E39-wyciek z przekładni kierowniczej
Moderator: Moderatorzy
- Dimo
- Bywalec Gadulec
- Posty: 450
- Rejestracja: 11 lis 2010, 22:35
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Łódzkie
- Lokalizacja: EZD
E39-wyciek z przekładni kierowniczej
Jak w temacie-wyciek ma miejsce spod osłony gumowej drążka kier. Czy ktoś już przerabiał taki temat? Istnieje możliwośc samodzielnego uszczelnienia tej przekładni? Czy jedyną opcją jest zakład regenerujący maglownice
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
- clubGRANT
- Bywalec Gadulec
- Posty: 429
- Rejestracja: 25 sty 2009, 11:16
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: TYCHY
Re: E39-wyciek z przekładni kierowniczej
Masz 3 opcje do wyboru.
2 dotyczą obecnej przekładni czyli : 1-wymiana uszczelnień samodzielnie - dostępne na necie za jakieś 250 złotych lub 2- regeneracja za 500 złotych i to bym proponował bo sam się do tego przymierzam tylko szukam w pobliżu konkretnego zakładu.
3 opcja to zakup używki, ale ile pochodzi to już najstarsi górale niewiedzą.
2 dotyczą obecnej przekładni czyli : 1-wymiana uszczelnień samodzielnie - dostępne na necie za jakieś 250 złotych lub 2- regeneracja za 500 złotych i to bym proponował bo sam się do tego przymierzam tylko szukam w pobliżu konkretnego zakładu.
3 opcja to zakup używki, ale ile pochodzi to już najstarsi górale niewiedzą.
- Dimo
- Bywalec Gadulec
- Posty: 450
- Rejestracja: 11 lis 2010, 22:35
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Łódzkie
- Lokalizacja: EZD
Re: E39-wyciek z przekładni kierowniczej
Poczytałem troche w miedzyczasie i okazuje sie,ze owa regeneracja to w zasadzie wymiana tych uszczelnień,wiec zaryzykuje samodzielne uszczelnienie. A jak masz clubGRANT u siebie-tylko wyciek czy także luzy na listwie?
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
- carl0s
- Moderator
- Posty: 980
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
- Seria: E46
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Re: E39-wyciek z przekładni kierowniczej
no to wtrącę własne 3 grosze - wymiana uszczelnień we własnym zakresie spoko można wykonać, to nic innego jak kilka simmeringów i oringów sprytnie rozmieszczonych w korpusie. Ale - problemem nie jest to, że te uszczelniacze się zużywają czy niszczą same z siebie. Problemem są zanieczyszczenia, które powodują mikrorysy i mikropęknięcia czy nawet czasami korozję i mikrowżery samej listwy maglownicy - to one niszczą uszczelnienia i powodują wycieki. i teraz - o ile uszczelniacze samemu można wymienić, to już regenerować listwę nie bardzo - trzeba mieć maszynę do napawania lub ewentualnie w ostateczności możliwość chromowania, a potem precyzyjną szlifierkę, żeby doprowadzić listwę do wymiaru nominalnego. Także wiecie - regeneracja to nie tylko wymiana uszczelnień, ale właśnie regeneracja listwy, wymiana kul w przekładni, wymiana zaworów jeśli są, usunięcie korozji z korpusu... to sporo więcej
None of you seem to understand...
