
upgrade sterownika silnika
próba jazdy bez tłumika końcowego i dpf-u
jazda bez podpiętego alternatora
podmiana czujnika od dpf-u
sprawdzenie pompki podciśnienia
wymiana wszystkich przewodów podciśnieniowych
próba jazdy na odpiętym czujniku w kolektorze ssącym ( odcina moc)
próba jazdy na odpiętym czujniku wałka rozrządu ( bez zmian)
próba jazdy na odpiętej przepływce
próba jazdy na odpiętej sondzie lambda
sprawdzone panewki korbowodowe
podmiana zaworu na pompie CR
podmiana czujnika na zasobniku CR
podmiana regulatora na zasobniku CR

żadna powyższa czynność nie spowodowała zmiany pracy korekt na wtryskach

nie wiem już gdzie szukać
wytarte wałki rozrządu ?
zużyta głowica ?
kompresja za słaba ?
turbina ?
wiązka silnika ?

z tego wszystkiego kupiłem drugi tańszy samochód a 5er stoi i czeka na wytrwałego a szkoda żeby stała tak wygląda:
Załączniki
5er.jpg
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2404
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: X5 e53 3.0 218 - rano dymi i śmierdzi

Post autor: Jawor »

Z mojej ogólnej, dawno nieaktualizowanej wiedzy wynika że kompresja w Dieslu powinna być koło 30. Ale mogę się mylic.
Pozdro
Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
przemex987
Świeżak
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 17 wrz 2017, 23:10

Re: X5 e53 3.0 218 - rano dymi i śmierdzi

Post autor: przemex987 »

Witam po dłuższej przerwie. Jutro wyjezdzam autem, zregenerowałem głowice i wymieniłem pierscienie ( stare były z nagarem ), panewki i wał jak nowe - silnikowiec zabronił wymiany. Pomiar ciśnienia : 6,5,4 po 25, 3-24.5, 2-25.5 i 1 o dziwo - tylko 21. Dlaczego 21????? Pojęcia nie mam. Będę mierzył od nowa jak zrobie 500km. Dodatkowo wrzuciłem wydech kompletny nominalny z katem ( ja miałem tuning sebringa i jak sie okazało z kompletnie z wyprutym środkiem....). I do tej pory nie wiem jakie ma być ciśnienie prawidłowe w tym silniku. Pomoże ktoś ?
ODPOWIEDZ