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
- Dimo
- Bywalec Gadulec
- Posty: 450
- Rejestracja: 11 lis 2010, 22:35
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Łódzkie
- Lokalizacja: EZD
Re: E39-wyciek z przekładni kierowniczej
zgadzam sie z Toba,ale taka kompleksowa regeneracja na pewno nie kosztuje 500-600zł,tylko przekracza 1tys.zł. Za 500zł podejrzewam,że jest uszczelniona i wypiaskowana Do tego dochodzi unieruchomienie bawarki na kilka dni,a na razie nie moge sobie na to pozwolic i spróbuje z samodzielnym uszczelnieniem owej nieszczesnej maglownicycarl0s pisze:..regeneracja to nie tylko wymiana uszczelnień, ale właśnie regeneracja listwy, wymiana kul w przekładni, wymiana zaworów jeśli są, usunięcie korozji z korpusu... to sporo więcej
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
- carl0s
- Moderator
- Posty: 980
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
- Seria: E46
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Re: E39-wyciek z przekładni kierowniczej
Zaponaj się z ofertą firmy AutoRege - oni za 600 pln do e36 robili mi magiel - i własnie przede wszystkim była napawana i szlifowana listwa - później uszczelniacze i cała reszta. Taka regeneracja jak Ty mówisz ponad 1000 to do servotroniców, i jak wymieniają listwę i ślimak na nowe. Cala sprawa trwała 3 dni - zamówiłem w poniedziałek rano magiel, a w środę już miałem go w aucie - po czym odesłałem mój uszkodzony i dostałem zwrot kaucji.
None of you seem to understand...
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
- Dimo
- Bywalec Gadulec
- Posty: 450
- Rejestracja: 11 lis 2010, 22:35
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Łódzkie
- Lokalizacja: EZD
Re: E39-wyciek z przekładni kierowniczej
Wielkie dzieki CarlOs za ta podpowiedź-takie coś by mnie interesowało z racji wykonywanego zawodu mam czas tylko w week.na naprawy,wiec przyjrze sie ofercie AutoRege.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
- pawlo1982
- Bywalec
- Posty: 66
- Rejestracja: 22 lis 2010, 13:57
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
Re: E39-wyciek z przekładni kierowniczej
hej jeśli ta przekładnia jest taka jak w e34 to mam taką za 150zł ,z mojego sw pamięci ex kombi
jeśli chodzi o regeneracje to niema sensu ,taki oring nie powinien być drogi z tym ze jego wymiana może być kłopotliwa ,przerabiałem w range roverze naprawę przekładni no i tam trzeba było rozebrać całość w drobny mak by wybić ta uszczelkę i nie uszkodzić łożyska za którym sie chowa ta guma ...
w kazdym razie w roverze koszt naprawy był w wysokości 700zł ,a używek jak na lekarstwo ,spędziłem dwa dni i dwie noce i wyrobiłem sie w 100zł - działa do dziś a pan od maglownic twierdził ze to niemożliwe bo to tam ciśnienie i teflony i całość bardzo precyzyjnie musi być na tokarce jeszcze piaskowane gotowane ,sraja paja i różowe rękawiczki
jeśli chodzi o regeneracje to niema sensu ,taki oring nie powinien być drogi z tym ze jego wymiana może być kłopotliwa ,przerabiałem w range roverze naprawę przekładni no i tam trzeba było rozebrać całość w drobny mak by wybić ta uszczelkę i nie uszkodzić łożyska za którym sie chowa ta guma ...
w kazdym razie w roverze koszt naprawy był w wysokości 700zł ,a używek jak na lekarstwo ,spędziłem dwa dni i dwie noce i wyrobiłem sie w 100zł - działa do dziś a pan od maglownic twierdził ze to niemożliwe bo to tam ciśnienie i teflony i całość bardzo precyzyjnie musi być na tokarce jeszcze piaskowane gotowane ,sraja paja i różowe rękawiczki
Ostatnio zmieniony 20 lis 2011, 16:06 przez pawlo1982, łącznie zmieniany 1 raz.
- siudek
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1673
- Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: Nie posiadam
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1975
- Skrzynia biegów: Nie mam
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
- Kontakt:
Re: E39-wyciek z przekładni kierowniczej
W e39 jest zupełnie inna przekładnia.
A regeneracja niestety to REGENERACJA, czyli rozłożenie na śrubki dorobienie/wymiana zużytych elementów i to nie może być tanie. Jeśli ktoś Ci proponuje "regenerację" za 100-200zł to podziękuj, wróć do garażu i powymieniaj to co możesz sam niskim kosztem. Jak nie pomoże, kup nową przekładnię lub używkę-los. Albo oddaj do porządnej firmy, która się zajmuje takimi rzeczami przemysłowo.
Pzdr.
A regeneracja niestety to REGENERACJA, czyli rozłożenie na śrubki dorobienie/wymiana zużytych elementów i to nie może być tanie. Jeśli ktoś Ci proponuje "regenerację" za 100-200zł to podziękuj, wróć do garażu i powymieniaj to co możesz sam niskim kosztem. Jak nie pomoże, kup nową przekładnię lub używkę-los. Albo oddaj do porządnej firmy, która się zajmuje takimi rzeczami przemysłowo.
Pzdr.
siudek siudkowski
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
- pawlo1982
- Bywalec
- Posty: 66
- Rejestracja: 22 lis 2010, 13:57
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
Re: E39-wyciek z przekładni kierowniczej
e34 ma slimakowo-łozyskową jeśli chodzi o e39 to bym trochę uważał bo auto chodliwe i dużo magli poszło do anglików ,tak ze celować na rozbitka z niemiec ,kogoś kto ma cała furę i rozbiera ją ,to najpewniejszy traf
poza tym jak piszą inni rozebrać i zobaczyć czy nie siedzi tam jakiś krasnoludek
poza tym jak piszą inni rozebrać i zobaczyć czy nie siedzi tam jakiś krasnoludek
- siudek
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1673
- Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: Nie posiadam
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1975
- Skrzynia biegów: Nie mam
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
- Kontakt:
Re: E39-wyciek z przekładni kierowniczej
Maglownice do e39 to zupełnie coś innego niż e34, już pisałem i jest to częsta usterka tego modelu. Żadne krasnoludki tam nie mieszkają, często wyciera się listwa i problem z kołem. Używki tanie nie są, a bardzo tanie to złom - używaną już masz w aucie, bez sensu wydawać następne nie małe pieniądze "a może się uda". Regeneracja to koło, listwa, szlif, toczenie, taka praca nie może kosztować 100zł. Osobiście poszukałbym dobrego zakładu z renomą i albo kupił regenerowaną albo oddał swoją - spokój.
W e34 to zupełnie co innego, bo możesz za 100-150zł kupić przekładnię (nie maglownicę :] ) w bardzo dobrym stanie i pojeździć. Paweł, wpierw zobacz sobie na ceny tych części dla e39... aha, w anglikach maglownica ma inny numer części. Zanim kupisz - jeśli kupisz - sprawdź czy nie ma różnic w mocowaniach.
Pzdr.
W e34 to zupełnie co innego, bo możesz za 100-150zł kupić przekładnię (nie maglownicę :] ) w bardzo dobrym stanie i pojeździć. Paweł, wpierw zobacz sobie na ceny tych części dla e39... aha, w anglikach maglownica ma inny numer części. Zanim kupisz - jeśli kupisz - sprawdź czy nie ma różnic w mocowaniach.
Pzdr.
siudek siudkowski
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
- Dimo
- Bywalec Gadulec
- Posty: 450
- Rejestracja: 11 lis 2010, 22:35
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Łódzkie
- Lokalizacja: EZD
Re: E39-wyciek z przekładni kierowniczej
Ja na razie myśle o opcji REGENERACJA,firma AutoRege o której pisał CarlOs znajduje sie w Kożuchowie,jeżdze czasem tamtedy,odwiedze tą firme osobiście i ustale CO,JAK I ZA ILE i opisze co ustaliłem.
CarlOs,jak Ci sie sprawuje ta przekładnia? Jak długo ją już masz? Wszystko OK?
CarlOs,jak Ci sie sprawuje ta przekładnia? Jak długo ją już masz? Wszystko OK?
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
- carl0s
- Moderator
- Posty: 980
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
- Seria: E46
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Re: E39-wyciek z przekładni kierowniczej
niecały rok czasu, zrobione pare ładnych km i jest doskonale. Nie ma wycieków, nie ma stuków, puków, innych dziwnych rzeczy. Płyn w zbiorniczku ładnie czerwony, bez opiłków (jeździłem kilka tygodni z wrzuconym magnesem na nitce do zbiorniczka). Ogólnie jestem zadowolony bardzo z samej roboty, natomiast co zauważyłem, to malowanie zewnętrzne jest takie sobie, bo mimo, że mam osłony kompletne pod silnik, to jednak miejscami farba zlazła.
None of you seem to understand...
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
- Dimo
- Bywalec Gadulec
- Posty: 450
- Rejestracja: 11 lis 2010, 22:35
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Łódzkie
- Lokalizacja: EZD
Re: E39-wyciek z przekładni kierowniczej
Dzieki Carl0s,estetyke zewnetrzną jakoś przecierpie Byłem tam,i tak,jak napisałeś-regenerowana do e39 600 zł plus 250 kaucji,ew.nowa za 1,1kzł,rok gwarancji,z tego co widziałem-mają tam spory przerób.
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
Re: E39-wyciek z przekładni kierowniczej
wymieniłem niedawno przekładnie na nową włoską, jak na razie bez zarzutu...
-
- Bywalec
- Posty: 104
- Rejestracja: 20 lip 2008, 11:30
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: OSTROWY
Re: E39-wyciek z przekładni kierowniczej
gdzie kupiles nowa maglownice?
Re: E39-wyciek z przekładni kierowniczej
Na allegro, 1100 pln, robia we wloszech i w chinach, ja kupilem wloska, za zdanie starej jeszcze 200 pln mozna odzyskac...
http://allegro.pl/nowa-maglownica-bmw-e ... 42833.html
http://www.generalricambi.it/sterzi_manuali.asp
http://allegro.pl/nowa-maglownica-bmw-e ... 42833.html
http://www.generalricambi.it/sterzi_manuali.asp
-
- Bywalec
- Posty: 28
- Rejestracja: 27 sie 2013, 10:34
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 524d/td
- Rocznik: 1990
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
Re: E39-wyciek z przekładni kierowniczej
Też szukam nowej maglownicy. Chyba kupie włoską.
Re: E39-wyciek z przekładni kierowniczej
Minął prawie rok, w miedzyczasie musialem wymienic jeszcze pompę wspomagania na regenerowaną, z włoską przekładnią nic sie nie dzieje, wrazenia z jazdy są troche inne niż oryginalną , ale wszystko jest OK.
-
- Świeżak
- Posty: 2
- Rejestracja: 16 lis 2017, 0:16
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: E39-wyciek z przekładni kierowniczej
Witam wszystkich,problem który pojawił się w samochodzie zaczął się niewinnie od uszkodzonej prawej osłony drążka kierowniczego.Połączenie kulowe dostało luzu,ale co gorsze powstał niewielki wyciek z maglownicy a listwa przy kołach ustawionych do jazdy na wprost ma na końcu niewielki luz promieniowy.Poszukuję opisu demontażu,porad na co zwrócić uwagę przy wyciąganiu maglownicy i jej uszczelnianiu,znalazłem podobny temat http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=11696 niestety obrazki znikły,jaki kupić zestaw uszczelnień do przekładni (producent).Chcę wymienić płyn od wspomagania jest czerwony,nie wiem niestety jakiej marki,czym można zalać wspomaganie aby działało bezawaryjnie.Wyczytałem o płukaniu ropą całego układu,czy to dobry pomysł?
Poszukuję również oleju do skrzynki biegów ma naklejkę pomarańczową i taki opis
ATF-OIL !
AUTOMATIC-TRANSMISSION
FLUID
BMW-BEST.-NR. 81 229 407 558
Co można wlać za olej aby nie było problemów?
I w zasadzie też wypada wymienić olej w tylnim moście,tam nie znalazłem żadnych naklejek.Co polecacie za olej?
Dziękuję za wszystkie sugestie i porady.
Poszukuję również oleju do skrzynki biegów ma naklejkę pomarańczową i taki opis
ATF-OIL !
AUTOMATIC-TRANSMISSION
FLUID
BMW-BEST.-NR. 81 229 407 558
Co można wlać za olej aby nie było problemów?
I w zasadzie też wypada wymienić olej w tylnim moście,tam nie znalazłem żadnych naklejek.Co polecacie za olej?
Dziękuję za wszystkie sugestie i porady.